E Posta Pazarlaması Nedir ?

E-posta Pazarlama Nedir?
E-posta pazarlama, şirketlerin e-posta pazarlama kampanyalarına kaydolan kişilerin listesine ticari materyal içeren e-postalar gönderdiği bir pazarlama kanalıdır . E-posta pazarlamasının amacı insanları bir şirketin web sitesine yönlendirmek veya bir satış elemanından satın almaktır. E-posta pazarlaması son yıllarda hızla gelişti, böylece artık e-postalardaki içeriği kişiselleştirebiliyor ve yüksek segmentlere ayrılmış kitleler oluşturabiliyoruz.

E-posta pazarlaması bugün hala dijital pazarlamanın en düşük maliyetli ve dönüşüm açısından zengin biçimlerinden biridir. Tabii, sosyal medya, SEO ve PPC o zamandan beri geldiler ve pazarlamacılar heyecanlandı, ama aldanmayın! E-posta pazarlaması güçlü, ikna edici ve e-ticaret dropshipping mağazanızın harika sonuçlar elde etmesini sağlıyor.

E-posta Pazarlama Nasıl Çalışır?
Bir itibariyle doğrudan pazarlama şeklinde zamanla ilişkinizi geliştirmek için şirketiniz ve izleyici arasında bir iletişim biçimi olarak elektronik e-postayı kullanarak, e-posta pazarlama. E-posta pazarlamasının amacı, web sitenizdeki dönüşümleri artırmak ve hem yeni hem de geri dönen müşteriler için müşteri bağlılığını artırmaktır .

sadık müşteriler

E-posta pazarlamanın birçok süreci olabilir, ancak en önemli ilk adım şirketiniz hakkında bilgi almak isteyen kişilerin bir listesini büyütmektir. Bu, web sitenize bir abone kutusu uygulamak veya satış süreci boyunca e-posta toplamak yoluyla olabilir. AB içindeki müşterilere satış yapan şirketler için, müşterilere e-posta göndermeye başlamadan önce uymanız gereken belirli düzenlemeler vardır .

E-posta gönderilecek kişilerin bir listesini topladıktan sonra, bu kişilerle bilgi paylaşmak için bir strateji oluşturmanız gerekir. İster indirim kodunu, yeni ürünleri veya şirketinizle ilgili genel bilgileri paylaşmak isteyin, aynı bilgileri insanlara iki kez göndermediğinizden emin olmak için bir e-posta pazarlama stratejisine ihtiyaç vardır.

Abone grubunuza göndermek için bir e-posta oluştururken , öne çıkan bir düğme kullanarak metne bir harekete geçirici mesaj (CTA) eklediğinizden ve e-postayı bir arkadaşınıza kolayca iletebildiğinizden emin olmalısınız. . Ayrıca, bazı aboneleriniz Avrupa Birliği’nde bulunuyorsa , GDPR kurallarına uyduğunuzdan emin olun .

E-posta Pazarlama Neden Önemlidir?
E-posta pazarlamasının önemini gösteren bazı istatistiklere bakalım. Doğrudan Pazarlama Derneği’ne göre, e-posta pazarlamasına harcadığınız her 1 $ için 32 $ kazanıyorsunuz ! Bu inanılmaz. Başka hiçbir dijital pazarlamanın bu kadar yüksek yatırım getirisi yoktur. Bir dahaki sefere kendinize “E-posta pazarlaması nedir?” size gerçekten iyi bir YG sağlayan küçük çevrimiçi mağazanızın reklamını yapmanın uygun bir yolu olduğunu unutmayın .

e-posta pazarlama roi

Bir Bakışta E-posta Pazarlama Metrikleri
İnsanların bir kampanyanın başarısını bildirmek için kullandıkları birçok farklı e-posta pazarlama metriği vardır . Bu metrikler:

Açık Ücret : Gönderilen toplam e-posta sayısına kıyasla e-postanızı açan kişi sayısı.
Tıklama Oranı (TO) : E-postanızdaki bir şeyi tıklayan, e-postanızı açan kullanıcılara kıyasla kişi sayısı.
Dönüşüm Oranı : E-postanızdan tıkladıktan sonra sizden bir ürün veya hizmet satın alan kişilerin yüzdesi.
Hemen Çıkma Oranı : E-postanızı, içinde hiçbir yerde etkileşimde bulunmadan tıklayan kişi sayısı.
Abone Olma Oranı : Bir süre boyunca e-posta pazarlama listenize eklenen abonelerin yüzdesindeki artış / azalma
Abonelikten Çıkma Oranı : Belirli bir kampanyadan veya belirli bir süre boyunca abonelikten ayrılan abonelerin yüzdesi.
E-posta Pazarlama için İyi Bir Açık Oran Nedir
Sektörünüze bağlı olarak iyi bir açıklık oranı % 14 ila 27 arasında olabilir . Açık ücretiniz geride kalıyorsa, daha fazla kişiyi e-postalarınızı açmaya ikna etmek için konu satırlarınız için yeni biçimleri test etmeyi deneyebilir veya e-postalarınızın abone spam klasörlerine düşmediğinden emin olabilirsiniz. Açık ücretinizi artırmanın birçok yolu vardır, ancak en önemli ilk adım, abonelere değerli bilgiler gönderip göndermediğinizi kendinize sormaktır. Cevap hayırsa, stratejinizi değiştirmeniz gerekir. Cevabınız evet ise, e-postanızın farklı öğelerine bakmaya başlayabilir ve açık ücretinizde neyin fark yarattığını görmek için işleri nasıl yavaşça yapacağınızı değiştirebilirsiniz.

E-posta Pazarlamanın Avantajları
İyi YG
Daha önce de tartıştığımız gibi, e-posta pazarlamasının doğru yapılması durumunda büyük bir yatırım getirisi vardır. E-posta kampanyalarınızın sonuçlarını izlemek için zaman ayırdığınızda, onlara YG’nin tam olarak ne olduğunu öğrenebilir ve bu sayıyı iyileştirmeniz veya büyük kazançlarınızı kutlamanız gerekip gerekmediğine karar verebilirsiniz.

İzleyebilme
Google Analytics gibi ücretsiz araçları kullanarak web sitenizi tıklayan kişileri e-posta kampanyalarınızdan izleyebilirsiniz. Bu, izlenen URL’ler oluşturarak, Google URL Oluşturucu’nun beğenileriyle veya kendi URL’nizi oluşturma konusunda endişelenmenize gerek kalmayacak şekilde özel URL’ler girecek bir üçüncü taraf e-posta aracı kullanarak yapılabilir.

Bir e-posta gönderdiğinizde, web sitenize gelen bu e-postadan gelen tüm trafik Google Analytics’e kaynak olarak “E-posta” olarak kaydedilir. Buradan, Google Analytics hesabınızda ayarlanmışsa kaç ziyaretçinin bir hedefi dönüştürdüğünü veya tamamladığını izleyebilirsiniz.

e-posta pazarlama kaynağı – Google Analytics

Otomatikleştirebilme
Sürekli İletişim veya GetResponse gibi e-posta pazarlama yazılımı , e-posta kampanyalarını otomatik hale getirme seçeneği sunar, böylece bir kampanyanın gönderilmesi için bir düğmeye basmanıza gerek kalmaz. Bunun yerine, belirli bir zamanda gönderilecek bir e-postayı planlayabilirsiniz ve bilgisayarınızın önünde olup olmadığınıza bakılmaksızın gönderilir. Bunun gibi e-posta servis sağlayıcılarının güzelliği, yeni abonelerin geçebileceği kampanya yollarını oluşturabilmenizdir, böylece bir e-posta listesine yeni bir abone eklendiğinde, göndermeye gerek kalmadan e-postalar alırlar.

Daha İyi E-posta Pazarlama için 5 İpucu
1. Abone Listenizi Oluşturun
İçeriğinizle ilgilenecek abonelerin bir listesini oluşturmanız çok önemlidir . Yeni abone almadığınızda, alıcılarınız aboneliğinizi iptal etmeye veya içeriğinizle etkileşime geçmeyi durdurmaya başlar ve kampanyalarınız hızlı bir şekilde başarılı olmaktan çıkmaya başlar. Bunun yerine, web sitenize bir abone kutusu ekleyin, sipariş işlemi sırasında bir abone olun düğmesi ekleyin ve sosyal medya takipçilerinizden e-posta pazarlama listenize kaydolmalarını isteyin. Bu şekilde etkileşimde bulunmak için sürekli bir abone akışınız olur.

ne-posta pazarlama-kitledir

2. İçeriğinizi Kişiselleştirin
Herhangi bir gruba e-posta kampanyası gönderirken, araştırmalar, içeriği müşteriye kişiselleştirmenin dönüşümleri artırdığını ve kitlenize güven duymanıza yardımcı olduğunu göstermiştir. Epsilon’a göre , tüketicilerin% 80’i , kişiselleştirilmiş bir deneyim sunduğunuzda sizden satın alma olasılığı daha yüksektir . Kişiselleştirme, e-postanın açılışında bir abonenin adını eklemek veya müşterinizin önceki satın alma işlemlerine bağlı olarak bir e-postadaki içeriği uyarlamak gibi çok çeşitli seçenekler içerir.

3. Kitlenizi Segmentlere Ayırın
Kitlenizi segmentlere ayırmak, aboneleri özenle seçilmiş listelere yerleştirdiğiniz anlamına gelir. Bu listeler demografi, psikografi , abone durumu veya satın alınan ürünler gibi parametrelere dayanabilir . Bunu e-posta listelerinizle yaptığınızda, abonelerinize daha iyi dönüşüm oranları sağlayacak şekilde özel içerik sağladığınızdan emin olabilirsiniz. Kampanya İzleyicisi, segmentlere ayrılmış kampanyalar kullanan pazarlamacıların gelirinde% 760’lık bir artış olduğunu belirtti . Bu, e-posta listeniz oluşturulmaya başladığında harekete geçmek için büyük bir ipucu.

4. Test Et ve Optimize Et
Kampanya başarısını izleme yeteneği ile bu bilgileri gelecekteki kampanyaları geliştirmek için kullanmak çok önemlidir. Örneğin, TO’nuzun sektör ortalamasının altında olduğunu fark ederseniz, kitleniz arasında TO’yu artırmak için doğru biçimi bulmak üzere A / B’yi farklı konu satırlarını test etmeyi deneyebilirsiniz . Veya abonelerin web sitenizi tıkladığını ancak sizden hiçbir zaman alışveriş yapmadığını görebilirsiniz, bu nedenle e-postanızın içeriği abonelerin sizden satın almak isteyebileceği kadar cazip olmayabilir. Bunun için, bir indirim kodu veya sınırlı bir süre teklifi eklemeyi veya dönüşüm oranınızı etkileyip etkilemeyeceğini görmek için farklı CTA’ları test etmeyi deneyebilirsiniz.what-is-posta pazarlama-tommy-hilfiger

5. Bir E-posta Takvimi oluşturun
E-posta abone listeniz, listenin tamamını hatırlayamayacağınız boyuta büyüdüğünde, e-posta kampanyalarını dışarı çıkacak şekilde planlayabileceğiniz, kimlere gönderilmesi gerektiğini ve içindeki içeriği vurgulayabileceğiniz bir e-posta takvimi oluşturma zamanı gelmiştir. Ardından, önceden içerik oluşturabilir ve e-postaları planlayarak web sitenizi optimize etmeye ve satışları artırmaya odaklanmak için daha fazla zaman ayırabilirsiniz. Dahası, insanlar için e-posta listenize ilk kaydolduklarında tetikleyici e-postalar ayarlayabilir veya bir satış yapabilir, böylece dropshipping’den birkaç gün almaya karar verseniz bile sizden e-posta alabilirler. Neil Patel, “ tetik e-postaların% 152 daha yüksek açık orana sahip olduğunu belirttigeleneksel e-postalara kıyasla. Değerli bir iletişim aracıdır ve pencere müşterilerini yaşam boyu müşterilere dönüştürür ”. Durum böyle olunca, e-posta pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak tetikleyici e-postalar kurmak istemez.

Özetle E-posta Pazarlama
İşte burada. E-posta pazarlaması, kişiselleştirmeden TO’ya, e-postaları tetiklemeye kadar düşünülmesi gereken birçok alana sahip karmaşık bir dijital pazarlama kanalıdır. Ancak kesin olan bir şey var ki, bu içerik biçimi dijital pazarlama meslektaşlarının kâr getiren bir kanal olması bakımından defalarca daha iyi performans gösterdi . Online satışları büyütmek ve e-posta pazarlamasına yatırım yapmak için biraz zamanınız varsa, araştırmamıza göre iyi harcanacak zaman olacaktır.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku