Muhteşem Etkileşimler İçin Hashtagler Nasıl Kullanılmalı

Hashtag nedir?
Başlangıçta sayıları işaretlemek için klavyenizdeki pound sembolü (oktothorpe olarak da bilinir) kullanılmıştır.

İlk olarak 2007 yazında Chris Messina tarafından hashtag olarak kullanıldılar . O zaman web pazarlama uzmanı Twitter’ın ofislerine bir fikirle girdi. Platformun kısalığı nedeniyle, şirketin ilgili Tweetleri birlikte gruplamak için pound sembolünü kullanmaya başlamasını önerdi.

Bu, etiketin ilk kullanımıdır:

Chris Messina

@chrismessina
how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?

10.8K
10:25 PM – Aug 23, 2007
Twitter Ads info and privacy
5,121 people are talking about this
O zamandan beri, hashtag’lerin kullanımı, erişim alanları ve etkinlikleri sadece büyüdü.

Hashtag’leri, sosyal medya içeriğini belirli bir konu, etkinlik, tema veya sohbete bağlamanın bir yolu olarak düşünün. Ayrıca, hashtag’ler tüm sosyal medya içeriğini aynı hashtag ile bir araya getirdiğinden, bu belirli konulardaki yayınları keşfetmeyi kolaylaştırır.

Artık sadece Twitter için değiller. Hashtag’ler diğer sosyal medya platformlarında da etkilidir. (Aşağıdaki her platform için hashtag’lerin nasıl kullanılacağı hakkında daha fazla bilgi edinin.)

Hashtag ile ilgili temel bilgiler
Her zaman # ile başlarlar, ancak boşluk, noktalama işareti veya simge kullanırsanız çalışmazlar.
Hesaplarınızın herkese açık olduğundan emin olun. Aksi takdirde, yazdığınız hashtagged içeriği takipçisi olmayanlar tarafından görülmez.
Çok fazla kelime birleştirmeyin. En iyi hashtag’ler nispeten kısa ve hatırlanması kolaydır.
Alakalı ve spesifik hashtag’ler kullanın. Çok karanlıksa, bulmak zor olacak ve muhtemelen diğer sosyal medya kullanıcıları tarafından kullanılmayacaktır.
Kullandığınız hashtag sayısını sınırlayın. Daha fazlası her zaman daha iyi değildir. Aslında spam gibi görünüyor.
Neden hashtag kullanıyorsunuz?
Takipçilerinizle daha fazla etkileşim
Yayınlarınıza hashtag eklemek, o sosyal medya platformunda gerçekleşen bir sohbete katılmak anlamına gelir. Ve en önemlisi, yayınlarınızı bu görüşmede görünür kılar.

Bu, beğeniler, paylaşımlar, yorumlar ve yeni takipçiler aracılığıyla markanızın sosyal medya katılımını artırarak daha fazla katılım sağlayabilir.

Markanızı oluşturma fırsatı
Markalı bir hashtag oluşturmak, işletmenizi tanıtmak ve konuşmayı artırmak için etkili bir yol olabilir.

Örneğin, Raptors markalı hashtag #WetheNorth, takımın 2019 sezonunda kazandı. Evrensel çekiciliği var ve 2019’un ilk yarısında Kanadalılar tarafından en çok kullanılan hashtaglerden biriydi .

Toronto Raptors

@Raptors
YOUR 2019 @NBA CHAMPS! #WeTheNorth

View image on Twitter
50.5K
7:03 AM – Jun 14, 2019
Twitter Ads info and privacy
20.4K people are talking about this
Başka bir örnek, Cheerios ve #CheeriosHeartHuntSweepstakes kampanyasıdır. Bu yarışma, takipçileri Cheerios ürünlerini satın almaya teşvik etti ve sosyal medyada fotoğraf göndererek markanın farkındalığını yaydı.

Cheerios

@cheerios
Find a heart inside your Cheerio and share it using the hashtag #CheeriosHeartHuntSweepstakes for a chance to win cash prizes. Ends 11/15/19.
Rules: http://cheerios.com/hearthunt

View image on Twitter
613
6:29 PM – Oct 15, 2019
Twitter Ads info and privacy
480 people are talking about this
Sosyal konulara destek göstermenin bir yolu
Markanızın ötesindeki bir soruna bağlı bir hashtag kullanmak, önemli bir nedenin veya sorunun arkasında harekete geçmenin bir yoludur.

Örneğin, #EachforEqual ve # IWD2020, Uluslararası Kadınlar Günü’nde LinkedIn dahil olmak üzere sosyal medya platformlarında kullanıldı.

#Eachforequal kullanarak LinkedIn’de Rio Tinto yayını

Markalar, aynı zamanda sosyal bir konuyla bağlantısını da gösteren markalı bir hashtag oluşturabilir.

Örneğin, Kanada telekomünikasyon şirketi Bell, #BellLetsTalk markalı hashtag’i zihinsel sağlık bilincini desteklemek için kullanıyor.

Bell Let’s Talk

@Bell_LetsTalk
Double T Ranch integrates horses into therapy to support those recovering from addiction and trauma. Learn more. #MentalHealth #BellLetsTalk http://ow.ly/hpV250yvvg3

CTV Regina: Ranch offers resources for mental health
Watch: A local ranch is offering a different option for people looking for some mental health help. Stefanie Davis explains.

ctvnews.ca
49
7:00 PM – Feb 26, 2020
Twitter Ads info and privacy
16 people are talking about this
Sosyal medya gönderisine bağlam ekleyin
Twitter’da altyazı yazmak için bir ton alanınız yok. Tam olarak 280 karakteriniz var .

Instagram’da, daha uzun altyazılar her zaman en etkili olanı değildir . Facebook, Pinterest, LinkedIn veya başka bir platformda olduğu gibi, bazen daha azı daha fazladır.

Bir hashtag kullanmak, değerli karakterler kullanmadan veya tekrarlayan altyazılar yazmadan bahsettiklerinizi bağlamsallaştırmanın basit bir yolu olabilir.

Örneğin, NASA Temmuz 2019’da Apollo 11 aya inişinin 50. yıldönümünü kutladı. # Apollo50th hashtag’ini kullanmak dijital kampanyasının bir parçasıydı. Temmuz ayında da olan Dünya Emoji Günü’nde, NASA en popüler tweet’lerden birini yayınladı :

NASA

@NASA
☄️ . * . *
* ?‍? ??‍??‍?
* . ?️ . *
⭐️ * .
. ? * .
. . .
. * ? * #Apollo50th #WorldEmojiDay

75.4K
4:09 PM – Jul 17, 2019
Twitter Ads info and privacy
27.7K people are talking about this
Hashtag’ler bu yaratıcı Tweet’i bağlamsallaştırıyor ve NASA’nın hem yıldönümünü kutladığını hem de Dünya Emoji Günü konuşmasına katıldığını açıkça ortaya koydu.

Hedef kitlenizin sizi bulmasına yardımcı olun
Instagram ve LinkedIn’de kullanıcılar hashtag’leri ve diğer kullanıcıları takip edebilir. Birkaç popüler hashtag kullanmak, yeni kullanıcıların markanızı bulmasına yardımcı olmanın başka bir yolu olabilir.

Örneğin, Instagram yayınlarınızda # seyahat kullanırsanız, hashtag’i takip eden biri son yayınınızı feed’lerinde görür. Bu şekilde yeni takipçiler kazanabilirsiniz.

Instagram’da 377.000.000 gönderi içeren hashtag sayfası seyahat et

En popüler hashtag’ler
En popüler hashtag’ler mutlaka en iyi hashtag’ler değildir.

Örneğin, #followme etiketinin Instagram’da 515 milyondan fazla yayını var. Beğenmeyi talep eden hashtag’ler takipçilerinizle etkileşime girmez ve sosyal medya postanıza hiçbir anlam katmaz.

Ayrıca gerçekten spam gibi görünüyorlar. Ve bunu istemiyorsun.

Ancak popüler hashtag’leri de göz ardı etmeyin. Örneğin, #throwbackthursday veya #flashbackfriday veya diğer günlük hashtag’ler markanızın daha geniş bir sosyal medya sohbetine katılmasının eğlenceli yolları olabilir.

Mart 2020 itibariyle, tüm zamanların en popüler Instagram hashtag’lerinden bazıları şunlardır:

#love (1.7B yayınlar)
#instagood (1.1B yayınlar)
# photooftheday (763M gönderi)
#beautiful (639M gönderi)
#happy (564 milyon gönderi)
#picoftheday (551M gönderi)
# fotoğraf (537M gönderi)
#nature (494 milyon gönderi)
#instagram (439M gönderi)
#food (376M gönderi)
Tabii ki, popüler hashtag’ler kullandığınız sosyal medya platformuna bağlı olarak değişir. LinkedIn’de popüler hashtag’ler arasında #liderlik ve # üretkenlik bulunmaktadır.

Popüler hashtag’leri kullanan milyonlarca hatta milyarlarca gönderi olsa da, bunlar nispeten evrenseldir. Bir endüstri veya temaya özgü değildirler. Ve markanız hakkında çok fazla şey söyleme.

Bu popüler hashtag’leri idareli kullanın.

Kullanılacak hashtag’ler: En iyilerini bulmanın 6 yolu
Markanıza, sektörünüze ve kitlenize özgü hashtag’leri bulmak için biraz araştırma yapmanız gerekir.

1. Sosyal medya etkileyicilerini ve rakiplerini izleyin
Sosyal medyada rekabetçi bir analiz yaparak başlayın . Rakipleriniz ve markanızın niş içindeki ilgili tüm etkileyiciler hakkında bilgi edinin.

Hangi hashtag’leri en sık kullandıklarını ve gönderilerinin her birinde kaç hashtag kullandıklarını not edin. Bu, rakiplerinizin paylaşılan hedef kitlenizle nasıl etkileşime geçtiğini ve hangi anahtar kelimeleri kullanma eğiliminde olduklarını öğrenmenize yardımcı olacaktır.

2. Hashtagify.me dosyasını kullanın
Hashtagify.me , markanız için en iyi Twitter hashtag’lerini veya Instagram hashtag’lerini bulmanıza yardımcı olur.

Bu araçla, herhangi bir hashtag’i arayabilir ve ne kadar popüler olduğunu görebilirsiniz. Örneğin, #springtime’ın popülaritesini ararsanız, bu hashtag’in genel popülaritesini, son popülaritesini ve ay ve haftadaki eğilimleri gösteren sonuçlar alırsınız.

“spring time” için hashtag analytics sonuçları

Ayrıca Twitter veya Instagram başlığınızı da yazabilirsiniz. Ardından, size hashtag önerileri sunacaktır.

3. Hangi hashtag’lerin trend olduğunu bilin
RiteTag , sosyal medya altyazınızı metin çubuğuna yazmanıza ve altyazınızla eşleştireceğiniz fotoğrafı yüklemenize olanak tanır.

RiteTag, içeriğinize göre trend olan hashtag önerileri üretir. Yayınınızın hemen görünmesi için en iyi hashtag’leri ve yayınınızın zaman içinde görülmesini sağlamak için hashtag’leri göreceksiniz. Gösterdiği hashtag’lerle ilgili ayrıntılı analizler için “Raporu Al” ı tıklayın.

RiteTag’daki hashtag karşılaştırma sayfası

4. Sosyal medya dinleme aracı edinin
Hootsuite gibi bir araç, markanızın hangi hashtag’lerin kullandığı tüm sosyal ağlar için en iyi olduğunu bulmak için arama akışlarını kullanmasını sağlar. Arama akışları, hangi hashtag’lerin en popüler ve en etkili olduğunu görmeyi kolaylaştırır.

Bonus: Sosyal medyadaki varlığınızı nasıl artıracağınıza dair profesyonel ipuçları içeren adım adım sosyal medya strateji rehberini alın.

Hemen ücretsiz kılavuzu edinin!
Bu videoyu izleyerek daha fazla bilgi edinin:

5. İlgili hashtag’leri bulun
Hangi hashtag’lerin markanız için iyi çalıştığını zaten iyi biliyorsanız, ilgili hashtag’leri kullanmayı düşünün. Bunlar zaten kullandığınız popüler hashtag’lerden biraz daha spesifik olabilir, bu da daha hedefli bir kitleyle bağlantı kurmanıza yardımcı olabilir.

Instagram’da, ilgili hashtag’ler Instagram’ın Keşfet bölümünde “Üst” ve “Son” sekmelerinin hemen üzerinde gösterilir.

Instagram “hashtag” için hashtag sayfası, ilgili hashtag’leri vurgulama

LinkedIn’de, bir hashtag’i tıkladıktan sonra daha fazla hashtag önerisi bulabilirsiniz. Üç noktaya tıkladıktan sonra “Daha fazla hashtag keşfet” düğmelerini seçin.

#Marketing için “Yeni hashtag’leri keşfet” seçeneğini vurgulama

6. Son yazılarda hangi hashtag’lerin başarılı olduğunu analiz edin
Geçmiş yayınlarda hangi hashtag’leri kullandığınızı takip edin. Hangi yayınların en popüler olduğunu analiz edin, ardından kullandığınız hashtag’lerde bir trend olup olmadığını görün.

En popüler yayınlarınızdan bazılarının her zaman aynı hashtag’leri içerdiğini fark ederseniz, bunları gelecek yayınlarınıza da dahil edin.

Her ağda hashtag nasıl kullanılır
Burada, hashtag’leri farklı sosyal medya platformlarında kullanmak için basit, okunması kolay ipuçları bulun.

Twitter hashtag’lerini kullanma
Kullanılacak en iyi hashtag sayısı:
1-2

Twitter’da hashtag’leri nerede bulabilirsiniz:
Tweet’lerinizin herhangi bir yerinde hashtag’leri kullanabilirsiniz . Bir anahtar kelimeyi vurgulamak için bunları başlangıçta, bağlamın sonunda veya yayınınızın ortasında kullanın.

Hashtag’ler, Retweetlediğinizde, yanıtlarda ve Twitter biyografinizde bir yoruma eklenebilir.

Ayrıca şunları da yapabilirsiniz:

Karma etiketli içeriği bulmak için Twitter’ın arama çubuğuna karma etiketli bir anahtar kelime yazın.
Trend olan hashtag’leri Twitter’ın trend konularında görün .
Aklınızda bulundurmanız gereken birkaç önemli hashtag ipucu:
Teknik olarak, 280 karakter sınırında bir Tweet’de istediğiniz kadar hashtag kullanabilirsiniz. Ancak Twitter ikiden fazla kullanılmamasını önerir .
Yeni bir hashtag oluşturuyorsanız, önce biraz araştırma yapın. Zaten kullanılmadığından emin olun.
Facebook hashtag’lerini kullanma
Kullanılacak en iyi hashtag sayısı:
1-2

Facebook’ta hashtag’leri nerede bulabilirsiniz:
Hashtag’ler yazılı Facebook yayınınızın herhangi bir bölümüne veya yorumlara eklenebilir.

Hashtag’ler, özel Facebook gruplarındaki içeriği temaya veya konuya göre gruplandırmak için de kullanışlıdır. Bu, Facebook’un kullanıcılarının özel kanallara geçtiğini gördüğünü düşünerek markaların akılda tutulması önemlidir .

Ayrıca şunları da yapabilirsiniz:

Facebook’un arama çubuğunu kullanarak bir hashtag arayın.
Aynı hashtag’i kullanarak bir Facebook yayını beslemesini görmek için bir hashtag’i tıklayın.
Özel Facebook gruplarında kullanılan hashtag’leri, grubun menüsü altındaki “bu grubu ara” çubuğunu kullanarak arayın.
Birkaç temel hashtag ipucu:
Birçok kullanıcının profili Facebook’ta gizli olduğundan, markaların kullanıcıların hashtag’lerinizle nasıl etkileşime girdiğini takip etmesinin daha zor olduğunu unutmayın .
Facebook.com/hashtag/_____ URL’sini kullanarak markanızın hashtag’lerini izleyin ve görüşmeye hangi genel profillerin katıldığını görün . Aramak istediğiniz anahtar kelimeyi sonuna ekleyin.
Instagram hashtag’lerini kullanma
Kullanılacak en iyi hashtag sayısı:
5-10

Instagram’da hashtag’leri nerede bulabilirsiniz:
Harika bir Instagram altyazısı yazdıktan sonra hashtag’leri ekleyin . Takipçilerinizle etkileşimde bulunurken yorumlar bölümüne hashtag’ler de ekleyebilirsiniz.

Instagram Hikayelerinize 10 adede kadar hashtag ekleyebilirsiniz.

Ayrıca, hashtag’leri markanızın Instagram profil biyografisine dahil etmek de mümkündür.

Instagram hashtag’leriyle ilgili daha fazla ipucu için bu ayrıntılı kılavuzu okuyun.

Ayrıca şunları da yapabilirsiniz:

Hashtag’leri Instagram’ın Keşfet bölümünün Etiketler sekmesinde arayın.
Hashtag’leri takip edin. Bu, izlediğiniz hashtag’i içerdiği sürece herhangi bir içerik oluşturucunun içeriğinin feed’inizde gösterileceği anlamına gelir.
Birkaç temel hashtag ipucu:
Takipçilerin yazdığınız büyük başlığa odaklanabilmesi için hashtag’lerinizi yayının ilk yorumu olarak göndermeyi düşünün.
Bir Instagram Business hesabıyla Instagram Insights’a erişebilirsiniz . Ardından, profilinizin hashtag’lerden kaç gösterim aldığını görebilirsiniz.
Hashtagleriniz nedeniyle yayınınızı kaç kişinin gördüğünü gösteren Instagram Insights sayfası
YouTube hashtag’lerini kullanma
Kullanılacak en iyi hashtag sayısı:
2-3

YouTube’da hashtag’leri nerede bulabilirsiniz:
Markanızın YouTube video başlığına veya video açıklamasına birkaç hashtag ekleyin.

Aynı hashtag’i kullanan diğer videolarla birlikte bir özet akışı görmek için köprü bağlantılı hashtag’i tıklayın.

Unutmayın: 15’ten fazla hashtag kullanmayın. YouTube tüm hashtag’leri yok sayar ve hatta spam içerikli davranışınız nedeniyle içeriğinizi işaretler.

YouTube hashtag’leri, kullanıcıların videolarınızı bulmasına yardımcı olmanın tek yolu değildir. Biz markanızın videoları görüntüleme almama yardımcı olacak 12 taktik .

Birkaç temel hashtag ipucu:
Hashtag’ler başlıklara ve açıklamalara köprülü olarak bağlanır, böylece takipçiler aynı hashtag’lere sahip başka içerikleri de tıklayarak bulabilirler.
Başlığa hashtag eklemezseniz, açıklamadaki ilk üç hashtag video başlığınızın üstünde gösterilir.
LinkedIn hashtag’leri nasıl kullanılır?
Kullanılacak en iyi hashtag sayısı:
1-2

LinkedIn’deki hashtag’leri nerede bulabilirsiniz:
Hashtagleri yazılı LinkedIn güncellemenize ve yazdığınız bir LinkedIn makalesine dahil edin.

Ayrıca şunları da yapabilirsiniz:

Platformun arama çubuğunu kullanarak hashtag’leri arayın.
LinkedIn hashtag’lerinin ana sayfadaki “haberler ve görünümler” bölümünde gösterilecek trendleri görün.
Bir güncelleme yazarken LinkedIn’den hashtag önerileri alın.
Daha fazla ipucu için LinkedIn’de hashtag’leri kullanma kılavuzunu okuyun .

Birkaç temel hashtag ipucu:
LinkedIn profesyonel bir platformdur. Hashtaglerin profesyonel kullanımını da sürdürün.
Bu hashtag’i içeren en son yayınları görmek için LinkedIn’deki hashtag’leri takip edin.
Pinterest hashtag’lerini kullanma
Kullanılacak en iyi hashtag sayısı:
2-5

Pinterest’te hashtag’leri nerede bulacağınız:
Pinterest’i iş için kullanırken , Pin açıklaması yazarken Pinterest hashtag’lerini veya Repinning yaparken yazılı bir açıklamayı ekleyin.

Pinterest, yeni bir PIN oluştururken hashtag önerileri (yalnızca mobil sürümde) sunar.

Birkaç temel hashtag ipucu:
Pinterest’i bir arama motoru olarak düşünün. Aranabilir, spesifik ve alakalı anahtar kelimeler içeren hashtag’leri kullanın.
Pin açıklamasında 20’den fazla hashtag kullanmayın .
Henüz yapmadıysanız, sosyal medya yayınlarınızda hashtag’leri kullanmaya başlama zamanı. 2007’de ilk kez popülerlik kazanmasına rağmen, bugün markanız için daha da kullanışlı!

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku