Dijital Pazarlama Uzmanı Nasıl Olunur

Dijital Pazarlama Uzmanı Nasıl Olunur (10 Adım Kılavuzu)

Dijital pazarlama sektöründe çalışmak harika bir deneyim. Son 10 yıldır dijital pazarlama müdürü olarak çalışıyorum ve bu yazıda bir olmak için izlenmesi gereken adımları açıklayacağım.

Özellikle, bu kılavuzda, aşağıdakiler dahil olmak üzere dijital pazarlama uzmanları hakkında bilmeniz gereken her şeyi öğreneceksiniz:

Dijital pazarlama uzmanı ne yapıyor?
Dijital pazarlama uzmanı olmak için 10 adım
Dijital Pazarlama Uzmanları ne kadar kazanıyor?
Dijital Pazarlama Uzmanı ne yapıyor?
Dijital pazarlama uzmanı, mevcut tüm dijital pazarlama kanallarını kullanarak bir web sitesinin (işletme veya ürünler) çevrimiçi tanıtımından sorumlu çeşitli becerilere sahip bir profesyoneldir.

Tüm Dijital pazarlama disiplinleri ve araçları hakkında iyi bir bilgiye sahip olmalıdır. İş sorumlulukları şunlardır:

SEO kampanyaları tasarlama, uygulama ve izleme
PPC kampanyalarını analiz etme ve optimize etme
İçerik pazarlama kampanyalarını denetleme
Sosyal medya ağlarını kullanmak (trafik, farkındalık ve satış için)
Dijital pazarlama ekibinin diğer üyelerini yönetmek
Tüm dijital kampanyaların faaliyetlerini koordine etmek
Hedefler belirleyin ve tüm dijital pazarlama kanallarının performansını analiz edin
Bir dijital pazarlama uzmanı bir SEO uzmanı veya bir PPC uzmanı arasındaki fark , bir DMS’nin birden fazla alanda uzman olması ve dijital pazarlamanın sadece tek bir disiplinle değil, genel olarak nasıl çalıştığı hakkında geniş bilgiye sahip olması gerektiğidir.

Dijital Pazarlama Uzmanı Olmak İçin 10 Adım
Dijital pazarlama uzmanı olmak çok çaba ve sıkı çalışma gerektirir. Bu online pazarlama sektöründe alabilirsiniz üst konumdur.

Bununla birlikte, gerekli çabayı göstermeye istekli iseniz, dijital pazarlama kariyerine devam etmenizi engelleyen hiçbir şey yoktur .

DİJİTAL PAZARLAMA TAM DERS

Dijital pazarlamayı öğrenmenin en iyi yolu
Başarılı bir dijital pazarlamacı olun
Trafiğinizi 60 gün veya daha kısa sürede artırın
3000’den fazla öğrenci tarafından güvenilen
ŞİMDİ İNDİRİN
Bunlar dijital pazarlama uzmanı olmak için izlenmesi gereken 10 adım.

Dijital Pazarlama Temel Malzemelerini Öğrenin
SEO Uzmanı olarak çalışın
Master PPC Reklamcılık
Sosyal Medya Pazarlama Becerileri Geliştirin
İçerik Pazarlama Kampanyalarını Uygulama
E-posta pazarlamasının nasıl çalıştığını öğrenin
Takım yönetimi becerileri geliştirme
Veri analizi / Raporlama araçlarını nasıl kullanacağınızı öğrenin
Dijital Pazarlama Sertifikası Alın
En Son Dijital Pazarlama Trendlerinden Güncel Kalın
Adım 1: Dijital Pazarlama Temel Öğelerini Öğrenin
Dijital pazarlama uzmanı olmanın ilk adımı , dijital pazarlamanın ne olduğunu ve nasıl çalıştığını öğrenmektir .

Dijital pazarlama tek bir disiplin değildir, ancak bir web sitesini veya ürünleri çevrimiçi olarak tanıtmak için kullanabileceğiniz bir dizi teknik ve yöntemi kapsayan bir terimdir.

En önemli dijital pazarlama kanalları:

Web Sitesi Pazarlaması
Arama Motoru Pazarlaması (SEO ve PPC reklamlarını içerir)
İçerik pazarlama
Sosyal medya pazarlamacılığı
Eposta pazarlama
Bağlı pazarlama
Video Pazarlama
Bir dijital pazarlama yöneticisi olarak, her kanalın rolünün ne olduğunu, ne yaptığını ve nasıl kullanılacağını bilmeniz gerekir.

Dijital Pazarlama Temel Malzemelerini Öğrenmek İçin Kaynaklar
Web Sitesi Pazarlama – Nasıl etkili bir web sitesi tanıtmak için
Arama Motoru Pazarlaması – SEM’e Giriş
Arama Motoru Optimizasyonu – SEO nedir ve neden önemli bir giriş
Küçük İşletmeler için E-posta Pazarlama – E-posta pazarlamasının küçük işletmeler için nasıl kullanılabileceğine dair kullanışlı bir kılavuz
Dijital Pazarlama Nasıl Öğrenilir – Dijital pazarlamayı öğrenmeye nasıl başlayacağınızla ilgili adım adım kılavuz (ücretsiz).
2. Adım: SEO Uzmanı Olarak Çalışın
Dijital pazarlama ile ne demek istediğimize dair genel bir fikir edindikten sonra, bir sonraki adım SEO konusunda uzmanlaşmak ve bir SEO uzmanı olmaktır .

SEO, bir dijital pazarlama kampanyasının başarısı için kritik bir role sahiptir, bu nedenle bir web sitesinin arama motorları için nasıl optimize edileceğini öğrenmek önemlidir.

SEO becerilerinizi geliştirmek, diğer çevrimiçi pazarlama teknikleriyle çalışmayı da kolaylaştıracaktır.

Her ne kadar ekibinizde SEO uzmanlarına sahip olmanız daha muhtemel olsa da, bir dijital pazarlama uzmanı olarak onları denetlemeniz gerekecek ve bunu yapmanın en etkili yolu SEO ile çalışma deneyimine sahip olmaktır.

SEO Uzmanı Olmak İçin Kaynaklar
H SEO Uzmanı olmaya ow SEO uzman olabilmek için nasıl bir 10 adım rehberi -.
SEO Sertifikaları ve Kursları – SEO öğrenmenin en hızlı yolu bir kursu takip etmek ve sertifika almaktır ve bunlar çevrimiçi olarak mevcut en iyi kurslardır.
SEO’da kariyer yapma – Bir SEO’nun iş sorumluluklarını açıklar, SEO olarak iş bulma konusunda kaynakları içerir.
Arama motorları nasıl çalışır – Arama motorlarının nasıl çalıştığını bilmek, SEO’yu anlamanıza yardımcı olur
3. Adım: Ana PPC Reklamcılığı
Google Ads veya Facebook’ta PPC kampanyalarını yönetmek için önemli miktarda zaman ve bütçe ayıracağız.

Bir dijital pazarlama uzmanı olarak, yürütebileceğiniz farklı kampanya türlerini ve sonuçları nasıl doğru bir şekilde ölçüp analiz edeceğinizi bilmeniz gerekir.

Ekibinizin ve sektörünüzün boyutuna bağlı olarak, bir dijital pazarlama kampanyasının yalnızca PPC kampanyalarının yayınlanması yaygındır, bu nedenle PPC’ye hakim olmak kritik önemden daha fazladır.

PPC reklamcılığında ustalaşmak için kullanılacak kaynaklar
Google Ads Kılavuzu – Yeni başlayanlar için Google Ads kılavuzu
Bing Ads Academy – Microsoft Reklam Platformu ve Araçlarının kullanımına ilişkin ücretsiz kılavuzlar ve kurslar
Facebook Blueprint – Facebook Pazarlama hakkında bilmeniz gereken her şey için ücretsiz rehberler ve kurslar.
4. Adım: Sosyal Medya Pazarlama Becerilerini Geliştirin
Facebook’ta ücretli reklamlar kullanmanın yanı sıra, pazarlamanın diğer ağlarda nasıl çalıştığını da öğrenmeniz gerekir.

Tanıtılacak web sitesinin türüne bağlı olarak Twitter, Pinterest veya LinkedIn gibi diğer sosyal medya ağlarını keşfetmeniz gerekebilir ve bu nedenle gerekli becerilere sahip olmak önemlidir.

Sosyal medya pazarlama becerilerini geliştirmek için kullanılacak kaynaklar
Yeni Başlayanlar İçin Sosyal Medya Pazarlaması İpuçları – Sosyal medya pazarlamasına giriş
Pinterest Kılavuzları ve Kaynakları – Pinterest’te pazarlamaya başlayın
LinkedIn Rehberi – Pazarlamacının LinkedIn kılavuzu
5. Adım: İçerik Pazarlama Kampanyalarını Uygulama
Tüm dijital pazarlama kampanyalarınızı güçlendirmek için aşağıdaki özelliklere sahip içeriğe ihtiyacınız vardır:

Kullanıcının amacını karşılar
Kullanıcıların okuması ilginç
Her platform için optimize edilmiştir (SEO, FB, vb.)
Sıralamalar, potansiyel müşteriler ve dönüşümler oluşturur
İçerik metin, video veya ses biçiminde olabilir ve makaleler, YouTube videoları, açılış sayfaları, podcast’ler vb. Gibi farklı biçimlerde olabilir.

Dijital pazarlama uzmanı olarak, ne tür içerik üreteceğiniz ve her içerik türünün performansını ne zaman ve nasıl ölçeceğiniz konusunda bir plan hazırlamanız gerekir.

İçerik pazarlaması bununla ilgilidir.

İyi yapılandırılmış bir dijital pazarlama ekibinde, işiniz içeriği sağlamak değil (bu görev için özel yazarlara sahip olacaksınız), ancak farklı kampanyalar için doğru türde içerik üretilmesini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır.

İçerik Pazarlamasını Öğrenmek İçin Kaynaklar
Yeni Başlayanlar için İçerik Pazarlama İpuçları – İçerik pazarlamaya başlamak için 15 ipucu
İçerik Pazarlama Kılavuzu – İçerik pazarlamaya yeni başlayanlar için bir rehber
SEMRUSH İçerik Pazarlama Kılavuzu – İçerik pazarlaması hakkında bilmeniz gereken her şey için ücretsiz bir e-Kitap
6. Adım: E-posta pazarlamasının nasıl çalıştığını öğrenin
E-posta hala en popüler satış araçlarından biridir. Sosyal medya ağlarının yükselişine rağmen, pazarlamacılar bir satışı tamamlamak, daha fazla potansiyel müşteri almak ve müşterileriyle etkileşim kurmak için e-posta pazarlamasını kullanıyor.

E-posta pazarlaması genellikle satış dönüşüm hunisinin son adımıdır. Diğer tüm dijital pazarlama kampanyaları (SEO, PPC, İçerik Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama), e-posta pazarlaması için potansiyel müşteri oluşturur ve e-posta pazarlaması, bir dizi hedefli e-posta yoluyla satışları (veya herhangi bir dönüşüm biçimini) yapar.

Çoğu ekipte, e-posta pazarlama uzmanının rolü eksik olduğundan, e-posta pazarlama kampanyaları yürütme sorumluluğu doğrudan dijital pazarlama yöneticisinin gözetimi altına girer.

E-posta Pazarlama öğrenmek için kaynaklar
Küçük İşletmeler için E-posta Pazarlama İpuçları – E-posta pazarlamasına nasıl başlayacağınıza dair kılavuz
E-posta Pazarlama Daha Kolay – Başlangıç ​​Kılavuzu
Adım 7: Takım yönetimi becerilerini geliştirme
Dijital pazarlama uzmanı olmak için, iyi takım yönetimi becerilerine sahip olmanız gerekir.

Bunun nedeni, iş sorumluluklarınızın bir kısmının, dijital pazarlama ekibini oluşturan diğer uzmanlardan oluşan bir ekibi yönetmek ve yönetmek olacaktır.

Büyük dijital pazarlama ajanslarında, dijital pazarlama yöneticisi esasen ekibin (veya isterseniz ekip liderinin) yöneticisidir ve teknik bilginin yanı sıra, bir takım ekibini yönetmek için gerekli becerilere sahip olması gerekir.

Bu, proje yönetim araçlarıyla nasıl çalışılacağını bilmek, hedefler ve hedefler belirlemek, ekibinizi eğitmek ve yönetim pozisyonundaki bir kişinin yapması gereken diğer tüm görevleri bilmek anlamına gelir.

Serbest çalışan olarak çalışan küçük ekipler veya dijital pazarlama uzmanları için insanları yönetmeniz gerekmeyebilir, ancak yine de proje planlarını nasıl oluşturacağınızı, kilometre taşlarını ayarlayacağınızı ve bir projenin ilerlemesini nasıl izleyeceğinizi bilmeniz gerekir.

Takım Yönetimi Becerilerini Geliştirecek Kaynaklar
Yönetmen gereken 11 Takım Yönetimi Becerileri – Her menajerin sahip olması gereken temel beceriler
8. Adım: Veri analizi / Raporlama araçlarını nasıl kullanacağınızı öğrenin
Dijital pazarlama kampanyalarını izlemenin ve optimize etmenin yanı sıra, bir dijital pazarlama profesyonelinin günlük görevlerinin bir kısmı verileri analiz etmek ve raporlar hazırlamaktır.

Pazarlama departmanına veya doğrudan müşteriye raporlar olsun, bir dijital pazarlama yöneticisinin çeşitli dijital pazarlama araçlarının nasıl kullanılacağını bilmesi gerekir.

Bilmesi gereken araçlar:

Google Analytics
Google Veri Stüdyosu
Google Arama Konsolu
Facebook Reklamları Raporlama
SEMRUSH veya benzeri (Ahrefs, Moz, HubSpot, vb.)
Analitik Beceriler Geliştirmek için Kaynaklar
Yeni Başlayanlar için Google Analytics – Günlük olarak kullanılacak en popüler analiz raporlarının listesi
SEMRUSH Akademisi – SEMRUSH kullanımı hakkında kılavuzlar ve kaynaklar
SEO Raporlama Araçları ve Özellikleri Olmalıdır – 52 dijital pazarlama uzmanı tarafından oylanan en iyi raporlama araçlarının listesi
Google Search Console – yeni başlayanlar için adım adım kılavuz
9. Adım: Dijital Pazarlama Sertifikası alın
Dijital pazarlama uzmanı olmanın en hızlı ve verimli yollarından biri, kapsamlı bir dijital pazarlama kursu takip etmektir.

Dijital pazarlama kursu, ayrı kılavuzları okumak veya ek kaynaklar aramak zorunda kalmadan dijital pazarlama hakkında bilmeniz gereken her şeyi size öğretir.

Güvenilir bir şirketten dijital pazarlama sertifikası almak, Dijital pazarlamayı bildiğinizi göstermenin harika bir yoludur.

Sertifikalı olmak, iyi bir dijital pazarlama uzmanı olduğunuzu kanıtlamaz, ancak iş için gerekli bilgiye sahip olduğunuzu gösterir.

Tabii ki, büyük bir ajans veya şirkette bir pozisyonu güvence altına almak için, birkaç yıllık çalışma deneyimine ve uzmanlığınızı göstermenin yollarına (başarı öyküleri ve vaka çalışmaları) sahip olmanız gerekir.

Dijital Pazarlamada sertifika almak için kaynaklar
En İyi Dijital Pazarlama Kursları – Dijital pazarlamayı öğrenmek için en iyi 10 kurs. Liste hem ücretsiz hem de ücretli kursları içerir
Adım 10: En Son Dijital Pazarlama Trendleri Hakkında Güncel Kalın
Google, arama sonuçlarında ve algoritmalarında yılda binlerce güncelleme yapıyor, Facebook her zaman yeni özellikler ekliyor / değiştiriyor, Google Ads yapay zekaya vb.

Dijital pazarlama sektöründe meydana gelen değişimler süreklidir (her gün söyleyebilirim) ve çok fazla.

Öğrenme, dijital pazarlama uzmanları için asla durmaz ve bu, bu mesleği çok ilginç ve zorlayıcı yapan bir şeydir. Öğrenmek için her zaman yeni şeyler olduğu için asla sıkılmazsınız.

Bu kabul edemeyeceğiniz bir şeyse, dijital pazarlama uzmanı olmak sizin için en iyi seçim değildir.

Öte yandan, dinamik bir ortamda çalışmaktan hoşlanıyorsanız, en son trendlerden haberdar olduğunuzdan emin olmanız gerekir ve aşağıdaki kaynaklar bunu yapmanıza yardımcı olacaktır.

Dijital Pazarlama Trendleri hakkında bilgi sahibi olmak için kaynaklar
Arama Motoru Yuvarlak Masa – SEO ve dijital pazarlama ile ilgili konuları kapsar. Dijital pazarlama uzmanları için izlenmesi gereken bir kaynak.
Google ile Düşünün – En son pazarlama araştırması ve dijital trendler
Pazarlama Arazisi – Dijital pazarlama ile ilgili her şey için günlük güncellemeler
Facebook Haber Odası – Facebook pazarlaması ve ilgili konulardaki güncellemeler
Google Blog – Tüm Google Ürün ve Hizmetlerindeki Güncellemeler
Dijital Pazarlama Uzmanları ne kadar kazanıyor?
Artık bir dijital pazarlama uzmanı olmak için ne gerektiğini bildiğinize göre, çabaya değip değmeyeceğini merak ediyor olabilirsiniz.

Birçok meslekte olduğu gibi, bir dijital pazarlama profesyonelinin maaşı büyük ölçüde deneyime, ülkeye ve iş türüne (bir şirkette çalışma veya serbest çalışma) bağlıdır.

Amerika Birleşik Devletleri’ndeki dijital pazarlama uzmanlarının yıllık maaşı 40K ile 60K $ arasındadır.

Aşağıdaki tabloda (dijital pazarlama uzmanları ortalama yıllık maaş payscale yılların deneyimi göre ABD’de).

Dijital Pazarlama Maaşı – Yılların Deneyimi
Dijital Pazarlama Maaşı – Yılların Deneyimi
Giriş Seviyesi (1 yıldan az deneyim) – 40 $ 453
Orta Kariyer (5-9 yıllık deneyim) – 55 $, 850
Deneyimli (20 yıldan fazla deneyim) – 61 $, 763
Zip Recruiter , ortalamayı yıllık 52.190 $ veya aylık 4349 $ olarak ayarlar.

Ortalama Dijital Pazarlama Uzmanı Maaş
Ortalama Dijital Pazarlama Uzmanı Maaş
Serbest çalışan olarak çalışmayı planlıyorsanız, deneyimli bir dijital pazarlama yöneticisi saatte 140 dolara kadar kazanabilir.

Dijital Pazarlama Maaşı
Dijital Pazarlama Uzmanı Saat Başına Danışmanlık Oranları
Temel Öğrenmeler
Dijital bir pazarlama uzmanı olmak istiyorsanız, üç şeyi göz önünde bulundurmanız gerekir:

Dijital pazarlama kanallarının her birini nasıl kullanacağınızı öğrenmeniz gerekir.
Dijital pazarlama dinamik bir endüstridir ve sürekli öğrenme, dijital pazarlama profesyonelinin günlük rutininin bir parçasıdır.
Maaş ve tazminat LOT’un yılların deneyimine ve sonuçlarına bağlıdır.
Dijital pazarlama derecesi sunan birçok okul olmasına rağmen, resmi bir üniversite diplomasına sahip olmanıza gerek yoktur.

Öğrenmeye ve gerekli çabayı göstermeye istekli iseniz, dijital pazarlamada bir kariyere başlamada sizi durduracak hiçbir şey yoktur.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku