Sayfa İçi SEO Nedir? (Ve Nasıl Yapılır)

İşletmeniz için çevrimiçi bir web siteniz varsa, muhtemelen SEO’nun veya arama motoru optimizasyonunun temellerini biliyor ve anlıyorsunuz. Hatta bir SEO kampanyanız bile olabilir. Ancak SEO’nun farklı bölümlerini anlıyor musunuz ve hem sayfa dışı hem de sayfa SEO’su var mı?

Sayfa içi SEO nedir? Web sitenizdeki, sayfa hızı ve anahtar kelime yoğunluğu gibi öğeleri, web sitenizin dışındaki geri bağlantılar gibi faktörlere karşı optimize etmeye odaklanan bir SEO bileşenidir.

Bu sayfada, en iyi sonuçları görmek için çabalarınızı en üst düzeye çıkarabilmeniz için sayfa optimizasyonunun nasıl yapılacağından sayfa optimizasyonunun nasıl yapılacağına dair daha fazla sayfa konuşacağız.

Web siteniz için sayfa içi SEO hizmetleri hakkında bir uzmanla konuşmak isterseniz, 888-601-5359 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz veya çevrimiçi olarak bizimle iletişime geçebilirsiniz !

Sayfa içi SEO nedir?
Sayfa İçi SEO, kontrol ettiğiniz ve web sitenize eklediğiniz herhangi bir optimizasyonu ifade eder. Sayfadaki optimizasyonlarla, Google, Bing ve diğer arama motorlarındaki arama sonuçlarındaki sıralamanızı veya görünürlüğünüzü artırmak için web sitenizi kullanıcılar için daha kullanışlı ve değerli hale getirmeyi amaçlıyorsunuz.

Sayfa içi SEO neden yapılır?
Sayfa içi SEO, daha yüksek arama sıralamaları, sitenize gelen trafiğin artması ve daha fazla dönüşüm sağlar. Sayfada SEO almak zamanın sonuçları sizin Sayfada SEO stratejisi yerden alır bir kere, ama bu online sıralaması ve satış uçmak yapabilirsiniz.

Hangi sayfa içi SEO sıralama faktörlerini optimize etmeliyim?
Sayfa içi SEO ile birkaç farklı sıralama faktörünüz vardır. Tüm bu faktörleri optimize etmek istiyorsunuz. Bu faktörlerin her birini optimize etmek için zaman ayırdığınız arama sonuçlarındaki sıralamanızı artıracak ve web sitenizi daha rekabetçi ve yenmek zor hale getirecektir.

Odaklanmanız gereken sayfa optimizasyonu faktörleri şunları içerir:

URL
Başlık etiketi
Meta Açıklaması
Başlık etiketleri
Alternatif etiketler
Anahtar kelimeler
içerik
hız
Dahili bağlantı
Görüntüler
Mobil-dostu
Bazı sayfa içi SEO işlem öğelerine örnek olarak şunlar gösterilebilir:

Başlık etiketlerinizi ve meta açıklamalarınızı optimize etme
Ayrıntılı ve kaliteli içerik yazma
Sitenizin kodunu temizleme
Sitenizin gezinmesini kolaylaştırma
Web sitenizi hızlandırma
Bu sayfa içi SEO faktörlerinin her biri için sayfa içi optimizasyonun nasıl yapılacağını öğrenmek için okumaya devam edin!

Sayfa içi SEO için optimizasyon nasıl yapılır?
Artık sayfa SEO’nuzu hangi faktörlerin etkilediğini bildiğinize göre, bunları optimize etmeye başlayabilirsiniz. Unutmayın, sitenizi optimize etmenin yanı sıra siteden sonuçları görmeniz de zaman alacaktır . Bununla birlikte, bu faktörler için en iyi uygulamaları takip etmek, algoritma güncellemelerine dayanabilecek bir web sitesi oluşturmanıza yardımcı olacaktır .

URL
URL nedir? URL’niz bir adres gibidir, ancak İnternet’teki bir sayfa içindir.

Sayfa içi SEO için URL örneği
Web sitenizin sayfalarının URL’leri, sayfanın konusuyla ilgili kısa açıklamalar içermelidir.

Örneğin, Daytona Beach’teki köpek günlükleri hakkında bir sayfanız varsa, bunun için iyi bir URL www.yoursite.com/dog-daycares-in-daytona olur. Veya birden fazla konumunuz varsa, aşağıdaki biçimi kullanabilirsiniz: www.yoursite.com/locations/daytona/dog-daycare.

Uzun bir karışık sayı dizisi yerine URL’nize anahtar kelimenizi dahil etmek, sitenizin gezinmesini kolaylaştırır ve kullanıcılara sayfa konularınız hakkında daha iyi bir fikir verir.

Örneğin, aşağıdaki URL’lerden hangisini ziyaret etmek istersiniz?

https://www.example.com/category/subcategory/keyword.html
https://www.example.com/125typu4f5ww56fifl6639j875fe.html
Sitenizin mimarisini geliştirmek ve alakalı arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olmak için, yukarıdaki ilk örnek gibi temiz, düzenli URL’ler kullanın.

BAŞLIK ETİKETİ
Başlık etiketi nedir? Kişisel başlık etiketi sayfanızın başlığı, ancak yalnızca arama sonuçlarında görünür.

Sayfa içi SEO için başlık etiketi örneği
Web sitenizi arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) göstermek için Google, sayfanızın ne hakkında olduğunu bilmelidir. Her sayfanın başlık etiketinde (<title>, </title>) belirli anahtar kelimeler kullanmak, arama motoru tarayıcılarının web sitenizi anlamasını kolaylaştırır .

Örneğin, “dog daycare daytona beach” anahtar kelimesini hedefliyorsanız, aşağıdaki başlık etiketini oluşturabilirsiniz: “Daytona Beach’te Top Dog Daycare | Şirket Adı.” En iyi sonuçlar için Google’ın arama sonuçlarında kesilmesini önlemek için başlık etiketinizi 55 karakterle sınırlayın ve başlangıçta hedeflediğiniz anahtar kelimeyi kullanın.

BONUS OKUMA: TANTALİZİNG TİTLE TAG NASIL YAZILIR
META AÇIKLAMASI
Meta açıklama nedir? Sizin meta açıklaması sayfanızın özet ve SERPs görünür olduğunu.

Sayfa içi SEO için meta açıklama örneği
Bir meta açıklama, sayfadaki optimizasyonunuzu doğrudan etkilemez. Ancak, kullanıcıların sayfanız hakkında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olan bir özelliktir. Google’ın meta açıklamanızda görünen kullanıcı arama terimlerini kalınlaştırması, sayfa açıklamalı SEO için meta açıklamanızı optimize etmenin başka bir nedenidir.

En iyi sonuçları elde etmek için temel ve alakalı anahtar kelimelerinizi meta açıklamanıza ekleyin. Örneğin, Daytona Beach’teki köpek bakım ürünleri ile ilgili sayfanız aşağıdaki meta açıklamayı kullanabilir: “Daytona Beach’te köpek bakım ürünleri mi arıyorsunuz? Rover’s’e köpek bakımı, köpek bakımı ve daha fazlası için gelin! ”

En iyi sonuçları elde etmek için meta açıklamanız 160 karakter içermelidir.

BAŞLIK ETİKETLERİ
Başlık etiketi nedir? Başlık etiketleri, okunabilirliğini artırmak için H2s, H3s ve H4s ile içeriği parçalar.

Sayfa içi SEO için başlık örneği
Başlık etiketleri söz konusu olduğunda, bunları arama motorları ve kullanıcılar için kullanmak istersiniz. İçeriğiniz boyunca başlık etiketlerini kullanarak ayrıştırın ve kullanıcılar için daha okunabilir ve gözden geçirilebilir hale getirin. Arama motorlarına sayfanız için daha fazla bağlam sağlamak için temel veya alakalı anahtar kelimelerinizi de ekleyebilirsiniz.

Örneğin, köpek bakımıyla ilgili bir gönderi aşağıdaki başlıkları kullanabilir:

Köpek bakım ürünleri neler içerir?
Köpek bakımının maliyeti nedir?
En iyi köpek günlük bakımı nasıl bulunur
Başlık etiketlerinizi yazarken, ana anahtar kelimenizi H1 etiketinizde hedeflemeyi unutmayın .

ALTERNATİF ETİKETLER
Alt etiketi nedir? Alternatif etiketler, görüntüler ve videolar gibi multimedya için daha fazla bilgi sağlar.

Sayfa içi SEO için alternatif etiket örneği
Arama motorları multimedyayı göremez, bu nedenle multimedyaların ne olduğunu söylemek için alt özelliklere bağlıdır.

Örneğin, bir elmanın fotoğrafınız varsa, alt etiketiniz “kırmızı lezzetli elma” diyebilir. Bunun ötesinde, Google’ın multimedya hakkında daha iyi bir fikir edinmesi için resim dosyalarına açıklayıcı adlar ekleyebilirsiniz.

Multimedya içeriğiniz için her zaman bir alt etiketi ekleyin. Google’ın yanı sıra, alt etiketleriniz de içeriğinizi göremeyen veya içeriğinizle etkileşime giremeyen kullanıcılara yardımcı olur. Alternatif etiketleri kullanmak, içeriğinizi sitenize göz atan herkes tarafından erişilebilir hale getirir.

ANAHTAR KELİMELER
Anahtar kelimeler nedir? Anahtar kelimeler, değerli kullanıcı sorgularını hedeflemek için SEO’da kullanılan kelimeleri açıklar.

Sayfa içi SEO için anahtar kelime örneği
Sitenizdeki her sayfa, sayfanın konusunu tartışan metin içeriği içermelidir.

“Bize Ulaşın” sayfası gibi genellikle optimize edilmemiş sayfalar bile işletmenizin çevrimiçi olarak tanınmasına yardımcı olabilir. Sayfanızın gövde metninde anahtar kelimeler kullanmak Google’ın onu okumasına ve uygun şekilde sıralamasına yardımcı olur.

Sitenizdeki her sayfa için anahtar kelimeler araştırmalı ve derlemelisiniz. KeywordsFX ve Keywordtool.io gibi anahtar kelime araştırma araçları , insanların ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili araştırma yaptığı anahtar kelimeleri anlamanıza yardımcı olabilir.

Hangi anahtar kelimelerin size en yüksek değeri sunduğunu belirlemek için aylık arama hacmi ve rekabet gibi yararlı metriklere bakın.

Çoğu durumda, küçük şirketler uzun kuyruklu anahtar kelimelere veya üç ila dört kelimelik anahtar kelimelere odaklanır .

Uzun kuyruklu anahtar kelimeler genellikle daha düşük aylık arama hacimlerine sahiptir, ancak daha düşük rekabet gücüne sahiptir. Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin arkasındaki arama amacını çözmek daha spesifik oldukları için genellikle daha kolaydır.

Örneğin, birisi kısa kuyruk terimini ararsa, “köpek davranır”, tam olarak ne bulmak istediklerini tanımlamak zordur. Belki küçük köpekler için en iyi köpek muamelelerini araştırıyorlar ya da bir köpek muamele tarifi denemek isteyebilirler.

Öte yandan, birisi uzun kuyruk ifadesini ararsa, “köpekler için köpek muamelesi al”, tam olarak ne bulmak istediklerini ve satın almaya hazır olduklarını bilirsiniz.

Yüksek performanslı SEO kampanyaları hem kısa hem de uzun kuyruklu anahtar kelimeler içerir ve hedeflemeyi seçtiğiniz terimler işinize ve hedeflerinize bağlı olacaktır.

İÇERİK
İçerik nedir? İçerik kullanıcılara cevaplar ve arama motorlarına bağlam sağlar.

Sayfa içi SEO için içerik örneği
İçerik, sayfa optimizasyonu için önemlidir.

İçerik sayesinde kullanıcılara sitenizi ziyaret etmeleri için bir neden verirsiniz.

İster bir blog yayını okumak ister bir ürün sayfasına göz atmak olsun, kullanıcılar içeriğinize göz atar. İçeriğinizi optimize etmek, arama motorlarının içeriğinizi anlamasına ve sıralamasına yardımcı olabilir ve bu da kullanıcıların web sitenizi bulmalarına yol açabilir.

İçerik için sayfa içi SEO, aşağıdaki uygulamaların etrafında döner:

Anahtar kelimelerinizi başlıklarda ve paragraflarda kullanma
İçeriğinizi kaybolan başlıklara bölmek
İçeriğinizi faydalı görüntülerle tamamlama
İçeriğinizin doğru yazım ve dilbilgisi kullanmasını sağlamak
İçeriğinizi güvenilir ve güvenilir hale getirme
Ayrıca, arama motorlarının çevrimiçi etkin olduğunuzu görmesi için sitenize düzenli olarak yeni içerik sayfaları eklemelisiniz . Bunu, yeni blog gönderileri , açılış sayfaları ve Google’a müşterileriniz için işte zorlandığınızı gösteren diğer stratejilerle yapabilirsiniz.

Yinelenen içerik bulma ve kaldırma , sayfa içi SEO’nuzu da geliştirir.

Yinelenen içerik, web sitenizdeki birden çok sayfada benzer içerik bloklarını ifade eder ve iki nedenden dolayı istenmeyen bir durumdur:

Google hangi sayfanın sıralanacağını bilmiyor: Çok sayıda site sayfası tam olarak aynı bilgileri içerdiğinde, arama motorları arama sonuçlarında hangi sayfanın sıralanacağını bilemez.
Yinelenen içerik site ziyaretçilerini karıştırır: Ziyaretçiler sitenizde yinelenen içerikle karşılaştığında, bu kullanıcıların kafasını karıştırabilir ve bir sonraki adımda hangi adımı atacaklarını bilmeyebilirler. Yinelenen içerik, içerik dönüşüm huninize bir İngiliz anahtarı atar ve kitlenizin harekete geçmesini önler.
Yinelenen içerik sayfa içi SEO için kötüdür, bu nedenle sitenizi yinelenen içerik olup olmadığını düzenli olarak kontrol ettiğinizden ve kaldırdığınızdan emin olun .

SAYFA HIZI
Sayfa hızı nedir? Sayfa hızı , bir sayfadaki içeriğin ne kadar hızlı yüklendiğini ölçer.

Sayfa içi SEO için sayfa hızı örneği
Ortak akvaryum balıklarından daha az bir dikkat süresiyle, kullanıcıların% 50’si yüklenmesi üç saniyeden uzun sürerse bir sayfayı terk eder. İnsanlar bilgi istiyor ve şimdi istiyorlar!

Google gibi arama motorları da sayfa hızını sıralama faktörü olarak kullanır. Site hızınızı ve sayfa hızınızı kontrol edebilirsiniz, böylece sayfa hızınızı optimize etmek istersiniz. Web sitenizin daha hızlı yüklenmesini sağlayın ve arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alabilirsiniz.

Hızınızı kontrol etmek için PageSpeed ​​Insights’ı kullanın .

PageSpeed ​​Insights, sitenizi hızlandırmak için size özel öneriler sunar. Ayrıca , sayfa sıkıştırması için görüntüleri sıkıştırmak, gereksiz web sitesi kodunu ortadan kaldırmak vb. Gibi en iyi uygulamaları da takip edebilirsiniz .

DAHİLİ BAĞLANTI
Dahili bağlantı nedir? Dahili bağlantı , web sitenizdeki sayfalara ve web sayfalarınızdan bağlantı kurmayı açıklar.

Sayfa içi SEO dahili bağlantı örneği
Sayfa içi SEO söz konusu olduğunda dahili bağlantı genellikle göz ardı edilir. Ancak siteniz büyüdükçe, dahili bir bağlantı işlemi geliştirmek kritik önem taşır. Çünkü dahili bağlantı, tarayıcıların sitenizi keşfetmesine, yeni içerikleri keşfetmesine ve farklı sayfaların içeriğini anlamalarına yardımcı olur.

Having hiçbir iç bağlanmasından az şey sayfalarınızda olumsuz etkiler onlara değerlidir sitenizdeki erişim içeriğine kullanıcının yeteneği üzerinde. Ve erişemezlerse, bu dönüşüm oranınızı doğrudan etkiler.

Sayfa içi SEO’nuzu geliştirmek için dahili bağlantıları kullanın:

Yeni yayınlara alakalı, mevcut içeriğe bağlantılar ekleme
Alakalı, mevcut içerikten yeni sayfalara bağlantılar ekleme
Her dahili bağlantı stratejisi farklıdır, ancak en iyi sonuçlar için her yeni sayfanın en az iki veya üç bağlantıya sahip olduğundan emin olmalısınız. Sayfa bulmakta zorlanıyorsanız, bir bağlantıyı zorlamayın. Bunun yerine, sütun içeriği oluşturmayı düşünün .

Dahili bağlantınızın durumunu Screaming Frog gibi ücretsiz bir araçla kontrol edebilirsiniz .

GÖRÜNTÜLER
Görüntüler nedir? Görüntüler, insanların içeriği anlamasına ve gözden kaçırmasına yardımcı olan bir multimedya biçimidir.

Sayfa içi SEO için resim örneği
Görüntüler SEO’nun yanı sıra kullanıcılar için de önemlidir . Görüntülerle içeriğinizi parçalayabilirsiniz. Ayrıca karmaşık işlemler veya açıklanması zor özellikler gibi bağlam da sağlayabilirsiniz. İçeriğinize, stok fotoğraflarından özel grafiklere ve ekran görüntülerine kadar görüntüler ekleyin.

Sitenize resim eklerken, resimlerinizi sıkıştırmayı unutmayın. Büyük boyutlu multimedya, sayfa hızınızı yavaşlatabilir ve bu da sıralamalarınızı etkileyebilir. Bu ek ayrıntı web sitenizi daha erişilebilir hale getirdiğinden ve Google Görseller’deki sıralamalara yardımcı olabileceğinden alternatif metin eklemeyi de unutmayın.

Videolar için transkripsiyonlar ve görüntüler için alternatif metin gibi kullanılabilirlik özelliklerini de eklediğinizden emin olun. Bunlar, hedef anahtar kelimelerinizi dahil etmek için harika bir yerdir ve bunları dahil etmek, sitenizin ADA’sını uyumlu hale getirmenize yardımcı olabilir .

MOBİL-DOSTU
Mobil kullanım kolaylığı nedir? Mobil kullanım kolaylığı, sitenizin mobil cihazlarda kullanılabilirliğini açıklar.

Sayfa içi SEO için mobil uyumlu örnek
İnternet trafiğinin% 50’sinden fazlası mobil cihazlardan geldiğinden mobil uyumlu bir web sitesi gereklidir . Akıllı telefonlardaki ve tabletlerdeki kullanıcılar sitenize erişemezse, arama sonuçlarındaki sıralamalarınız düşecektir.

Örneğin, Google gibi arama motorları bir sıralama faktörü olarak mobil cihazlara uygunluk veya yanıt verme yeteneğini kullanır . Bu, siteniz mobil kullanıcılar için optimize edilmemişse, değerli olası satışları ve geliri kaçırdığınız anlamına gelir.

Mobil uyumluluk artık bir öneri değil. Bu, özellikle anahtar kelimeleriniz için iyi sıralamak istiyorsanız bir gereksinimdir. Google, web sitenizi sıraladığında mobil uyumluluğu dikkate alır. Düşük uyumluluk = düşük sıralama.

Mobil kullanım için sayfa optimizasyonu genellikle duyarlı bir site geliştirmeye odaklanır. Duyarlı bir web sitesi ile, web sitenizi güncellemenizi ve yeni içerik eklemenizi kolaylaştıran tek bir siteniz vardır.

Kullanım Google’ın Mobil Uyumluluk Testi aracını sitenizin yanıt kontrol etmek!
Sayfadaki optimizasyonunuzu değerlendirme
Artık sayfa içi SEO hakkında bilgi sahibi olduğunuza göre, sitenizin performansını değerlendirebilirsiniz. Ya edebilirsiniz sitenizi denetlemek için bir araç kullanın veya tercihinize bağlı olarak manuel ayrı sayfalar bakabilirsiniz. Manuel olarak bakmayı seçerseniz, bu ölçütleri sayfa optimizasyonu için temel olarak kullanabilirsiniz.

Her sayfa için anahtar kelimeler mi kullanıyorsunuz ? Bu anahtar kelimeler ziyaretçi sağlıyor mu? Eğer yapmadılarsa, neden hala anahtar kelimeleri kullanıyorsunuz?
Sitenizdeki sayfaları birbirine mi bağlıyorsunuz? Bu, ziyaretçilerin yalnızca bir veya iki tıklama ile bir noktadan diğerine ulaşmasına yardımcı olmanın bir yolu olabilir mi?
Senin mu sitesi hızla yüklenir ? Veya bazı sayfaların yüklenmesi uzun sürüyor mu? Sorun yaşıyorsanız sorunun nerede olduğunu öğrenin. Yavaş yüklenen bir web sitesi ne insan ne de bot ziyaretçilerinin hoşlandığı bir şeydir!
Sitenizde yeni içerik var mı? Bir iki yıldan fazla mı geçti? Bir şey değişti mi yoksa hepsi hala alakalı mi?
Rakiplerin sayfadaki SEO’larını kontrol etme
blog’u oku
Muhtemelen en güçlü rakiplerinizi bulmak için çok zor düşünmek zorunda değilsiniz. Ne yazık ki, endüstrinizde kendilerini kurmak için de çok çalışıyorlar ve tıpkı sizin gibi sayfa içi SEO kullandıklarından emin olabilirsiniz.

Daha iyi ne yapabileceğinizi öğrenmek istiyorsanız, web sitelerine göz atın ve ne yaptıklarına bir göz atın. Muhtemelen kollarında birkaç sırları olsa da, sadece birkaç sayfayı kontrol ederek tonlarca bilgi alabilirsiniz.

Rekabetinizi kontrol etmek, size kendi web sitenizde iyileştirmeniz gereken alanları göstererek işinizi bir bütün olarak güçlendirebilir. Sayfa içi SEO’nuzu daha tam olarak geliştirmeye başlayın ve kendi sitenizin sayfa sıralamasının önümüzdeki haftalarda ve aylarda artmaya başladığını göreceksiniz.

Sayfa İçi SEO ve Sayfa Dışı SEO Karşılaştırması: Fark nedir?
Sayfa içi SEO , çevrimiçi sıralamanızı yükseltmeye çalışırken karşılaşacağınız başka bir terim olan sayfa dışı SEO’dan farklıdır .

Sayfa içi ve sayfa dışı SEO arasındaki fark nedir?

Sayfa İçi SEO: Web sitenizde gerçekleştirilen, içeriğinizi optimize etme ve navigasyonunuzu hızlandırma gibi eylemleri, arama sıralamalarınızı artırmak için gösterir.
Sayfa dışı SEO: Arama sıralamanızı yükseltmek için diğer saygın sitelerden geri bağlantı kazanmak gibi web sitenizden alınan işlemleri ifade eder.
Başarılı SEO, sayfa içi ve sayfa dışı SEO’nun sağlıklı bir kombinasyonunu gerektirir. Sayfa dışı SEO’nun nasıl kullanılacağı hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, sayfa dışı SEO kılavuzumuza gidin !

Sayfa içi profesyonel SEO yardımı alın
WebFX, şirketlerin sayfa içi SEO ile büyümesine yardımcı olur ve sektörde uzun yıllar boyunca, bazı işletmelerin bunu kendileri uygulamak için zamanları olmadığını biliyoruz.

Buraya giriyoruz.

İşletmenizin, işletmenizi büyütmenize yardımcı olacak arama sonuçlarının en üstünde gösterilmesini sağlamak için tüm stratejileri ve en iyi uygulamaları biliyoruz. SEO uzmanlarından oluşan ödüllü ekibimiz, şirketinizin kârlılığını artırmak için yıldızlara ateş ediyor.

Sayfa içi SEO hizmetlerimiz hakkında daha fazla bilgi edinmek için bugün bize ulaşın !

Sayfa içi ve sayfa dışı SEO stratejinizi başlatmaya hazır mısınız? WebFX’in SEO zorluklarınızda nasıl yardımcı olabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için 888.449.3239 numaralı telefonu arayın veya bugün bize ulaşın .

Kaynak Backlinko

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku