Google My Business nedir?

GMB, işletmenizin Google Arama ve Haritalar’da nasıl görüneceğini yönetmenize olanak tanıyan ücretsiz bir araçtır. Bu, işletme adınızı, konumunuzu ve saatlerinizi eklemeyi; müşteri yorumlarını izlemek ve yanıtlamak; fotoğraf ekleme; insanların sizi nerede ve nasıl aradığını ve daha fazlasını öğrenmek.

Yerel SEO’ya yeni başlıyorsanız, Google My Business girişiniz erken çabalarınıza odaklanmak için harika bir yerdir. Sonuçta, insanlar yakınlarında bir ürün veya hizmet aradıklarında, genellikle bir satın alma işlemine çok yakındırlar – yerel bir arama yapan iki kişiden biri (“yakınımdaki onarımları izleyin”) o gün bir mağazayı ziyaret edin. Bu nedenle, kullanıcıların Google’da arama yaptıklarında olabildiğince doğru, eksiksiz ve optimize edildiğini gösteren işletmeniz hakkındaki bilgiler önemlidir.

Google My Business hesabınızı nasıl oluşturacağınızı öğrenmek, işletmenizi doğrulamak ve girişini mümkün olduğunca güçlü hale getirmek için okumaya devam edin.

Bir hesap oluşturun ve işletmenizi sahiplenin
İşletmenizi doğrulayın
Girişinizi optimize edin
GMB uygulamasını indirin
Google My Business, Google Rehber ve Google+ arasındaki farkı öğrenin
Google My Business ücretsiz mi?
GMB’nin kullanımı tamamen ücretsizdir. Bunu kullanmanın tek şartı, müşterilerinizle yüz yüze etkileşime girmeniz gerektiğidir – başka bir deyişle,% 100 çevrimiçi çalışamazsınız.

Google My Business Girişi oluşturun
1. Adım: İşletmenizle ilişkilendirilmesini istediğiniz Google Hesabına giriş yapın (veya henüz bir Google Hesabınız yoksa).
2. Adım: google.com/business adresine gidin ve sağ üst köşedeki “Şimdi başlat” ı seçin.
3. Adım: İşletme adınızı girin.
Google-My-İş-iş-name.png

4. Adım: İşletme adresinizi girin.
Google-My-İş-iş-location.png

Adım 5: Eğer giderseniz müşterilerin bulundukları yerlere, yerine onları kutuyu size gelmek zorunda ‘Ben müşterilerime mal ve hizmet teslim.’ Evinizden veya herkese açık olarak gösterilmesini istemediğiniz başka bir adresten çalışıyorsanız, “Adresimi gizle (bu bir mağaza değil) Yalnızca bölgeyi göster” seçeneğini işaretleyin. Son olarak Teslim alanınızı seçin.
Google-My-İş teslim-area.png

6. Adım: İşletme kategorinizi seçin. Mümkün olan en doğru kategoriyi seçmeye çalışın – esas olarak Google’a işletme girişinizi hangi tür müşterilerin görmesi gerektiğini söylüyorsunuz.
7. Adım: İşletme telefon numaranızı veya web sitenizi ekleyin.
8. Adım: Bir doğrulama seçeneği belirleyin. İşletmenizi henüz doğrulamaya hazır değilseniz, “Farklı bir yöntem deneyin” → “Daha Sonra” yı tıklayın.
Google’da İşletmenizi Doğrulama
GMB girişinizi doğrulamanın birkaç yolu vardır:

Kartpostal ile
Telefonla
E-mail ile
Anında doğrulama
Toplu doğrulama
Kartpostal Doğrulaması
1. Adım: Google My Business’a henüz giriş yapmadıysanız, şimdi oturum açın ve doğrulamak istediğiniz işletmeyi seçin. (Zaten giriş yaptıysanız, doğrulama adımında olacaksınız.)
2. Adım: İşletme adresinizin doğru olduğundan emin olun. İsteğe bağlı: Kişi adı ekleyin – kartpostalın adresleneceği kişi budur.
Kartpostal-verification.png

3. Adım: “Posta” yı tıklayın. Kartpostalın beş gün içinde size ulaşması gerekir – işlemin gecikmesine neden olabileceğinden işletme adınızı, adresinizi veya kategorinizi düzenlemeden (veya yeni bir kod istemediğinizden) emin olun.
4. Adım: Kartpostalı aldıktan sonra Google My Business’a giriş yapın. Birden fazla işletme yeriniz varsa, doğrulamak istediğiniz yeri seçin. Yalnızca bir tane varsa, “Şimdi doğrula” yı seçin.
5. Adım: Kod alanına kartpostalınıza beş haneli doğrulama kodunu girin. “Gönder” i tıklayın.
Kartpostalınız hiç görünmezse veya kaybederseniz, Google My Business’ta oturum açıp ekranın üst kısmındaki “Başka bir kod isteyin” mavi başlığını tıklayarak yeni bir kod isteyebilirsiniz.

Telefon doğrulaması
Google, bazı işletmelerin konumlarını telefonla doğrulamasına izin verir. Hak kazanırsanız, doğrulama işlemini başlattığınızda “Telefonla doğrula” seçeneğini görürsünüz.

1. Adım: Google My Business’a henüz giriş yapmadıysanız, şimdi oturum açın ve doğrulamak istediğiniz işletmeyi seçin. (Zaten giriş yaptıysanız, doğrulama adımında olacaksınız.)
2. Adım: Telefon numaranızın doğru olduğundan emin olun, ardından “Telefonla doğrula” yı seçin.
3. Adım: Aldığınız metinden doğrulama kodunu girin.
Eposta Doğrulama
Google, bazı işletmelerin konumlarını telefonla doğrulamasına izin verir. Hak kazanırsanız, doğrulama işlemini başlattığınızda “E-postayla doğrula” seçeneğini görürsünüz.

S dım 1: Zaten Google My Business oturum değilseniz, hemen oturum açın ve doğrulamak istediğiniz işletmeyi seçin. (Zaten giriş yaptıysanız, doğrulama adımında olacaksınız.)
2. Adım: E-posta adresinizin doğru olduğundan emin olun, ardından “E-posta ile doğrula” yı seçin.
3. Adım: Gelen kutunuza gidin, Google My Business’tan e-postayı açın ve e-postadaki doğrulama düğmesini tıklayın.
Anında doğrulama
İşletmenizi Google Search Console (web sitenizin arama performansını ve sağlığını yönetmenize olanak tanıyan ücretsiz bir araç) ile zaten doğruladıysanız, e-postanızı anında doğrulayabilirsiniz.

1. Adım: Google Arama Konsolu ile işletmenizi doğrulamak için kullandığınız hesapla Google My Business’ta oturum açın. (Bazı işletme kategorileri anında doğrulama için uygun değildir, bu nedenle listeyi doğrulamanızı isteyen bir bildirim almazsanız farklı bir doğrulama yöntemi kullanmanız gerekir.)
Toplu doğrulama
Aynı işletme için 10 yerden daha fazlası işletmek ise – ve sen değil bir hizmet işi veya birden fazla işletme için yerlerinin yönetimiyle bir ajans – toplu doğrulamaya uygun olabilir.

S dım 1: Zaten Google My Business oturum değilseniz, hemen oturum açın ve bir konum seçin. Adının yanındaki “Doğrula” yı tıklayın.
2. Adım: “Zincir” i tıklayın.
3. Adım: Doğrulama formunu işletme adınızla (varsa varsa ana şirketle), faaliyette bulunduğunuz ülke veya ülkelerle, tüm kişi adlarıyla (ör. Google My Business hesabını kullanacak olan herkes), irtibat telefonuyla doldurun numarası, işletme yöneticisi e-postası (işletmede, o işletmenin temsilcisini doğrulayabilen biri) ve Google Hesap Yöneticinizin e-posta adresi.
4. Adım: Doğrulama formunu gönderin. Google’ın talebinizi incelemesi ve işleme koyması bir hafta kadar sürebilir.
GMB Girişinizi Optimize Etme
İşletmenizi doğruladıktan sonra, profilinizi temizlemenin zamanı geldi.

Google My Business kontrol paneline gidin, üzerinde çalışmak istediğiniz girişi tıklayın, “Bilgi” yi seçin ve ardından doldurmak veya güncellemek için bir bölüm seçin.

edit-info.png

Bir işletme profili fotoğrafı, hizmet verdiğiniz alan, çalışma saatleriniz, özellikler (ör. “Tekerlekli sandalye erişimine uygun,” “ücretsiz wifi”), açtığınız gün ve yıl ve genel telefon numarası dahil olmak üzere olabildiğince fazla bilgi ve medya ekleyin. ve web sitesi URL’si.

Herkes girişinize “bir düzenleme önerebilir”, bu nedenle A) her şeyi ilk seferde doğru yapmak (rastgele kişileri kendi değişikliklerini yapmaya teşvik etmezsiniz) ve B) periyodik olarak GMB kontrol panelinize giriş yapmak ve emin olmak önemlidir. tüm detaylar doğru görünüyor.

önermek-edit.png

Herhangi bir zamanda, GMB kontrol panelinize giriş yapıp “Bilgi” yi tıklayarak düzenlemek istediğiniz alanın yanındaki kalemi tıklayıp değişikliğinizi yapıp “Uygula” yı seçerek işletme profilinizi düzenleyebilirsiniz.

info.png

Google My Business Fotoğrafları
Google’a göre, fotoğrafları olan işletmeler web sitelerinde% 35 daha fazla tıklama ve Google Haritalar’da yol tarifleri için% 42 daha yüksek talep görüyor .

Fotoğraflar en az 720 piksel genişliğinde, 720 piksel yüksekliğinde ve JPG veya PNG dosyaları olmalıdır.

Kaç resim ekleyeceğinizden veya ne olması gerektiğinden emin değil misiniz?

Kapak fotoğrafı
Google My Business kapak fotoğrafınız, girişinizde ön ve ortada göründüğü için en önemlilerinden biridir.

kapak photo.png

Profil resmi
Yeni fotoğraf, video yüklediğinizde veya yanıtları incelediğinizde profil fotoğrafınız görünür.

photos.png

Profiliniz ve kapak fotoğraflarınızla birlikte, girişinizi daha bilgilendirici ve ilgi çekici hale getirmek için başka resimler yükleyebilir ve yüklemelisiniz.

TİP AÇIKLAMA GOOGLE TARAFINDAN ÖNERİLEN MİNİMUM ÖNERİLER
Dış İşletmenizin dışından farklı yönlere. Üç fotoğraf Müşterilerin işletmenizi her zaman tanıması için günün farklı saatlerinden (sabah, öğleden sonra, akşam) resimler kullanın.
İç Dekor ve ambiyans odaklı işinizin içi. Üç fotoğraf Müşterilere, işletmenizin içinde durmanın veya oturmanın nasıl bir şey olacağına dair doğru bir fikir verin.
Ürün Sunduğunuz ürün veya hizmet türlerinin bir temsili. Ürün türü veya hizmeti başına bir fotoğraf Bildiğiniz ürünleri gösterin ve fotoğrafların iyi yandığından emin olun.
İş yerinde çalışanlar Sunduğunuz hizmet türlerini sunan çalışanlarınızın “aksiyon” çekimleri. Üç Çalışanlarınızı memnun müşterilerle yakalamaya çalışın.
Yiyecek ve içecek En popüler menü öğelerinizi temsil eden resimler. Üç Bir yemek fotoğrafçısı tutmayı düşünün – bunlar doğru bir şekilde zor! Bütçede bu değilse, parlak, eşit aydınlatma kullanın (yani gölgeler veya solukluk yok).
Ortak kullanım alanları Müşterilerinizin zaman geçirecekleri fotoğraflar (bir lobi veya lounge düşünün). Ortak alan başına bir fotoğraf Sunduğunuz çeşitli olanakları temsil edin.
Odalar Farklı oda ve süit seçeneklerinizin resimleri (varsa). Üç Misafirleri yanıltmaya çalışmayın – cüzdan dostu ve üst düzey seçeneklerinizi gösterin .
Takım Yönetim ekibinizin ve personelinizin bir görüntüsü. Üç Eşsiz kültürünüzü ve takım kişiliğinizi gösteren resimleri kullanın.
Google My Business Videoları
Ayrıca video da ekleyebilirsiniz. Videolar şu şekilde olmalıdır:

30 saniye veya daha kısa
100 MB veya daha küçük
720p veya daha yüksek çözünürlük
Videolar profilinize biraz çeşitlilik katabilir ve kategorinizdeki diğer işletmeler arasında öne çıkmanızı sağlayabilir; ancak, hiç fotoğrafınız yoksa endişelenmeyin; fotoğrafların aksine, “olması gereken” değildir.

Google My Business Yorumları
Gelecekteki müşterileri olumlu yorumlar bırakmaya teşvik etmenin en iyi yollarından biri? Mevcut olanlara yanıt verin. Takdir edici bir yanıt bırakmak, orijinal incelemeyi desteklerinden dolayı minnettar olduğunuzu göstermekle kalmaz, aynı zamanda olumlu incelemenin girişinizde öne çıkmasını sağlar ve insanları kendi incelemelerini bırakmaları için etkiler.

İşte memnun bir müşteriye örnek bir cevap:

İşiniz için teşekkür ederim [isim]! [Ürün, örneğin “yaban mersinli turta”] beğendiğiniz için çok mutluyuz – bu da bizim favorilerimizden biri. Yakında [işletme adı] ‘nda tekrar görüşmek dileğiyle.

Ayrıca, onları ciddiye aldığınızı ve mutsuz alıcıyı yatıştırdığınızı göstermek için olumsuz yorumlara yanıt vermelisiniz. Ancak son derece nazik olduğunuzdan emin olun – onlara geri saldırmak sadece profesyonel olmayan görünmenizi ve incelemelerini daha güvenilir hale getirecektir.

Geri bildiriminiz için teşekkür ederiz [isim] ve [ürün / deneyim] beklentilerinizi karşılamadığı için çok üzgünüm. [Bir değişiklik yaptıysanız, buradan bahsedin – örneğin, “Artık herkesin istediklerini tam olarak aldığından emin olmak için siparişleri iki kez kontrol ediyoruz.”] Geri dönmek isterseniz, biz ‘ size evde [ürün] vermekten mutluluk duyarız. Her durumda, işiniz için teşekkürler ve umarım bir dahaki sefere daha iyisini yapabiliriz.

Google My Business Uygulaması
Google My Business, ayrıca her ikisi için uygulama şeklinde kullanılabilir iOS ve Android’de .

Uygulamayı aşağıdakiler için kullanabilirsiniz:

Çalışma saatlerinizi, konumunuzu, iletişim bilgilerinizi ve açıklamanızı güncelleyin
Durumlar ve resimler yayınlayın
Arama bilgilerini görüntüleme
Uygulamayı şu amaçlarla kullanamazsınız:

İşletme girişinizi silin
Ayarlarını değiştirin
Girişin sahipliğini başka bir kullanıcıya verin
Google My Business ile Google İş Dünyası Rehberi ve Google+
Google varlığınızı yönetmek için birçok ad ve seçenek konusunda kafanız karıştıysa, olma hakkınız vardır. Google Rehber kullanılan sahipleri yönetmek için Google’ın araç olarak iş profillerini, ancak 2014 Şimdi Google My Business İşletmeniz Google Arama, Haritalar ve Google + nasıl göründüğünü yönetmek için merkezi hub olduğunu kaldırıldı.

Peki, Google+ nedir? Google’ın sosyal ağıdır (en yakın örnek muhtemelen Facebook’tur). Pinterest temalarını düşünmek için Örgü gibi bir temanın etrafında düzenlenen genel veya özel gruplar olan Topluluklara katılabilir veya bunları başlatabilirsiniz .

İşletmeniz için bir Google+ hesabı, niş gruplarla etkileşim kurmanıza, resimler ve güncellemeler yayınlamanıza olanak tanır. Başka bir deyişle, işletmeniz için bir Facebook sayfası gibi. Google+ hesabınıza Google My Business kontrol panelinizden erişebilirsiniz (ancak GMB hesabına sahip olmak için bir Google+ hesabına gerek yoktur).

İşte TL; DR:

Eğer Do gerek bir Google+ hesabı? Hayır – ve zamanınız kısıtlıysa, diğer pazarlama ve / veya sosyal medya kanallarına odaklanmak daha iyi olabilir.

Yapmanız gerek bir Google My Business hesabı? Yerel müşterileri hedefliyorsanız, kesinlikle tavsiye ederim.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku