Off-Page (Dış) SEO Nedir

Arama motoru optimizasyonu veya SEO hakkında bilginiz var . Sayfa dışı SEO, arama motoru sonuç sayfalarında veya SERP’lerde daha üst sıralarda yer almak için kendi web sitenizin dışına attığınız adımları ifade eder.

Sayfa içi SEO’ya yoğun bir şekilde odaklanıyorsanız, sayfa dışı da çalışmanız gerekir.

Google ve Bing gibi arama motorları, kullanıcıları için alakalı ve güvenilir web siteleri arar. Sayfa dışı optimizasyon kullanmak , hem kullanıcının hem de arama motorunun web sitenizi algılamasını geliştirir .

Bu nasıl yapılır? İçerikleri aracılığıyla web sitenize geri bağlanan diğer saygın web siteleri ile başlar. Saygın web siteleri web sitenizi bağladığında veya tanıttığında, bu web sitenizin kaliteli içeriğe sahip olduğunu doğrular .

İçindekiler
1. SEO Link Bina Önemi2. Bağlantı Metni3. Bağlantı Metni Türleri4. İyi Bağlantı Nedir?5. Bağlantı Şemalarına Dikkat Edin6. Bağlantı Türleri7. Doğal Olmayan Linkler İçin Cezalara Dikkat Edin7.1 Manuel Cezalar7.2 Algoritmik Cezalar8. Doğal Olmayan Bağlantılar için Google Cezalarından Nasıl Kaçının9. Negatif SEO ile Mücadele Bağlantı Profilinizi İzleyin10. Sonuç
1SEO’da Link Oluşturmanın Önemi
bağlantı kurma-seo

Bağlantı kurmayı, bir marka veya iş kurmak için ağızdan ağzı gibi düşünün. Arama motorları web sitelerini indeksleme botlarıyla “tarar”.

Bu botlar web sitesinden bilgi alır ve içerik kalitelerine göre dizine ekler. Web sitelerinin arama motoru sonuç sayfalarında nasıl sıralandığına bu şekilde karar verirler. Ancak bağlantılar nerede devreye giriyor?

Tarama botları yalnızca bir web sitesinin kalitesine bakmakla kalmaz, aynı zamanda bağlantılar için de tararlar. Botlar, bir web sitesine yönlendiren harici bağlantıların sayısını görür. Daha sonra bu dış bağlantıları alırlar ve kalitelerini belirlerler.

Daha yüksek kaliteli bağlantılar, arama motoru sonuç sayfalarında daha yüksek sırada yer alırsınız. Web sitenize bu yüksek kaliteli bağlantıları arama motorları için bir kalite “oy” olarak düşünün.

2Bağlantı Metni
çapa-link-seo

Çevrimiçi olarak bir makale veya blog gönderisi okuduysanız , bir metnin içindeki altı çizili köprüleri, sizi İnternet’teki başka bir yere bağlayan fark ettiniz.

Bu genellikle mavi kelimeler veya kelime öbekleri bağlantı metni olarak bilinir.

Bağlantı metni, kullanıcıya ve arama motorlarına bağlantıda bulunan içerik hakkında daha fazla bilgi verir. Arama motorları web sitenizin ne hakkında olduğunu belirlemek için bağlantı metni kullanır.

Ne yazık ki, diğer web sitelerinin sizi nasıl gördüğünü veya web sitenize bağlantı metnini bağlamak için hangi terimleri kullanacaklarını kontrol edemezsiniz .

Ancak, kendi web sitenizde kullandığınız bağlantı metni üzerinde kontrolünüz vardır. Bağlantı verdiğiniz web sitesinin faydalı ve alakalı olduğundan emin olun.

3Bağlantı Metni Türleri
3.1 Tam Eşleme3.2 Kısmi Eşleşme3.3 Marka3.4 Açık Bağlantı3.5 Genel3.6 Görüntü3.7 Dofollow ve Nofollow Bağlantıları
3.1Tam Eşleme
Bağlantı metni, bağlantının başvurduğu konu ile tam olarak eşleşiyorsa, bu tam eşlemeli bağlantı metni olarak bilinir. Örneğin, bağlantı şemalarının türlerini tartışmak için bir bağlantı kullansaydık, tam eşleme bağlantı metni “bağlantı şemaları” olurdu.

3.2Kısmi Eşleşme
Bağlantı metninin bağlantılı sayfaya anahtar kelime veya kelime öbeği kullandığını varsayalım. Bu, kısmi eşlemeli bağlantı metni olarak bilinir. Örneğin, konuk kaydıyla ilgili bir sayfaya bağlantı verirken “bağlantı türleri” kullanırdık.

3.3Marka
Bu basit – bir markanın web sitesine bağlantı oluşturmak için bağlantı metni olarak kullanılan bir marka adı. Örneğin, Apple’ın çevrimiçi mağazasına bağlanırken “Apple” kullanmak.

3.4 AçıkBağlantı
Köprüyü örtmek için belirli bir kelime veya kelime öbeği kullanmak yerine bağlantının kendisi kullanılır. Örneğin, “MyThemeShop” markalı yerine www.mythemeshop.com kullanılır.

3.5Genel
Genel bir bağlantı metni ifadesi genellikle bağlantılı sayfayla ilgisiz bir şeydir. Örneğin, “Buraya tıklayın” genellikle kullanılan bir kelime öbeğidir.

3.6Görüntü
Bir görüntü bağlantı metni olarak kullanılabilir. Google ve diğer arama motorlarının bağlantıyı anlamaları için alt özellik içindeki metni kullanırlar.

3.7Dofollow ve Nofollow Bağlantıları
Bağlantıların SEO stratejinize yardımcı olduğunu biliyorsunuz. Google’ın sıralama algoritmalarına katkıda bulunan iki tür bağlantı vardır: dofollow ve nofollow bağlantıları.

Dofollow bağlantıları, bir sayfanın sıralamasını yükseltmek için SEO bağlantı suyunu iten bağlantılardır. Bunlar SEO çabalarınızı artırmak için gereklidir .

SEO bugün olduğu gibi haline gelmeden önce, bazı web yöneticileri için sadece linkler oluşturmak amacıyla web siteleri kurmak nadir değildi. Ve bu hala uygulamadayken (siyah şapka teknikleri olarak bilinir), Google’ın Penguen güncellemeleri sayesinde bu sayfalar düşük sıradadır.

Burada nofollow bağlantıları devreye giriyor. Nofollow bağlantıları, web yöneticilerinin siyah şapka bağlantı oluşturma tekniklerinden yararlanmasını önlemek için geliştirilmiştir.

Bir nofollow bağlantısı, bir web sitesinin arama sıralamalarına herhangi bir bağlantı suyu vermez ve bir web sitesinin SERP’lerde durmasına yardımcı olmaz. Aşağıdaki gibi görünen bir nofollow HTML etiketi ile bir nofollow bağlantısı oluşturulur :

<a href=”https://mythemeshop.com/” rel=”nofollow”> Bağlantı Metni </a>
Bu etiket, arama motoru tarama botlarına belirtilen web sitesine herhangi bir bağlantı suyu aktarılmayacağını gösterir.

SEO’lar ne zaman nofollow bağlantılarını kullanmalıdır?

Nofollow bağlantıları için bir zaman ve bir yer vardır ve bunların kullanımı web sitenizi Google’ın yönergeleri dahilinde tutar. Nofollow bağlantılarının uygun olduğu bazı örnekler şunlardır:

Ücretli bağlantılar
Blog veya web sitesi yorumları
Tartışma forumları
Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik
Diğer web sitelerinden widget’lar veya infographics
4İyi Bağlantı Nedir?
Tüm bağlantılar eşit olarak oluşturulmaz. Google artık daha üst sıralarda yer alacak değerli sayfalar aradığından, kalite miktardan daha önemlidir.

Peki, iyi bir bağlantı yapan nedir? İki tür iyi bağlantı vardır: manuel ve doğal bağlantılar. Doğal bağlantılar diğer bağlantılar kadar kolay elde edilemez; web yöneticisine sormanıza gerek kalmadan diğer web sitelerinde oluşturulan bağlantılardır.

Örneğin, içeriğiniz yüksek kalitede ise sayfanız diğer web sitelerine bağlanabilir . Bu, yalnızca içeriğiniz yüksek kalitede değilse, aynı zamanda nişinizde veya diğer etkili kullanıcılarınızda iyi biliniyorsanız içeriğinizi fark eder.

Manuel bir bağlantı için daha fazla çalışma gerekir, ancak edinilmesi çok daha kolaydır. Bağlantı kurma Bu tür yaygın ve en yeni SEO’lar kullanılır. Manuel bağlantılar, etkili veya kaliteli bir web sitesi sahibinden size geri bağlantı kurmasını isteyerek elde edilir.

Anahtar, onlara sizinle bağlantı kurmalarını sağlamaktır. Bir bağlantı istemeden önce, onlara değerli içerik sunduğunuzdan emin olun. İstediğiniz insanlar, sektörünüz veya nişinizle ilgili veya etkili olmalıdır.

Hangi bağlantı türünü kullanmaya karar verirseniz verin, iyi bir bağlantının anahtarı eşitliğidir. Bir bağlantının eşit olduğunu kanıtlayan birçok işaret vardır:

Bir bağlantı sitesinin popülaritesi
Bağlantı veren site ile bağlantı verilen site arasındaki ilişki
Bağlantı ne kadar “taze”
Siteye bağlantı veren bağlantı metni
Bağlantı veren sitenin güvenilir olup olmadığı
Bağlantı sayfasının zaten başka kaç bağlantısı var
Bağlantı sayfasının ve alan adının yetkisi
5Bağlantı Şemalarına Dikkat Edin
bağlantı şemaları

Şimdiye kadar kalitenin tüm SEO için anahtar olduğunun farkındasınız ve bağlantı kurma da farklı değil. Google’ın siyah şapka tekniklerine veya bağlantı şemalarına toleransı yoktur.

Google, sıralamayı belirlemek için kullandığı bir dizi Web Yöneticisi Yönergeleri oluşturdu .

Bağlantı şemaları bu yönergelerin ihlalidir ve SERP’lerde cezalandırılır. Google bir bağlantı şemasını “PageRank’i veya bir sitenin Google arama sonuçlarındaki sıralamasını değiştirmeyi amaçlayan bağlantılar” olarak tanımlar.

Aşağıda, Google’ın bağlantı şemalarına ilişkin bazı örnekler verilmiştir:

Bağlantı oluşturma karşılığında para, mal veya ücretsiz ürün alışverişi.
Aşırı bağlantı değişimleri (örneğin, özellikle bağlantı değiş tokuşları için oluşturulan ortak sayfaları).
Büyük ölçekte veya pazarlama kampanyalarında yapılan, anahtar kelime açısından zengin bağlantı metni bağlantılarının aşırı kullanımı.
Web sitenize doğal olmayan bağlantılar oluşturmak için otomatik programların kullanımı.
Düşük kaliteli dizin veya yer işareti web siteleri.
Gönderi veya imza içindeki bağlantıları içeren forum yorumları.
Google, web yöneticilerinin kaliteli içerikle doğal olarak bağlantı kazanmasını önerir. Ayrıca cezaları önlemek için nofollow bağlantıları eklemenizi tavsiye ediyorlar.

6Bağlantı Türleri
tip-of-the geri

Artık bağlantı oluşturmanın nasıl çalıştığını bildiğinize göre, kullanabileceğiniz bağlantı türlerine girelim.

6.1 Sosyal İmleme6.2 Misafir Gönderileri6.3 Kırık Link Oluşturma6.4 Blogger Yardımı6.5 Link Satın Alma6.6 Blog Yorumu6.7 İlgili Forumlar6.8 Soru-Cevap Web Siteleri6.9 Infographic Gömme6.10 Makale Dizinleri6.11 Kaynak Sayfalar6.12 PBN6.13 Podcast Bağlantıları6.14 Video Bağlantıları
6.1Sosyal İmleme
Sosyal yer imi, web yöneticilerinin içeriklerini paylaşmak için kullandıkları web sitelerine atıfta bulunan sayfa dışı bir SEO taktiği. Sayfa dışı SEO açısından, bu tür siteler içeriğinizi yeni bir kitleye sunmak için mükemmeldir.

Örneğin, sektörünüzde etkili bir kişi içeriğinizi görebilir ve web sitenize bağlantı verebilir.

Sosyal yer imi web siteleri zaten aşina olduğunuz web siteleridir. İşte en popüler sosyal web sitelerinden bazıları:

heyecan
pinterest
StumbleUpon
salya
Reddit
Scoop.it
Etkili olduğu kanıtlanmış sosyal yer imleri web sitelerinin bir başka kapsamlı listesi .

6.2Misafir Gönderileri
Konuk gönderiler, otantik bağlantılar oluşturmanın harika bir yoludur. Daha önce bir blog veya çevrimiçi makale okuduysanız, bir yazar biyografisi içerdiğini fark ettiniz. Biyografide yazar, bilgilerini web sitelerine bir linkle birlikte ekler.

Web sitenize iyi bağlantılar oluşturmak için sektörünüzdeki kişilere konuk gönderi fikirleri önerin. Ayrıca bu teknikle web sitenize daha fazla trafik geldiğini fark edeceksiniz .

Konuk gönderimin kendi kendini tanıma olmadığını unutmayın; içerik içinde web sitenize bağlantılar eklemezsiniz, yalnızca yazar biyografinizdir.

Konuk kaydı hakkında daha fazla bilgi mi arıyorsunuz? Quick Sprout, gelişmiş konuk kaydı için mükemmel bir kaynağa sahiptir .

6.3Kırık Link Oluşturma
Tüm internette kırık linkler bulunur. Web siteleri ve içerikleri sürekli değişir, bu da bir kez çalıştığınız bağlantıların artık canlı olmayabileceği anlamına gelir.

Kırık bağlantı kurma , nişinizde kırık bağlantılar aramanızı, bu içeriği yeniden oluşturmanızı ve daha sonra yeni içeriğinizi sektörünüzdeki başka bir etkileyiciye sunmanızı gerektiren beyaz şapka taktiği. Daha sonra yeni içeriğinizi sabit bir bağlantı olarak kullanmak isteyip istemediklerini sorarsınız.

Bozuk bağlantıları bulmak için size yardımcı olacak çeşitli araçlara ihtiyacınız olacak. Başlamanıza yardımcı olacak çevrimiçi bulma araçlarını bulabilirsiniz. İşte en popüler programlardan bazıları:

Ahrefs Site Gezgini
Google Chrome uzantısı Bağlantılarımı Kontrol Et
Çığlık atan kurbağa
Bozuk bağlantılar bulduktan sonra, bu bağlantılardan hangisinin hem web sitenize hem de bağlantı sayfasının web yöneticisine değer katacağını belirlemeniz gerekir. Bozuk bağlantılar ararken göz önünde bulundurmanız gereken bazı noktalar:

Çok fazla giden bağlantı
Spam içerikli geri bağlantılar
Düşük kelime sayısı
Düşük değerli içerik
Sektörünüzle alakasız içerik
6.4Blogger Yardımı
Blogger’a erişim veya manuel bağlantılar toplama, bağlantı kurma tekniklerinden biridir. Ama nereden başlıyorsun? Sektörünüzde değerli ve alakalı içeriğinizi kullanabileceğini düşündüğünüz blogcular var mı? Onlara ulaşın!
Satış konuşmanızı göndermeden önce bunları aklınızda bulundurun:

Değeri göster: İçeriğinizin nasıl değerli olduğunu göstermezseniz, hiç kimse sahasında ısırmaz.
Araştırma yapın: Herhangi bir kişisel bağlantı olmadan soğuk e-posta gönderme potansiyel e-postanız çöp kutusuna gönderilir. Markalarını, bloglarını veya web sitelerini araştırdıktan sonra potansiyel iletişiminizle kişisel düzeyde bağlantı kurduğunuzdan emin olun.
En iyi çalışmanızı gösterin: Bu bir beyinsiz olmalıdır. Yapmanız gereken tek bir izlenim var – vasat içerik göndererek şansınızı boşa harcamayın.
Nereden başlayacağınızdan emin değilseniz, HubSpot’ta başlamanız için harika bir e-posta erişim şablonları vardır .

6.5Link Satın Alma
Bağlantı satın almak cazip gelebilir, özellikle de ilk başladığınızda. Ancak, bağlantı satın alma işlemi doğrudan Google’ın Web Yöneticisi Yönergeleri’ni ihlal eder .

Google, bağlantı satın almak yerine kullanıcıların sayfalarının kalitesine göre sıralamalarını kazanmasını tercih eder.

Kullanıcılara, kullanıcının web sitesine bağlantı veren reklamlar satın almalarını önerirler. Ancak, reklamlar Google’ın Web Yöneticisi Yönergeleri’ni geçmelidir. Bunu yapmak için web yöneticileri bağlantıya bir nofollow etiketi eklemelidir.

Meşru işletmeler veya web siteleri, doğrudan bağlantı satın almayı seçerse Google ile risk altındadır.

6.6Blog Yorumu
Çoğu blogun yorumları ayarlanır, bu nedenle yalnızca nofollow bağlantılarına izin verilir. Bununla birlikte, değerli geri dönüşler elde etmenin yolları vardır .

Örneğin, blogunuzun bağlantısını veya yorumunuzun sonunda başka bir sayfayı bırakmak yerine, onu doğal bir şekilde sığacak şekilde ortasına yerleştirin.

Web sitesinin tamamını girmek yerine bağlantı metni kullanmak, yorumunuzun spam olarak işaretlenmesini önlemeye yardımcı olur.

yorumlarla bağlantı kurma

6.7İlgili Forumlar
Blog yorumları gibi, forum yorumlarının çoğu spam için kaldırılma riski taşır. Ancak doğru şekilde yapılırsa, geri bağlantı almanın harika bir yoludur.

İmzada veya yayında bağlantılar bulunan yararsız yorumlar genellikle çoğu forum tarafından spam olarak işaretlenir.

Ancak, forumlarda faydalı yorumlar yapıyorsanız ve alakalı sayfaları bağlamak için bağlantı metni kullanıyorsanız, forum yorumlarının web sitesi trafiğini ve SEO’yu artırdığını göreceksiniz .

Geri bağlantılarınızı artırmak için kullanılacak dofollow forumlarının bu listesine bakın .

6.8Soru-Cevap Web Siteleri
Online tonlarca soru-cevap web sitesi var , ancak en popüler sitelerden biri Quora . Endüstrinizi veya nişinizi bulmayı kolaylaştıran tonlarca konu arasından seçim yapabilirsiniz.

Soruları yanıtlamaya başlamak için, konu ekleyerek başlayacaksınız. Burası, web sitenizle alakalı anahtar kelimeler ekleyeceğiniz yerdir .

qa wesite bağlantı kurma

Önemli sayıda konu ekledikten sonra, Quora cevaplanacak soruların bir listesini oluşturur. Yanıtlanacak sorular ararken göz önünde bulundurulması gereken bazı noktalar:

Soruyu kaç kişi takip ediyor.
Soru ne kadar yakın zamanda sorulmuştur.
Sorunun içeriğinizle ne kadar alakalı olduğu.
Peki, web sitenize geri bağlantılar oluşturmak için cevaplarınızı nasıl kullanıyorsunuz? İlgili bir bağlantı eklerken soruya kısa ve alakalı bir cevap yazın. İşte bir örnek:

backlink nedir

6.9Infographic Gömme
Infographics en etkili içerik türlerinden biridir. Infographic bağlantı kurma kampanyanızı başlatmanın en kolay yolu, kodun içine gömme kodu kullanmaktır.

Diğer kullanıcıların infografikinizi kendi sabit disklerine kaydetmeleri ve paylaşmaları kolaydır. Bu tür paylaşımlarda, bağlantı kredisi alamazsınız. Siege Media Embed Code Generator gibi bir araç kullanın .

Paylaşılan bağlantıların sayısını artırmak için kodu kopyalayıp bilgi grafiğinizin üstündeki ve altındaki metin düzenleyicinize yapıştırın.

6.10Makale Dizinleri
Makale dizinlerini bilmiyor olabilirsiniz. Yazarların bir biyografi ve bağlantı metni içeren çeşitli bağlantılar ile birlikte kısa içerik (genellikle 300-500 kelime) gönderebilecekleri web siteleridir.

Bu içerik, diğer kullanıcılar tarafından web sitelerine yerleştirilecekleri umarım çeşitli makale dizinlerine gönderilir.

Bu içerik genellikle ücretlidir. Makale dizinleri geri almak için bir yol vardı. Ancak Google Penguin güncellediğinden bu tür bir bağlantı geçmişte kaldı.

Google’dan Matt Cutts, bu içeriğin büyük kısmının spam olarak değerlendirildiği için makale dizinlerinin aşamalı olarak kaldırılması gerektiğini belirten bir video yayınladı.

Google’ın orijinal, kaliteli içeriği ödüllendirdiğini unutmayın; makale dizinlerinin sağlayamadığı bir şey. Cutts’a göre, “spam içerikli” içerik barındırıyorlar.

6.11Kaynak Sayfalar
Kaynak sayfaları, yalnızca bağlantı kazandığınız için değil aynı zamanda güvenilir bir kaynak olduğu için idealdir. Peki bu kaynak sayfalarını nasıl buluyorsunuz? Kaynak sayfalarını bulmanın en hızlı yolu bir Google aramasıdır. Aramanıza bir anahtar kelime + kaynaklar ekleyin.

Örneğin, bağlantı oluşturma nişine bakıyorsanız, şunları yazabilirsiniz: “bağlantı oluşturma + inurl: kaynaklar” Aşağıdakiler de dahil olmak üzere benzer sonuçlara yol açacak birkaç kombinasyon daha vardır:

Bağlantı kurma + intitle: kaynaklar
Bağlantı kurma + inurl: bağlantılar
Bağlantı kurma + intitle: bağlantılar
Bu, aramanızı önemli ölçüde daraltarak tam olarak neye ihtiyacınız olduğunu bulmanızı kolaylaştıracaktır. “Link building + inurl: resources” yazdığımız zaman:

İçeriğinizin bir kaynak sayfasına uyduğunu belirledikten sonra yazara ulaşın!

Çoğu zaman, ek kaynaklar isteyen bir satır vardır veya kaynak eklemek için dolduracağınız bir iletişim sayfası formu vardır. Emin olun ve web yöneticisine veya yazarına bağlantınızın neden kaynak sayfalarına tam olarak uyduğunu bildirin.

Kaynak sayfalarla bağlantı oluşturma konusunda daha fazla yardım için bu adım adım kılavuza göz atın.

6.12PBN
Bir PBN veya özel bir blog ağı, kullanıldığında oldukça etkili olan zor bir araçtır. Oldukça kurnazsanız, bu yararlanmak istediğiniz bir araçtır.

Sonuçta, bir PBN, sahip olduğunuz bir dizi etki alanıdır. Bir alan adının kaydının süresi dolduğunda kullanıcılar bunları satın alır.

Alan adına sahip olduğunuzda, içerik ve bağlantılar üzerinde tam kontrole sahip olursunuz, bu da onu kendi bağlantı oluşturma kampanyanız için mükemmel hale getirir. Süresi dolmuş alanlar, yaşları nedeniyle kampanyanıza yardımcı olur.

Sayfaları sıralarken Google, bir alanın yaşını dikkate alır. Google ayrıca, süresi dolmuş alan adına kaç bağlantı bağlandığına da bakar.

Bir PBN, bağlantı oluşturma kampanyası için iyi çalışır, çünkü içeriği nişinize uyacak şekilde değiştirebilirsiniz. Web sitenize geri bağlanmak için kullanılan bağlantı metni üzerinde de kontrolünüz vardır.

Bu yazıda daha önce tartıştığımız bağlantı metninin gücünü hatırlıyor musunuz? Süresi dolmuş alan adının yetkisi nedeniyle web sitenizden PBN’ye hunili olan tüm bağlantılar ve içerik daha üst sıradadır.

İşte başlamanız için harika bir kaynak .

6.13Podcast Bağlantıları
Bağlantıları düşünürken, yazılı kelimeyi konuşulanın aksine düşünürsünüz. Ancak podcast’ler, web sitenize ve markanıza maruz kalmanın mükemmel bir yoludur.

Aslında, 112 milyon Amerikalı en az bir podcast dinledi! Bir podcast’te röportaj yapan konuklar da size birçok bağlantı sağlar. Nasıl? Podcast kullandığınızda bağlantı kazanmanın bazı yolları şunlardır:

İçerik, blog yayınlarına, sosyal medya yayınlarına ve makalelerine kolayca yeniden yerleştirilebilir ve web sitenize geri bağlantı sağlar.
Web sitenize geri bağlantılar içeren notları göster.
Podcast incelemeleri trafiği yönlendirir ve size geri bağlantılar sağlar. Ayrıca otorite kurarlar.
Paylaşma ve podcast’e bağlantı kurma, paylaşımları artırma yeteneği.
Bir podcast’te yer kazanmak için endüstrinizle ilgili podcast’leri bulun. Nişinize göre podcast’ler bulmak için Apple iTunes ve Amazon’da arama yapın.

Genellikle ev sahiplerinin iletişim bilgilerini bulabilirsiniz. Onlara ulaşın ve misafir görüşmenizin podcast’lerine nasıl değer kattığını söyleyin.

Bu durumda, podcast’i dinlemeye ve sunucunun nasıl çalıştığını, neyi tartıştıklarını ve dinleyicilerinin ilgilendiği konuları anlamaya yardımcı olur.

6.14Video Bağlantıları
İşte aklınıza gelmemiş olabilecek başka bir bağlantı. Videolar harika çünkü paylaşılabilirler ve yeniden tasarlanmış bir blog gönderisi ile oluşturulabilirler. Ayrıca, özellikle videolarınızı barındırmak için YouTube kullanıyorsanız, videoya doğrudan bir harekete geçirme ifadesi (bağlantınız) ekleyebilirsiniz.

Ek açıklamalar veya YouTube Kartları olarak bilinen eklentiler, kullanıcıların video içeriğinizde tıkladıkları bir bağlantı eklemenize olanak tanır. Videonuzla daha fazla bağlantı oluşturmak için web sitenizin bağlantısını doğrudan videonun açıklamasına ekleyin.

İşte Target’dan bir örnek. Sağ alt köşede doğrudan mağazanın web sitesine bağlanma seçeneği bulunduğunu göreceksiniz.

Video ile bağlantılar oluşturma konusunda kapsamlı bir kılavuz için Moz’un bloguna göz atın.

7Doğal Olmayan Bağlantılar İçin Cezalara Dikkat Edin
Doğal olmayan-bağlantılar-ceza

Google’ın Web Yöneticisi Yönergeleri’ni ihlal ederseniz cezalandırılacaksınız. Cezalar ihlalin ciddiyetine göre değişir.

Bazı durumlarda, web siteniz arama sonuçları sayfalarından tamamen kaldırılır. Burada tartışacağımız birkaç ceza türü vardır.

7.1Manuel Cezalar
Google, spam ekibinde, sizi kurallara aykırı bulduklarında web sitenize manuel olarak ceza uygulayacak üyelere sahiptir. Google’ın cezalandırdığı manuel cezalardan bazıları şunlardır:

Kullanıcı tarafından oluşturulan spam
Web sitenize doğal olmayan bağlantılar
Değer içeriği çok az veya hiç yok
Gizli metin ve anahtar kelime doldurma
Gizleme olarak bilinen gizli yönlendirmeler
Ceza aldığınızdan emin değil misiniz? İlk olarak, sayfanızın SERP’lerde görünüp görünmediğine bakın. Ardından, sitenizin düşük performans gösterip göstermediğine bakın. Trafikte önemli bir düşüş fark ederseniz, büyük olasılıkla bir sorun vardır. Bunlar bir cezanın en yaygın göstergeleridir.

Bu iki faktörü kontrol ettikten sonra emin değilseniz Google’ın Manuel İşlemler raporuna bakın.

Bu rapor, Google’ın manuel olarak bulduğu tüm cezaları gösterir. Burada cezanın nedenini ve web sitenizin hangi bölümlerinin cezadan etkilendiğini bulacaksınız.

Cezalandırıldığınızı fark ederseniz, Google aşağıdakileri içeren bir yeniden değerlendirme isteği göndermenizi önerir:

Sorunu nasıl düzelttiğiniz.
Bu tür ihlale tekrar katılmayacağınıza dair bir söz.
Yukarıdakileri desteklemek için kanıt.
Google daha sonra cezayı kaldırmaları için yeterli kanıt gösterip göstermediğinize karar verir. Google’ın kullanıcılardan, yönergelerini karşılayana kadar sorunu çözmek için çalışmaya devam etmesini istediği durumlar vardır.

Kararlarını Search Console hesabınızda bulabilirsiniz. Yeniden değerlendirme isteği, web sitenizin otomatik olarak SERP’lerde önceki yerine geri döneceği anlamına gelmez.

7.2Algoritmik Cezalar
Bu tür bir ceza, Google botları web sitenizi tararken bulunur. Bir ihlal bulunursa web siteniz otomatik olarak cezalandırılır. Sorunu çözmeniz ihlali çözer.

Google web sitenizi bir sonraki taradığında ihlal kaldırılır. Bu tür cezalar Manuel İşlemler raporunda bulunmaz, ancak trafiğiniz önemli ölçüde düşerse bir ceza alıp almadığınızı bilirsiniz.

Sorunu çözdüyseniz ve yine de size karşı bir ceza fark ederseniz, Google’a yeniden değerlendirme isteği göndermeniz gerekebilir. Genellikle, düşük kaliteli bağlantılar gibi şeylerin bir sonucu olarak algoritmik cezalar verilir.

Google algoritmalarını sürekli değiştirir. Aslında, bu değişiklikler küçük değişiklikler veya büyük güncellemeler olsun, günlük olarak gerçekleşir. Birçoğu SERP’leri sallamıyor, bu yüzden onları mutlaka fark etmiyorsunuz. Ancak, web sitelerinin SERP’lerde görünme şeklini değiştiren son Google algoritması değişiklikleri var.

Son güncellemelerden biri, 2017 yılının Mart ayında yayınlanan Fred güncellemesidir. Bu güncelleme, ağırlıklı olarak Web Yöneticisi Yönergelerine odaklanmaktadır.

Birçok web sitesi etkilendi; çoğunlukla “ince” içerik veya yalnızca gelir elde etmek için oluşturulmuş düşük kaliteli içerik olanlar. Bu sayfalar, izleyicilere çok az değer katan veya hiç değer getirmeyen içeriklerle, bağlı bağlantılar ve reklamlarla doluydu.

Geçtiğimiz Aralık ayında Fred’e benzer başka bir güncellemenin düştüğü konuşuldu. “Maccabees” olarak sunulan bu güncelleme, hedeflerinin anahtar kelimeleri aşırı kullanan düşük kaliteli sayfalar olduğunu da gösterdi.

Özelliklerin hiçbiri henüz Google tarafından onaylanmadı, ancak SEO’lar SERP’lerde değişiklikler olduğunu fark ediyor. Google’ın sözcüsü Danny Sullivan, önemli bir değişiklik yapılmadığını tweetledi.

algoritma değişiklikleri hakkında

Bu güncellemeler Google tarafından resmi olarak onaylanmamış olsa da, bu değişikliklerin ne sıklıkta yapıldığını ve bu değişikliklerin web sitelerini ne kadar önemli etkileyebileceğini gösterir.

8Doğal Olmayan Bağlantılar için Google Cezalarından Nasıl Kaçının
Kimse, web sitelerinde yaptıkları sıkı çalışmanın cezalar yüzünden boşa gittiğini görmek istemiyor.

Peki, doğal olmayan bağlantılar için cezalardan kaçındığınızdan nasıl emin olabilirsiniz? Sayfa dışı SEO stratejinize başlarken aklınızda bulundurmanız gereken birkaç noktayı ele alıyoruz.

8.1 Aşırı Link Edinimi8.2 Farklı Çapa Metinleri8.3 Site Genelinde Bağlantı Tespiti8.4 Takip Et veya Nofollow?
8.1Aşırı Link Edinimi
Bağlantı şemalarına ve bağlantı değiş tokuşlarının aşırı kullanımına kısaca değindik. Bu tür davranışlar Google tarafından cezalandırılır. Ancak, bu bağlantılarla bağlantı alışverişi yapamayacağınız anlamına gelmez.

Aşırı yapmadığınız sürece Google kullanıcıları cezalandırmaz. Örneğin, bağlantınız sektörünüzdeki başka bir kullanıcıyla ilgiliyse veya bunun tersi söz konusuysa, bu uygulama uygundur. Fazla pratik yapmamayı unutmayın.

Google ayrıca, çapraz bağlantı için açıkça kullanılan ortak sayfaların kullanılmasını da engeller. Spam ekibi üyeleri ve tarama botları bildirim kalıpları. Bu tür bağlantıları ve web sitelerini aşırı derecede kullandığınızı görürlerse, web sitenize karşı bir ceza alırsınız.

8.2Farklı Çapa Metinleri
Google Penguin güncellemesinden önce, web yöneticileri anahtar kelimeleri bağlantı metni olarak fazla kullanıyordu. Bu Google için kırmızı bir bayraktı.

Örneğin, bağlantı oluşturmak için sıralamak isteyen kullanıcılar, her bağlantı için bağlantı metni olarak “bağlantı oluşturma” anahtar kelimesini kullanıyorlardı. Penguin güncellemesiyle Google, bağlantı metni için anahtar kelimeleri aşırı kullanan kullanıcıları cezalandırmaya başladı.

Bundan kaçınmak için bağlantı metni olarak çeşitli anahtar kelimeler kullandığınızdan emin olun. Aslında, bağlantılarınız kaliteli olduğu sürece, her bir bağlantı metni için mutlaka anahtar kelime kullanmanız gerekmez.

Mevcut içeriğiniz ve bağlantılarınız konusunda endişeleriniz varsa, Monitör Geri Bağlantıları hesabınızla bir rapor çalıştırın. Soldaki menüde bağlantı metni seçeneği bulunmalıdır.

Sabit metin olarak kullanılan anahtar kelimelerinizin yarısından daha azını hedeflemeye çalışın. Bağlantı metninizi çeşitlendirdiğiniz sürece, Google ile bir sorununuz olmaz.

8.3Site Genelinde Bağlantı Tespiti
Google’dan gelen feci cezaları önlemek için, site genelindeki bağlantılar gibi sıkıntılı faktörlere dikkat etmelisiniz.

Bu bağlantılar, web sitenizin her yerinde, özellikle kenar çubuklarınızda ve altbilgilerinizde bulunan bağlantılardır. Site genelinde bir bağlantı örneği, şablonunuzu veya temanızı belirli bir geliştirici tarafından oluşturulmuş gösteren bir işarettir.

Bunlar web sitenizin her sayfasında görünür ve sitelerin bağlantı almasının kolay bir yoludur. Web sitenizin ziyaretçilerine hiçbir faydası yoktur ve genellikle spam olarak kabul edilirler.

Web sitenizin site çapında bağlantılar içerip içermediğini belirlemek için biraz araştırma yapmanız gerekir. Bu, sitenizi bağlantılar için manuel olarak kontrol etmenizi gerektirir.

Eğer oluşturuyorsanız ücretsiz WordPress temaları veya bu bağlantıları dahil diğer şablonları Google kurallarını ihlal riski altında olmadığına çok, bir nofollow etiketi ekleyerek deneyin.

8.4Takip Et veya Nofollow?
Daha önce dofollow ve nofollow bağlantılarına kısaca değindik. Bu tür bağlantıların her ikisi de amaçlarına hizmet eder. Ancak bir web yöneticisi olarak her zaman dofollow bağlantılarını kullanmak istemez miydiniz?

Bu, amacınıza ve yönergeleri izleyip izlemediğinize bağlıdır. Google, kullanıcıların belirli durumlarda nofollow bağlantıları kullanmasını önerir. Bunlar:

Güvenilmeyen içerik : Güvenilmeyen içeriğe bağlanırken nofollow etiketini kullanarak spam gönderenlerin ve bilgisayar korsanlarının web sitenize saldırmasını önleyin. Bu tür içerikler, kullanıcı yorumlarını veya doğrudan desteklemek istemediğiniz diğer sayfaları içerebilir. Birçok blog sahibi yorum bölümlerinde nofollow bağlantıları içerir. Bu, bloglarda yoğun spam göndermeyi önler. Ancak, web sitenizle alakalı veya yararlı olabilecek yorumlar varsa blog yorumlarınızı izleyebilirsiniz.
Ücretli bağlantılar : Google, yönergelerine göre ücretli bağlantıları desteklemez. Bunu önlemek için, ücretli bağlantılardan önce bir nofollow bağlantısı kullanın. Bu, Google’ın tarama botlarına, söz konusu bağlantının söz konusu siteye bağlantı suyu aktarmayacağını gösterir.
Tarama : Botlar web sitelerinde oturum açamaz veya kayıt yapamaz. Oturum açma bağlantıları ekler veya web sitenize bağlantılar kaydederseniz, Google’ın tarayıcıları bu bağlantılara erişemez. Çabadan tasarruf edin ve bu tür bağlantılarla birlikte bir nofollow bağlantısı ekleyin. Bu şekilde, botlar indeksleme gerektiren daha önemli sayfaları tarar.
9Negatif SEO ile Mücadele için Bağlantı Profilinizi İzleyin
Monitör-geri

Negatif SEO çok gerçek bir sorundur. Aslında, düşük kaliteli geri bağlantılara sahip web sitelerini spam yapmak ve kesmek için ödeme kabul eden web siteleri vardır.

Bunu önlemek için atabileceğiniz en önemli adımlardan biri bağlantı profilinizi izlemektir. Ahrefs ve Open Site Explorer gibi web sitenizdeki spam bağlantılarını ve yönlendirmeleri manuel olarak kontrol etmenizi sağlayan yazılımlar vardır.

Ancak piyasadaki en kolay araçlardan biri, geri bağlantılarınız negatif SEO’dan olumsuz etkilendiğinde size otomatik olarak güncelleme gönderen bir araç olan MonitorBacklinks.com’dur .

En iyi geri bağlantılarınızı da takip etmelisiniz. Bu, onları izleme yazılımınızda PageRank’e göre sıralamak anlamına gelir. Spam gönderenler, web yöneticisiyle bağlantı kurarak ve kaldırılmalarını isteyerek iyi geri bağlantıları kaldırmak için çalışır.

Aslında, onlar gibi davranıyorlar. Bağlantı isterken her zaman alan e-postanızı kullanarak bunu önleyin. Bu şekilde, diğer web yöneticileri bir spam gönderenin sizi taklit ettiğini bilir.

En iyi geri bağlantılarınızı sıraladıktan sonra, bunlardan biri kaldırıldığında hemen fark edeceksiniz. En iyi geri bağlantılarınızdan birinin kaldırıldığını fark ederseniz, hemen web yöneticisine başvurun ve kaldırma işleminin arkasındaki gerekçeyi öğrenin.

10Sonuç
SEO karmaşık bir konudur ve sürekli değişmekte ve gelişmektedir. Google algoritmalarını değiştirdikçe, SEO’ların değişikliklere ayak uydurması gerekir.

Gördüğünüz gibi, sayfa dışı SEO’nun çoğu Google’ın algoritma güncellemeleri sayesinde yıl boyunca değişti. Kalite bağlantıları ve içerik ödüllendirilir ve Google’ın yönergelerine uymayanlar cezalandırılır.

Web sitenizin gelişmesini sağlamak için önce bağlantıların site dışındaki etkisini anlamalısınız. Beyaz şapka taktiklerini kullanarak kaliteli bağlantılar oluşturmak çaba gerektirir, ancak ödemenin on kat olduğunu fark edeceksiniz.

Bağlantı şemaları gibi uygulamalar uzun vadede web sitenize zarar verir. Site dışında bağlantılar oluşturmayı seçtiğiniz yer üzerinde kontrole sahipsiniz; miktar üzerinden kaliteyi seçtiğinizden emin olun.

Kaynak Backlinko

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku