Dijital Pazarlama Döngüsü Aslında Nasıl Çalışır + Neden Bakım Yapmalısınız

08 AĞU 2019 KAREN CUMMİNGS DİJİTAL PAZARLAMA İPUÇLARI
Son birkaç yılda, dijital pazarlama ortamı insanların karar verme ve randevu alma biçimlerini büyük ölçüde değiştirdi. Gerçek şu ki, ortalama bir yetişkin çevrimiçi olarak 13 yıl önce iki kat daha fazla zaman harcıyor (tam olarak haftada yaklaşık 20 saat).

Dijital pazarlama artık markanızın pazarlama stratejisinin isteğe bağlı bir öğesidir – bu çoğu zaman olduğu pazarlama stratejisi. Doğru yapıldığında, kapınıza daha fazla müşteri ve hasta almanın en etkili ve ucuz yollarından biri olabilir.

Dijital dünyada pazarlamanın nasıl çalıştığını anlamak çılgınca karmaşık ve inanılmaz derecede ezici olabilir.

Pazarlama kampanyalarınızın başarısını etkileyen, işletmelerden işletmeye önemli ölçüde değişebilen birçok değişken vardır. Bazı şirketler için çalışan kampanyalar, diğerleri için tam bir floptur.

Bununla birlikte, dijital pazarlamanızın başarısının temelinde kalan ve hiç değilse çok az değişen birkaç unsur var.

Bu unsurlardan biri de dijital pazarlama döngüsünün kendisidir. Dijital pazarlama döngüsünü ve aşamalarını anlamak, kampanyaları başarıyla başlatmanın ve zaman içinde geliştirmenin anahtarıdır.

Zaten Dijital Pazarlama Döngüsü nedir?
Dijital pazarlama döngüsü, her dijital kampanyanın “yaşam” ın beş aşamasını deneyimlediği fikrinden kaynaklanmaktadır: kurulum ve strateji, uygulama ve çekiş, dönüşüm, genişleme ve viral büyüme.

Doğru bir şekilde yapıldığında, bu beş aşama sıkı çalışmanızı kampanya hedeflerinizi karşılayan müşteri işlemlerine dönüştürmelidir. Örneğin, web siteniz aracılığıyla hasta randevularında artış sağlamak amacıyla sosyal medya kampanyaları.

Şimdi, beş farklı aşamayı biraz daha ayrıntılı olarak inceleyelim.

Dijital Pazarlama Döngüsünün 5 Aşaması:
1. Kurulum ve Strateji
Kampanya Kurulumu ve Stratejisi aşamasında, temel istatistiklerinizi ve dijital medya altyapınızı belirleyeceksiniz. Bu dönemin amacı:

1. Kitlenizin zorluklarını ve hedeflerini öğrenin
2. Kanallarınızın şu anda performans gösterdiğini tespit edin
3. Başarıyı tanımlayın ve gerçekçi hedefler belirleyin

Bu üç adım, nihai, ideal dönüşüm noktasına ulaşmak için zemin hazırlayacaktır. Bunu yaptıktan sonra , kitlenize hitap etmek için bir içerik stratejisi geliştirecek ve kitlenizle ve potansiyel müşterilerinizle tutarlı ve değerli temas noktaları oluşturacaksınız.

“Pazarlamacıların bir satışı kapatmadan önce dijital ilişkiler ve itibar geliştirmeleri gerekiyor.” – Chris Brogan, Owner Media Group İcra Kurulu Başkanı

2. Uygulama ve Çekiş
Kurulum ve Strateji aşamasını tamamladıktan sonra Çekiş aşamasına geçersiniz. Bu genellikle, işletmenin Kurulum ve Stratejiyi atlayarak doğrudan daltığı aşamadır. Sonuç olarak, kampanyalar genellikle düz düşebilir. Strateji ve belirli hedeflerle desteklenen kampanyalar sayesinde, başarılı olmak için zaten daha iyi bir konumdasınız demektir. Dijital pazarlama döngüsünün Çekiş aşamasında hedefiniz kampanyalarınızla ivme kazanmaktır. Hedefinize bağlı olarak bu, farkındalığı artırmak, satışlar için potansiyel müşteriler oluşturmak veya doğrudan randevu taleplerini veya satın alımlarını artırmak olabilir.

Bu aşamada kitleniz ve potansiyel müşterilerinizle sanal bir ilişki oluşturmak, katılım noktalarını meraka ve sohbetlere dönüştürmek istiyorsunuz.

Bu süre zarfında kampanyalarınızda büyük değişiklikler yapmanız gerekmez, bunun yerine kampanyanızı en iyi şekilde nasıl optimize edeceğinizi ve pazarlama harcamanızı nasıl en üst düzeye çıkaracağınızı belirlemek için veri toplamaya başlarsınız.

Çekiş kazanmak için çok fazla zaman harcıyor musunuz? Mevcut web sitenizle nasıl daha fazla hasta oluşturacağınızı buradan öğrenin.

3. Dönüşüm
Kampanyanız çekişmeye başladığında, Dönüşüm aşamasına geçecektir. Bu noktada, konuşma noktalarınız dönüşüm noktaları haline gelmelidir. İkinci Aşama’da bazı dönüşümler olsa da, sonuçları gerçekten görmeye başladığınız dönemdir. Neyi başarmaya çalıştığınıza bağlı olarak, artan hasta istekleri, artan gelir ve iyileştirilmiş sağlık ve sağlıklı yaşam marka sadakati Dönüşüm aşamasında hedeflerin örnekleridir.

Bu aşamada, pazarlama harcamalarına ve önceden belirlenmiş başarı metriklerine çok dikkat etmek istersiniz. Potansiyel müşteri edinme maliyeti (kanala göre), müşteri edinme maliyeti, marka sözü artışları vb. Gibi önemli pazarlama istatistiklerini izleyin.

4. Genişletme
Gelişmiş dijital pazarlama stratejisi ile kampanyanız Genişleme aşamasına geçecek. Bu süre zarfında kampanyanız, etki ve dönüşümleri artırmaya devam edecektir. Doğru yapıldığında, markalar genellikle bu aşamada endüstrilerinde düşünce liderleri olarak tanınmaya başlarlar.

Bu noktada, kampanyanızda bir değişiklik yapılmasını gerektiren eğilimleri görmeye başlayabilirsiniz. Daha fazla kaynak alması gereken iyi çalışan şeyler ve çekiş kazanmayan ve ayarlanabilen veya hurdaya çıkarılabilen şeyler.

5. Viral Büyüme
Oh, bu çok güzel bir sahne. Tüm kampanyalar bu noktaya ulaşmayacak, ancak yaptıkları zaman oldukça ödüllendirici! Kampanyalarınız, ideal kitlenize değer sağlamaya dayalı olduğunda, bu aşamaya ulaşma şansınızı artırırsınız. Viral büyüme genellikle organiktir ve reklam harcamasından ziyade kitlenizdeki bireyin oluşturması bakımından inanılmaz derecede güçlüdür. Bu aşamada kitlenizle neyin yankılandığını, duygusal bir bağlantıyı neyin tetiklediğini ve en fazla dönüşümü neyin tetiklediğini açıkça görebilirsiniz. Bu verileri, kampanyanızı daha da geliştirmek ve gelecekteki kampanyaları daha başarılı bir şekilde oluşturmak için kullanabilirsiniz.

Harekete geç!
Şu anda çalışmalarda bulunan bir pazarlama kampanyasını inceleyin. Dijital pazarlama döngüsünün bu aşamalarını takip ediyor mu? Atladığınız aşamalar var mı? Worksimdi iţlerde birţey yok mu? Bir sonraki kampanyanızı bu beş aşamayı göz önünde bulundurarak başlatın ve nasıl gittiğini bize bildirin!

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku