VR – Sanal Gerçeklik Nedir

Şüphesiz Sanal Gerçeklik yarın ya da gelecek ay olmasa da bir gün dönüştürücü teknoloji haline gelebilir. Kulaklık takma ve sanal dünyalara dalma deneyimi hala müşteriler tarafından keşfedilmemiş yeni bir tür. En azından Mark Zuckerberg 2014 yılında Oculus’u satın alırken VR’nin ne olduğunu coşkuyla anlattı. “Bir oyunda, dünyanın her yerindeki öğrenci ve öğretmenlerin bir sınıfında çalışarak… sadece gözlük giyerek bir oturma yeri hayal edin”.

Teknoloji, heyecan verici olsa da, çekiş kazanmak için donanım ve yazılım cephelerine daha fazlasını sunması gerekiyor. VR zorlukları arasında eksik ilgi çekici içerik, ‘mide bulantısı’ sorununun üstesinden gelmek, yüksek maliyet, kabloların ve cihazların önündeki sarsıntılar sayılabilir. Öte yandan, birçok girişimci ve teknoloji taraftarı VR hakkında çok heyecanlı ve vücut dışı deneyimler vermesini bekliyor. % 100 dönüştürüldü ve Sanal Gerçekliğin bir sonraki büyük sıçrama olduğundan eminsin, birçoğu VR içeriği üretmeye başladı .

Peki VR nedir ve nasıl çalışır? Potansiyeli nedir ve hangi VR üreticilerini takip etmelisiniz?

VR nedir?
Sanal gerçeklik (VR), geleneksel olanın aksine yepyeni bir kullanıcı arayüzüdür ve bir kişiyi ekranda izlemek yerine dijital 3D ortama daldırır. Bilgisayar tarafından oluşturulan görüntüler ve içerik, duyular (görme, işitme, dokunma) yoluyla gerçek bir varlığı simüle etmeyi amaçlamaktadır.

Sanal gerçeklik simülasyonu iki ana bileşen gerektirir: bir içerik kaynağı ve bir kullanıcı cihazı. Diğer bir deyişle yazılım ve donanım. Şu anda, bu tür sistemler arasında kulaklıklar, her yöne koşu bandı, özel eldivenler, gözlükler bulunmaktadır. VR araçları gerçekçi, doğal, yüksek kaliteli görüntüler ve etkileşim olanakları sağlamalıdır. Bunun için cihazlar aşağıdaki gibi ölçümlere dayanır:

görüntü çözünürlüğü,
Görüş alanı,
yenileme hızı,
hareket gecikmesi,
piksel kalıcılığı,
ses / video senkronizasyonu.
VR’nin ana zorluğu, insan beynini dijital içeriği gerçek olarak algılamaya kandırmaktır. Bu kolay değil ve bu “daldırma” meselesi, sanal gerçeklik deneyimlerini yine de eğlenceli olmaktan alıkoyan şeydir. Örneğin, insan görme alanı bir video çerçevesi olarak çalışmaz ve yaklaşık 180 derecelik görüşün yanı sıra bir de çevresel görüşümüz vardır.

Yine de, VR vizyonerleri bu tür sorunları er ya da geç aşmaktan, kavram için kampanya yapmaktan ve milyonlarca yatırım toplamaktan emindir. 360 derece videolar ve resimler, VR uygulamaları ve oyunlar gibi sanal deneyim zaten mevcuttur. Yeterince iyi kulaklık seçeneği de var.

VR hakkında daha fazla temel bilgi ve onu nasıl keşfedebileceğiniz için, bu uyuşturucuyu ve eğlenceli gerçeklerle birlikte basit açıklamayı izleyin.

Sanal gerçeklik nasıl çalışır?
Belirtildiği gibi VR, dijital ortam oluşturmak için kulaklık, bilgisayar / akıllı telefon veya başka bir makine gibi bazı cihazlar ve bazı durumlarda hareket izleme cihazı gerektirir. Tipik olarak, bir kulaklık içeriği kullanıcının gözünden görüntülerken, bir kablo (HDMI) görüntüleri bilgisayardan ekrana aktarır. Alternatif seçenek, hem ekran hem de VR içeriği kaynağı olarak hareket eden bir telefon olan Google Cardboard ve GearVR gibi akıllı telefonlarla çalışan kulaklıklardır.

Bazı satıcılar düz görüntüleri üç boyutlu olarak değiştirmek için lens uygular. Genellikle, VR cihazları ile 100/110 derecelik bir görüş alanı elde edilir. Bir sonraki önemli özellik, sanal simülasyonların yeterince gerçekçi görünmesini sağlamak için saniyede kare hızıdır ve minimum 60 fps olmalıdır.

MIT Bilgisayar Grafikleri Grubu’ndan Valentina Shin her şeyi güzelce açıklıyor:

Kullanıcı etkileşimi için birkaç seçenek vardır:

Kafa takibi
VR kulaklıklardaki kafa izleme sistemi, kafanızın yanlara ve açılara doğru hareketlerini takip eder. Yönlere ve hareketlere X, Y, Z eksenini atar ve ivmeölçer, jiroskop, bir LED daire (dış kamerayı etkinleştirmek için kulaklığın etrafında) gibi araçları içerir. Kafa izleme, düşük gecikme süresi gerektirir, yani 50 milisaniye veya daha az, aksi takdirde kullanıcılar kafa hareketleri ve bir simülasyon arasındaki gecikmeyi fark ederler.

Göz takibi
Bazı kulaklıklarda sanal ortamda gözlerinizin yönünü izleyen bir kızılötesi denetleyici bulunur. Bu teknolojinin en büyük yararı, daha gerçekçi ve daha derin bir görüş alanı elde etmektir.

Hareket takibi
Henüz yeterince iyi tasarlanmamış ve uygulanmamış olsa da, hareket takibi VR’yi tamamen yeni bir seviyeye yükseltir. Mesele şu ki, hareket izleme olmadan VR’de sınırlı olacaksınız – etrafa bakıp hareket edemiyorsunuz. 6DoF (altı serbestlik derecesi) ve 3D alan kavramları sayesinde, hareket izlemeyi destekleme seçenekleri, optik ve optik olmayan izleme olmak üzere 2 gruba ayrılır. Optik izleme, genellikle kulaklıktaki hareketleri takip eden bir kameradır, optik olmayan ise bir cihazda veya gövdede diğer sensörlerin kullanılması anlamına gelir. Mevcut cihazların çoğu aslında her iki seçeneği de birleştirir.

VR / AR / MR: Fark nedir?
VR’nin ne olduğunu bilmek, bugün teknoloji dünyasının tam resmi değildir. Sanal ve Artırılmış Gerçekler çok benzer ve genellikle aralarındaki çizgi çok incedir. AR, gerçek ortamı, üstüne yerleştirilmiş simüle edilmiş bir ortamla ekler. Artırılmış Gerçeklik , kameranın konumunu algılamak için algoritmalar ve sensörler uygular ve daha sonra 3D grafikleri / nesneleri akıllı telefonlar / gözlükler / projeksiyonlar aracılığıyla kullanıcının görüşüne ekler.

VR ve AR arasındaki farkı tarif etmenin yollarından biri, tüplü dalış ve akvaryumu ziyaret etmektir. Sanal Gerçeklik , balıklarla birlikte denizde yüzmek gibi bir şey olurken, Artırılmış Gerçeklikte cepten veya elden çıkan bir balık görürsünüz. Öte yandan, VR’nin aksine AR, kullanıcılara daha fazla hareket özgürlüğü sunuyor ve kafaya monte bir ekran gerektirmiyor.

Terimi “karışık gerçeklik” sıklıkla arttırılmış gerçeklik karıştırılabilir. Ama aslında, MR (veya karma gerçeklik) AR’nin bunun bir alt kategorisi olduğu daha sofistike bir teknoloji türüdür. Askeri simülasyon tabanlı öğrenme programları, üretim için sanallaştırma ortamları, sağlık hizmetleri, havacılık vb.

Başlıca VR pazar oyuncuları
Birincisi, elbette, Oculus Rift sanal gerçeklik kulaklığı. Bir bilgisayara bağlantı gerektiren küçük, iyi hazırlanmış bir cihazdır. Bir kullanıcı oyun oynarken oturabilir veya ayakta durabilir, ancak hareketlerde biraz sınırlıdır. Her yıl düzinelerce adet satıldığı Oculus, VR donanım nişinin ön sıralarında yer alıyor.

Şerefli diğer sözler:

Microsoft HoloLens , Oculus Rift’in aksine, holografik teknoloji kullanıyor, bu nedenle genellikle VR yerine Artırılmış Gerçeklik olarak pazarlanıyor. Kullanıcıya çevresindeki hologramlarla etkileşim kurma fırsatı verir.
HTC Vive – oyun oynamak için Steam platformunu geliştirmekle ünlü olan Vive by HTC, SteamVR ürünleri için ilk kulaklıktır.
Samsung GearVR – Mobil VR deneyimlerini güçlendirmek için Oculus kafa izleme teknolojisini Android akıllı telefonlarla (örn. Galaxy Note 4) birlikte kullanma. Lensleri temel olarak bir telefonun ekranını stereoskopik bir ekrana dönüştürür.
Google Cardboard – en basit ve en uygun fiyatlı VR kulaklık. Play Store’dabulunan çeşitli oyunlar ve mobil uygulamalar ile Android akıllı telefonlar için 15 dolar gibi bir cihaz.
Google Daydream – Google’ın VR kulaklığının gelişmiş sürümü, akıllı telefonlarla çalışma ve yakında denetleyicilerin bulunduğu bağımsız bir sürüm.
En iyi VR kulaklıkları üzerinde de özgürce kontrol edebileceğiniz tam bir yayınımız var .

Kullanım alanları
Sanal Gerçeklik, yeni keşifler yapma ve günlük yaşamımızın birçok alanı üzerinde olumlu bir etkiye sahip olma potansiyeline sahiptir. Gerçekte bir şey denemek için çok tehlikeli veya pahalı olduğunda, VR sahip olmak için mükemmel bir seçenektir. Uçak pilotlarını cerrahlara ve aşağıdaki gibi alanlara eğitmeyi düşünün:

Eğitim: belirli becerileri edinme eğitimi;
Bilim: veri ve araştırmanın görselleştirilmesi;
Tıp: izleme, eğitim, teşhis;
Endüstriyel tasarım ve mimari;
Oyun ve eğlence: sürükleyici ve etkileşimli deneyimler.
VR’nin maliyeti düşerse, daha yaygın hale gelebilir ve daha fazla kullanım olabilir. VR teknolojiyi daha insancıl yapabilir, hem eğlenceli hem de bilimsel olabilir. Gelecekte zorluklarının ve sınırlamalarının üstesinden gelecek mi? Yakında göreceğiz.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku