Dijital Pazarlamada Rakip Analizi Nasıl Yapılmalı?

Dijital Pazarlama Rekabet Analizi Yapmak Neden Önemlidir?

Kendi web sitenizin performansını rakiplerinizle karşılaştırmak, sizi daha önemli diğer iş girişimlerinden ayıracak bir görev gibi gelebilir. Sonuçta, şimdiye kadarki her spor koçunun sözleriyle, “Rakiplerimiz hakkında endişelenmek yerine her gün kendimizi geliştirmeye odaklanabiliriz.” Bu dijital çağda bir iş için de geçerli olmaz mı?

Bu duygu, vizyonunuzu açık tutmak için önemli bir hatırlatma olsa da, sizin ve rakiplerinizin web sitesi performansını analiz etmek, işletmenizin dijital varlığını nasıl daha iyi hale getirebileceğinizi daha iyi anlamak için yararlıdır. Daha az “rakibiniz için endişeleniyor” ve daha “başkalarının başarısından ve hatalarından öğrenmek”.

Çünkü çeşitli şekillerde yardımcı olur. Birincisi, özellikle zayıflıklarınızın ve güçlü yanlarınızın olduğu rakiplere kıyasla web sitenizin nasıl performans gösterdiğine dair perspektif sağlar. Bu, stratejinizin hangi bölümlerinin iyileştirilmesi gerektiğini ve hangi bölümlerin başarı için örnek olarak kullanılabileceğini anlamanıza yardımcı olur. Ayrıca, endüstrinizdeki dijital varlığınız için karşılaştırma verileri sağlar ve her iki bilgiyle donatılmış olarak, dijital varlığınızı ilerletmek için daha iyi bir plan hazırlayabilirsiniz.

Ama SEO Nereye Giriyor?
Bu analiz, rakiplerinizin metriklerine karşı size ait olanı anlamanıza yardımcı olmanın yanı sıra, arama motorları oyuna girdiğinde web sitenizin organik olarak nasıl sıralandığını da vurgular. Bunun nedeni, sürecin sadece rakipleriniz için içe dönük bir SEO denetimi gibi olmasıdır. SEO denetimi hakkında daha fazla bilgi edinmek için sayfa içi ve sayfa dışı denetimlerle ilgili daha ayrıntılı bilgi veren geçmiş yayınlarımıza göz atın .

Bir rakip analizi yaparken, analiz edilmeye değer bir dizi farklı dijital pazarlama metriği vardır. Bu, aşağıdakilere benzer içerik tabanlı metrikleri içerir:

Toplam sıralama anahtar kelimesi sayısı
Belirli anahtar kelimelerin sıralaması
Meta etiketlerin kullanımı (başlık etiketleri, açıklama etiketleri, başlık etiketleri ve resim alt etiketleri gibi)
Tamamen kantitatif bir seviyede ayrıca analiz edebilirsiniz:

Belirli bir dönemdeki organik trafik
Dizine eklenen sayfa sayısı
Alan Kurumu
Yönlendiren bağlantıların ve alan adlarının sayısı
Ayrıca, web sitelerinin teknik kurulumunu da analiz edebilirsiniz, örneğin:

Robots.txt sayfası
Site haritası
Site hızı
Mobil yanıt verme
Ve bunun gibi
Bu metriklerin tümü neye odaklanmak istediğinize bağlı olarak değerlidir, bu yüzden hepsini kontrol etmeye değer.

İş için Araçlar
Rekabetçi bir analizi tamamlamak için, neyi analiz etmek istediğinize bağlı olarak kullanabileceğiniz farklı kaynaklar vardır. Organik anahtar kelimeler için, SEMrush.com veya spyfu.com’u kullanabilirsiniz , ancak bu sitelerden aldığınız verilerin% 100 doğru olmadığı, ancak tümdengelim tahminleri olduğu belirtilmelidir. Ve organik anahtar kelimelerin ötesinde, SEMrush geri bağlantıları ve genel içeriği de analiz edebilir, ancak bu hizmetler Spyfu aracılığıyla mevcut değildir.

SEMrush’ta SEO ve PPC Verileri Örneği
Ayrıca geri bağlantıları analiz için site ahrefs.com olduğunu . Ve, meta etiketleri ve kanonik etiketler ve yanıt kodları gibi belirli teknik SEO yönlerini analiz etmek için Screaming Frog ( screamingfrog.co.uk ) işi yapan bir SEO örümceğine sahiptir.

Screaming Frog SEO Verileri Örneği
Öyle mi? (Cevap: Bu olabilir olmayabilir ama en iyi sonuçları almak istiyorsanız)
Sadece bu cevabı veriyoruz, çünkü evet, orada rekabetçi analizinizi sona erdirmek istiyorsanız, bunu çok iyi yapabilirsiniz. Ancak bu, başka bir değerli denetim parçasını görmezden geliyor. Hangisi, işinizi ve dijital varlığını geliştirmenin bir yolu varsa – neden yapmıyorsunuz?

Bahsettiğimiz şey, rakiplerin sosyal medyalarını analiz etmektir. Sosyal medyasında ve sitelerinin kendisinde bir rakip analizi yaptığınızda, size daha kapsamlı bir fikir verir. Sosyal medya analizi, rakiplerinizin farklı kanallarında ne kadar aktif olduklarını ve mevcut ve potansiyel müşterilere ulaşmak için onları nasıl kullandıklarını anlamanıza yardımcı olur. Bunu bilmek, en uygun sosyal medya stratejilerini ve bu kanallardaki etkinliğinizi nasıl artıracağınızı anlamanıza yardımcı olur.

Her sosyal medya platformu ilgili yollarla karşılaştırılır. Ancak genellikle her platform kendine özgü bir metriğe sahip olacaktır. Örneğin, tüm platform analizleri “rakibinizin bu platformda bir sayfası var mı?” İle başlar. ve “iletişim bilgileri sayfalarında yer alıyor mu?” ancak bunun ötesindeki özellikler değişiklik gösterebilir.

Örneğin bir Facebook analizi aşağıdakileri içerecektir:

Rakiplerinizin işletmelerinde kaç tane beğeni var?
Kaç incelemeleri var (ve ortalama puanları nedir)?
Ne sıklıkta posta gönderiyorlar ve posta katılımları ne kadar yüksek?
Aksi takdirde, analiz etmek için bazı yaygın platformlar ve faktörler:

LinkedIn
Takipçi sayısı
Gönderme sıklığı
Etkileşim sonrası

LinkedIn İstatistikleri Örneği
heyecan
Takipçi sayısı
Tweet sayısı
Tweet sıklığı
Tweet katılımı

Twitter’daki İstatistikler Örneği
Instagram
Takipçi sayısı
Mesaj sayısı
Mesaj sıklığı
Etkileşim sonrası

Instagram’daki Stats örneği
pinterest
Takipçi sayısı
Aylık görüntüleyen sayısı
Pin sayısı
Son pimin tarihi

Pinterest’teki İstatistikler Örneği
Gördüğünüz gibi, analiz edilecek metriklerin çoğu, her bir platform için aynıdır (takipçi sayısı ve yayın sıklığı gibi), bu platformların her birinin özellikleri nedeniyle farklı şekilde tezahür etti. Bu nedenle – ve bunu yazılım veya başka bir web sitesinin araçları olmadan yapabilmeniz – rakiplerin sosyal medya bileşenlerini analiz etmek, rakip analizi sürecinin kolay bir parçasıdır.

En önemlisi, katılımda kimin ne yaptığını ve hangi stratejilerin en başarılı olduğunu anlamanıza yardımcı olur. Rakiplerinizin web sitelerinin SEO analizi ile birleştiğinde, hangi sosyal medya taktiklerinin site trafiğini en iyi şekilde iyileştirdiğini daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir. Bu analitik stratejileri birleştirdiğinizde, artık çevrimiçi varlığınızı mümkün olduğunca etkili hale getirmeye bir adım daha yaklaştınız.

Fujisan Marketing’in SEO veya sosyal medya için rakip analizinde size nasıl yardımcı olabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz, bizi (844) FUJISAN’dan arayın veya iletişim sayfamızdan bize bir mesaj gönderin .

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku