E Ticaret SEO için Harika 10 İpucu

Önümüzde yepyeni bir on yıl ile, şimdi e-ticaret web sitenizin SEO stratejisini yeniden değerlendirmek için mükemmel bir zaman.

Bir Google, Bing veya Yahoo araması, bir alışverişçinin sitenize yolculuğunun başlangıcıdır ve uygun SEO teknikleri, en iyi ilk izlenimi vermenizi sağlayacaktır.

SEO dünyasında gezinmek inanılmaz derecede karmaşık olsa da, özellikle e-ticaret siteleri için, aşağıdaki kontrol listesi doğru yönde ilerlemenizi sağlayacaktır.

E-ticaret Teknik SEO Kontrol Listesi
Teknik SEO , başarılı bir SEO stratejisinin temelini oluşturur.

Teknik SEO’nuzun doğru olduğundan emin olmak için şu adımları izleyin:

1. Web Sitenizin Taranmasını ve Dizine Eklenmesini Sağlayın
Bir arama motoru web sitenizi tarayamazsa, içeriğinizi sıralayamaz.

Özellikle, ürünlerinizi arama sonuçlarında sıralayamaz.

Sitenizin dizine eklenebilirliği, taranabilirliği, hızı, içeriği, şeması işaretlemesi ve genel kullanım kolaylığı teknik SEO’nun temel bileşenleridir.

Bu öğeler doğru şekilde ayarlanırsa, e-ticaret SEO stratejinizin geri kalanı yerine geçer.

2. Sayfaları 4XX Hataları ile Çözme
Google Search Console, tüm web siteleri için inanılmaz derecede kullanışlı bir araçtır.

Siteniz doğrulandıktan sonra, ilk adımınız hata içeren sayfaları ele almak olmalıdır.

Bunlar, genellikle eski bir site haritası, stokta olmayan ürünler veya geçici bir sunucu hatası nedeniyle Google’ın tarayamadığı bozuk sayfalardır.

3. Hariç Tutulan Sayfaları Tekrar Kontrol Edin
Hariç tutulan sayfalarınızı da kontrol etmek istersiniz, çünkü robots.txt dosyanızdaki kod nedeniyle Google bunları dizine ekleyemez.

Bu liste genellikle bir arama motorunun alışveriş sepeti veya müşteri profili sayfası gibi taramasını istemediğiniz sayfalardan oluşmasına rağmen, temel sayfaların tarayıcılardan engellenmediğinden emin olmak için listeyi iki kez kontrol etmelisiniz.

4. Sitenize Şema İşaretlemesi Ekleyin
Şema işaretlemesi, Google’ın fiyat, derecelendirme, kullanılabilirlik ve diğer ürün ayrıntılarını doğrudan arama sonuçları sayfasında görüntülemesine olanak tanıyan bir grup HTML etiketidir.

Sitenize eklemek kolaydır ve bunu yapmanız çok önemlidir.

Ürünlerinizin sonuçların ilk sayfasında ve Google’ın alışveriş sekmesinde daha çekici olmasını sağlar .

Geçerli şema biçimlendirme kurulumunuzu Google Search Console ürün raporunda görebilirsiniz.

E-ticaret Anahtar Kelime Kontrol Listesi
Teknik SEO’nuz sağlam olduğunda, mevcut anahtar kelimelerinizi değerlendirmek ve hangi sayfaların onlar için sıralandığını görmek istersiniz.

5. Hedefe Özel, Satış Odaklı Anahtar Kelimeler
E-ticaret işletme sahiplerinin yaptığı en büyük hatalardan biri yanlış anahtar kelimeleri hedeflemektir .

Birçoğu, bir markayla ilgili en yüksek arama hacmine sahip terimlerin peşinden gider.

Araştırmalarda harika görünseler de, dönüşüm getirecek daha belirgin, daha düşük arama hacmine sahip anahtar kelimelerdir.

Örneğin, “2017 Subaru Crosstrek jantları”, “Subaru jantları” veya “jantlarına” kıyasla etkileyici bir hacme sahip olmayabilir.

Ancak, daha belirgin bir terim doğrudan ürün sayfanıza yönlendirir ve arama yapanlar tam olarak aradıklarını bulacaktır.

6. Anahtar Kelime Amacına Odaklanma
Hedeflediğiniz anahtar kelimelerin doğru arama yapan kişinin amacını yansıttığından emin olmak istersiniz .

Google’ın RankBrain , bir sorgunun bilgi amaçlı mı yoksa işlemsel mi olduğunu belirlemeye yardımcı olur. Bir e-ticaret sitesi olarak, işlemsel anahtar kelimeleri hedeflediğinizden emin olmak istersiniz.

Rekabet ortamı nasıl değişti?
Rakiplerinizin pazar pozisyonlarını son aylarda güvence altına alıp almadığını öğrenin.

Ücretsiz Veri Alın
İLAN
Hangi sonuçların açıldığını görmek için belirli bir terimin ne tür olduğunu gizli modda arayarak belirleyebilirsiniz.

Sorgu sizi öncelikle ürün sayfalarına yönlendirirse, doğru yoldasınız demektir.

7. Kendinizle Rekabet Etmeyin
İşlemsel, satış odaklı anahtar kelimelerinizi anladıktan sonra, birden çok sayfanın aynı terim için sıralanmadığından emin olun.

İki sayfa belirli bir sorgu için sıralanırsa, Google hangisinin önce ya da hiç görüntüleneceğini bilemez.

İşlem anahtar kelimelerinizi araştıran tüm bu çabaları, kullanıcıların yalnızca ürün sayfası yerine ana sayfaya yönlendirmesini istemezsiniz.

Google Search Console, belirli anahtar kelimeler için kendi kendine rekabet eden herhangi bir rekabet olup olmadığını belirlemek için web sitenizin sayfaları için sıralama konumunu, tıklamaları, gösterimleri ve TO’yu gösterebilir.

E-ticaret İçerik Kontrol Listesi
Kaliteli içerik , sıralamalarınız söz konusu olduğunda kesinlikle yeni bir faktör değildir.

Uzun, derinlemesine içerik başlangıçta bir e-ticaret web sitesi olarak en önemli önceliğiniz olmasa da, arka plana itilirse sıralamanız acı çeker.

8. Yinelenen İçerikten Kaçının
Google, benzersiz, yüksek kaliteli içeriği sürekli olarak tanıtmaktadır ve çoğaltılan içeriğe sahip web siteleri fiyat ödeyecektir.

Herhangi bir sayfanın bilgilerinin% 60’ı başka bir bilgiyle eşleşirse, Google bu bilgilerin kopyalandığını düşünebilir .

Bir e-ticaret bakış açısından, aynı öğe için ancak farklı renk veya boyutlarda tek tek ürün sayfalarınız varsa, bu sayfalar yinelenebilir.

Tüm bu seçeneklerin bir sayfada birleştirilmesi yalnızca bu sorunu çözmekle kalmaz, aynı zamanda sitenizin duyarlı ve kullanıcı dostu olmasını sağlar.

9. İnce İçeriği Geliştirin
Google ayrıca ince içeriğe sahip sayfalar aramaktadır .

Bir ürün sayfasında öğeye özgü ayrıntılı bir açıklama ve resimler yoksa, dizine eklenmeyebilir.

Bunun nedeni, Google’ın, sunacak çok az bilgi olduğu için sayfanın kullanıcının arama amacını tatmin edeceğine inanmamasıdır.

Tüm açıklamaların, görüntülerin, teknik özelliklerin ve diğer önemli bilgilerin açıkça tanımlandığından ve ziyaretçiler tarafından erişilebilir olduğundan emin olmak için ürünlerinizi gözden geçirin.

10. Mobil İlk Dizine Ekleme
Web sitelerinin en az% 90’ı için Google , sıralamanızı masaüstü sürümüne değil, mobil sitenizin içeriğine göre belirlemek için önce mobil dizine ekleme özelliğini kullanıyor.

Mobil aramalar, masaüstü aramalarından büyük ölçüde fazla olduğunda, web sitenizin ve ürünlerinizin bu cihazlar için optimize edildiğinden emin olmak istersiniz.

Mobil sitenizde ayrıntılı, görünür içeriğe sahip olduğunuzdan emin olun, böylece satın almak isteyen kullanıcılar ürününüzü etkili bir şekilde bulabilir.

Bunun üstesinden gelmenin en iyi yolu, duyarlı bir e-ticaret web sitesine sahip olmaktır .

Bu, sitenizin kullanıcının cihazının ekran boyutuna uyum sağlamasına olanak tanıyarak mobil önce dizine eklemeyi asgari düzeyde endişelendirir.

Sonuç
Nihayetinde, bu makaleden aşağıdakileri göz önünde bulundurarak uzaklaşmalısınız:

Teknik SEO’nun sitenizin sıralamasında oynadığı rolü küçümsemeyin. Taranabilirlik ve şema işaretlemesi gibi teknik öğeler başarınız için çok önemlidir.
SEO anahtar kelimelerinizi yanlışlıkla hedeflemeyin. İşlemsel ve bilgilendirici sorgular arasındaki farkı ve satışları artıracak hedef terimleri öğrenin.
Sitenizin etkili bir şekilde sıralama şansını önemli ölçüde azaltabileceğinden, web sitenizdeki ince veya çoğaltılmış içeriği yok saymayın. Web sitenizin mobil sürümü, Google’ın mobil ilk endekslemesi için de uygun şekilde optimize edilmelidir.
Bu üç ana alana odaklanarak, e-ticaret web siteniz bu yıl dikkate alınması gereken bir SEO gücü olacaktır.

Kaynak Backlinko

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku