YouTube Pazarlama Stratejisi

YouTube, dünyanın en büyük ikinci arama motoru (Google’ın arkasında) olarak lanse edildiğinde, pazarlamacıların markalarını ve kuruluşlarını keşfetmelerini ve video yoluyla bağlantı kurmaları için değerli bir fırsattır. YouTube Pazarlama Stratejiniz şunları içermelidir:

Kitle Araştırması
Yaratıcı İçerik
Ortaklıklar
Web Sitenize Geri Dön
Aramalar-to-Eylemler
Tutarlılık
İçerik pazarlaması söz konusu olduğunda, video çok gelişir ve heyecan yaratır. Göre Gelen 2017 Raporu Devleti , video içeriği pazarlama dünyada ilk Topu olması çağırılır. Tüketiciler her zamankinden daha fazla video içeriği aracılığıyla markaları öğrenmek ve onlarla bağlantı kurmak istiyor ve markalar dinliyor.
Video pazarlamanın sonuçları yadsınamaz; dünya çapındaki pazarlama profesyonellerinin% 52’si videoyu en iyi yatırım getirisi olan içerik türü olarak listeliyor. Birçok işletme için video hazırlamanın en kolay yolu videonun nerede yayınlanacağına karar vermektir. Şimdiye kadarki en popüler video barındırma web sitesi olarak, videonuzu YouTube’a yüklemeyi seçmek bariz bir seçimdir.

Bununla birlikte, video pazarlamanın tüm harika avantajlarıyla bile , küçük işletmelerin yalnızca% 9’u YouTube’da. Neden? Google’ın arkasındaki en büyük ikinci arama motorudur ve dünya çapında 1,3 milyar kişi tarafından kullanılmaktadır. İşletme sahiplerinin YouTube içerik stratejisine sahip olmamalarının bir numaralı nedeni, video içeriğinin nasıl üretileceği konusunda yeterli bilgiye sahip olmamalarıdır.

Burada, etkili bir YouTube pazarlama stratejisi için 6 taktik özetliyoruz:

1. Araştırmanızı Yapın

Bu, elbette, herhangi bir içerik pazarlama stratejisinin ilk adımıdır. Tıpkı kitlenizin ne okumak istediğini veya blog yazmanın nasıl çalıştığını bilmeden bir blog yazmamanız gibi, herhangi bir bilgi olmadan video içeriğine ilk adım atmak en akıllıca fikir değildir.

YouTube pazarlama stratejinizi geliştirirken yapılacak en iyi şey, rakiplerinizin neler yaptığını görmektir. Ne tür video içeriği üretiyorlar? Video içerikleri ne kadar başarılı? Ürettikleri içerikte boşluklar var mı? Kendi içeriğinizi oluşturmaya başlamadan önce dışarıda neler olduğuna ve neyin başarılı olup olmadığına bakın.

2. Yararlı, Yaratıcı İçerik Oluşturun
YouTube için içerik oluştururken, insanların neden video içeriğiyle diğer içerik türlerinden daha fazla etkileşimde bulunduğunu düşünmek önemlidir. Bunun nedeni, videoların bloglardan, teknik incelemelerden ve e-kitaplardan daha kişisel ve ilgi çekici olduğunu bulması ve geleneksel biçimlerin yardımcı programıyla eşleştirilen videonun eğlence değerini aramasıdır.
Peki bu video içerik oluşturucuları için ne anlama geliyor? Akılda tutulması gereken bir şey, içeriğinizi ilginç tutmanız gerektiğidir. İnsanlar bir video eğitimi izlemeyi tercih ederken, bir ürünün nasıl kullanılacağına dair droning yapan birisinin hoş olmayan bir videosunu oluşturursanız, müşteri büyük olasılıkla videoyu ve bazı durumlarda ürünü terk edecektir.

Aralarından seçim yapabileceğiniz sonsuz çeşitli video konularınız var. Bir ürünün nasıl kullanılacağı, onu kullanan kişilerin başarı öyküleri, ofis kültürü videoları, demo videoları hakkında içerik oluşturabilirsiniz; eğer yaratıcı, faydalı bir şekilde sunulabilirse, keşfetmeye değer.

Görüntüleyenlerinizin ne tür içerikleri yararlı bulacağını mı merak ediyorsunuz? İşte bir var müthiş makale tür içerik içerik stratejisi boşlukları dolduracak ne olduğunu anlatacağım HubSpot dan.
3. Başkalarıyla Ortak Olun

YouTube, yalnızca son birkaç yıldır var olan benzersiz bir ünlü türünün (YouTuber) hakimdir. Bu yıldızlar kanallarının etrafında milyonlarca takipçi ve milyarlarca görüntüleme toplayabilen devasa takipler yapıyorlar.

YouTubers’ın yalnızca bin yıllık kitleyi çektiğine dair yaygın bir yanlış kanı olsa da, yaşlı bireylere yönelik binlerce popüler içerik oluşturucu aynı fikirde değil. Her ilgi alanı için YouTube yıldızları var – stereotipik YouTuber güzellik, video oyunları veya moda hakkında vloglar oluştururken, birçoğu ev organizasyonu, ebeveynlik, araba tamiri ve bir tüketiciyi ilgilendirebilecek her şey hakkında videolar yapıyor.

Sektörünüzle ilgili videolar yapan veya istediğiniz müşteriyle rezonansa giren bir YouTube kullanıcısına ulaşmaya çalışın. Bu, markanıza ve içeriğinize dikkat çekmenin son derece etkili bir yoludur ve her iki taraf için de bir kazan-kazan yöntemidir. Sizinkine benzer bir kitleye sahip biriyle işbirliği yaptığınızda, çapraz maruz kalma hem organik hem de kazançlıdır.

Biliyor musun? YouTube, Google’ın arkasındaki en büyük ikinci arama motorudur! BU İKİ

4. Web Sitenize Geri Dönün
Bu basit gibi görünse de, aslında web sitenize trafik çekmenin en iyi yollarından biridir. Bu iki şekilde yapılabilir; videonuzda kullanıcıları tıkladıktan sonra sitenize çekecek bir açıklama ekleyebilir veya videonun altındaki açıklama kutusuna bir bağlantı ekleyebilirsiniz.

5. Harekete Geçirici Mesajlar Oluşturun
Geleneksel düğme CTA’ları eklemek YouTube pazarlamasında bir seçenek olmasa da, kullanıcılarınız için harekete geçirici mesajlar oluşturmanız gerekir. Her videonun sonunda ne yapmalarını istiyorsun?

Cevap, videonun dönüşüm hunisinin hangi aşamasına bağlı olduğuna bağlı olmalıdır. Tanıtım videosuysa, daha fazla içerik için onlardan beğenmelerini ve sayfanıza abone olmalarını isteyin. Bir demo video ise, daha fazla bilgi için web sitenize bakmalarını isteyin. Videolarınızda harekete geçirici mesajlar oluşturmak, görüntüleyenlerinizi satış hunisinde aktif olarak yönlendirecek ve sonuçları daha hızlı görmenize yardımcı olacaktır.

6. Tutarlı Olun
Pek çok işletmenin, bir blogdan, bakımını daha zor bir YouTube kanalı bulması anlaşılabilir; YouTube videoları prodüksiyon maliyetlerini hızlı bir şekilde karşılayabilir ve senaryo yazma, film çekme ve düzenleme çok zaman alabilir. Ancak YouTube, içerik stratejinizin diğer bölümleriyle aynı şekilde ele alınmalıdır.

Yani, tutarlı değilseniz, herhangi bir sonuç görmeyeceksiniz.

YouTube pazarlaması diğer tüm pazarlamalar gibidir ve bunu yapacaksanız her şey dahil olmalısınız. Abonelerin ne sıklıkta yayınlayacağınızı ve bir kez bir ritim içine girdim.

Bununla birlikte, tutarlılık video yayınlama sıklığınızla bitmez; aynı zamanda kaliteleriyle de tutarlı olmanız gerekir. İyi üretilmiş, düşünceli videolar yayınlamaya başlar ve yakında kötü şekilde filme alınmış ve yazılı içerik yayınlamaya başlarsanız, aşağıdakilerinizde bir düşüş göreceksiniz. İlk videonuzu yayınladığınızda, sonraki videoların başlangıç ​​kalitesini artırmazsa koruduğundan emin olun. Aşağıdakiler oluşturmak ve sonuçları görmek için kesinlikle tutarlı olmalısınız.

Video içeriği üretmeyle ilgili maliyetler konusunda endişeleriniz mi var? Düşük bütçeyle yüksek kaliteli içeriklerin nasıl hazırlanacağı konusunda harika tavsiyeler veren HubSpot’un bu makalesine göz atın .

Video içeriği oluşturmak zaman alıcı ve uzun bir süreç olabilir, ancak görsel çağda inanılmaz derecede önemlidir. Kitleniz ne olursa olsun, tüm çizgilerin tüketicileri diğer içerik türlerine göre video seçiyor, bu nedenle YouTube pazarlama stratejinizin devam ettiğinden emin olmak her zamankinden daha kritik.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku