Dijital Pazarlamada Yapay Zekanın Rolü Nedir

Dijital Pazarlamada İşinizde Devrim Yaratacak 9 Yapay Zeka Uygulamaları
İçindekiler
1. İçerik Oluşturma ve Oluşturma
2. İçerik İyileştirme
3. E-posta Pazarlama
4. Dijital Reklamcılık
Adext ile tanışın
5. Aramalar
6. Web Tasarımı
7. Kullanıcı Deneyimi (UX)
8. Chatbotlar
9. Öngörücü Analiz
Bu Yapay Zeka Uygulamalarını Dijital Pazarlama Stratejinize Uygulamaya Hazır mısınız?
Zaten gibi daha önce bu konuyla ilgili makaleler gönderdiniz Sen bile asla düşünmemem Yani Yapay Zeka çoğu Şaşırtıcı Uygulamalar ve 2018’i Kural edeceğiz Yani 10 Yapay Zeka Teknolojileri . Şimdi, pazarlamacılara sorduğumuz soru şudur: Yapay zeka (AI) 2018’de dijital pazarlamayı nasıl etkileyecek?

Birkaç yıl önce, pazarlamacılar dijital zeka stratejilerine yapay zekayı (AI) dahil etmek konusunda biraz isteksizdi. Ancak bu yıl yapay zeka kullanımında daha fazla güven kazanmışlar, çünkü sağlayabileceği sonuçlara göre belirsizliği azalmıştır. Bu akıllı araçlar gittikçe daha fazla gelişmeye devam ediyor ve hatta göreceğimiz gibi bazı yönlerden insanları geçebilecekleri bir noktaya ulaşıyor.

Pazarlamaya adanmış 1.600’den fazla profesyonel tarafından yapılan bir ankette, ankete katılanların% 61’i (şirketlerinin boyutunu dikkate almadan), hem yapay zeka hem de makine öğreniminin gelecek yıl en önemli veri girişimleri olacağını belirtti (kaynak: MeMSQL).

Salesforce tarafından yapılan bir başka anket , pazarlamacıların% 51’inin zaten AI kullandığını ve % 27 daha fazlasının 2019’da bu teknolojiyi dahil etmeyi planladığını belirtti. Yıl, Nesnelerin İnterneti (IoT) ve pazarlama otomasyonunu bile geçiyor.

Potansiyel tüketiciler hakkındaki bilgi miktarı artarken, yapay zeka ile ilgili bilgisayar bilimleri (makine öğrenimi, derin öğrenme ve doğal dil işleme [NPL] gibi), veri tabanlı kararlar alırken büyük önem taşıyacaktır.

Hangi AI uygulamalarının dijital pazarda zaten devrim yaptığını dikkatle analiz ettik ve kesinlikle aklınızdan bile geçmeyen bir tanesini mutlaka göreceksiniz…

1. İçerik Oluşturma ve Oluşturma
Ne? Kendi başına yazan ve sıfırdan içerik oluşturan bir makine? Hayatta olmaz! Ama senin için haberlerim var…

Bir yol var! AI, belirli bir endüstri için en iyi ve en pratik tavsiyeye ilişkin bir gazete sütunu veya blog yazısı için kendi siyasi görüşünü hala yazamasa da, AI tarafından oluşturulan içeriğin yararlı olabileceği ve ziyaretçilerin çekilmesine yardımcı olabilecek belirli alanlar var. web sitenize. Çok fazla zaman ve kaynak tasarrufu yapmanıza yardımcı olabilir. Örneğin, AI zaten veri ve bilgiye dayalı raporlar ve haberler yazabilir.

Wordsmith , Articoolo ve Quill gibi akıllı araçlar zaten Associated Press ve Forbes tarafından web sitelerinde tıklamalara yol açan haberler oluşturmak için kullanılıyor. Veri ve anahtar kelime girmek için şablonlar ve boşlukları doldurmak, bir kullanıcının yazdığı izlenimi veren benzersiz içerik oluşturabilir. Yani, muhtemelen BBC, CBS, New York Times ve Reuters bu teknolojiyi kullandığından AI tarafından oluşturulan içeriği okudunuz.

Aslında, Washington Post’taki yüzlerce makale zaten yapay zeka teknolojisi Heliograf’a borçlu.

2. İçerik İyileştirme
AI sadece içerik üretmekle kalmaz; aynı zamanda küratörlüğünü de yapabilir. Yapay zeka ile içerik iyileştirme, belirli web sitelerindeki ziyaretçilerle daha iyi bağlantı kurmayı ve onlara daha alakalı içerik göstermeyi mümkün kılacaktır.

Bu teknoloji, Amazon’da sürekli olarak gördüğümüz gibi, kullanıcının tipik bulabileceği “X satın alan kişiler de Y satın alır” gibi ilginç bulabileceği kişiselleştirilmiş içerik önerileri yapmak için yaygın olarak kullanılır.

Netflix’in tavsiye sistemi size ilginç bulabileceğiniz filmler ve TV şovları için öneriler de verebilir. Ve bu oldukça doğru!

Şimdi soru şu: Bundan nasıl faydalanabilirsiniz?

Blogunuzda daha önce inceledikleri yayınlara ve konulara dayanarak, blogunuzun ziyaretçilerinin her biri ile daha alakalı olan makalelerini gösterdiğinizi düşünün. Kesinlikle daha fazla zaman harcayacaklardı.

3. E-posta Pazarlama
Dijital Pazarlamada Yapay Zeka Uygulamaları 1

Markalar, e-posta pazarlama kampanyalarını tercihlere ve kullanıcı davranışlarına göre kişiselleştirmek için yapay zekanın gücünü kullanıyor. Bu, onlarla daha iyi bağlantı kurmayı ve biraz şansla onları müşterilere dönüştürmeyi mümkün kılar.

Makine öğrenimi veya otomatik öğrenme tüketici ile ilgili milyonlarca veriyi analiz edebilir, daha sonra kullanıcıyla iletişim kurmak için haftanın en iyi zamanlarını ve günlerini, önerilen sıklığı, en çok dikkat çeken içeriği ve hangi e-posta konularının ve başlıklarının daha fazla ürettiğini belirler. tıklar. Dijital pazarlama kampanyalarınızın ana metriklerini başlatabilmek için bununla ilgili her şeyi bilmek istemez miydiniz?

A / B testleri zaman alır ve belirli bir hata payına sahip olabilir. Bu anlamda, AI, her abone için e-posta içeriğini kişiselleştirmede en iyi arkadaşınız olur.

Boomtrain , Phrasee ve Persado , AI’nın e-posta pazarlamasına uyguladığı bazı araçlardır. Phrasee’e göre, e-posta konu satırlarının oluşturulması, bir insanınkini% 95’in üzerinde aşmaktadır. Persado, bilişsel içeriğinin bir insanın zamanın% 100’ünü yapabileceğini aştığını bile söylüyor.

4. Dijital Reklamcılık
Dijital reklamcılık , hiç şüphesiz, yapay zekanın en başarılı şekilde benimsendiği dijital pazarlama alanıdır.

Örneğin, Facebook ve Google reklam platformları , reklamverenin istediği eylemi yapmaya daha eğilimli insanları bulmak için makine öğrenimi ve yapay zeka kullanıyor. Bunu başarmak için kullanıcının kendi ilgi alanları, demografik özellikleri ve markaları için en iyi kitleyi öğrenmek ve tespit etmek için diğer yönleri gibi bilgilerini analiz ederler.

Google AdWords, reklamverenlerin mümkün olan en düşük dönüşüm başına maliyetini ödemelerini sağlayan otomatik açık artırma tabanlı bir sisteme sahiptir.

Ayrıca yapay zekayı ve büyük veri adaylarının süreçlerini analiz eden platformlar da var … ama size Adext’den bahsedene kadar bekleyin .

Adext ile tanışın
Adext, Google AdWords ve Facebook Reklamları gibi platformlarda reklamlarınızın işlenmesini ve optimizasyonunu otomatikleştirmek için derin, aktarım ve makine öğrenimi kullanan bir Hizmet Olarak Kitle Yönetimi’dir (AMaaS). Bu , istenen eylemi veya dönüşümü gerçekleştirme olasılığı en yüksek olanı tespit etmek için her bir reklamda farklı kitleleri test etmenin yanı sıra (her gün 480’e kadar! ), Hangi platformların en kârlı olduğunu belirleyip öğrenebileceği ve ardından yatırımı yönlendirebileceği anlamına gelir. onlara doğru.

Akıllı algoritmaları, bütçeleri her saat ayarlıyor ve optimize ediyor, böylece reklamveren en yüksek sürdürülebilir dönüşüm oranını (sözleşme kapsamında garanti edilen veya başka bir yazılım ücretsiz) elde edebilecek ve ortalama olarak, reklam performansını yalnızca 10 gün içinde% 83 artıracak!

Avantajlarından yararlanmak ve yeni dijital reklamcılık döneminin tadını çıkarmak istiyorsanız, bu adım adım kılavuzu okuyarak başlayabilirsiniz . Adext AI’yi AdWords ve Facebook Ads hesaplarınıza bağlamak yaklaşık 5 dakika sürer.

5. Aramalar
Kullanıcıların çevrimiçi arama yapma şekli değişti. Şimdi, kendimize bunun pazarlamacıların web içeriklerini oluşturma ve optimize etme şeklini nasıl etkileyeceğini sormalıyız.

Yapay zekada İnternet aramalarında ve arama motoru optimizasyonunda (SEO) devrim yaratan iki büyük gelişme oldu: sesli arama ve Google’ın algoritması RankBrain.

Amazon Echo, Google Home, Apple’ın Siri ve Microsoft’un Cortana gibi yenilikleri, insanların sadece bir düğmeye basarak veya sesli komut söyleyerek arama yapmasını kolaylaştırıyor.

Yapay Zekanın Dijital Pazarlamadaki Uygulamaları 7

Blogunda Google, Google Asistan’ın aldığı aramaların yaklaşık% 70’inin doğal, konuşma dilinde olduğunu ve klasik bir Google aramasında yazacağınız tipik anahtar işleri kullanmadığını açıkladı.

Google’ın makine öğrenme algoritması RankBrain, çok daha alakalı arama sonuçları elde etmek için oluşturuldu. Kullanıcının sesli aramalarını yorumlar ve yapay zekanın gücünü kullanarak kullanıcıya, kullanıcının dili ve bağlamından yorumladığı şeye göre en iyi sonuçları verir.

Sesli aramalar pazarlamacıların içeriklerini, bir kullanıcının kendilerini sözlü olarak ifade etme şekline daha yakın olacak şekilde uyarlamasını gerektirir. Bu anlamda, bu ünlü uzun kuyruklu anahtar kelimeler, kullanıcının bir şey söyleme veya sesli arama yapma biçimine bağlı olarak daha fazla etkileşimli anahtar kelimeyle değiştirilecektir. Sesli aramalardan nasıl yararlanacağını gerçekten bilen bir marka, organik trafiklerini önemli ölçüde artırabilecektir.

6. Web Tasarımı
Bir programcı ve tasarımcının yardımı olmadan iyi bir web sitesinin var olamayacağını düşünüyorsanız… bu geçmişte kaldı.

Bugün, Grid gibi , kullanıcı tarafından sağlanan bilgilere (resimler, metin, harekete geçirici mesajlar vb.) Dayalı bir web sitesi tasarlamak için yapay zeka kullanan uygulamalar zaten var . Web sitesinin çok daha kısa sürede ve rakipsiz bir fiyata profesyonel görünmesini sağlayabilirler.

7. Kullanıcı Deneyimi (UX)
Yapay Zekanın Dijital Pazarlamadaki Uygulamaları 10

Akıllı algoritmalar sayesinde bir web sitesindeki deneyimi kişiselleştirmek mümkündür. Tek bir kullanıcı (konum, demografi, cihazlar, siteyle etkileşim vb. Dahil) binlerce veriyi analiz ettikten sonra AI, her kullanıcı türü için daha uygun teklifleri ve içeriği görüntüleyebilir.

Bir 2017 Evergage anket gerçek zamanlı olarak kişiselleştirme üzerine olduğunu gösterdi pazarlamacıların% 33 kişiselleştirilmiş web deneyimleri için AI kullanılan ankete katılan. AI’dan kaynaklanan kişiselleştirmenin yararları sorulduğunda,% 63’ü dönüşüm oranlarını artırdığını ve tüketicinin deneyimini geliştirdiğini yanıtladı.

Doğru: iyi bir kullanıcı deneyimi, bir kitlenin bir siteye göz atmasını sağlayan şeydir ve sitede ne kadar fazla zaman harcarlarsa, dönüşüm olasılığı o kadar yüksek olur.

Bu anlamda, AI’nin kullanıcı deneyimini daha kullanıcı dostu hale getirmek için sunduğu birçok olasılıktan biri, şimdi konuşacağımız sohbet botlarıdır.

8. Chatbotlar
Birçok marka, WhatsApp, Facebook Messenger ve Slack gibi mesajlaşma uygulamaları aracılığıyla umutlarıyla iletişim kurmaya başladı. Tüketiciler bu araçları zaten arkadaşlarınızla ve iş arkadaşlarınızla sohbet etmek için kullandıkları için hızlılar ve gerçek olalım, kimse telefonda yanıt beklemeyi sevmiyor.

Chatbot’lar, aradıkları ürünü veya hizmeti aramaları için bir yol sunarak potansiyel alıcıların sık sorulan sorularına yanıtları otomatik hale getirme sürecini daha da kolaylaştırıyor.

Yapay zeka tarafından desteklenen bir chatbotun iyi bir göstergesi, açık soruları cevaplayabilmesidir. Bu botlar, doğru yanıtı bulmak için doğal öğrenme işlemlerini ve makine öğrenimini kullanır.

Chatbotların başka birçok avantajı da var. Müşterilere 7/24 hizmet verebilir ve verilerini koruyabilirler. Dost canlısıdır ve sabrını asla kaybetmezler. Müşteriler kızabilir, ancak bot her zaman onlara iyi davranır. Chatbot’lar farklı müşterilerden gelen birçok talebe aynı anda yanıt verebilir, bu nedenle bekleme süreleri artık sorun olmayacaktır.

Sephora , örneğin, kullanıcılarına güzellik tavsiyesi vermek ve ihtiyaçlarına göre en iyi kozmetik ürünlerini sunmak için bir chatbot kullanan bir markadır. Sephora Visual Artist , uygulaması veya web sitesi aracılığıyla potansiyel müşterilerinin ruj, göz farı ve vurgulama paleti gibi kozmetik ürünleri “test etmesini” sağlar. Görsel Sanatçı yüz özelliklerini tanımlayabilir ve ardından seçilen ürünü kullanıcının fotoğrafına uygulamak için artırılmış gerçeklik kullanabilir. Tüketicinin cilt tonuna göre otomatik olarak bir göz farı önerisi uygulayabilir!

Yapay Zekanın Dijital Pazarlamadaki Uygulamaları 3

Bir chatbot’un en iyi satış temsilciniz olmasını istemiyor musunuz?

İyi haber şu ki, bir sohbet botu oluşturmak için büyük bir bütçeye ihtiyacınız yok. Örnek konuşmalarda botları eğitmek ve kullanıcı etkileşimlerinden sürekli olarak öğrenmelerini sağlamak için wit.ai bot gibi Facebook bot araçlarını kullanabilirsiniz .

Hoşunuza gidebilir : Dijital Pazarlama Stratejinizde Chatbotları Kullanın

9. Öngörücü Analiz
Öngörücü analiz, veri geçmişine dayalı gelecekteki sonuçların olasılığını belirlemek için sadece verilerin, istatistiksel algoritmaların ve makine öğrenme tekniklerinin kullanılmasıdır.

Yapay Zekanın Dijital Pazarlamadaki Uygulamaları 5

Öngörücü modeller çeşitli alanlarda uygulanabilir ve pazarlama bir istisna değildir. Bu modeller, belirli bir potansiyel müşterinin müşteri olma olasılığını tahmin etmeyi mümkün kılar. Ayrıca, bir dönüşüm yapmak için gereken teklif edilen fiyat veya hangi müşterilerin birden fazla satın alma yapmaya daha eğilimli olduğu gibi diğer yönleri de tahmin edebilirler.

Buradaki anahtar, tahmini modellerin yalnızca bunları oluştururken sağladığınız veriler kadar iyi olacağını hatırlamaktır. Dolayısıyla, verilerinizde hatalar varsa veya yüksek düzeyde bir rasgelelik varsa, doğru veya doğru tahminler yapamaz.

Bu AI uygulaması, doğru kararlar almak için ileri görüşlü bir unsur veya kılavuz görevi gören veriler sayesinde pazarlamacıları reaktiften proaktif planlayıcılara dönüştürecektir.

Bu disiplinin dijital pazarlamada nasıl uygulandığına bir örnek, potansiyel müşterilerin sıralaması veya potansiyel puanlamadır . Makine öğrenimi ile üretilen modeller, satış ekibinin “nitelikli alıcılar” olarak tanımladığı belirli kriterlere göre potansiyel müşterileri veya potansiyel müşterileri sıralamak için eğitilebilir. Bu şekilde, satış ekibi, asla dönüşüm sağlamayan ve potansiyel satışlara odaklanabilecek olası satışlarda daha fazla zaman kaybetmez. Bu, satışların artmasına katkıda bulunmanın yanı sıra, önemli ölçüde zaman ve kaynak tasarrufu anlamına gelir.

Bu Yapay Zeka Uygulamalarını Dijital Pazarlama Stratejinize Uygulamaya Hazır mısınız?
Gördüğünüz gibi, yanınızda yapay zekaya sahip olmak, dijital pazarlama stratejinizde size birçok fayda sağlayacaktır. AI, üretkenlik, verimlilik ve kârlılığın yeni yüzüdür (çünkü daha iyi kararlar daha yüksek yatırım getirisi anlamına gelir ).

Yapay zeka tarafından yönlendirilen yeni bir döneme girme veya geçmişte takılma kararı herkesin kişisel tercihi olacaktır.

Ve açık olmak gerekirse, AI pazarlamacıların veya reklamverenlerin işlerinin yerini almak için burada değil; gerçek stratejik ve yaratıcı potansiyellerini açığa çıkarmak için burada. Ancak, bunun olması için, bu profesyoneller kendilerini uyarlamalı ve yapay zekaya katılmalılar. Aksi takdirde, kaçınılmaz olur. Her iki konu hakkında daha ayrıntılı olarak konuşan bazı makaleler:

Yapay Zekanın Dijital Pazarlamayı Değiştirdiği 10 Akıllı Yol
1 Milyar Kat Daha Akıllı Olduğunu Hayal Edin: Yapay Zeka ile Birleşme (AI)
Yapay Zeka ve Pazarlama ve Reklamcılık İşlerinin Geleceği
Yapay zeka ve dijital pazarlama ve reklamcılık teknolojileri hakkındaki en yenilikçi yazıları okumak için blogumuza abone olmanızı öneririz.

Dijital pazarlamada yapay zekanın daha fazla uygulamasını biliyor musunuz? Yorumlarda paylaşın!

Kaynak Backlinko

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku