Lokal SEO Nedir ve Nasıl Yapılmalı ?

Yerel arama motoru optimizasyonu, bir web sitesinin yerel arama sonuçlarında bulunacak şekilde optimize edilmesine odaklanan bir SEO dalıdır.

Yerel arama, yerel gibi çığlık atan tüm bu şık arama terimlerini kapsar, örneğin:

yakınımdaki avukatlar
yakınımdaki doktorlar
[şehir adı] ‘nda avukatlar
[şehir adı] ‘nda doktorlar
Temel olarak, yerel SEO, yerel tuğla ve harç işletmelerinin optimizasyon çabalarını vurgulamaya odaklanan stratejik bir süreçtir.

İçerik, sayfa içi optimizasyonlar ve hepsi de odaklanmış, yerelleştirilmiş bir niyetle bağlantı kurma bu çabaların bir parçasıdır.

Bununla birlikte, bağlantı ediniminin yerelleştirilmesi söz konusu olduğunda odak değişir.

Odak noktası, Google’ın yerel arama ortamındaki tüm potansiyel yerel sinyallerin tutarlı ve doğru olduğundan emin olmak için değişir.

Değilse veya yanlışlıkla aynı işletme için farklı bilgiler sağlarsanız, yerel sonuçlarınızın amaçlanandan farklı bir şey görüntülediği durumlar yaşayabilirsiniz.

Yerel Arama Neden Önemli?
Yerel aramaların işletmeler için ne kadar önemli olduğunu kanıtlayan birkaç istatistik:

Telefonlarında yerel arama yapanların yüzde 50’si bir gün içinde fiziksel bir mağazaya gitti.
Aramalarını bir bilgisayar veya tablette yapan yüzde 34’ü de aynısını yaptı.
Yerel mobil aramaların yüzde 18’i bir gün içinde satışa neden oluyor.
Amerikalı yetişkinlerin yüzde 60’ı tabletlerde ve akıllı telefonlarda yerel hizmetler veya ürün bilgileri aramaktadır.
Cep telefonlarında yerel arama yapan arama yapanların yüzde 50’si yerel işletme adresi gibi şeyler arıyor.
Bir mobil cihazdaki yerel tabanlı aramaların yüzde 78’i çevrimdışı yapılan satın alma işlemleriyle sonuçlanıyor.
Ankete katılanların yüzde 71’i , ilk ziyaret için oraya gitmeden önce varlığını doğrulamak amacıyla bir işletmenin yerini aradıklarını söyledi.
Bir akıllı telefondaki her 3 aramadan 1’i bir mağazaya gelmeden hemen önce gerçekleştirildi.
Tüketicilerin yüzde 97’si 2017 yılında yerel işletmelere çevrimiçi olarak bakarken, yüzde 12’si her gün çevrimiçi bir yerel işletme arıyor.
Yerel SEO’dan Kimler Yararlanır & Neden?
Avukatlar ve Hukuk Büroları
Avukatlar için hiç SEO yapmadıysanız, işte küçük bir sır: bu müşteriler için yerel SEO’nun en büyük avantajlarından biri, Google’ın doğrudan cep telefonlarındaki yerel arama sonuçlarında bir arama düğmesi göstermesidir.

Dolayısıyla, potansiyel bir müşteri telefonunu çektiğinde ve “avukat türü” araması yaptığında, bulundukları yer için hedeflenmiş sonuçlar görür.

Doğru yapıldığında, yerel SEO avukatı o konum için arama sonuçlarının en üstüne itecek ve baskın harekete geçirici mesaj “bizi arayın” düğmesi olacak.

Bunun böylesine büyük bir yararı olmasının nedeni, bir kaza geçiren veya başka bir sorunu olan herkesin ücretsiz danışmanlık hizmeti sunan avukatları bulmaya çalışan telefonda olmasıdır.

Bu cadde, tam olarak bir avukata ihtiyaç duyduklarında bu tüketicilerin önüne geçmenin bir yolunu sunuyor.

Doktorlar ve Tıbbi Uygulamalar
Birisi bir doktor ararken, tecrübelerime göre birisinin her zaman yakınlarda bir doktor veya “yakınımda” bir doktor araması olmuştur.

Çoğu insan kendi yolundan çıkmak ya da doktora gitmek için birkaç saat yolculuk yapmak istemez. Onları düzenli olarak görebilen yakındaki bir doktor istiyorlar.

“Yakınımdaki doktorlar” aramasını kullanarak aşağıdaki ekran görüntüsüne başvurursanız, bu büyük yerel paket sonucunun birkaç faydası vardır.

yakınımdaki doktorlar

Bu yerel sonuç, kullanıcının telefonunda bir harita uygulaması sunan anında bir “yol tarifi bağlantısı” ile birlikte doktorun adını ön plana çıkarır.

Doktorlar söz konusu olduğunda, insanlar randevu ayarlamak için daha rahattırlar ve büyük olasılıkla doktorun ofislerine yön bulmanın kolay bir yolunu ararlar.

Tesisatçılar
Yerel SEO’dan yararlanacak bir sonraki işlerden biri tesisatçılar.

Bir düşünün: Birisi sıhhi tesisatla ilgili acil bir durumda olduğunda, doğrudan mağazaya mı gidiyorlar? Hayır, genellikle [yakınımdaki tesisatçı] aramak için Google’a giderler.

Google arama sonuçları, birinin acil bir durumda bir tesisatçıya doğrudan arama yapması, incelemeleri okuması ve yerel tesisatçılara erişmesi için kolay bir yol sağlar.

Restoranlar
Bu işletmeler, müşteri yorumları ve arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) yaygın olan yerel adres bilgilerinin yakınlığı nedeniyle yerel SEO’dan en fazla faydayı sağlar.

Bu bilgi derhal, potansiyel müşterileri en kısa sürede restoran işletmelerine yönlendirir.

Buna ek olarak, insanların mahallede en kaliteli yiyecek ve hizmeti sunan restoranları oldukça verimli bir şekilde görmelerini sağlar.

Yerel SEO’dan Kimler Yararlanmayacak?
SEO uzmanları olarak herkesin yerel SEO’dan faydalandığını görmek ve bu hizmetleri daha fazla müşteriye satmak isterken, gerçek şu ki bazı işletmeler sadece yerel SEO çabalarına kendilerini iyi borç vermiyorlar.

Yalnızca çevrimiçi e-ticaret mağazaları, yerel yazarlar, yerel bilgilerini paylaşmak istemeyen işletmeler ve bilgilerini gizli tutmak isteyen özel çevrimiçi satıcılar gibi işletmeler büyük olasılıkla yerel SEO hizmetleri için büyük aday değildir.

Yerel SEO’nun Önemli Parçaları Nelerdir?
Yerel SEO söz konusu olduğunda, organik SEO’dan tamamen farklı değildir – anahtar kelime araştırması, içerik, bağlantılar ve sayfadaki teknik SEO. Sadece yerel bir odağı var.

Bu unsurlar, SERP’lerde rekabetten daha iyi performans gösterebilmek için web sitenize ve genel olarak sektörüne doğru bir şekilde ulaşmak için önemlidir.

Bununla birlikte, yerel arama için optimizasyon yaparken, bu bölümler, insanların işletmeyi çevreleyen yakın bölgede (ör. Yerel şehir adları) gerçekleştirdiği aramalara odaklanan daha fazla yerel odak içerir.

Anahtar Kelime Araştırması
Bazı yönleri biraz farklı olsa da, yerel SEO için anahtar kelime araştırması çok fazla değişmedi.

Artık istatistikler, insanların akıllı telefonlar, Amazon Echo ve Google Home gibi cihazlara daha fazla erişime sahip olduklarını gösteriyor. Bu cihazlar, sesli aramanın yerel arama yapmanın birincil yollarından biri olmasını sağlar.

Çoğu insan için “yakınımda bir doktor bul” veya “yakınımda bir tesisatçı bul” demek daha kolay. Bu nedenle, konuşma sesli aramaya dayalı yerel sorgularda bir artış görmek şaşırtıcı değildir.

Sektörünüz hizmet odaklıysa, sorular içeren anahtar kelime varyasyonlarını deneyin.

SEMrush’un konu araştırma aracı Keyword.io ve AnswerThePublic, kullanıcıların arama hacimleriyle birlikte aradıkları soruları görmenin yollarını sunar.

Bu, yerel amacı olan anahtar kelimeleri hedeflemenin mükemmel bir yoludur.

Sektörünüz, bir restoran veya avukat veya avukat gibi yerel bir tuğla ve harç, hizmetle ilgili bir işse, konuşma tonu ve odağı olan anahtar kelime varyasyonlarını deneyin.

Anahtar kelime araştırması yaparken bu şekilde elde edebileceğiniz arama hacminden şaşırabilirsiniz.

Yerel SEO Çabalarınızda İçeriğin Önemi
Yerel odaklı içerik, yerel SEO çalışmalarında önemli bir öneme sahiptir.

Sektörünüze bağlı olarak, yerel odak, derinlik, genişlik ve bilgiye sahip içerikler iyi olma eğilimindedir.

Ancak, yalnızca uzun biçimli içerik yazmak her zaman en iyi sonuçları vermez.

Her şey, sorgunuzun sonuçlarının niteliğine ve bu içeriğin sorgunun arkasındaki kullanıcı amacına en iyi şekilde uyup uymadığına bağlıdır. Sorgu için en yüksek kelime sayısına sahip olup olmadığı ile ilgili değildir.

Tüm bu faktörlerle özel yerel içerik yazmak, Google’ın belirli yerel sonuçlar için döndürmek istediği kaliteli içeriği elde etmenize yardımcı olacaktır.

İçerik söz konusu olduğunda ne yapmamalısınız?

Wikipedia tipi içerik, yazabileceğiniz en kötü içerik türüdür.

Bunu biliyorsun. Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ni (NHTSA) veya şehirden alıntı yapan tür, Wikipedia’da her yerde bulunan verileri yönlendirir.

Bunun en kötü içerik olmasının nedeni, içeriğin genellikle ince olması, getirdiği değer ve içeriğe yapılan araştırmanın değerinin genellikle aynı derecede ince olmasıdır.

İnce içerik SEO çalışmalarınıza çok az değer katar.

Yerel SEO Bağlantıları
Yerel SEO için, bağlantılar organik SEO’dan biraz farklıdır.

İlk olarak, tüm bağlantıları alırken Google’ın Web Yöneticisi Yönergeleri’ni göz önünde bulundurmalısınız. Bağlantı edinme çabalarınızın Google’dan manuel bir işlemle (yani ceza) sonuçlanmasını istemezsiniz.

Google’ın Web Yöneticisi Yönergeleri’nden herhangi birini ihlal eden bağlantılar oluşturursanız, Google bunları sonunda tespit eder. Bildiğiniz bir sonraki şey, web sitenizin tamamı organik arama sonuçlarından kaybolabilir.

Rekabet ortamı nasıl değişti?
Rakiplerinizin pazar pozisyonlarını son aylarda güvence altına alıp almadığını öğrenin.

Ücretsiz Veri Alın
İLAN
Yerel SEO Bağlantı Kategorilerinde Kısa Bir Astar
Yerel SEO’da, kaliteli bir yerel SEO bağlantı profilini oluşturan çeşitli bağlantı kategorileri vardır. Bunlar:

Atıf / NAP siteleri.
Yerel dizin web siteleri.
Endüstri ile ilgili yerel siteler.
Yerel ortak siteleri.
Yerel ticaret odası siteleri.
Yerel gazete siteleri.
Atıf / NAP Siteleri
Bu siteler, yerel arama varlığını artırmak için para sitenizi gönderdiğiniz yerdir.

Bu atıf alanları genellikle NAP odaklıdır.

NAP anlamı ne? Bu sitelerde görünmesini istediğiniz işletmenizin adı, adresi ve telefon numarası anlamına gelir.

Bu alıntı sitelerinin işlevi, Google’daki alıntı / NAP varlığınızı artırmaktır.

Yerel Dizin Web Siteleri
Ardından, genel bağlantı kategorileri olarak yerel dizinlere odaklanmanız önerilir.

Bu yerel dizinleri oluşturmak, web sitenizin yerel aramalar için bağlantı yetkisini artırmanıza yardımcı olacaktır.

Sektörle İlgili Yerel Siteler
Aşağıdakiler de dahil olmak üzere yerel bağlantı fırsatları sunabilecek yerel siteleri düşünün:

Gazeteler.
Okullar.
Üniversiteler.
Hükümet dernekleri.
Sektörle ilgili bu yerel siteler genellikle yerel bağlantı profilinizin değerini önemli ölçüde artırmaya yardımcı olur ve genellikle Google’ın ödüllendirdiği yetki ve benzersizliği eklemenize yardımcı olur.

Yerel İş Ortağı Web Siteleri
Bu siteler genellikle işletmenin yerel ortaklarıdır.

Google, aşırı bağlantı alışverişini yasaklar, ancak bağlantılara ulaşmak için yerel olarak iş ortaklarınızın yardımını almak kötü bir şey değildir.

Sadece sayfa sıralamasını değiştirmek için bir şemada bağlantı değiş tokuşları yapmak istemezsiniz.

Neyin aşırı sayıldığını anlamak zor olabilir, ancak doğru testle başarmak mümkündür.

Google Yerel Algoritma Değişikliklerinin Evrimi
Google, ilk günlerinden beri algoritmalarını düzenli olarak güncelledi.

Google’ın yerel arama algoritmasının geçerli yinelemesini şekillendiren bazı güncellemeler şunlardır:

1 Mayıs 2007: Evrensel Arama
2007’de, Google’ın yalnızca yerel algoritmaya değil, genel algoritmasına yönelik büyük bir güncelleme yapıldı.

Bunun buraya dahil edilmesinin nedeni, yerel SEO üzerindeki önemli etkisidir.

Tipik bir algoritma güncellemesi değildi. Bunun yerine, Google standart arama sonuçlarını aldı ve hepsini video, yerel, resimler, haberler ve diğer sektörler gibi şeylerle birleştirdi.

Bu değişiklik tamamen ve tamamen SEO manzarasını sonsuza dek değiştirdi ve eski dinamik 10 listeli SERP resmen öldü.

1 Nisan 2010: Google Rehber
Rehber sayfaları Eylül 2009 ayında yayınlanır ve yayınlanırken, başlangıçta Google Haritalar’ın bir parçasıydı.

Bu lansman, Google Yerel İşletme Merkezi’ni yeniden markaladı, yerler sayfalarını yerel SERP’lerle birleştirdi ve diğer birçok özelliğin yanı sıra yerel reklamcılık seçenekleri de ekledi.

27 Şubat 2012: Venedik Güncellemesi
Bu özel güncelleme, aylık güncellemelerinin bir parçası olarak kullanıma sunuldu.

Telefonunuzda belirli yerel şeyleri veya bilgisayarınızda Google’ın otomatik, hedeflenen yerel öğeleri olduğunu fark etmiş olabilirsiniz. Bunun için Venedik güncellemesine teşekkür edebiliriz .

Bu güncellemenin temel amacı, sonuçta tüketiciye gösterilen yerel arama verilerinde daha agresif yerelleştirmeyi sıkılaştırmak ve uygulamaktı.

Bu güncelleme iki şeyi geliştirdi:

Ana SERP’lerini yerel bir sinyal olarak kullanarak sitelerin sıralamasına odaklanarak yerel arama sonuçları gibi sonuçların sıralaması.
Geliştirilmiş yerel sonuçlar.
Yeni sistem, bir araştırmacının yerel ayarından daha güvenilir bir şekilde hedeflemek ve sonuçları bulmak için tasarlanmıştır. Bu, Google’ın “sorguların ve belgelerin kullanıcı için ne zaman yerel olduğunu daha iyi saptamasına” olanak sağladı.

4 Ekim 2012: 65 Ağustos / Eylül Paketi Paketi Güncelleştirmesi
Bu, Ağustos ayından Eylül ayına kadar yayınlanan yaklaşık 65 güncelleştirmeyi içeren bir grup güncelleştirmedir.

Bunlar arasında daha yoğun, 7 maddelik SERP’ler, arama sonuçları için yerel sonuçların nasıl değerlendirildiğine ilişkin değişiklikler, “sayfa kalitesi” güncellemeleri ve bilgi grafiği genişletmesi vardı.

Daha ilginç yerel tabanlı değişiklikler, evrensel aramanın trafik tabanlı sorgular için trafik haritası gibi bir kullanıcının yanı sıra, kullanıcının arama sorgusunun arkasındaki amacına dayanan daha iyi sonuçlar göstermeyi amaçlayan kullanıcı amacına yönelik değişiklikler gibi şeyleri de içeriyordu.

20 Ağustos 2013: Sinek Kuşu Güncellemesi
Bu özel güncelleme 26 Eylül’de duyurulmuş olsa da, aslında yaklaşık bir ay önce yayınlandı.

Birçok karşılaştırdık Hummingbird güncellemesini için Google’ın Kafein algoritması güncelleme nedeniyle hız ve doğruluk geliştirilmektedir 2010’den.

Hummingbird temel olarak, bilgi grafiği gibi şeylerde güç değişikliklerinin yanı sıra uzun süre semantik arama yapmak için kullanılan temel bir algoritma güncellemesiydi.

Hummingbird, Google’ın iyileştirmek için tasarlandığına bir örnek olarak bahsettiği iyileştirmelerle sohbet aramasını artırmak için tasarlanmıştır.

Google’ın en iyi açıklaması, arama yaparken kullanılan kelimelerin gerçek anlamı ve amacına odaklanmayı geliştirmesi gerektiğiydi.

Başka bir deyişle, sonuçların “Google’ın yalnızca eşleşen kelimeler içeren sayfaları bulmanın ötesine geçmesine yardımcı olacağı” noktaya gelmesi amaçlanmıştır.

24 Temmuz 2014: Güvercin
Güvercin güncelleme yerel SEO dünyada önemli bir shakeup oldu.

Bu algoritma değişikliği daha yararlı, alakalı ve doğru yerel arama sonuçları sağlamaya odaklandı.

Bu yeni yerel sonuç değişiklikleri, Google web aramasının yanı sıra Google Haritalar sonuçlarında da görüldü. Google’ın temel değişiklikleri sahne arkasındaydı ve yerel arama sonuçlarını önemli ölçüde etkiledi.

Google, özellikle mesafeyi ve yeri hedefleyen daha iyi sıralama parametreleri içerecek şekilde algoritmayı geliştirdiğini söyledi.

22 Aralık 2014: Güvercin Genişlemesi
Güvercin algoritmasının bu genişlemesi İngiltere, Kanada ve Avustralya’ya yayıldı.

Bu, Pigeon’un tüm konumlarındaki tüm arama özelliklerinde Google’ın algoritmasında global bir değişiklik olarak uygulanan ilk belgelenmiş güncellemesidir.

Possum: 1 Eylül 2016
Google bu güncellemeyi asla onaylamadı. Ancak, o sırada yerel SERP sonuçlarında büyük bir güncelleme oldu ve bu da büyük bir güncelleme olduğunu gösteriyor.

Bunun doğrudan bir doğrulaması yoktur, ancak bu özel güncellemenin organik sonuçlara da uygulandığını gösteren veriler var.

Joy Hawkins, “bu güncellemenin yalnızca 3’lü paket ve yerel bulucudaki sıralamaları etkilediğini önerdi (Google Haritalar yerel sonuçları).

Yerel SEO’nun Geleceği Nedir?
Mevcut istatistikler, veriler ve eğilimler, yerel SEO’nun önemli ölçüde geliştirilmiş bağlam ve anlayışta bir paradigma değişimine doğru gittiğini göstermektedir.

Akıllı telefonlar, Amazon Echo ve Google Home gibi cihazların yaygınlaşması, insan anlayışına eşit veya aşan daha fazla konuşma benzeri yaklaşımlara sahip cihazların oluşturulmasına yönelik bir eğilim öneriyor.

Bu cihazların, kullanıcıya gelişmiş sesli arama sonuçları sunmak için daha yüksek kaliteli, daha hızlı ve genel olarak geliştirilmiş algoritmalar uygulaması önerilebilir.

Google her zaman algoritmalarını ayarlıyor ve güncelliyor. Ne olacağını görmeye devam ediyor, ancak umarım tüm arama sonuçlarının iyileştirilmesine yardımcı olacaktır.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku