Google Analytics ile Harika Analizler Yapmak İçin İpuçları

 

Açıklanmasına – bu web sitesinde adı geçen şirketlerden satın alma sırasında ben bir komisyon alırlar. Tüm veriler ve görüşler bir müşteri veya müşteri danışmanı olarak deneyimlerime dayanmaktadır.

Google Analytics Ne Yapıyor_ ve Google Analytics ile Ne Yapabilirim_
Web sitenizdeki verileri izleme konusunda herhangi bir araştırma yaptıysanız, büyük olasılıkla Google Analytics’i duymuşsunuzdur. Ancak Google Analytics tam olarak ne yapıyor?

Google Analytics , Google tarafından sunulan ve kullanıcıların web sitenizi nasıl buldukları ve kullandıkları konusunda size fikir veren ücretsiz bir web sitesi analiz hizmetidir . Google Analytics ile çevrimiçi pazarlamanız için yatırım getirisini (“YG”) izleyebilirsiniz.

Ziyaretçilerinizi geldikleri yer, hangi tarayıcıyı kullandıkları gibi onlarca “boyut” ve hangi sayfayı tıkladıkları ve hangi formu gönderdikleri gibi “metrik” ile eleyip sıralayabilirsiniz.

Reklamlar hesabınız ve Arama Konsolunuz gibi Google Ürünlerini sorunsuz bir şekilde entegre edebilirsiniz . Ayrıca etiketine izleme kodları kullanın ve herhangi izleyebilirsiniz reklam , sosyal, PR kampanyası veya herhangi bir kampanyanın türlü herhangi bir platform / web sitesinde.

Tek yapmanız gereken, web sitenizin her sayfasına az miktarda “izleme kodu” yüklemek. *

* Kurulum, web sitenizin yazılımına bağlı olarak değişir. Kendi kendine barındırılan WordPress kullanıyorsanız , temanızın başlığına yapıştırmanız veya bir eklenti kullanmanız yeterlidir . Wix , Squarespace , Google Sites , GoDaddy , Weebly , Jimdo veya Sitebuilder gibi barındırılan bir oluşturucu kullanıyorsanız – yerleşik gömme seçeneklerini kullanırsınız. Tüm platformlarda tüm özelleştirme seçenekleri kullanılamaz ( Wix ve W / W / Squarespace örnekleri ).

* Hızlı kenara – bu yazıdaki tüm ekran görüntüleri Analytics’i çalışırken göstermek için gerçek. Sahip olduğum birkaç web sitesinden alınmıştır. Tarih aralıkları her birinde değiştirildi ve hassas verileri engelledim.

Google Analytics verileri nasıl izler?
Google Analytics, tüm verilerini web sitenizin her sayfasına yüklediğiniz benzersiz bir izleme koduyla izler. Bu kod, bu sayfaları ziyaret ettiklerinde görüntüleyenlerin tarayıcısında çalışan küçük bir Javascript snippet’i veya bir kodlama dilidir.

Google Analytics Snippet’i
Javascript kodu, kullanıcının sitedeki etkinliği hakkında bilgi toplamak için Google sunucusundaki daha büyük bir JavaScript dosyasıyla çalışır. Siteyi her ziyaret ettiklerinde, kod ziyaretleri hakkındaki bilgileri izler. Kod ayrıca her ziyaretçinin bilgisayarında kullanıcı kimlikleri oluşturmak için anonim bilgiler sağlayan bir çerez ayarlar

Daha ayrıntılı bilgi almak için UTM parametrelerini kullanabilirsiniz . Bunlar, Google Analytics’e içeriğinizin hangi kampanyadan geldiği ve hangi sosyal kanalın en fazla geliri sağladığı gibi bağlantılarınız hakkında daha fazla bilgi sağlamak için URL’nizin sonuna eklediğiniz etiketlerdir.

Google Analytics neyi ölçer?
Google Analytics raporlarının yapı taşları boyutlar ve metriklerdir .

Boyutlar , trafiğin geldiği şehir, ölçtüğünüz sayfa veya değerlendirdiğiniz sosyal medya kanalı gibi verilerinizin özellikleridir.

Metrikler , bu boyutlar için nicel ölçümlerdir. Örneğin, reklamlarınızın Paris’te nasıl performans gösterdiğine (boyut) bakıyorsanız, kaydettiğiniz 2.000 ücretli oturum metriğiniz olacaktır.

Metrikler ve Boyutlar
Metrikler ve boyutlar, Google Analytics’teki her bir raporu oluşturur.

Google Analytics ile neler yapabilirsiniz?
Kısacası, Google Analytics verilere dayalı kararlar vermenize yardımcı olur. Reklamlarınız için daha fazla harcama yapmayı haklı çıkarabilir, nerede reklam vermeniz gerektiğini keşfedebilir ve hatta ne tür içerik sunmanız gerektiğini belirleyebilirsiniz.

Google Analytics, verileri ABC kategorilerine ayırır :

Bir istek
B ehavior
C sürümleri
Ayrıca, Kitle ve Gerçek Zamanlı trafiğinizi azaltmak için bunu kullanabilirsiniz. Bunları biraz daha yıkacağım.

edinme
Edinme, web sitesi trafiğini nasıl elde ettiğiniz anlamına gelir. Basitçe söylemek gerekirse, trafiğinizin sitenize nasıl geldiğini görmek için edinme raporlarını kullanabilirsiniz.

Edinme’nin altına ilk kez baktığınızda, Genel Bakış sekmesinin, kanala göre (yönlendirme, doğrudan, organik arama ve sosyal) en iyi trafik kaynaklarınız için edinme, davranış ve dönüşüm verilerinin her şeyi kapsayan bir anlık görüntüsünü sağladığını fark edeceksiniz.

Edinmeye Genel Bakış
Bu size en önemli verileri önünüzde sağlar – edinilen oturumların sayısı, edinilen ziyaretçilerin hemen çıkma oranları ve en etkili kanallarınız için dönüşümleri. En iyi kanallarınızın performansını görmek için hızlı ve kolay bir yol sağlar.

Edinmeye Genel Bakış
Edinme raporları, sitenize trafik getirmek ve belirli işlemlerin gerçekleştirilmesi için hangi yolların en iyi olduğuna bakmak için harika bir yoldur. Diğer görünümleri kullanmak, farklı trafik türlerine bakmanıza olanak tanır.

Örneğin, hangi arama motorunun en organik trafiği çektiğini bilmek istediğinizi varsayalım. Kaynak / Aracı görünümünü kullanarak, en çok müşteriyi (örneğin google / organic vs. bing / organic) edinilen tek tek kaynakları ve araçları görmek için ayrıntıya inebilirsiniz.

Kaynak Ortam
Veya, Yönlendirme görünümüne bakarak sitenize en fazla trafiği sağlamaktan hangi yönlendirme kaynaklarının sorumlu olduğunu keşfedebilirsiniz. İçeriği tanıttığınız yerler hakkında karar vermek için bu bilgileri kullanın. Örneğin, Pinterest’in sitenize önemli miktarda kullanıcı çektiğini fark ederseniz, orada içerik yayınlamaya çalışın.

Yönlendirme Pimleri
Yalnızca sosyal yönlendirmelere bakmak istiyorsanız Sosyal sekmesine göz atın. Bu sadece sosyal medya trafiğine odaklanmaktadır. Kullanıcıların içeriğinizle etkileşime girdiği ağları keşfetmek için bu sekmeyi kullanın. Ayrıca, her toplulukta hangi içeriğin en iyi performansı gösterdiğini belirleyebilirsiniz. Örneğin, daha geniş eğlence içeriğinizin Facebook’ta daha iyi performans gösterdiğini, işle ilgili içeriğinizin de LinkedIn’de iyi performans gösterdiğini görebilirsiniz .

Sosyal Sekme
Google Analytics ile ilgili en güzel şey, diğer araçlarla nasıl entegre olduğu. Edinme bölümü, reklamları hesabınızla entegre olabilir; böylece kampanyalarınızı, müşteri edinme açısından nasıl performans gösterdiğini izleyebilirsiniz.

AdWords Verileri
Anahtar kelimelerin nasıl performans gösterdiğini görmek ve sitenize trafik çeken popüler arama sorgularını belirlemek için Reklamlar bölümünü kullanın. Kullanıcıların aradığı popüler sorgulara ve konulara dayalı olarak daha hedefli kampanyalar oluşturmak için bu bilgileri kullanın.

Açılış sayfalarınızın nasıl performans gösterdiğini görmek için Search Console ile de entegre edebilirsiniz . Bazı sayfalar kullanıcıları sitenize çekmede harika, ancak Google arama sonuçlarında düşük mü? Are belirli kelimelerin arama sonuçlarında görünmesini sağlıyor, ancak ortalamanın altında, tıklama-oranındaki sonuçlanan? Search Console verilerinizi Google Analytics ile entegre ederek, tüm bu verileri görebilir ve TO’nuzu artırmak için sitenizi optimize edebilirsiniz .

Search Console Verileri
Son olarak, UTM parametrelerini kullanarak kendi başınıza oluşturduğunuz kampanyalardan gelen ziyaretçileri izlemek için Kampanya görünümünü kullanabilirsiniz . Bu sonuçların, otomatik olarak senkronize olan reklam kampanyalarınız için değil, UTM kodlarını kullanarak yapılandırdığınız kampanyalar için olduğunu unutmayın.

davranış
Davranış raporları, ziyaretçilerin web sitenizde gerçekte ne yaptığını görmekle ilgilidir. Bu raporları kullanarak, web sitenizin içeriğinin performansını değerlendirebilir ve ziyaretçilerinizin istediğiniz işlemleri yapıp yapmadığını belirleyebilirsiniz.

Davranış sekmesine ilk kez eriştiğinizde, yine bir Genel Bakış göreceksiniz. Bu görünüm, web sitenizin baktığınız süre boyunca aldığı trafik miktarını gösteren bir grafik verir.

Davranışa Genel Bakış
Ayrıca sayfa görünümlerini, benzersiz sayfa görüntülemelerini, sayfadaki ortalama süreyi, hemen çıkma oranı metriklerini ve yüzde çıkış metriklerini de görürsünüz. Tüm bu metrikler, bir kullanıcının sayfanızla nasıl etkileşime girdiğini açıklar. İşte bazı hızlı tanımlar:

Sayfa görüntüleme sayısı: Görüntülenen toplam sayfa sayısı.
Benzersiz Sayfa Görüntüleme Sayısı: Bir ziyaret sırasında belirli bir sayfayı en az bir kez görüntüleyen tek tek kullanıcıların sayısı.
Sayfadaki Ortalama Süre: Kullanıcıların bir sayfayı görüntülemek için harcadığı ortalama süre.
Hemen Çıkma Oranı: Tek sayfalık ziyaretlerin yüzdesi. ( Hemen çıkma oranı ve nasıl kullanılacağı hakkında ayrıntılı bir ders için buraya bakın .)
Çıkış Yüzdesi: Bir sayfadan veya bir dizi sayfadan çıkan kullanıcıların yüzdesi
Genel Bakış sekmesinden sonra, Davranış Akışı görünümünü bulacaksınız. Bu, ziyaretçilerin sitenizi ziyaret ettiklerinde, girişten çıkışa kadar izledikleri yolu gösterir. İnsanların nereye girip ayrıldıklarını görmek için bunu kullanın.

Davranış Akışı
Site İçeriğini Anlama
Sıradaki, ziyaretçilerin sitenizdeki çeşitli sayfalarla (veya içerik parçalarıyla) nasıl etkileşimde bulunduğunu raporlayan Site İçeriği bölümüdür. Google Analytics bunu birkaç farklı rapora ayırır: Tüm Sayfalar, İçerik Keşfi, Açılış Sayfaları ve Çıkış Sayfaları.

Tüm Sayfalar raporu, yalnızca trafik numaralarına göre sitenizin üst sayfalarını gösterir. Sitenizde hangi içeriğin en iyi performansı gösterdiğini görmek için bunu kullanın.

Tüm Sayfa Verileri
İçerik İnceleme raporu, sitenizin / blog ve / news gibi klasörleri olan bu alanları için kullanılabilir. Bu rapor, sitenizdeki en üstteki içerik klasörlerini ve bu klasörlerdeki en üstteki parçaları gösterir. Bireysel performansı görmek için klasörlere “detaya inersiniz”. Bu, farklı içerik bölümlerinin sitenizde nasıl performans gösterdiğine dair daha bütünsel bir görünüm sağlar.

İçerik Keşfi
Açılış Sayfaları raporu, ziyaretçilerin sitenize girdiği en iyi açılış sayfalarını görmenizi sağlar. Bu rapor, hedeflerinize göre dönüşümleri gösterecek ve bu da hangi sayfaların insanları dönüşüm sağlamaya yönlendirebileceğini görmenizi sağlayacaktır. Daha yüksek dönüşüm oranlarına sahip sayfalara daha fazla trafik yönlendirmek için kampanyalarınızı optimize etmek için bu bilgileri kullanın.

Açılış sayfası
Çıkış Sayfaları’na gelince, bu tamamen kullanıcıların sitenizden nerede çıktığıyla ilgilidir. Topu nereye attığınızı görmek için bu verileri kullanmak istersiniz. Sitenizde başka bir yere kullanıcı gönderme fırsatını kaçırıp kaçırmadığınızı görmek için bu sayfalara bakın.

Sayfalardan Çık
Site Hızını Anlama
Davranış sekmesinin sonraki bölümü site hızıyla ilgilidir – bu doğrudan yükleme süresiyle ilgilidir. Yavaş yükleme hızlarından dolayı sitenizin hangi alanlarını optimize etmeniz gerekebileceğini belirlemek için bu bölümü kullanın .

Genel Bakış sekmesinde, web sitenizdeki tüm sayfaların ortalama yükleme süresinin bir anlık görüntüsünü bulacaksınız. Bu ayrıca tarayıcı tarafından kesilir. İşte bilmeniz gereken birkaç tanım (tüm zamanların saniye cinsinden olduğuna dikkat edin):

Ortalama sayfa yükleme süresi: Sayfaların yüklenmesi için geçen ortalama süre
Ortalama yeniden yönlendirme süresi: Bir sayfayı getirmeden önce yönlendirmelerde harcanan ortalama süre
Ortalama alan arama süresi: Bir sayfanın DNS aramasında harcanan ortalama süre
Ortalama sunucu bağlantı süresi: Sayfa için TCP bağlantısı kurmak için harcanan ortalama süre
Ortalama sunucu yanıt süresi: Sunucunuzun bir kullanıcı isteğine yanıt vermesi için geçen ortalama süre ( barındırma şirketleri için büyük bir faktör )
Ortalama sayfa indirme süresi: Bir sayfayı indirmek için geçen ortalama süre
Sayfa Zamanlamaları raporu, en çok ziyaret ettiğiniz sayfaların sitenizin toplam yükleme süresine kıyasla ne kadar süreceğini gösterir. Yavaş yükleme hızlarından dolayı hangi sayfaları optimize etmeniz gerektiğini belirlemek için bunu kullanın.

Daha yavaş sayfaları optimize etmek için web sitesi hızını artırma kılavuzuma göz atın .

Daha sonra, Google’dan sitenizdeki belirli sayfaları nasıl optimize edeceğiniz konusunda size tavsiyede bulunan Hız Önerileri raporunu göreceksiniz. Ayrıca her sayfa için ayrıntılı bilgi verir!

Hız Raporu
Buraya saplanmayın – en yüksek trafik miktarını gören sayfalarınızla başlayın. Bunlar gerçekten önemli olanlardır.

Sonuncusu Kullanıcı Zamanlamalarıdır. Bu özellik, web sitenizde özel kod gerektirir (normal Google Analytics izleme koduna ek olarak). Bu özellik ile ilerlemeye karar verirseniz, bir sayfadaki belirli öğelerin video gibi ne kadar hızlı yüklendiğini görebilirsiniz. Oradan, kullanıcı deneyimini etkileyip etkilemediğini görebilirsiniz.

Site Aramasını Anlama
Davranış raporlarının başka bir özelliği, kullanıcıların sitenizin arama işlevini nasıl kullandığını gösteren Site Aramasıdır.

Genel Bakış sekmesinde, web sitenizdeki arama kutusunu kullanan ziyaretçiler için genel metrikleri görürsünüz. Ayrıca kullandıkları arama terimlerinin yanı sıra açılış yaptıkları sayfayı da görebilirsiniz. Google Ads’de kullanabileceğiniz anahtar kelimeleri bulmak için bu bilgileri kullanın.

Kullanım raporu, arama kutusunun kullanılmadığı ziyaretlere kıyasla, arama kutusunun kullanıldığı ziyaretlerin sayısını gösterir. Bu, arama kutunuzun hemen çıkma oranı ve dönüşümler gibi metrikleri iyileştirip iyileştirmediğini görmenize yardımcı olur.

Arama Terimleri görünümü, kullanıcıların sitenizde kullandıkları arama terimleri, bu terimin kaç kez kullanıldığı, tetikleyen sayfa sayısı ve arama çıkışlarının ve ayrıntılandırmanın yüzdesi gibi derinlemesine bilgiler verir. Bu verileri, sitenizdeki bilgileri bulmanın ne kadar kolay olduğunu ve insanların hangi bilgileri aradığını belirlemek için kullanabilirsiniz – o zaman kullanıcıları doğrudan oraya yönlendiren reklamlar yapabilirsiniz.

Son olarak, Pages raporu var. Bu, arama terimleri raporunun bir kopyasıdır, ancak terime odaklanmak yerine, aramaların kaynaklandığı sayfalara odaklanır.

Olayları Anlama
Etkinlikler, web sitenizdeki harici bağlantılara tıklamalar, video oynatma, kaynak indirmeleri vb.

Bu bölümün çalışması için özel bir izleme kodu gerekir. MonsterInsights gibi bir WordPress eklentisi kullanıyorsanız , otomatik olarak çalışacaktır.

Genel Bakış raporu, izlediğiniz etkileşimlerin bir özetini gösterir. Bunlar, ayarladığınız etkinlik izleme koduna göre izlenir. Dolayısıyla, haber bülteni kayıtlarını ve video oynatımlarını izliyorsanız, bu bilgiler burada görünecektir.

Etkinliklere Genel Bakış
En Popüler Etkinlikler raporu, en çok etkileşime sahip etkinliklerle ilgilidir. Birden fazla video indirmeniz olduğunu varsayalım. En çok hangi videonun indirildiğini görmek için bu bölümü kullanın. Bu, kitlenizin en çok neyle ilgilendiğini söyleyebilir – o zaman bu tür içeriklerden daha fazlasını oluşturabilirsiniz.

En Popüler Etkinlikler
Etkinlikler altındaki Sayfalar raporu, ziyaretçilerin etkinliklerinizle etkileşime girdiği en iyi sayfaları gösterir. Dolayısıyla, varlıkları olan birden çok sayfayla çalışıyorsanız, yalnızca hangi etkinliklerin en iyi performansı gösterdiğini değil, hangi sayfaların en fazla etkinlik çekişini elde ettiğini görürsünüz. Bu, sayfalarınızı optimize etmenize ve çabalarınızın (ve etkinliklerinizin) daha iyi performans gösteren sayfalara odaklanmasına yardımcı olabilir.

Etkinlik Sayfaları
Ardından, ziyaretçilerin etkinliğinizle etkileşime girdiklerinde izledikleri yolu gösteren Etkinlik Akışı raporunu görürsünüz. İnsanların nereden geldiğini ve nereden ayrıldıklarını görebileceksiniz.

Son fakat en az değil, Deneyler var. Google, hangi açılış sayfasının belirli hedefleriniz için en iyi performansı gösterdiğini görmek için A / B testleri gibi denemeler yapmanızı sağlar. Bu hedefleri optimize etmek istiyorsanız, hangi sayfaların en iyi performansı gösterdiğini ve hangi sayfaların ayarlanması gerektiğini görmek için Denemeler’i kullanmak istersiniz.

Deneyler
Dönüşümler
Google Analytics’in Dönüşümler bölümü, kullanıcıların dönüşüm oranınızı artırmak için gerekli olan, web sitenizde nasıl dönüşüm sağladığını anlamakla ilgilidir.

Dönüşüm raporları dört bölüme ayrılmıştır: hedefler, e-Ticaret, çok kanallı dönüşüm hunisi ve ilişkilendirme. Bunların ne gerektirdiğine bir göz atalım.

Hedefleri Anlama
Hedefler bölümü, diğer bölümler gibi Genel Bakış sekmesiyle başlar. Genel bakışta, web sitenizde yapılan toplam dönüşüm sayısı olan hedef tamamlama sayısının kısa bir özetini göreceksiniz.

Hedeflere Genel Bakış
Burada başarılı olmak için iyi hedefler belirlemek isteyeceğinizi belirtmek gerekir. Örneğin, bir e-Ticaret işletmesi yürütüyorsanız, satın alma işlemlerini doldurulmuş alışveriş sepetlerine göre izlemeyi tercih edersiniz, değil mi? Bu aslında kaç kişinin dönüşüm sağladığına dair daha yeterli bir görüştür. Belirli (ve doğru) hedefler oluşturarak kendinizi kazanmaya hazırladığınızdan emin olun.

Ardından, insanların gerçekte dönüşüm gerçekleştirdiği URL’leri gösteren Hedef URL’ler raporunu bulacaksınız. Birincil görünüm yalnızca asıl hedef tamamlama sayfasıdır (yani bir kayıttan sonraki teşekkür sayfası). Bu tamamlamaya yol açan sayfayı görmek için, “Hedef Önceki Adım -1” i görmek için ikincil boyut açılır menüsünü kullanın.

Ters Hedef Yolu raporu, Hedefler URL raporuna benzer şekilde çalışır, ancak hedefin tamamlanması için önceki üç adımı gösterir. İnsanların dönüşüm için izlediği yolları ve bu dönüşüm aşamasına gitmek için kaç adımın gerektiğini görmek için bunu kullanın.

Ters Goller
Ardından, Dönüşüm Hunisi Görselleştirmelerine bir göz atın. Bu, yalnızca Hedef Hedefini dönüşüm işlemindeki birden çok adımı izleyecek şekilde ayarladıysanız çalışır. Aslında, göreceğiniz şey dönüşümün tipik yolunun yanı sıra insanların süreçte bıraktığı yerdir. Bu, karmaşık bir ödeme işlemi veya bozuk bir alışveriş sepeti sayfası gibi dönüşümlerin önündeki engelleri bulmanıza yardımcı olabilir.

Hedef Görselleştirme
Hedef Akışı Görselleştirme raporunu da aynı şekilde kullanabilirsiniz.

E-Ticaret Bölümünü Anlama
Bir sonraki dönüşümde, sitelerinde ürün satan işletmelere özgü e-ticaret bölümü var.

Genel Bakış raporunda, e-Ticaret dönüşüm oranınızı, ortalama sipariş değerinizi, benzersiz satın alımlarınızı ve hatta satılan ürün miktarını görürsünüz.

Burada da birkaç ayrıntılı rapor var. Ürün Performansı raporu, tek tek ürünlerinizin nasıl performans gösterdiğini gösterecektir . Hangi ürünlerin mükemmel olduğunu, hangilerinin mükemmel olmadığını görmek için bunu kullanın. Sezonluk ve fiyat trendlerini araştırın.

Satış Performansı raporunu kullanarak elde ettiğiniz toplam gelire de bakabilirsiniz. Bu, satış performansınızı günlük olarak azaltır.

Ardından, ölçtüğünüz zaman dilimi içinde yapılan her işlem için satın alınan gelir, vergi, gönderim bedeli ve ürün miktarını bozan İşlemler raporunu görürsünüz .

Son olarak, ziyaretçinin sitenize geldikten sonra bir ürün satın alması için geçen süreyi gösteren Satın Alma Süresi’ne sahipsiniz. Satın alma sürecinde engel olup olmadığını görmek için bu verileri kullanın .

Çok Kanallı Dönüşüm Hunisi Bölümünü Anlama
Müşterinin sitenizdeki yolculuğunun eksiksiz bir görünümünü elde etmek için Çok Kanallı Dönüşüm Hunilerini kullanın. Google’ın yaptığı gibi, dönüşümü son yönlendirmeyle ilişkilendirmek yerine, bir kullanıcının blog yayınını okumak, kılavuz indirmek veya bültene kaydolmak gibi dönüşüm gerçekleştirmesine yardımcı olan diğer işlemleri görmenize yardımcı olur.

Genel Bakış raporu, sitenize dönüşüm sağlamaya yardımcı olan her pazarlama kanalının bir özetini gösterir. Hangi kanalların daha fazla trafiğe katkıda bulunduğunu görmek için bunu kullanın. Sosyalse, belki daha fazla çaba harcamanıza (ücretli olmak yerine) odaklanmak istersiniz.

Çok Kanallı Genel Bakış
Sonraki, Desteklenen Dönüşümler bölümüdür – bu, bir kanalın dolaylı olarak etkilediği dönüşümlerin sayısını gösterir. Örneğin, blogunuzda 50 destekli dönüşüm olabilir. Son temas noktası değildi, ancak birisinin blogunuzu ziyaret ettiği 100 kez 50’si sırasında, daha sonra dönüşüm gerçekleştirdiler.

Desteklenen Dönüşümler
Dönüştürücülerin izlediği yolları görmek istiyorsanız, En İyi Dönüşüm Yolları raporunu kullanın. Bu, kullanıcıların dönüşüm için kullandığı en tipik yolları gösterir. Örneğin, kullanıcılarınızın çoğunun sizi organik aramada bulduğunu ve ardından sizden bir ürün satın almak için doğrudan sitenize geri döndüğünü görebilirsiniz.

Dönüşüm Yolu
Birinin dönüştürülmesinin ne kadar sürdüğünü görmek istiyorsanız Gecikme Süresi raporuna göz atın. Bu, ziyaretçilerin sitenize yaptıkları ilk ziyaretten sonra dönüşümün ne kadar süreceğini (gün olarak) gösterir. Dönüşüm sürecinizi optimize etmek için bu verileri kullanın.

Gecikme süresi
Zaman gecikmesine benzer şekilde, Sayfa Uzunluğu raporu, bir ziyaretçinin dönüşüm gerçekleştirmeden önce sitenizle yaptığı etkileşimlerin sayısını gösterir.

İlişkilendirme Bölümünü Anlama
Google Analytics’in İlişkilendirme bölümünde yalnızca bir rapor vardır: Model Karşılaştırma Aracı. İlişkilendirmeyi değiştirdiğinizde dönüşümlerdeki farkı anlamak için bunu kullanabilirsiniz. Örneğin, kullanıcının ilk temas noktası olan bir reklamın dönüşümü alması gerektiğini düşündüğünüzü varsayalım. Dönüşümün bu ilk etkileşimle ilişkilendirmesini değiştirdiğinizde dönüşüm numaralarınızın nasıl değiştiğini görebilirsiniz.

Bu, farklı pazarlama kanallarının ücretli reklam, e-posta ve içerik pazarlaması gibi genel dönüşümlerinizi nasıl etkilediğini görmenize yardımcı olabilir.

seyirci
Google Analytics’in Kitle bölümü, web sitenizin trafiğini kimin oluşturduğu hakkında daha fazla bilgi edinmenize olanak tanır. Bu bölüm trafiğinize bağlı demografik özellikleri ve özellikleri vurgular. Raporların çoğu kendi kendini açıklar niteliktedir, ancak Mobil ve Coğrafi raporlar en yararlısıdır.

Cihazlar
Coğrafya
Gerçek zaman
Bu rapor, sitenizde kimlerin olduğunu ve gerçek zamanlı olarak ne yaptıklarını görmenizi sağlar . Bir satış gerçekleştiriyorsanız, medyada veya yalnızca site performansını gerçek zamanlı olarak görmek istiyorsanız, işte oraya gidersiniz.

Gerçek zaman
Google Analytics ile Sorun Çözme
Günün sonunda, Google Analytics gerçekten bir sorun çözme aracı – hepsi hepsi değil, nihai cevap. Veri aşırı yüklemesi çok gerçek bir şey, bu yüzden analiz felçlerine teslim olmayın. Bunun yerine, iyi problem çözme tekniklerini kullanın.

Her şeyden önce, çözüm arayan analitiklere girmeyin. Sorun aramak istiyorsunuz. Sayfa hızı yavaş mı? Müşteriler sitenin belirli bir noktasında düşüyor mu? Bunların tümü, Google Analytics’i kullanarak tanımlayabileceğiniz sorunlardır. Ancak o zaman sorunun temel nedenine ve nasıl düzeltmeyi planladığınıza dalabilirsiniz.

İkinci olarak, Google Analytics yanlış gidebilecek bir araçtır. Google Analytics spam’inin nereden geldiğini ve bununla ilgili ne yaptığınızı anlamak önemlidir . Önemli olana bakabilmek için önemsiz bilgilerin (veya basit yanlış bilgilerin) sizin görüşünüze göre nasıl sıralanacağını anlamak da yararlıdır .

Sonraki adımlar
Artık Google Analytics’in nasıl çalıştığını bildiğinize göre artık dalış yapma zamanı. Başlamak için aşağıdaki adımları uygulayın:

Google Analytics’in doğru bir şekilde uygulandığından emin olun. Google Tag Assistant’ı doğrulamak için kullanabilirsiniz. WordPress kullanıyorsanız, doğru bir şekilde uygulamak için bir analiz eklentisi kullanın.
Web sitenizle ilgili bir sorunuz veya sorununuz olduğunda, sorunu gösterecek veya soruyu cevaplayacak boyutu ve metriği ana hatlarıyla belirtin. Örneğin, kullanıcıların organik arama yoluyla belirli bir sayfayı bulup bulamadığını merak ediyorsanız, o sayfadaki organik trafiğe bakmak istersiniz (bu nedenle Kanallar ve Sayfa Görüntüleme).
Soruyu / sorunu öğrendikten sonra, sorunun kökenini bulmak için analitiğe daha fazla dalın. Kullanıcıların sayfanızı organik arama yoluyla bulamadığını fark ederseniz, nedenini öğrenmek için verileri kullanıp kullanamayacağınıza bakın.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku