Influencer Marketing Nedir ve Neden Önemli

Ultimate Influencer Pazarlama Rehberi

Kendi sektörünüzün jargonuna nasıl bu kadar yakalanabileceğinizi biliyorsunuz, herkes için neye benzediğini unutuyorsunuz?

Burada, TapInfluence’da influencer pazarlaması ve influencer pazarlamasının marka stratejinizin, falan filan falan vb.

Her gün influencer pazarlamasını yaşıyor ve nefes alıyoruz, öyle ki herkesin ne olduğunu bilmediğini sık sık unutuyoruz!

tapinfluence kendi kendine rehber-demo
Etkilenen pazarlama alanında öncü olan bilgimizi, etkileyici pazarlama rehberini bilmeniz gereken her şeye derledik. Aşağıdakileri cevaplayıp paylaşacağız:

Etkileyici pazarlama nedir?
Ağızdan Ağıza Pazarlama ve Influencer Pazarlama Arasındaki Fark Nedir?
Savunmacı Pazarlama Etkileyen Pazarlama ile Aynı Mıdır?
Etkileyici pazarlama neden önemlidir?
Etkileyen pazarlama nasıl çalışır?
Influencer Pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
Nasıl başlanır?
Etkileyen pazarlama platformu nedir?
Etkileyen pazarlama ile ilgili yanlış düşünceler nelerdir?
Etkileyici pazarlamasının yatırım getirisini nasıl artırdığı
Etkileyici pazarlama ajansları nasıl para kazanıyor?
Sonraki adımlar
Etkileyici pazarlama nedir?

Influencer pazarlama, markanızın mesajını daha büyük pazara yönlendirmek için anahtar liderleri kullanmaya odaklanan bir pazarlama türüdür. Doğrudan büyük bir tüketici grubuna pazarlama yapmak yerine, bunun yerine size ilham vermek için ilham verir / kiralar / ödeme yaparsınız.

Influencer pazarlama genellikle diğer iki pazarlama şekliyle el ele gider: sosyal medya pazarlaması ve içerik pazarlaması. Etkileyen kampanyaların çoğunda bir çeşit sosyal medya bileşeni vardır, bu nedenle etkilenenlerin kelimeyi kişisel sosyal kanalları aracılığıyla yayması beklenir. Pek çok etkili kampanyada, etkileyiciler için içerik oluşturduğunuz veya içeriği kendileri oluşturduğu bir içerik öğesi de bulunur. Sosyal medya ve içerik pazarlaması genellikle influencer kampanyalarına uysa da, influencer pazarlamasıyla eş anlamlı değildir.

AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA VE INFLUENCER PAZARLAMA ARASINDAKİ FARK NEDİR?
Her ne kadar bazı insanlar ağızdan ağıza pazarlama ve influencer pazarlamasını birbirinin yerine kullanıyor olsalar da, iki disiplin arasında gerçek bir fark vardır. Etkileyici pazarlama, kilit bireyleri arkadaşlar ve aile arasındaki etkilerinden yararlanmak için meşgul etme kavramı iken, ağızdan ağıza pazarlama bu iletişimin gerçekleştiği gerçek yoldur. Dolayısıyla, hemen hemen tüm influencer pazarlama, doğası gereği ağızdan ağıza pazarlama faaliyetlerini içerir, ancak ağızdan ağıza pazarlamaların tamamı influencer kampanyalarından kaynaklanmaz.

SAVUNMACI PAZARLAMA ETKİLEYEN PAZARLAMA İLE AYNI MIDIR?
Savunmacı pazarlama da pazarlamayı etkilemez. Farkı anlamanın en iyi yolu, savunucu pazarlamanın zaten sadık müşterileri markanıza veya ürününüze olan sevgilerini paylaşmaya teşvik etmeye veya teşvik etmeye odaklanmasıdır. Paylaşım, ürün incelemeleri ve müşteri referansları yoluyla olabilir.

Etkileyici pazarlamayla, mesajınızı yaymak için etkileyicilerin (her zaman güncel müşteriler değil) bulunmasına daha fazla odaklanırsınız. Etkileyici pazarlama ve savunucu pazarlama arasındaki bir diğer ayırt edici faktör, etkileyicilerin neredeyse her zaman bir şekilde para veya ücretsiz ürünler ile ödenmesidir. Avukat pazarlaması daha az ödemeye, daha çok marka sadakatini artırmaya odaklanır ve bu da vokal savunucularının sayısını artırır.

Etkileyici pazarlama neden önemlidir? ?

Etki ekonomisi, şeyleri satın alma biçimimizi sonsuza dek değiştirdi. Kabaca pazarlamacıların yüzde 67’si, sosyal medya etkileyicileri daha yaygın bir şekilde maruz kaldıkça büyümesi muhtemel bir sayı olan bir çeşit etkileyici pazarlama ile meşgul olduklarını belirtiyor. Artan talep ile, etkileyici ekonomi daha etkili çözümlere doğru kayıyor, influencer ağları, eşleştirme platformları hizmetleri gibi araçları kucaklıyor ve hatta markaların etkileyicileri daha kolay kullanmasına yardımcı olmak için programlı. Bir parçası olmayan markalar kontrolü kaybediyor. Tüketiciler artık alıcının yolculuğunu kontrol ediyor ve dijital reklamcılıkla ulaşmak zorlaşıyor:

Amerikalıların% 90’ı dijital reklamları görmezden geliyor – Harris Interactive, 2015
Reklam gelirlerinin% 40’ı, bin yılı hedefleyen siteler tarafından reklam blokuna kayboldu – IAB Başkanı
$7.2B estimated global losses to bot fraud in 2016 – White Ops/ANA, 2016
56% of paid-for digital ad impressions are never seen -Google, 2015
62% of consumers trust brands less -DoubleClick, 2015
Conventional digital marketing no longer works. A huge 66 percent of customers are overwhelmed by too many online marketing messages, and 20 percent of consumers would boycott a brand because of excessive ads. Marketers should care about influencer content because it provides the perfect cure for “ad fatigue” and, unlike traditional ad campaigns, delivers authenticity.

Akıllı markalar, tüketicilerle sürekli bir görüşme oluşturmak için influencer pazarlamasını kullanarak, farklı insanlardan farklı zamanlarda farklı şekillerde etkilendiklerini fark ederek bununla mücadele ediyor. Etkileyici pazarlama, dijital reklamcılıktan, marka sosyal ve içerik pazarlamasından elde edilen getirileri azaltmak yerine, erişimi ve sürekli etkileşimi ve ticareti yönlendiren görüşmeleri geçerek size ulaşır ve iş hedeflerinizle önemli metrikler sağlar.

Yeni müşteriler çekmek
Tekrarlanan satın alımların artırılması
Müşteri sadakatini artırmak
Müşteri yaşam boyu gelirini en üst düzeye çıkarma
Tüketiciler, aynı eski numaraları kullanan meçhul satış yöneticileri değil, otantik sesler istiyorlar. Pazarlamacılar artık influencer pazarlamasını göz ardı edemez: içerik oluşturucuların ticari büyümeyi teşvik etme ve kitlelerle etkileşimde bulunan özgünlük sağlama gücü vardır. Hayal edin — markanızla ilgili, yalnızca sesinizin asla başaramayacağı bir şekilde devam eden otantik konuşmalar yapan binlerce ses. Etkileyici pazarlamanın gücü budur.

Etkileyen pazarlama nasıl çalışır?

Bir pazarlamacıysanız ve mesajlaşma üzerinde daha az kontrole sahipken daha fazla gelir sağlama baskısı hissediyorsanız, yalnız değilsiniz. Pazarlama ortamı önemli ölçüde değişti ve tüketiciler görmek istedikleri mesajları belirledi. Markaların artık merkezi aşamaları yok, tüketiciler de öyle. Tüketici konuşmalarının bir parçası olmak istiyorsanız, kurallarına göre oynamalısınız. Sosyal medya, tüketicilerin bugün konuştukları yerdir ve ortaya çıkacak en etkili yan ürünlerden biri de influencer pazarlamadır. Peki influencer pazarlama nasıl çalışır?

Yüksek düzeyde, pazarlamacıların önde gelen sosyal ayak izleri ile övünen bir markalı katılım şeklidir. Amaç, yeni topluluklara bağlanmak ve markayı / ürünü söz konusu etkileyicinin sesiyle ve güvenilir ilişkileriyle yeni kitlelere bağlamaktır.

Orijinal içerik güven yaratır. İnsanlar dijital etkilere yöneliyorlar çünkü yarattıkları içeriğe değer veriyorlar. Bu etkileyicilerle stratejik ilişkiler geliştirmek, markaların mesajlarını bu içeriğe dahil etmelerini ve güvenilir bir kaynakla tüketicilerle paylaşmalarını sağlar. Bu fırsattan en iyi şekilde yararlanmak için markalar, sponsorlu içerik üzerinde çalışırken etkileyicilerin kendilerine sadık kalmalarına izin vermelidir. Samimiyetsiz veya alakasız içerik, takipçilerinin onlara olan güvenini azaltarak bir etkileyicinin gücünü hızla aşındıracaktır.

Markalar tüketicilerle alakalı olmak istiyorsa, medyayı potansiyel müşterileri çekmenin, etkileşimde bulunmanın ve dönüştürmenin bir yolu olarak ele almalıdır. Bu, tüketicilere önem verdikleri ve güvendikleri içerikle tanışmak demektir. Etkileyicilerle çalışmak, güvenilir içerik kullanan bir marka hakkında sohbeti artırmanın etkili bir yoludur. Etkileyici pazarlamanın katılımla sonuçlanması nedeniyle, aynı zamanda kazanılmış medya ile de sonuçlanır. Etkileyenler çevrimiçi tartışmalar oluşturma konusunda uzmandır, bu nedenle bir marka adına oluşturdukları içerik hakkında konuşulur, paylaşılır ve yayınlanır. Bu kazanılmış medya. Kazanılan medyanın değeri, tüketicilere daha fazla güvenmesi. Etkileyenler kendi deneyimleri hakkında yazdıklarında ve bir marka hakkında ilgi çekici içerik paylaştıklarında, kitleleri üzerinde dramatik bir etkisi olabilir.

Çevrimiçi etkinlik, karar verme sürecinin temel bir parçasıdır. Günümüzün dijital dünyasında, insanlar bir marka sitesine ulaşmadan çok önce ürünler hakkındaki bilgilere erişebilirler. Ürünlerle ilgili öneriler için çevrimiçi olarak akranlarına yönelirler, arama motorları aracılığıyla bilgi ararlar ve ürün incelemelerini okurlar. Bu nedenle, markaların sosyal medya etkileyicileriyle ortaklık kurması mantıklıdır. Satın alma kararlarını şekillendiren ürün ve marka bilgilerini paylaşma yeteneğine sahiptirler.

İnsanlar zaten çevrimiçi konuşuyorlar … konuşmanın bir parçası olun. Sosyal medya, tüketicilerin bilgiye anında erişebileceği bir ortam yaratarak markaların tüketicilerle etkileşim kurma biçimini değiştirdi. Sosyal medya aracılığıyla insanlar markalar ve ürünler hakkında girdi toplar ve daha sonra keşfettiklerine göre satın alma kararları alırlar. Başarılı markalar, bu çevrimiçi diyaloga aktif olarak katılarak tüketicilerle bağlantıda kalmak için sosyal medyadan yararlanır. Ancak, reklamcılık konuşmanın bir parçası olmakla aynı şey değildir. Bunun yerine, reklamlar dikkati dağıtır ve insanların odak noktasını kendileri için önemli olanlardan uzaklaştırır. Etkileyicilerle çalışmak, markaların konuşmayı raydan çıkarmak yerine eklemesine izin verir.

Influencer Pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
(Bu bölümü pdf olarak indirmek ister misiniz? Buradan alın.)

KALMAK İÇİN BURADA
Etkileyici pazarlamaya yönelik “izle ve bekle” yaklaşımının en güvenli olduğunu düşünüyorsanız, tekrar düşünün. eMarketer, pazarlamacıların% 84’ünün önümüzdeki on iki ay içinde en az bir influencer kampanyası başlatmasını beklediğini ve% 60’a yakınının 2016 yılında influencer pazarlama bütçelerini artırmayı planladığını bildirdi.

(Daha fazla istatistiğe mi ihtiyacınız var? Etkileyen pazarlama istatistikleri sayfamızı ziyaret edin.)

ÜNLÜLER HAKKINDA ARTIK ARTIK
Kardashianlar gibi ünlülerin etrafındaki medya çemberleri, artık ana akım haline gelse bile, influencer pazarlaması etrafında yanlış algılamalar yarattı. Etkileyici pazarlamanın ilk günleri ünlü etkileyiciler ve sosyal medya yıldızları ile ilgiliyken, insanlar kısa bir süre sonra bir etkileyicinin hedef tüketicilerinize ulaşan bir kitleye ulaşma ve onları etkileme yeteneğini fark ettiler ve marka mesajınızı otantik bir şekilde taşıma becerisi tek başına erişmekten çok daha önemliydi. Güçlü bir etkileyici pazarlama stratejisi genellikle makro etkili, “orta güç” etkili, mikro etkili, marka elçileri, marka savunucuları, çalışanlar ve hatta ünlüleri içerir. Gerçek optimizasyon, markaların
hedeflerine ulaşmak için doğru grup etkileyicilerinin performansını doğru zamanda anlayabilmeleri ve optimize edebilmeleri anlamına gelir .

Nielsen, insanların yüzde 92’sinin, markaları bilmemelerine rağmen bireylerin önerilerine güvendiğini bildiriyor.
BU SİZİ DEĞİL, YA YA
Günümüzde markalar, tüketici güvenini azaltma konusunda bazı ciddi sorunlarla boğuşuyor. Nielsen, insanların yüzde 92’sinin, markaları bilmemelerine rağmen bireylerin önerilerine güvendiğini bildiriyor. Sorun o kadar kötü ki, 4A’lar tarafından yaptırılan bir 2015 araştırması, tüketicilere reklamcılık konusundaki güveni Kongre’ninkinden daha düşük sıraladı. Bu güvenin azalmasını sağlamak, reklam engelleme teknolojisinin yaygın bir şekilde benimsenmesi ile reklamın müdahaleci hale geldiği hissidir. Bugünün tüketicileri, özellikle 2020 yılına kadar 1,4 Trilyondan fazla harcama gücü elde edecek olan bin yıllık tüketiciler, bir şey için beklediklerini düşündükleri markalarla daha anlamlı bağlantılara sahip olmak için. Sonuçta tüketiciler markalardan ziyade gerçek insanlardan haber almayı tercih ediyorlar ve influencer pazarlama tüketicilerin istediği daha otantik deneyimlerle bağlantı kuruyor.

GÜVEN HAKKINDA.
Bugünün tüketicileri pazarlama mesajı satın almıyorsa kimleri dinliyorlar? Cevap diğer tüketiciler.

BrightLocal’a göre, tüketicilerin% 92’si şimdi 2014’teki% 88’den itibaren çevrimiçi incelemeleri okuyor ve müşterilerin yaklaşık% 90’ı, yabancıların önerileri kadar yabancıların çevrimiçi incelemelerine güveniyor.

Çevrimiçi güven dolarlara çevriliyor. Twitter, Twitter kullanıcılarının yaklaşık% 40’ının bir etkileyiciden gelen bir Tweet’in doğrudan bir sonucu olarak satın aldıklarını bildirdi. Bu sayılar Pinterest ve Instagram için genellikle daha da yüksektir. Etkileyen pazarlama yaygınlaştıkça, güvenin sürdürülmesi , sponsorlu içeriğin ifşa edilmesine ilişkin FTC yönergelerine sıkı sıkıya bağlı kalmak dahil olmak üzere özgünlük gerektirir . Bilgili markalar tüketicilerin dürüstlük istediklerini ve açıklamayı farklılaştırıcı olarak kullandıklarının farkındadır. Ayrıca daha gerçek bir deneyim için saltanatçıları saltanatçılara devretmek için gerçek zamanlı sosyal gibi trendlere atlıyorlar, Snapchat’in 10 milyar günlük görüşlerinden ve Facebook Live’ın 3 kat daha uzun izleme sürelerinden performans artışları için statik sosyal algılanan marka kontrolünü alıp satıyorlar.

Nasıl Başlanır
(Buradan, Influencer Pazarlama ile Nasıl Başlayabilirim kılavuzunu indirin veya okumaya devam edin.)

Etkileyici pazarlaması tek başına bir disiplin olduğundan, bir etkileyici kampanyası oluşturmak için birkaç benzersiz bileşene ihtiyacınız olacaktır. Müşterilerimizin influencer kampanyaları oluşturmalarına yardımcı olmak için öğrettiğimiz adımlar şunlardır:

Influencer Pazarlama Stratejinizi Planlama
Etkileyen Tanımlama ve Seçim
Program İş Akışı ve Otomasyon
Anahtar Metrikleri İzleme ve İzleme
Optimize Edilmiş Dağıtım
Ancak, etkileyicileri aramaya başlamadan veya bir strateji oluşturmadan önce, sahneyi oluşturmaya yardımcı olacak birkaç temel şey belirlemek isteyeceksiniz. Kitlenizi tanımanız, net hedefler belirlemeniz ve başarıyı nasıl ölçeceğinizi tanımlamanız gerekir.

KİTLENİZİ TANIYIN
Markaların ve ajansların yaptığı yaygın bir hata, öncelikle çalışmak istedikleri etkileyicilerin türüne karar vermektir. Geri çekilmenizi ve kitlenize bakmanızı öneririz. Kime ulaşmaya çalışıyorsun? Mesajınız için hedef pazar kim?

NET HEDEFLER BELİRLEME
Etkileyen pazarlama kampanyaları için ortak hedeflerin çoğu şunlardır: Marka Bilinci, İnsanların bir ürünü denemesini sağlama, Sosyal Medya takipçileri kazanma ve Satışları artırma.

BAŞARIYI NASIL ÖLÇECEĞİNİZİ TANIMLAYIN
Son temel bileşen, sizin veya müşterinizin başarıyı nasıl ölçmeyi planladığıdır. Bunlar genellikle daha üst düzey pazarlama hedeflerine veya elde etmeyi umduğunuz temel performans göstergelerine (KPI) ulaşır. Doğru izleme yöntemlerini ayarlayarak, tüketicinin karar yolculuğunda nerede olduğunu belirleyebileceksiniz. Farkındalık, Satın Alma Değerlendirmesi, Tercih veya Bağlılık.

Influencer Pazarlamanın Temel Bileşenleri Nelerdir?

1) Influencer Pazarlama Stratejinizi Planlama
Etkileyici bir pazarlama stratejisi geliştirmek dikkatli bir düşünce ve planlama gerektirir. Başlamak için, müşterilerimizle influencer pazarlama planları oluşturmak için kullandığımız süreç boyunca size yol gösterecek faydalı çalışma sayfaları ve örnekler içeren bir çalışma kitabı isteyeceksiniz.

2) Etki Maddesi Tanımlama ve Seçme
Kampanyanızın bütçelerine ve kapsamına bağlı olarak, kampanyalarınız üzerinde çalışmak için etkileyicileri tanımlamanın dört ana yolu vardır.

5 Influencer Pazarlama Stratejinizi Geliştirmek için Kritik Çalışma Sayfaları

Başarılı bir influencer pazarlama stratejisi dikkatli bir planlama gerektirir. Bu çalışma sayfaları birçok müşterimiz için strateji oluşturmak için kullanılır. Markanız için sağlam bir etkileyici pazarlama stratejisi geliştirme sürecinde size adım adım yol göstereceklerdir.
Google – Bu, markaların ve ajansların bağlanmak için etkileyiciler bulmasının ana yolu olarak kullanılır. Bu yöntem, ayrı ayrı aramalar, daha sonra iletişim bilgilerini web sayfalarını taramayı ve ardından tümünü izlemek için e-tabloları doldurmayı gerektirir.
Veritabanları – Herkese açık verileri alarak site kazıma yapın. Bunlar başlamak için iyi yerlerdir, ancak her bir etkileyiciyi incelemek ve onlarla doğrudan iletişim kurmak için zaman harcamaya hazır olun.
Networks – This method of connecting with influencers sits in the middle of a database and a marketplace. A network has relationships with the influencers, but will require that you go through them to reach out.
Marketplaces – A marketplace will offer the best of database by pulling in real-time information, along with avoiding the middleman like you get with a network.
Influencers come in all shapes and sizes and with varying levels of influence. We bucket them into categories because each bucket serves a different purpose and is motivated differently.

CELEBRITY INFLUENCERS
These social media stars have broken out and command a pretty penny to work with, but leveraged for their own brand name and cache’ of followers. They can deliver on a large scale and are great to use as the face of a campaign.

Influencer İçeriğinin Gücünü Serbest Bırakın

Bu e-kitapta şunları öğreneceksiniz: influencer ortaklarından faydalanmanın yaratıcı yolları, Hedeflerinizi karşılayabilecek etkileyicileri belirleme, Kara Kutu Şarapları web sitesi trafiğini artırmak, ses payını artırmak ve artırmak için etkileyicileri nasıl kullandı şerefiye – ve bunu nasıl yapabileceğiniz. İndirmek için aşağıdaki resme tıklayın.
YÜKSEK KALİTELİ İÇERİK OLUŞTURUCULARI
Bunlar, yapım süreçleri sırasında onları tanımaya başladıkları için büyük bir kitle çeken yüksek hacimli içerik üreticileri. Bu kişiler belirli bir kitle için içerik oluşturmayı bilir ve neyin işe yarayıp neyin yaramadığını anlamak için verilere sahiptir.

BUZZ OLUŞTURUCULARI VE DESTEKLEYİCİLERİ
Sözü açığa çıkarmak harika ve boyut olarak değişen kitlelere sahip. Bazıları büyük anlaşma odaklı blogcular, diğerleri ise neyin sıcak olduğu konusuna yayıldığını biliyor ve markanıza aradığınız ilgiyi çekmeye yardımcı olabilir. Ulaştırma çabalarınızı küçük işbirliği ile ölçeklendirmenize yardımcı olacaklar.

AVUKATLAR VE ÇALIŞANLAR
Bu marka elçileri markanızı doğal olarak seviyor ve sizin hakkınızda konuşurken çevrimiçi olarak bulunabilir. Sosyal kanallarınıza dikkat edin ve onları içerik paylaşmaya ve oluşturmaya davet edin. Bu insanlar markanızı çoktan seviyor ve ne yaptığınız hakkında konuşmak istiyorlar.

3) İçerik İşbirliği ve Kampanya İş Akışı
Etkileyici Pazarlama kampanyalarının anahtarı harika içerik oluşturmaktır. Hedef kitlesine çekici, hikaye anlatıcısının sesine sadık ve kepek hedeflerinize karşı çıkan içerik. Bu denklemin bir parçası bile eksikse, içerik düz kalacaktır. Harika içerikler nasıl oluşturulur?

içerik işbirliği
Harika İçerik Trinity
HAKKINDA KONUŞACAK BİR ŞEY VERİN
Bunu yapmanın bir yolu, etkileyicilerinize konuşmayı bırakamayacakları bir deneyim veya markaya daldırma sunmaktır. Deneyimler, yaratıcı ilham etkileyicilerinin canlanmasını sağlar ve aynı zamanda atmosferi kontrol ettiğiniz için marka mesajlaşma ile güzel bir uyum sağlar.

4) Optimize Edilmiş Dağıtım
Etkileyicileri doğru kitleyi çekecek içerik oluşturmak için kullanmak, herhangi bir etkileyici pazarlama stratejisinin temelini oluşturur. Ancak, yalnızca içeriklerinin sitelerinde veya sosyal kanallarında yayınlanmasıyla bitmiyor. Peki bununla başka ne yapabilirsiniz? Tüm pazarlama stratejiniz üzerindeki yararlılığını genişletmek için bir içerik stratejisi oluşturun. Etkileyici içeriğini tırnak ve referanslarda kullanın. TV’nizde veya basılı reklamlarınızda en üst düzey ünlü etkileyicileri öne çıkarın. İçeriğinizi marka bülteninizin özel bir bölümünde bile paylaşın.

5) İzleme ve Analiz
Orijinal hedeflerinize ulaşırken başarınızı tanımlamak için farklı ölçümler ve ölçüm yöntemleri kullanılabilir. Çevrimiçi işlemlerin tüketici karar yolculuğuyla nasıl eşleştiğine bir göz atın:

izleme ve analiz
Veri topladıkça teknoloji çözümünün faydası olabilir. Etkilenen pazarlama çabalarınızı optimize etmek için bu verileri kullanmaya başlayabilirsiniz. Etkileyenlerinizi çıktıya, kitlenizle hangi içeriğin yankılandığına ve hangi sosyal kanallarının dağıtım için en iyi olduğuna göre sıralayabilirsiniz.

BAŞARI NEYE BENZİYOR?
Yatırımınızın getirisini göstermenin en iyi yollarından biri, bir influencer pazarlama kampanyasıdır; içeriğin kendisi, ulaştığı kitle ve influencer içeriğinizin Toplam Medya Değerini hesaplamak için aldığı katılım için bir dolar değeri belirlemektir. Toplam Medya Değerinizi ve YG’nizi hesaplayın .

Etkileyen pazarlama platformu nedir?

Influencer pazarlama platformları tüm şekil ve boyutlarda gelir, ancak amaç bir pazarlamacının etkili bir şekilde etkili kişileri keşfetmesine, etki alanı ortaklarının başarısını yönetmesine ve ölçmesine yardımcı olmaktır. İster büyük bir işletme ister küçük bir işletme olun, bir influencer pazarlama platformu, yatırımınızdan olumlu bir getiri elde etmenizi ve değerli zamanınızı ve kaynaklarınızı en verimli şekilde kullanmanızı sağlar. Bir influencer pazarlama platformu, pazarlamacıları, daha yüksek program maliyetlerini hesaba katmayan ve tüketici katılımı eksikliği ile sonuçlanan hiçbir şey yapmayan bir “rastgele etki eylemi” uygulama ihtiyacından kurtararak geleneksel influencer pazarlama seçenekleriyle ilişkili maliyeti ve zamanı azaltır. zayıf YG.

Şimdiye kadar, influencer pazarlama, her biri tam bir influencer pazarlama programının bir bileşenini desteklemek için tasarlanmış, discombobulated ve bağlantısı kesilmiş bir dizi araç, program ve nokta çözümü ile gerçekleştirilmiştir. Bunlar genellikle sosyal medya yayın araçları, etki alanı veritabanları, içerik yönetimi iş akışı araçları ve etki alanı programı yönetim araçları olarak kategorize edilen araçlardır. Markaların ve onlara hizmet veren ajansların ihtiyaç duyduğu şey, etkili bir etkili pazarlama platformu – etkili pazarlama kampanyaları yürütmenin etkili, ölçeklenebilir ve öngörülebilir bir yoludur.

Bir influencer pazarlama platformunun beş kritik bileşeni şunlardır:

Etkileyen İşe Alım
Influencer Seçimi
İş Akışı Otomasyonu
analitik
Optimize Edilmiş Dağıtım
1) ETKİ YARATAN İŞE ALIM
İlgili etkileyicilerin evrenini tanımlamak, Google’da çok fazla zaman geçirmek, listeler oluşturmak, tek tek ulaşmak veya sınırlı profil verisi olan ve performans geçmişi olmayan kayıtlı olmayan, niteliksiz etkiler içeren etkileyici dizinlere büyük aylık abonelikler ödemek anlamına geliyordu.

Hedef kitlelerini temsil eden alakalı etkileyicileri etkili bir şekilde bulmak için pazarlamacıların aşağıdakilere ihtiyacı vardır:

Pazarlamacılarla ortak niteliklere sahip ve ortaklığa açık olan faktörleri tanımlamak için basit ve etkili bir yöntem.
Katılımı ve eğitimi içeren niş etkileyicilerin tanımlanmasını basitleştiren bir seçenek.
Bireysel influencer ödemelerini ele almak için ayrılan güçlük ve zamanı ortadan kaldırmak
Mevcut tüm influencer girişimlerini ve yeni programları tek bir platformda merkezileştirme ve izleme yeteneği

2) INFLUENCER SEÇİMİ
Pazarlamacılar geleneksel olarak bilinçli etkileyici seçim kararları verebilecek çok az veriye sahiptir. Etkileyicileri seçme süreci, gerçek performansa değil, erişime ve konuya dayanan manuel, öznel ve zaman alıcı bir süreçti.

Zaman ve hayati kaynaklardan tasarruf etmek için pazarlamacılar:

Hedeflenen kitleye, istenen performansa ve maliyet parametrelerine göre ilgili etkileyicileri otomatik olarak tanımlayan tescilli, algoritmik bir motora erişin.
Hedeflenen kitleye, istenen performansa ve maliyet parametrelerine göre ilgili etkileyicileri otomatik olarak tanımlayan tescilli, algoritmik bir motora erişin.
Demografi, erişim, konum, dil ve kitle profilleri gibi birden çok ölçüt kullanarak etkileyicileri tek tek arayın.
Tüm içerik ve dağıtımların izlenebilmesi için mevcut etkileyicileri platforma davet edin / içe aktarın
Şeffaf etki oranı oranı bilgilerine bakın
Program, ürün, sezon veya hedef kitleye göre özel etki listesi listeleri oluşturma
Hedef kitleye ve bütçe kısıtlamalarına dayalı veteriner hekimler
3) İŞ AKIŞI OTOMASYONU
Influencer pazarlama platformları, pazarlamacıların haftalar değil, herhangi bir boyut, şekil ve karmaşıklığa sahip etkili kampanyalar oluşturmasına, yürütmesine ve raporlamasına olanak tanır.

Pazarlamacılar:

Etkileyicileri bir düğmeyi tıklayarak ödevlere davet edin.
Bir kampanyanın herhangi bir aşamasında doğrudan etkileyicilerle iletişim kurmak için uygulama içi mesajlaşmayı kullanın.
İçeriğin taslak aşamalarını yayınlanmadan önce gözden geçirin.
Birden çok ödevi (blog veya sosyal) içeren programlar oluşturun ve hepsini birlikte izleyin.
Editoryal takvimleri kolayca oluşturun, yönetin ve anında düzenleyin.
Etkileyen tarafından atama ilerlemesini görün (davet edildi, kabul edildi, planlandı, yayınlandı, ücretli)
Deneyim veya uzmanlık düzeyine bakılmaksızın etkili etkileyici kampanyalar oluşturun.
En iyi performans gösteren içeriği analiz edin ve tanımlayın.
4) ANALİTİK
Pazarlamacılar, etkileyici pazarlama çabalarının etkisini ölçmek için standart içerik gösterimlerinin ve tıklama oranlarının ötesinde metriklere ihtiyaç duyarlar. Bloglar, Pinterest, Instagram, YouTube, Facebook, Twitter ve diğer sosyal kanallardaki içerik için gerçek zamanlı, çok kanallı izlemeye erişmeleri gerekiyor. Pazarlamacılar program yatırımı ve etkisi konusunda anında hesap verebilirliğe ihtiyaç duyarlar.

Gelir etkisinden gerçekten sorumlu olmak için pazarlamacılar şunları yapmalıdır:

Birden fazla kanalda erişim, görüntüleme ve katılım dahil gerçek zamanlı performansı izleyin.
Etkileşimi ve Toplam Medya Değerini analiz edin.
Program maliyetlerine dayalı olarak influencer yatırım getirisini görüntüleyin.
Her bir kanalın değerinin değerlendirilmesi
Erişim, görüntüleme, etkileşim, toplam medya değeri, ücret ve YG’ye göre filtreleyerek ve sıralayarak hangi etkileyicilerin en iyi çalıştığını öğrenin.
Raporları birden çok biçimde dışa aktarın ve paylaşın.
5) OPTİMİZE EDİLMİŞ DAĞITIM
Kanallar arasında sürekli olarak hassaslaştırma ve optimize etme yeteneği olmadan sosyal içeriği etkileyiciler yoluyla dağıtmak, pazarlamacıları sonuçları iyileştirmek için kaldıraçsız bırakır. SEO gibi, influencer pazarlama da katılımı artırmak, daha yüksek gelir etkisi sağlamak ve program maliyetlerini düşürmek için sürekli optimizasyon gerektirir.

Optimize edilmiş dağıtım, dağıtımı daha fazla bilinen ve bilinmeyen kitleye genişletmeden önce hangi içeriğin, sosyal kanalların ve etkileyicilerin en iyi performansı göstereceğini belirleme ve tahmin etme yeteneğini içerir.

Pazarlamacılar:

Bu içeriği en çok etkilenenlerden oluşan bir ağ aracılığıyla daha da dağıtın.
Hangi etkileyicilerin hangi içerikle en iyi performansı gösterdiğini belirleyin.
Etkileyici YG’sini önemli ölçüde artıran etkileyici trafik kalitesini artırın.
Optimize edilmiş dağıtım, diğerlerini yükselten sütundur.
Günümüzün dijital çağında başarı, özgün ve sürekli tüketici katılımı gerektirir. Bu şekilde bağlanmak ve gelir elde etmek isteyen pazarlamacıların basit ve birleştirilmiş bir çözüme ihtiyaçları vardır. Beş sütun, endüstrinin etki ekonomisinde başarıya giden yol haritasıdır.

Etkileyen pazarlama ile ilgili yanlış düşünceler nelerdir?

Etkileyen pazarlama popülerliği arttıkça, efsaneler ve kötü alışkanlıklar da büyür. İnsanlar değerli, oyun değiştiren içerik oluşturmak için kısayollar aramaya başlar, ancak kısayollar kaos yaratır. Geri itmeyi telafi etmek için TapInfluence biraz çürütme sunar: İlk olarak, kolay bir cevap yoktur. Başarı oluşturmak iş gerektirir, ancak
kitleyle anlamlı bir şekilde bağlantı kurmak için zaman ve çaba sarf etmek isteyen herkes tarafından erişilebilir . İkinci olarak, zaman ve maliyetin bir kısmında yapabilirsiniz.

Geri dönüşünüzün büyük kısmı, influencer pazarlamanın ne olduğuna dair yanlış anlamalara odaklanacaktır. İşte rekoru düz ayarlamak istediğimiz ve kendi yenilikçi görüşünüzü savunabileceğiniz birkaç alan:

ÇOK MANUEL.
Geçmişte influencer pazarlamasını denediyseniz, süreç ve ilgili iş miktarı hakkında ağzınızda kötü bir tada sahip olabilirsiniz. Bu artık geçerli değil, bir influencer pazarlama platformu, bir programı manuel olarak çalıştırmakla ilişkili işlerin% 90’ını ortadan kaldırabilir.

SADECE BÜYÜK MARKALAR İÇİN.
Etkileyicilerle çalışmak her bütçeyle yapılabilir. Gerçekte, geleneksel kitle iletişim araçları için yeterince derin ceplere sahip olmayan, ancak yine de mesajlarını otantik ve etkili bir şekilde çıkarması gereken rakip markalar için büyük bir fırsat sunuyor.

ÖLÇÜLEMEZ, O ZAMAN GERÇEKTEN İŞE YARAYIP YARAMADIĞINI KİM BİLEBİLİR?
Satın alma kararlarında etkileyicilerin gücünü gösteren bir dizi çalışma var. Aslında, TapInfluence ve Nielsen Catalina Solutions arasındaki bir vaka çalışması, influencer içeriğine atfedilen kesin satış artışı gösterdi. Ayrıca, Nielsen’in bugüne kadar gerçekleştirdiği en yüksek performanslı çalışma oldu.

BU SADECE ÜNLÜLERİN ONAYLANMASI.
Ünlü, influencer pazarlamasının sadece küçük, soluk bir yönüdür. Etkileyenlerin ezici çoğunluğu, sizin ve benim gibi tutkulu ve güvenilirliği olan gerçek kişilerdir, çünkü yankılanan içerik oluştururlar.

BUNLAR YALNIZCA İÇERİĞE BENZEYEN REKLAMLARDIR.
Sponsorlu içerik ödenir, ancak reklam gibi alınmaz. Düzgün yapılırsa, çalışmalar ( tomoson çalışması ve ritim çalışması ) ücretli içeriğin yanı sıra ücretli olmayan içeriğin de performans gösterdiğini gösterir. Ücretli bir gönderinin şeffaflığı, içerik değerli ve alakalı olduğu sürece tüketicilere rahatsız edici değildir. Etkileyici pazarlama, tüketicilerle ilişkiler yaratır.

SADECE GENİŞ ERİŞİM BULMAKLA İLGİLİ.
Kendi başına ulaşmak modası geçmiş bir metrik haline geldi. Bilmek iyi olsa da, daha önemli olan şey, katılım ve her bir katılım için maliyettir. Bir blog gönderisini okumak için harcanan zamandan, bir sosyal gönderinin paylaşımlarına, bir içerik parçasının indirilmesine kadar, küçük ama yüksek katılımlı bir kitleye sahip bir etkileyici, geniş erişim ve az eylemle birinden daha etkilidir.

SADECE SATIŞ YAPAN ETKİLEYİCİLER DEĞİL Mİ?
Aslında, tam tersi. Etkileyen ekonomi kendi kendini idare etmektedir. Tüketiciler, orijinal olmayan bir marka yayınını hızla koklayabilir ve etkileyiciler, bu tür bir içerik sağlarlarsa kitleleriyle güvenilirliklerini kaybedeceklerini bilirler. Influencer pazarlama, etkileyicinin kendi sesine sadık kalmasına izin vermek üzerine kurulmuştur.

SADECE İÇERİĞİ KENDİMİZ ÜRETEBİLİRİZ.
Birçok şirket mükemmel içerik üretirken, tüketiciler bunu diğer tüketiciler tarafından oluşturulan içerikten farklı değerlendiriyor. Etkileyenler, daha önce oluşturduğunuz içerik gövdesi üzerine inşa edilebilir ve markaların kendi başlarına ulaşmakta sorun yaşadıkları konusunda güvenilirlik ve katılım sağlar.

HALİHAZIRDA ÇALIŞTIRDIĞIMIZ DİJİTAL PROGRAMLARDAN FARKLI DEĞİL.
Gerçekte, influencer içeriği pazarlama karmanızdaki en uygun maliyetli kanaldır. Geleneksel medyanın aksine, içerik yaratma ve dağıtmanın maliyeti bir ve aynıdır. Influencer içeriği ücretli bir kampanya sona erdikten sonra da devam eder. Kampanya sona erdikten sonraki üç ay içinde YG’de 3 kat artış gördük.

Etkileyici pazarlaması yatırım getirisini nasıl yönlendirir?

Influencer pazarlama, tüketiciler için tüketicilerle yeniden etkileşim kurmanın ve motive etmenin en etkili yoludur, çünkü tüketiciler için tüketiciler tarafından yaratılan özgün, anlamlı içeriğin gücünü kullanır. Kesin ve tutarlı olmaktan ziyade güvenilir ve değerlidir.

Etkileyiciler, tutkulu oldukları konular hakkında fikir ve görüşlerini paylaşmak için ilgili platformları kucaklayan tüketicilerdir. Onlar gibi diğer tüketicilerin deneyimlerine hitap eden anlamlı ve alakalı hikayeleri, incelemeleri ve diğer içerikleri paylaşırlar. Zamanla, bu etkileyiciler güvenen ve etkileşimli takipçiler izleyicileri geliştirdi.

Etkileyici pazarlamanın etkili olabilmesi için orijinal, tüketici tarafından üretilen içerik olması gerekir. Ünlülerin onayından daha güçlü ve basit müşteri veya çalışan savunuculuğundan daha güçlü olan influencer pazarlama, kitlelerinin güvendiği ve onları harekete geçirme yeteneğine sahip olan sıradan insanları kullanır.

AudienceBloom tarafından yapılan yeni bir araştırma, influencer pazarlamanın herhangi bir dijital kanalın en yüksek 2. yatırım getirisini sağladığını belirtti. Nielsen Catalina Solutions ile yaptığımız kendi araştırmamız, influencer içeriğinin her yıl geleneksel dijital reklamlardan daha iyi performans gösterdiğini ve yıllık 11 kat daha fazla yatırım getirisi sağladığını buldu. Etkileyici içeriği her zaman yeşiltir, yani bir kampanyanın sonucundan çok sonra değer sağlamaya devam eder. Nielsen Catalina çalışması, influencer blog yayınlarının uzun kuyruk etkinliğini gösterdi: kampanyanın yatırım getirisini, sonucunu izleyen 3 ay içinde ikiye katladı.

Etkileyici pazarlama ajansları nasıl para kazanıyor?

Influencer ajansları geleneksel olarak influencer pazarlamasında a) influencer listelerini bulmak ve oluşturmaktan piyasa çözümlerindeki verimsizlikler ve zayıflıklar arasındaki boşlukları aşarak para kazanmıştır; b) fiyatlandırmayı etkileyicilerle müzakere etmek; c) yaratıcı özetler yazmak; ve d) etkileyicinin erişiminin içerik üzerindeki etkisini ölçmek. Ajanslar, şu anda% 100 maliyet şeffaflığı talep eden pazarlamacılar tarafından köklendirilen influencer fiyatlandırmasıyla da yaratıcı olmuştur. Günümüzde, en etkili pazarlama ajansları farklılaşmamaktadır ve katma değer veya stratejik faaliyetler, müşterilere rehberlik etmek ve stratejik GTM çabalarıyla uyumlu genel içerik stratejileri oluşturmak veya müşterilerin bütçe oluşturmasına yardımcı olmak gibi katma değer ve stratejik hizmetler sunmak,

Sonraki adımlar

Teknoloji ve veri hikayenin sadece bir parçası. Etkileyenlerin genellikle içerik oluşturucu olarak adlandırılmalarının bir nedeni vardır. Etkileyen pazarlama kampanyalarınızın ve stratejilerinizin gerçek etkisinin net ve özelleştirilmiş bir resmini sunmak için veri ve teknoloji bilimini deneyim ve uzmanlık sanatıyla harmanlayan bir ortak arayın. TapInfluence olarak, sektördeki en kaliteli, katılımlı influencer pazarını ve influencer pazarlama otomasyon platformunu oluşturmak için yıllık pazarlama kampanyaları yürütme deneyimimizi kullandık. Etkileyen pazarlama ve içerik stratejileri ekibimizle birleştiğimizde, başarılı olmak için ihtiyaç duyduğunuz ilişkileri, verileri, teknolojiyi ve uzmanlığı size sunuyoruz.

İlk Influencer Pazarlama kampanyanız için bir fikriniz var mı? Mevcut Influencer Marketing çalışmalarınızı ölçeklendirmek mi istiyorsunuz? TapInfluence’ın Influencer Pazarlama Otomasyon Platformu, Influencer Pazarlama’nızı bir üst seviyeye taşımanıza izin verecektir. Otomatik bir çözümün sizin için uygun olup olmadığını görmek için kendi kendine rehberli ürün turumuza katılın.

** Tarih Severler için Bonus İçerik: Influencer Pazarlama ne zaman başladı?

Pazarlama tarihçileri , ilk kez influencer pazarlama fikrinin tamamen ortaya çıkmasıyla Halkın Seçimi’ne işaret ediyor. Bu kitap siyasi iletişime odaklanmış olsa da, fikir evrenseldi – tüketiciler, büyük markalardan veya siyasi figürlerden gelenlerden daha çok arkadaşların ve ailenin görüşlerine daha iyi yanıt veriyor. Yazarları Kişilerin Seçimi Elihu Katz ve Paul Felix Lazarfeld, (onlar adlandırdığı iletişimin iki aşamalı akış iddia Multistep Akış Modeli ) kitleleri ikna çok daha etkin bir araç olacaktır. Tahmin edebileceğiniz gibi, iki aşamalı akış, ilk olarak etkileyicilere pazarlamayı ve daha sonra nüfuz alanlarını daha geniş kitlelere pazarlamaya teşvik etti.

Bu kitap neredeyse 70 yıl önce yazılmış olsa da, son çalışmalar Halkın Seçimi’nde yer alan fikirleri doğruladı . Nielsen kısa süre önce tüketicilere en çok hangi reklamcılık türlerine güvendiklerini soran bir çalışma yayınladı . Büyük kazanan% 84 ile “Tanıdığım Kişilerden Tavsiyeler” oldu. Listenin sonuna doğru çevrimiçi banner reklamlar (% 42) ve arama motoru sonuçlarında (% 48) sunulan reklamlar, son birkaç on yıldır çevrimiçi pazarlamanın iki temelini oluşturuyordu. Bu istatistikler göz önüne alındığında, markaların marka mesajlaşmasını yaymak için etkileyicileri kullanması doğal bir ilerlemedir.

Etkileyen pazarlama, son yarım yüzyıl boyunca bir şekilde var olmasına rağmen, etkileyicilerin kişisel erişimini önemli ölçüde artırabilmeleri sosyal medyanın ortaya çıkmasına kadar değildi. Bu daha geniş erişim, etkileyicilerin markalara olan değerini artırdı ve bir etkileyici olmayı daha kazançlı hale getirdi.

Kaynak Backlinko

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku