Google Tag Manager Nedir ve Ne İşe Yarar

Google Etiket Yöneticisi’ne aşina değilseniz, muhtemelen ne olduğunu ve neden kullanmanız gerektiğini merak ediyorsunuzdur. Google Etiket Yöneticisi ile ilgili en yaygın soruları yanıtlayalım.

Google Etiket Yöneticisi nedir?
Google Analytics’ten farkı nedir?
Kullanımı kolay mı?
Google Etiket Yöneticisi’ni neden kullanmalıyım?
Avantajları nelerdir?
Düşüşler neler?
Google Etiket Yöneticisi’nde ne izleyebilirim?
Google Etiket Yöneticisi hakkında nereden daha fazla bilgi edinebilirim?
Google Etiket Yöneticisi (GTM) nedir?
Google Etiket Yöneticisi, kodu değiştirmek zorunda kalmadan web sitenizdeki (veya mobil uygulamanız) pazarlama etiketlerini (kod snippet’lerini veya izleme piksellerini) yönetmenizi ve dağıtmanızı sağlayan ücretsiz bir araçtır.

GTM’nin nasıl çalıştığına dair çok basit bir örnek. Bir veri kaynağından (web siteniz) gelen bilgiler Google Etiket Yöneticisi aracılığıyla başka bir veri kaynağıyla (Analytics) paylaşılır. Kodun tamamı tek bir yerde saklandığından, yönetilecek çok sayıda etiketiniz olduğunda GTM çok kullanışlı olur.

Tag Manager’ın büyük bir yararı, pazarlamacı olarak kodu kendi başınıza yönetebilmenizdir. “Artık geliştiriciye gerek yok. Vay canına! ”

Kulağa kolay geliyor değil mi? Ne yazık ki, o kadar basit değil.Google Etiket Yöneticisi’nin kullanımı kolay mı?
Google’a göre,

“Google Etiket Yöneticisi , pazarlamacıların ve web yöneticilerinin web sitesi etiketlerini tek bir yerde kullanmasına izin vererek etiket yönetimini basit , kolay ve güvenilir hale getirmeye yardımcı oluyor .”

Herhangi bir pazarlamacının web geliştiricisine ihtiyaç duymadan kullanabileceği “basit” bir araç olduğunu söylüyorlar.

Bunu söylediğim için yorumlar bölümünde akla gelebilirim, ama yerimde duruyorum. Google Etiket Yöneticisi, teknik bilgi veya eğitim (kurslar veya kendi kendine öğretilen) olmadan kullanımı “kolay” değildir.

Etiketleri, tetikleyicileri ve değişkenleri nasıl ayarlayacağınızı anlamak için bazı teknik bilgilere sahip olmanız gerekir . Facebook’tan piksel konum bırakarak Eğer varsa, gerekir bazı nasıl Facebook izleme pikselleri işin anlaşılmasını.

Google Etiket Yöneticisi etkinlik izlemeyi ayarlamak istiyorsanız, ihtiyacınız olacak bazı “olaylar” ne hakkında bilgi Google Analytics’in nasıl, sen raporlarını Google Analytics ve nasıl nasıl göründüğünü olaylar ile hangi verilerin izleyebilirsiniz kategorilerinizi, işlemlerinizi ve etiketlerinizi adlandırın.

GTM’de birden çok etiketi yönetmek “kolay” olmasına rağmen bir öğrenme eğrisi vardır. Kamburun üzerinden geçtikten sonra GTM, neleri izleyebileceğiniz konusunda oldukça kaygandır.

Google Etiket Yöneticisi’nin nasıl çalıştığını inceleyelim…
Google Etiket Yöneticisi’nin üç ana bölümü vardır:

Etiketler : Javascript snippet’leri veya izleme pikselleri
Tetikleyiciler : Bu, GTM’ye bir etiketi ne zaman veya nasıl tetikleyeceğini bildirir
Değişkenler : GTM’nin etiket ve tetikleyicinin çalışması için ihtiyaç duyabileceği ek bilgiler
Etiketler nedir?
Etiketler, üçüncü taraf araçlardan alınan kod snippet’leri veya izleme pikselleridir. Bu etiketler Google Etiket Yöneticisi’ne ne yapılacağını söyler .

Google Etiket Yöneticisi’ndeki yaygın etiket örnekleri:

Google Analytics Evrensel izleme kodu
AdWords Yeniden pazarlama kodu
AdWords Dönüşüm İzleme kodu
Isı haritası izleme kodu (Hotjar, CrazyEgg, vb…)
Facebook pikselleri

Tetikleyiciler nedir?
Tetikleyiciler, ayarladığınız etiketi tetiklemenin bir yoludur. Etiket Yöneticisine ne yapmak istediğinizi ne zaman yapacağını söylerler . Etiketleri bir sayfa görünümünde tetiklemek, tıklama tıklaması mı yoksa özel mi?

Değişkenler nelerdir?
Değişkenler GTM ek bilgilerdir olabilir işinize etiketi ve tetikleyici için gereklidir. Farklı değişkenlere bazı örnekler.

GTM’de oluşturabileceğiniz en temel sabit değişken türü Google Analytics UA numarasıdır (izleme kimlik numarası).

Bunlar, etiketleri kendi başınıza yönetmeye başlamak için bilmeniz gereken GTM’nin en temel öğeleridir.

Bunu şu anda okumaktan sıkıldıysanız, etiketlerinizi yönetmeyle ilgili herhangi bir sorununuz olmaz. Tamamen kaybolursanız, daha teknik birinden yardıma ihtiyacınız olacak.

Google Etiket Yöneticisi’nin Google Analytics’ten farkı nedir?
Google Etiket Yöneticisi, yalnızca üçüncü taraf kodlarını depolamak ve yönetmek için kullanılan tamamen farklı bir araçtır. GTM’de rapor veya analiz yapmanın herhangi bir yolu yoktur.

Kaynak Backlinko

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku