Dijital Pazarlama Ajansı nedir?

Son dönemde adını çokça duyduğumuz ve ileride muhtemelen daha da fazla duyacağımız iş kollarından birisi de hiç şüphe yok ki dijital pazarlama ajanslarıdır. Peki bu dijital pazarlama ajansı nedir, ne gibi işler yaparlar biraz daha yakından tanıyalım.

Dijital Pazarlama Ajansı Nedir?

Dijital pazarlama ajansı; alışılageldik pazarlama faaliyetleri ve taktiklerini, dijital dünyada da kullanan ve bununla birlikte teknolojinin getirmiş olduğu yeni nesil pazarlama araçlarını da bu çatı altında birleştirerek, güçlü ve daha net müşteri hedefleme yapmak suretiyle pazarlama faaliyetlerini yürüten şirketlerdir.

Özellikle Covid-19 nedeniyle insanların artık evlerinde izole olmaları, muhtemelen bu sürecin önümüzdeki yıllarda da devam etme ihtimali, bu süreçlerin tüm ticari işletmeleri dijital dünyaya adım atmaya zorlaması nedeniyle; ileride çok daha fazla dijital pazarlama ajansına ihtiyaç duyulacağı da artık kabul edilen bir durumdur.

Dijital Pazarlama Ajansı Ne İş Yapar?

Günümüzde dijital pazarlama ajansları, sıradan pazarlama şirketlerinin yanı sıra çok daha çeşitli hizmetler sunar.

Bunlar genel itibariyle;

  • Dijital Reklamcılık — Google, Facebook, Instagram, Twitter, Linked vb. platformlar üzerinden çevrimiçi reklamlarınızı oluşturma ve yönetme,
  • Yaratıcı Tasarım — web siteniz için tasarımlar, grafikler, markanıza özel logo ve içerikler ( her türlü resim, yazı, video, vs. gibi) üretme,
  • Web Geliştirme — sektörünüze özel olarak bir takım fonksiyonlara sahip web siteleri oluşturma ve yönetme,
  • SEO Yönetimi — web siteniz, blogunuz veya diğer çevrimiçi varlığınız için arama motoru sonuçlarında sıralamaları iyileştirme,
  • Sosyal Medya Yönetimi — Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn vb. gibi önemli platformlarda sosyal varlığınızı yönetme,
  • Stratejik Planlama ve Veri Analizi — bir sonraki pazarlama adımınızın ne olması gerektiğine karar vermenize yardımcı olmak için şirketinizin verilerini analiz etme,
  • Medya Planlama ve Satın Alma — TV, radyo, reklam panoları ve diğer basılı veya medya alanlarında reklam faaliyetleriniz için gerek satın alma işlemleri ve bunları yönetme,
  • Dönüşüm Hunisi Oluşturma / Yönetimi — müşterilerinizin markanızla etkileşime girerken geçeceği farklı dönüşüm hunilerini oluşturma veya yalnızca yönetme,
  • Metin Yazarlığı — E-postalar, web siteleri, reklamlar, sosyal medya veya diğer platformlarda markanız için yazılı içerikler üretme,
  • E-posta Yönetimi — E Posta pazarlama faaliyetleri kapsamında tüm kampanyalarınızı oluşturma ve izleme şeklinde sıralayabiliriz.

Dijital Pazarlama Ajansının Hedefi Ne Olmalı ?

Uzmanlıklar ve yaklaşımlar farklı olsa da, her dijital pazarlama ajansı genel itibariyle aynı hedefe sahiptir ki; o da sonuç almaktır ! Sonuç almak dediğimiz bu olgu aslında; müşterilerinin satış hacmini artırmak ve tabii ki marka bilinirliğini artırmak şeklinde algılanmalıdır.

Neden Dijital Pazarlama Ajansı ile Çalışmalı?

Dijital pazarlama sektörü, henüz yetişmiş personel anlamında yolunda başında olan sektörlerden birisi diyebiliriz. Elbette zamanla bu eksik tamamlanacak ve yeteri kadar yetişmiş personel; hem ajanslarda hem de dijital pazarlama faaliyetlerini kendi bünyesinde yürütecek işletmelerde istihdam edilecektir. Ancak yine de ajansla çalışıyor olmanın bir takım ayrıcalıkları olduğunu belirtmek gerekiyor. Bu ayrıcalıklar neler bunları da inceleyelim.

  1. İşletmeniz için Facebook ve Google reklam kampanyalarını yürütmek üzere tam zamanlı birini bulmak ve işe almak, hem zaman hem de ücret anlamında pahalı olabilir. Tüm gün bir dijital pazarlama uzmanı istihdam etmek yerine, sadece işi bu olan ve bu konuya odaklanmış olan bir ekipten destek almak; maddi anlamda ve sonuç anlamında size daha az maliyet fırsatı verebilir.
  2. Bazen siz veya şirketiniz çalışanları; reklamlarınızın, blog yayınlarınızın veya müşterilerinize sunduğunuz diğer tekliflerinizin neden beklendiği gibi performans göstermediğini anlayabilirsiniz. Böyle durumlarda en doğru yöntem; dışarıdan bir perspektifle durumu ele almak olacaktır. Dolayısıyla bir dijital pazarlama ajansından danışmanlık almak doğru bir karar olabilir.
  3. Eğer işinize yeni başlıyorsanız ve dijital mecralarda da kendinizi büyütmek istiyorsanız, bu durumda kesinlikle bir dijital pazarlama ajansından destek almak yerinde bir karar olacaktır. Doğru yerde, doğru zamanda ve doğru bir hamleyle; bir gecede bile herşeyin değişebileceğini defalarca yaşadık ve gördük. Artık bu başarı hikayelerinin sayısını bile unutmuş durumdayız.

Dijital Pazarlama Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Etmeli

Bir dijital pazarlama ajansı arıyorsanız ve neye göre seçim yapacağınızı bilmiyorsanız, aşağıdaki kriterleri göz önünde bulundurmayı ve seçeneklerinizde bulunan ajanslara bazı sorular sormayı deneyebilirsiniz.

Sorulması Gereken Sorular

  • Referanslarınız kimler ?
  • Kaç kişilik ekibiniz var ?
  • Planlarınızda hedef süreler belirliyor musunuz ?
  • Bizi nereden nereye ne kadar sürede taşıyabilirsiniz ?
  • Neden sizi tercih etmeliyiz ?

Bir dijital pazarlama ajansıyla anlaşmadan önce bu gibi soruları muhakkak sormalı, alacağınız cevapların gerçekçiliğini irdelemelli ve buna göre bir karar vermelisiniz.

Ayrıca kriter olarak; ajansın sahip olduğu yetkinlik sertifikaları, sektörel olarak sizin sektörünüzde bir başkası ile çalışıp çalışmadığı, vs. gibi konuları da göz önünde bulundurmalısınız.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku