Dünyanın En Büyük Pazaryerleri Hangileri?

Dünyanın En İyi Online Pazarları 2020

Dünya çapındaki kesin pazar listemizde hangi çevrimiçi pazarların ülkelerini, bölgelerini ve ürün kategorilerini yönettiğini öğrenin.

 

Küresel olarak, e-ticaret satışlarının% 50’sinden fazlası 2019 yılında çevrimiçi pazarlardan yapıldı ve her yıl ekonomiye 1.7 trilyon dolar katkıda bulundu. Ve daha fazla şirket pazarları online satışları teşvik etmek için en iyi platform olarak benimsediğinden, bu durumun önümüzdeki 5 yıl içinde önemli ölçüde büyümesi bekleniyor.

Amazon, eBay, Rakuten ve Alibaba’nın – çevrimiçi perakendenin devleri – iyi tanıyoruz ama yükselen yıldızlar kim? Dünyadaki diğer büyük oyuncular kimler? Niş ürünleri satmak için en iyi yerler hangileri?

Bu yazıda, dünyadaki tüm çevrimiçi pazarların kesin bir listesini derledik ve bu soruları ve daha fazlasını cevaplıyoruz.

50 pazarın tam listesi ile başlıyoruz, sonra en popüler ürün kategorilerine ve en iyi hizmet veren küresel bölgelere ve ülkelere bakıyoruz. En iyi dört ürün kategorisinin (moda, kitaplar, ev eşyaları ve elektronik) ayrıntılı bir dökümünü ekliyoruz ve son olarak ülke ve bölgeye göre en iyi pazarlara göz atıyoruz.

Çevrimiçi pazar yeri nedir?
Çevrimiçi pazar tanımlayan iki temel özellik vardır:

Aynı web sitesi üzerinden ticaret yapan birçok satıcı ve alıcı vardır.
Alıcılar siteden (veya uygulamadan) ayrılmadan ürün satın alabilirler.
Buna Shopping.com gibi fiyat karşılaştırma siteleri dahil değildir . Birçok satıcıdan ürün almasına rağmen, siteden ayrılmadan alışveriş yapamazsınız. Çevrimiçi pazarlardan ziyade reklam kanallarıdır.

Ayrıca, decluttr ve ubup gibi kullanılmış ürünleri satabileceğiniz bazı siteleri hariç tutar . Bunlarla, sadece doğrudan şirkete satabilirsiniz, bu yüzden sadece bir alıcı var. Kendilerini satmak için tüketicilerden ürün tedarik ediyorlar (genellikle çevrimiçi pazarlar aracılığıyla!)

Bu makale için, iki kritere daha uyan pazarlara odaklandık:

Alıcılar, işletmeler değil, çoğunlukla tüketicidir.
Pazar sadece hizmetler değil, fiziksel ürünler de satıyor.
Bu, elmas ticaret sitesi RapNet gibi yalnızca işletmeler arası (B2B) ticareti destekleyen pazar yerlerinin hariç tutulduğu anlamına gelir. Serbest çalışma web sitesi Upwork gibi hizmetler konusunda uzmanlaşmış pazar yerleri de hariç tutulmuştur.

Özetle, tüketicilere fiziksel ürünler satabileceğiniz gerçek çevrimiçi pazarlara bakıyoruz.

 

Pazaryeri Bölgesi Ürün Gamı Ziyaretçi Sayısı/Yıllık
1 Amazon global Genel 5.7B
2 PayPay Alışveriş Merkezi Japonya Genel 2.1b
3 eBay global Genel 1.6b
4 Mercado Libre Güney Amerika Genel 661.7M
5 AliExpress global Genel 639.1M
6 Rakuten global Genel 621.5M
7 Taobao Çin Genel 545.2M
8 Walmart.com Amerika Birleşik Devletleri Genel 469.0M
9 JD.com global Genel 318.2M
10 Etsy global Sanat, El Sanatları ve Hediyeler 266.3M
11 Shopee Güneydoğu Asya Genel 260.3M
12 Target.com Amerika Birleşik Devletleri Genel 258.3M
13 Flipkart Hindistan Genel 242.6M
14 En iyi satın alım ABD, Kanada, Meksika Elektronik 229.3M
15 Allegro Polonya Genel 208.6M
16 Tmall Çin Genel 202.8M
17 Lazada Güneydoğu Asya Genel 172.7M
18 Americanas Brezilya Genel 134.6M
19 Wayfair Kuzey Amerika, Avrupa Ev aletleri 125.3M
20 Zalando Avrupa Moda 119.0M

 

Amazon ve eBay’in ilk 3’te olması şaşırtıcı değil, Amazon ayda yaklaşık 6 milyar ziyaret çekiyor ve eBay 1.6 milyar alıyor. Bu pazarlardaki en büyük satıcıları dünyanın en iyi Amazon satıcıları ve dünyanın en iyi eBay satıcıları hakkındaki makalelerimizde bulabilirsiniz .

Japonya’nın PayPay Alışveriş Merkezi, listede daha önce hiç duymamış birçok batılı için sürpriz olabilecek ikinci sırada yer alıyor.

Mercado Libre, AliExpress ve Rakuten, ayda 600 milyondan fazla ziyaretle çok fazla olmamasına rağmen, bu üç ülke bir milyar ziyaret markasını kıran tek pazar yeridir.

Ürün Kategorisi sütununa bakıldığında, ilk 20 pazar, ezici bir şekilde genel mal satıyor ve sadece dört tanesi belirli bir ürün kategorisinde uzmanlaşıyor. Etsy, bu pazarların en büyüğüdür ve el yapımı ve zanaat ürünlerinin popülaritesinin altını çizmektedir. Özellikle rakip pazarların elektronik ve giyim eşyası gibi seri üretilen ürünlerde ticaret yaptığını düşündüğünüzde inanılmaz derecede güçlü bir niş.

İlk 20’de perakendeci olan pazar yerleri ile sadece pazar yeri olan pazarlar arasında neredeyse 50/50’lik bir bölünme vardır . Kendi pazarları ile en iyi bilinen perakendeci, satışların% 50’sinden fazlasının şimdi pazar satıcıları tarafından yapıldığı Amazon’dur. Ancak Walmart, JD.com ve Target gibi şirketleri de içerir. Bu şirketler mevcut perakende web sitelerine pazar yerleri ekleyerek alışveriş yapanlara daha fazla ürün seçeneği sunmakta ve satıcılar arasında fiyat rekabeti yaratmaktadır.

Coğrafi bölgelere gelince, ilk 20’de temsil edilen çok çeşitli bir karışım var. Altı küresel marka, ancak Japonya, Güney Amerika, Çin, Kuzey Amerika, Güneydoğu Asya, Hindistan ve Avrupa da pazarlarda temsil ediliyor. en iyi 20.

Bu listenin SimilarWeb verileri kullanılarak aylık tahmini web sitesi ziyaretlerine göre sıralandığını belirtmek önemlidir. GMV (brüt mal değeri) pazar büyüklüğü için ideal bir ölçü olsa da, bu çoğu çevrimiçi pazar için güvenilir bir şekilde kullanılamaz. Trafik verileri, dünya çapındaki tüm pazar yerlerine uygulanabilecek tutarlı bir popülerlik ölçümü sağlar.

2020’de neler değişti?
2019 boyunca üç büyük pazar kapandı:

Fiyat düşüşleri, Kanada’nın en büyük perakendecisi Loblaw tarafından kendi teknolojileri nedeniyle satın alındı, ancak pazarın kendisi tarafından satın alınmadı.
İngiltere pazar yeri Flubit, kripto para birimi sitesi MonetaryUnit tarafından satın alındı ​​ve tekrar ticaret yapmıyor gibi görünüyor.
iOffer, satılan taklit ürünlerle ilgili spekülasyonlar nedeniyle kapanmıştır.
Ayrıca bir dizi yüksek profilli marka değişikliği vardı:

Amazon, Souq.com’u satın aldı ve Souq UAE sitesini Amazon.ae olarak yeniden markaladı. Souq’un Mısır ve Suudi Arabistan siteleri Souq markası altında çalışmaya devam ediyor.
Rakuten Brazil, GenMarket olarak yeniden markalaştı.
PayPay Mall Ekim 2019’da piyasaya sürüldü ve Yahoo.co.jp’nin yerini aldı.

 

Çevrimiçi pazarlarda satılan en iyi ürün kategorileri

Ürün Gamı Aktif Pazaryeri Aylık Ziyaretçi Sayısı
1 Genel 77 15.8B
2 Moda 22 431.7M
3 Elektronik 5 289.3M
4 Ev aletleri 6 192.9M
5 Kitabın 5 44.3m
6 Sanat, El Sanatları ve Hediyeler 3 279.0M
7 Müzik 2 73.3M
8 Koleksiyon & Antika 2 5.1M
9 Müzik Enstrümanları 1 15.4M
10 Silahlar 1 11,2 milyon
11 Oyuncak 1 3.7M

Çok geniş bir ürün yelpazesinin satıldığı genel pazar yerleri, tüm pazar yerlerinin yaklaşık% 60’ını ve ilk 20’den 16’sını içeren en yaygın türdür.

Sadece moda satan çevrimiçi pazar yerleri, Zalando tarafından 20. sırada yer almasına rağmen, ikinci sırada yer alıyor.

Elektronik, Ev Eşyaları ve Kitaplar, Sanat, El Sanatları ve Hediyeler’in üstünde sıralanır. İngiltere’nin – Etsy genel listede 10. en özellikleri olsa da, ayda bir milyondan fazla ziyaretlerle Sanat, El Sanatları ve Hediyelik Eşya kategorisinde sadece iki pazar vardır notonthehighstreet ve küresel sitesi 1stdibs .

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku