Viral Pazarlama Tanımı, Örneği ve Avantajları Nedir?

Viral pazarlama bu modern internet çağında standart terminoloji haline gelmiştir. Sosyal medyanın ortaya çıkışı nedeniyle, büyük bir hit oldu. Birçok insan, tanımını bilmeden hayatlarında bu tür bir pazarlama denedi. Bu nedenle, viral pazarlamanın anlamını anlamak önem kazanmaktadır. Bu yazıda tanımı, özellikleri ve bazı örnekleri hakkında bilgi edineceğiz.

Viral Pazarlama Nedir?
viral pazarlama
Viral pazarlama, belirli mesajlar oluşturan bir pazarlama stratejisidir. Bu tür mesajlar bir kişiden diğerine hızla yayılır. Mesajın çok sayıda insana ulaşmasını sağlar. İnsanlar bu kelimeleri herhangi bir işi teşvik etmek için değil, kendi isteklerine göre yayarlar.

Sosyal medya ağları, viral pazarlamanın temelini yaydığı lider platformlardır. Bu platformların geniş erişimi, hızlı hızı ve kullanımı kolay özellikleri nedeniyle. Bunun en iyi örneği Youtube’un video paylaşım platformudur . Youtube’a yüklenen birçok video insanlar arasında paylaşılıyor. Milyonlarca görüşün kısa sürede toplanmasına ve böylece ‘viral’ hale gelmesine yardımcı olur.

Başarılı bir viral kampanya markanıza destek verebilir, ancak bazı tuzakları da olabilir. İnsanlar mesajı kendi özgür iradeleriyle paylaşırlar. Böylece iletiler iletilirken bozulabilir. Bazen de parodi olabilir veya yanlış yorumlanabilir.

Viral pazarlama nasıl çalışır.
viral pazarlama nasıl çalışır
Bir şirketin viral bir kampanya olduğunda yapacak çok işi yoktur. Bir viral pazarlama kampanyasında yer alan tüm adımlar oldukça basittir. Şirket, mesajını iletecek ve kullanıcı tabanını hedefleyecek bir tür içerik oluşturmak zorundadır. Mesaj doğrudan insanların hayal gücü ile ilgili olmalıdır. Haberler ve içerik doğru ve doğruysa, insanlar bunu paylaşmaya başlayacaktır. İçerik çok yakında viral olacak.

Bazı mesajlar başlangıçta markayı veya işletmeyi gösterir. İçeriğin niyeti hakkında bir gizem yoktur. Aniden viral olan markaların tanıtım faaliyetleriyle olur; çünkü mesajı sıradan insanlarla bir akor vurur. Diğer mesajlar başka markalarla ilişkilendirilip ilişkilendirilmediğini göstermeyebilir. Kullanıcılar bunu organik olarak oluşturulmuş bir içerik olarak alabilirler. Marka ancak içerik viral hale geldikten sonra kendini gösteriyor. Viral pazarlama kampanyasının herhangi bir noktasında, insanlar hiçbir şekilde aldatılmamış hissetmemelidir. Eğer böyle düşünürlerse, viral pazarlama kampanyası markanıza zarar verebilir.

İşletme içeriği aşırı paylaşmamalıdır. İçeriğin organik olarak viral bir kampanyaya yayılmasına ve büyümesine izin verilmelidir.

Viral pazarlamanın avantajları
1. Düşük Maliyetli

düşük maliyetli
Viral pazarlama kampanyalarında, işletmeler sürecin çoğuna dahil değildir. İçeriğin dağıtımı ve paylaşımı çalışmalarının çoğunu yapan kullanıcıları içerir. Reklam veya medya alanı satın alma ihtiyacı ortaya çıkmaz. Sosyal medya platformlarında yalnızca ücretli gibi bazı promosyonlara ihtiyaç duyulabilir. Bu, mesajınızı yaymak için büyük miktarda para harcamanıza gerek olmadığı anlamına gelir.

2. Geniş bir erişime sahiptir

geniş erişim
Bir viral pazarlama kampanyası, küresel kitleye ulaşma gücüne sahiptir. Büyük miktarlarda paraya ihtiyaç duyulmadan organik olarak gerçekleşir. Böylece, küçük bir işletme bile büyük bir maruziyet elde edebilir. Marka bilinciniz yükseldikçe ve yaygınlaştıkça gelecekte de yardımcı olur.

3. Kısa sürede önemli bir büyümeye neden olabilir.

kısa dönem büyüme
Viral pazarlama kampanyaları, önemli ölçüde büyüme sağlayan birkaç araçtan biridir ve zaman alıcı bir süreç değildir. Böyle hızlı bir büyüme yaratmak her işletme tarafından oldukça arzu edilir, ancak nadiren gerçekleşir. Viral pazarlama, gerçeğe dönüşmesine yardımcı olabilir. Patlayıcı büyümeye ulaşılmasa bile, istikrarlı bir iş büyümesi sağlanması garanti edilir. Önemli ölçüde daha az masrafla gerçekleşecektir.

Ana Medyaya Maruz Kalma
Pazarlama kampanyaları viral hale geldiğinde, ana akım medya kuruluşları onlara önemli bir yer verir. Gelen pazarlamacılar anaakım medyaya ihtiyaç duymadıklarını iddia edebilirler. Ancak, ana akım medyanın güç ve güç üzerinde önemli bir etkisi olduğu kabul edilen bir gerçektir. Viral kampanyaların genel kapsamı hakkında en iyi şey, ücretsiz gerçekleşmesidir.

1. Kurşun üretimi için inanılmaz derecede önemli

olası satış yaratma
Viral pazarlama kampanyaları potansiyel satışlar oluşturmak için faydalı olabilir. İnsanlar popüler kültüre ve trendlerine ilgi duyuyor. Viral kampanya ile markanızı tanıyorlar. Sonra potansiyel müşterilere dönüşüyorlar. Marka ile kişisel bir bağlantı hissediyorlar. Şu anda yeni müşterilerinize dönüşmeyebilirler . Ancak, gelecekte ürün ve hizmetlerinizden yararlanma olasılığı daha yüksektir.

2. İnvaziv değildir

invaziv değil
Kullanıcı, bir viral pazarlama kampanyasındaki içeriği izlemeye ve paylaşmaya karar verir. İşletme, sürücüyü veya insanları viral hale getirmek için hiçbir şekilde zorlamaz. İnsanlara markanın invazif olmadığını belirten bir mesaj gönderir ve bu mesaj her zamanki reklamcılık biçimlerine yayılamaz.

ALS Buz Kovası Mücadelesi – Viral bir pazarlama kampanyası için harika bir örnek.

ALS Buz Kovası Mücadelesi 2014 yılında başladı. Amyotrofik Lateral Skleroz (ALS) hakkında kamuoyunda farkındalık ve fon yaratmak istiyorlardı. Mücadeleye katılan insanlar başlarına bir kova buz gibi su dökmek zorunda kaldılar. Daha sonra aynı şeyi yapmak için üç kişiyi aday göstermek zorunda kaldılar. Meydan okumaya katılan herkes de davaya bağışta bulunma sözü verdi.

Buz Kepçe Mücadelesi
Kampanya viral hale geldi ve dünya çapında başarılı oldu. Dünya çapında 17 milyondan fazla insan bu mücadeleye katıldı. 8 hafta içinde bu sebeple inanılmaz bir 115 milyon dolar toplandı. Yarışmaya birçok ünlü de katıldı.

Sonuç
Viral pazarlama kampanyaları, pazarlama ekosisteminde yeni bir gelişme olmuştur. Ancak zaten önemli bir etki yarattılar. Viral pazarlama, dijital pazarlamanın tüm manzarasını değiştirdi . Viral pazarlama, markanızın insanların zihinlerinde önemli bir izlenim bırakmasına neden olabilir.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku