Facebook A / B Testi nedir? Facebook A / B Testinin Rolü

 

Sosyal medya her zaman hayatımızın ayrılmaz bir parçası olmuştur. Dünyanın her yerinden yabancılarla iletişim kurmaktan markaların kendileri için bir isim yapmalarına yardımcı olmak için Sosyal Medya kesinlikle işletmeler için çok şey yaptı ve bunun için yeterince teşekkür edemeyiz.

Sosyal medya hakkında konuştuğumuzda, akla ilk gelen şeylerden biri Facebook . Facebook’un yardımıyla işletmeler dünyanın uzak ve geniş bölgelerinde bulunan insanların çoğuna ulaştı .

Sadece bu değil, Facebook platformlarıyla ilgili belirli araçların ve çabaların yardımıyla işletmeler sürekli olarak markalarına sonuç veriyor. Buradaki insanların Facebook’a bu kadar takıntılı olmasının en önemli nedenlerinden biri,

Ancak, bu yazıyı burada yazmamızın sebebi bu değil ve siz de okuyorsunuz.

Facebook dünyasının bir parçası olan ve pazarlama stratejilerine dahil etmeyi kabul eden markalara ve işletmelere çeşitli faydalar sağlamak için buradayız . Facebook AB Testinden bahsediyoruz. Bölünmüş Test olarak da bilinir ve pazarlamacıların kampanyalarının gücünü ölçmelerine yardımcı olur, böylece sonunda onlara en iyi sonuçları sunabilecek bir kampanyayı seçebilirler.

Facebook A / B dünyasına derinlemesine dalış yapalım Test ve kilit özelliklerini anlayalım –

Sayfa İçeriği
Facebook’ta A / B Testi Hakkında Her Şey
Bu gün online işletme sahipleri tarafından kullanılan en önemli yöntemlerden biri Facebook Split Test yöntemidir. Hepimiz biliyoruz ki, tüm dijital pazarlamacılar sürekli olarak yaptıkları çabaların optimizasyonuna yardımcı olacak çeşitli seçenekler aramaktadırlar.

Ad by Valueimpression
Facebook AB Testi – 2
Uzun bir süredir Facebook’taysanız, muhtemelen Facebook AA / B testini duymuş olabilirsiniz. Bu, dijital pazarlamacılar tarafından pazarlama zorluklarıyla ilgili yaşadıkları sorunları çözmek için kullanılan en iyi yöntemlerden biridir.

Facebook platformlarında yapılan Ayırma Testi, Facebook platformunda yayınlanan farklı reklamlarda yapılan A / B testinin kendi sürümüdür.

Bu özel test yönteminin yardımıyla, işletme sahipleri hedef kitleleriyle tam olarak neyin işe yaradığını öğrenebilecekler . Facebook sayfalarında nasıl göründüğünü ve iş hedefleriniz için sonuçların nasıl olabileceğini öğrenmek için kitlenizden aldığınız reklamların farklı yönlerini test edebileceksiniz.

Facebook A / B Testinin Rolü
Facebook’ta A / B Testi yönteminin, dijital pazarlamacıların en iyi reklamlara sahip daha fazla insana ulaşmak için kullanabileceği en iyi yöntemlerden biri olduğu konusunda şüphe yoktur. Ancak, bu konuda biraz şüpheci iseniz, tamamen anlıyoruz.

Facebook pazarlama ve reklamcılık dünyasına yeni başlıyorsanız, sizin için sürpriz olabilir. Bu yüzden; burada size Bölünmüş Test veya Facebook A / B Test yönteminin Facebook platformunda sayfaları olan tüm markalar ve işletmeler arasında çok popüler olmasının ana nedenlerinden bazılarını sunacağız.

1) Sıfır Giderler
Facebook AB Testi – 3

Bölünmüş testler hakkında bilmeniz gereken en iyi şeylerden biri, bunun için ek bir miktar para harcamanız gerekmeyeceğidir. Bu, özellikle yayınladığınız reklamların her zaman Facebook’ta olması durumunda geçerlidir. Facebook reklamlarının fiyatı zaten belirlenmiş ve hepimiz bunu biliyoruz.

Ancak, bilmediğiniz şey, diğer test yöntemlerinin aksine, reklamlar için zaten ödediğiniz tutardan daha fazla para ödemek zorunda kalmayacağınızdır.

Kitle, mevcut farklı reklam kümelerine göre kolayca bölünür.

Marka reklam setlerinde değişkenlerin her birini test etmek mümkün olacak. Bu, kitleyle daha iyi performans gösterecek reklamların tam sürümlerini bulmak için yapılacaktır.

Kitlenin önünde en iyi performansı gösteren sürüm, Facebook sayfalarında yayınlanmak üzere seçilecek. Test yönteminin kazanan reklama, sonuç başına reklamlardan çıkan maliyetler temelinde karar verebildiğini bilmek önemlidir.

Yani paranızın Facebook platformunda sadece basit bir reklam temelinde ne şekilde harcandığını hiç merak ettiniz mi?

Facebook profilinizin sayfalarında bir reklam oluştururken, o zaman her zaman bir bütçe oluşturulur.

Ad by Valueimpression
Sizinle Split test yöntemine sahip olduğunuzda, aynı bütçeyi kullanabilir ve daha sonra sahip olduğunuz diğer tüm varyasyonlar ve varyasyonlar arasında bölebilirsiniz.

Bu, sürümlerin test edilmesi söz konusu olduğunda işleri basitleştirir.

Ayrıca, ek para harcamanıza da gerek yok. Bu şekilde, beklenen ve en üretken sonuçları sunacak en etkili Reklamı bulacaksınız.

2) Kitleyi Optimize Edin
Facebook AB Testi – 4
Facebook Split test yönteminin yardımıyla, yayınladığınız reklamlar için en iyi kitleyi bulabileceksiniz.

Bu belirli test yönteminin yardımıyla reklam verimliliğini test edebileceksiniz.

Bunun dışında, reklam sürümlerini ayrı kitle gruplarına da hedefleyebileceksiniz.

Ad by Valueimpression
Bu kesinlikle gördükleri reklamlara daha fazla yanıt verecek mükemmel kitlenin belirlenmesine yardımcı olur.

Böylece, bir şekilde, reklamverenler de daha başarılı olacak reklamlar yayınlayabilir. Bu kesinlikle test yöntemlerinin en iyi avantajlarından biridir.

Facebook A / B Testini kullanarak, Reklamınız için en alakalı kitleleri tanıyacak ve daha sonra bunları iyi kişiselleştirilmiş bir kampanyayla hedefleyerek ürünleriniz ve hizmetleriniz için gerekli dönüşümleri elde edeceksiniz .

3) Daha İyi Kararlar Alma
Facebook AB Testi – 5
Facebook A / B testinin insanlar arasında bu kadar popüler olmasının nedenlerinden bir diğeri, sadece sonuçların analizinde size yardımcı olmakla kalmıyor, aynı zamanda işletmelerin de daha iyi kararlar almasına yardımcı oluyor.

Ad by Valueimpression
En etkili reklamcılık yöntemleriyle doğru hedef kitleye en iyi şekilde ulaşıyor olabilirsiniz. Değişime gerek olmadığını düşünebilirsiniz. Ama test etmediğinde bunu nasıl öğreneceksin?

Bu nedenle, Facebook A / B testinin bu kadar popüler olmasının nedenlerinden bazıları bunlar. Facebook’ta bir reklam yayınladığınızda bunu yaptığınızdan emin olun.

Şimdi kampanyanızın performansını artırabilecek en iyi Facebook A / B Test ipuçlarından bazılarına derinlemesine bakalım .

Bazı İnanılmaz Facebook A / B Test İpuçları
Facebook Reklamı için mükemmel bir kopya almak Reklam zor olabilir. Sonunda mükemmel olanı elde etmek için birkaç deneme yapmanız gerekebilir. Yapabileceğiniz en iyi yollardan biri iki farklı içerik hazırlamaktır.

Düşük performanslı olan çıkarılabilir ve iyi olan biri daha fazla çalışılabilir.

Ad by Valueimpression
Uygun bir kitle yanıtı almak için içeriği yalnızca kitleye göre kontrol etmek önemlidir.

Bu nedenle, çok fazla beyin fırtınası yapıldıktan sonra Facebook A / B testi kavramı ortaya çıktı. Yayınınızın Facebook A / B testi için bazı ipuçları.

Küçük Değişiklikler Yapma
Facebook AB Testi – 6
Yazı başlığında veya görüntüde küçük değişiklikler yapabilirsiniz.

Böyle küçük değişiklikler yaparak, seyircinin tepkisini fark edebilirsiniz. Sonuçlara bağlı olarak, gelecek için bir kopya oluşturabilirsiniz.

Bütçe
Bu tür test stratejileri için büyük miktarda talep edebilecek birkaç kişi olacaktır. Bu durumda yapmanız gereken tek şey kulaklarınızı kapatmaktır.

Bunun nedeni, Facebook’ta bu tür testlerin kesinlikle ücretsiz olarak gerçekleştirilmesinin mümkün olmasıdır.

Her nasılsa, terfi edilen testle karşılaşırsanız, varyasyonun sınırı sadece 10 $ olmalıdır.

Geniş Hedefleme
Kitleyi geniş bir şekilde hedeflemeniz gerekir. Bu, çok sayıda müşteriniz olduğunda, şimdi mevcut olanların diğer görünümlerini bulmanız gerektiği anlamına gelir.

Bu tür trafikle karşılaşmak için Sosyal A / B aracı gibi seçenekleri kullanabilirsiniz.

Bu müşteriler yalnızca içeriklerinizi beğenmeyecek, aynı zamanda potansiyel bir müşteri olmanın potansiyelini de göstereceklerdir.

Test Sıklığı
Böyle mutlak yoktur frekans izlemeniz gerekiyor ama emin frekansı yüksek gitmez emin olun gerektiğini test.

Bu, görüntüleyenleri her saat içerikle aşırı yüklemeye devam ederseniz, onlara çok fazla tepki vermeyi bırakacakları zaman yavaşça gelecektir.

Günde üç ila dört test sıklığı mükemmeldir.

Testten sonra müşterilerin ilgisini öğrenebileceğiniz için, müşterilerin beğenilerine göre daha fazla içerik yayınlayabileceksiniz ve müşteriler de bundan daha fazla keyif almaya başlayacaklar.

Durulama ve Tekrarlama
Müşterilerin zevkini ve ilgisini anladığınızda test çalışmalarınızın sona ereceğini düşünmeyin.

Müşterilerin tercihleri ​​zaman zaman değişmeye devam edecektir.

Bu nedenle, müşterilerin ilgisiyle güncel kalabilmeniz için zaman zaman test yapmaya devam etmeniz önemlidir.

Sonuç olarak…
Şu anda, yeni Facebook algoritması kişisel içeriğe profesyonel olanlardan çok daha fazla öncelik vermektedir.

Böyle bir durumda, müşterilerinize mümkün olan en kişisel şekilde ulaşmanız çok zorlaştı.

Bu nedenle, A / B testi müşterilerin ilgisini anlamada yardımcı olabilir. Ayrıca, yayınınızdaki paylaş düğmesinin yardımıyla okuyucularınızı içeriğinizi paylaşmaya motive edebilirsiniz.

Böylece, Reklamınızın ve Facebook’taki yayınlarınızın farklı seçeneklerini ve varyasyonlarını deneyerek, kampanyanız için en iyi sonuçları sunacak olanı bulacaksınız.

Kampanyanız için Facebook A / B Testi hakkında şüpheleriniz mi var? Aşağıdaki yorumlarda bizimle paylaşın.

Kaynak Backlinko

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku