Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılmalı?

Anahtar kelime araştırması, çevrimiçi varlığınızın belkemiğidir. Bu uygulamanın organik aramadaki sıralamanızı ve görünürlüğünüzü belirlediği yaygın bir bilgidir. Ancak, anahtar kelime araştırmasının yapılma şekli zaman içinde değişti. Bugün, Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcı’yı yüksek arama hacmine sahip ifadeler bulmak ve sitenizi onlar için optimize etmek yeterli değildir.

Daha üst sıralarda yer almak için kullanıcı deneyimlerini iyileştirmeye ve aramalarının ardındaki amacı anlamaya odaklanmanız gerekir. En önemlisi, bu anahtar kelimelerin etrafında kaliteli içerik oluşturmanız gerekir . Bu uygulamalar yalnızca çevrimiçi maruziyetinizi iyileştirmekle kalmaz, aynı zamanda sitenize alakalı trafik çekmenize ve potansiyel satışlara ve satışlara dönüştürmenize yardımcı olur.

Anahtar kelime araştırmasının faydaları ve bunu gerçekleştirirken izlemeniz gereken bazı temel adımlar aşağıda verilmiştir.

Anahtar Kelime Araştırması nedir?
Anahtar kelimeler, çevrimiçi arama yapanların çevrimiçi arama yapmak ve doğru içeriği bulmak için kullandıkları kelime öbekleridir . Örneğin, birisi yüz maskesi yapmak isterse, Google’a “yüz maskesi diy” veya “ev yapımı yüz maskesi” gibi bir şey gönderir.

Amacınız, arama yapan kişilerin kullandıkları anahtar kelimeleri tanımlamak ve web sitenizin sayfalarını SERP’lerde daha görünür hale getirmek için optimize etmektir. Anahtar kelime araştırması diyoruz.

Anahtar Kelime Araştırması Geçmişte Nasıl Çalıştı?
Anahtar kelimeleri araştırma yaklaşımı zamanla değişti. Yani, 10 yıl önce Google, arama yapanların ne tür sonuçlar beklediğini bilmiyordu. O zamanlar tarayıcıları sayfayı tarar ve arama sorgusuna benzer anahtar kelimeler arar. Başka bir deyişle, pazarlamacılar için en yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimeleri belirlemek ve içeriklerini onlarla spam yapmak için Google Anahtar Kelime Planlayıcı’yı kullanmak yeterliydi.

Anahtar kelime doldurmayı önlemek ve kullanıcılara daha alakalı ve kaliteli içerik sunmak için Google birkaç algoritma güncellemesi başlattı. Anahtar kelime araştırmalarını etkileyen en önemli algoritma güncellemeleri şunlardır:

Google Panda (2011) – düşük kaliteli ve çoğaltılan içeriği cezalandırır.
Google Penguin (2012) – siteleri spam içerikli anahtar kelimelerle cezalandırır.
Google Hummingbird (2013) – anlamsal arama ve arama amacının iyileştirilmesine odaklanır.
Google Rank Brain’in Önemi
Günümüzün kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimleri çağında Google, kullanıcıların aramalarının ardındaki içeriği anlamaya çalışmaktadır. Amacı, arama amacını bilmek ve her kullanıcıya doğru içeriği sağlamaktır. Burası yapay zekaya başvurdu ve sonuç olarak RankBrain piyasaya sürüldü.

RankBrain , Google’ın arama motorunun arama sorgularını anlamasına yardımcı olan yapay zeka bileşenidir . Makine öğrenimini kullanır ve Google’ın arama sonuçlarının arama sonuçlarıyla nasıl etkileşime girdiğini ve aramalarının ardındaki amacın ne olduğunu anlamasına yardımcı olur.

2019 ve Ötesi Anahtar Kelime Araştırmaları
Google’ın algoritma güncellemelerinin ve RankBrain’in yükselişiyle, anahtar kelime araştırması da gelişti. Yani, hepsi karlı anahtar kelimeleri belirlemek ve web sitenizi onlarla doldurmakla ilgili değildir. Aksine, anahtar kelime araştırması daha güncel ve doğal hale gelmiştir . Artık arama sorgularının arkasındaki fikri anlamaya odaklanıyor ve çok sayıda faktöre bağlı.

Kullanıcı Merkezli Anahtar Kelime Araştırmasının Yararları
Anahtar kelimeleri araştırmanın bu yolu, SEO stratejinize aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli şekillerde fayda sağlar:

Hedef Kitlenizi Daha İyi Anlamak
Daha önce de bahsettiğim gibi, anahtar kelime araştırması aslında hedef kitlenizin kullandığı kelime öbeklerini belirleme sürecidir. Nişinizde en popüler anahtar kelimeleri bularak, kitlenizin kim olduğunu, ne tür içerik görmek istediklerini, ihtiyaçlarının ne olduğunu vb. De anlayabilirsiniz. Bu veriler, daha güvenilir alıcılar oluşturmanıza ve müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılamanıza yardımcı olacaktır.

İçerik Stratejinizi Sıkma
Anahtar kelime araştırması, sektörünüzdeki popüler konuları keşfetmenizi sağlar. Bu şekilde sektör güvenilirliğinizi artıracak, içeriğinizi daha ilgi çekici ve dikkat çekici hale getirecek ve mantıksal olarak sıralamanızı artıracaksınız . Burada hem temel bir Google arama hem de içerik keşif aracı size çok yardımcı olabilir.

Alakalı Anahtar Kelimeleri Belirleme
Çevrimiçi bir marka oluştururken, insanların sizin hakkınızda ne düşündüğünü ve ne hissettiğini bilmek istersiniz. Başka bir deyişle, marka duyarlılığınızı ölçmek istersiniz. Olumlu, olumsuz ya da tarafsız mı? Anahtar kelime araştırmalarının yine yardımcı olabileceği yer burasıdır. Yani, arama yapanlarınızın etkinliklerini izlemenize ve sizinle ilgili bilgi edinmek için ne tür ifadeler kullandıklarına bakmanıza olanak tanır.

Rakipleri İzleme
Anahtar kelime araştırması yaparken her zaman rakiplerinize odaklanabilirsiniz. Hangi anahtar kelimeleri sıraladıklarını bilerek, sektörünüzü daha iyi anlayacak, sizin için işe yarayabilecek anahtar kelime hedefleme stratejilerini “kopyalayacak” ve aynı zamanda öne çıkıp bunlarla rekabet etmenin etkili yollarını bulabileceksiniz.

Alakalı Konuların Bir Listesini Oluşturun ve Anahtar Kelime Fikirlerine Dönüştürün
Anahtar kelimelerinizi tanımlamanın ilk adımı, sektörünüz ve işinizle ilgili konuların ayrıntılı bir listesini oluşturmaktır. Örneğin, bir spor blogu çalıştırıyorsanız, farklı spor türleri hakkında yazacaksınız ve bunlar konularınız.

Kısa Kuyruk Anahtar Kelimeler Vs. Uzun Kuyruk
Bu ifadelerin anahtar kelimeleriniz olmadığını unutmayın. Bunlar, size yol gösterecek ve anahtar kelime araştırmanız sırasında doğru kelime öbeklerine odaklanmanıza yardımcı olacak bazı daha geniş konulardır. Amacınız onları daha spesifik ifadelere daraltmaktır.

Diyelim ki bisiklet hakkında yazıyorsunuz. Sıralamak istediğiniz anahtar kelimelerden birinin “bisiklet” olduğunu anlamak için SEO uzmanı olmanıza gerek yoktur. Bunlar, büyük bir arama hacmine sahip oldukları için bir süre önce son derece popüler olan kısa kuyruklu anahtar kelimelerdir. Ancak, çok popüler anahtar kelimeleri hedeflerken, rekabetiniz de mükemmeldir. Bu nedenle, blogunuz dijital pazarlama ekosisteminde yeniyse, bu tür anahtar kelimeler için üst sıralarda yer almazsınız.

Yine de, daha derine indiğinizde, insanların aradığı birçok doğal ve organik anahtar kelime olduğunu göreceksiniz. Bunlardan bazıları, örneğin, “bisiklete binmenin sağlık yararları”, “kaç kalori bisiklet yakar”, “bisikletçiler için en iyi mobil uygulamalar” vb. Bunlar genellikle 3 kelimeden fazla uzun kuyruklu anahtar kelimelere örnektir.

Daha düşük bir arama hacmine sahip olmalarına rağmen , daha az rakipleri de vardır, yani SERP’lerde yüksek sıralama şansınız daha yüksektir. Ayrıca, sitenize doğru trafiği çekmenize ve potansiyel müşterilere ve müşterilere dönüştürmenize yardımcı olacak şekilde daha spesifiktirler. Her şeyden önce, anahtar kelimelerinizin organik ve doğal olarak ekleneceği daha kullanıcı dostu yayınlar oluşturma fırsatı verir.

Şu anda hangi Anahtar Kelimeleri Sıraladığınızı bilin
Anahtar kelime araştırmanız sırasında atmanız gereken ilk adımlardan biri, zaten hangi anahtar kelimeleri sıraladığınızı görmektir. Bu, sizin için hangi anahtar kelimelerin işe yarayıp yaramadığını görmenizi sağlar ve bu şekilde sıralamanızı yükseltir.

Çok sayıda SEO aracı burada size yardımcı olabilir. Örneğin, SEMrush ile sayfa URL’nizi girmeniz yeterlidir ve hangi anahtar kelimeler için sıralandığını görürsünüz. Ahrefs, sitenizin sıraladığı anahtar kelimeleri otomatik olarak algılar. Hem AccuRanker hem de Ahrefs, anahtar kelimelerinizi belirli bir konuma göre analiz etmenize olanak tanır. Google Analytics’te Konsol verilerini de etkinleştirebilirsiniz . Bu, anahtar kelime öbeklerinizi, tıklamalarınızı ve Google’daki ortalama konumu gözlemlemenize yardımcı olur.

Elbette, veri izleme çabalarınızı otomatikleştirerek anahtar kelime izlemeyi de artırabilirsiniz. Daha iyi sonuçlar elde etmek için zaten kullandığınız araçların özelliklerini birleştirebileceğiniz özelleştirilmiş gösterge tabloları oluşturmanıza olanak tanıyan birçok raporlama aracı vardır. Bununla birlikte, alakalı sonuçlar elde etmek için verilerinizi stratejik olarak izlemeniz gerekir. Yüksek Kaliteli Pazarlama Raporları Hazırlama Rehberi, kitleleri anlamanın, doğrudan hedefler belirleme ve doğru KPI ve metriklerle hizalamanın işlevsel gösterge panoları oluşturmanın anahtarı olduğunu vurgular.

Güçlü Anahtar Kelime Kaynakları
Anahtar kelimeleri tanımlamak için kullanabileceğiniz çok sayıda araç ve taktik vardır. Ancak, kitlelerinizi ve arama amaçlarını anlamanıza yardımcı olanlara da odaklanmalısınız. İşte başlamak için birkaç taktik.

Google Anahtar Kelime Planlayıcı
Bu kesinlikle çevrimiçi pazarlamacıların ilk (ve en popüler) seçimidir. Anahtar kelime araştırması daha karmaşık hale gelmiş ve birçok gelişmiş anahtar kelime araştırma aracı oluşturulmuş olsa da, GKP’yi anahtar kelime araştırmanızın temeli olarak kullanabilirsiniz .

GKP’yi kullanmak için bir Google Ads hesabınızın olması gerekir. Ardından, Araçlar’ı tıklayın ve Anahtar Kelime Planlayıcı sekmesine gidin. Alakalı anahtar kelime önerileri almak için seed anahtar kelimenizi girmeniz gereken “Yeni Anahtar Kelimeleri Bul” seçeneğiniz vardır.

Google arama
Temel Google araması, alakalı ve uzun kuyruklu anahtar kelimelerin olağanüstü bir kaynağı olabilir. En büyük yararı, kitlelerinizin gerçekten aradığı anahtar kelimeleri göstermesidir. Kullanabileceğiniz üç özellik vardır:

Otomatik tamamlama
Google, arama kutusuna anahtar kelime önerileri sunmaya çalışmaktadır. Bu öneriler gerçek aramalara dayandığından, potansiyel anahtar kelimelerin hazinesi olabilir. Örneğin, arama kutusuna “en iyi bisiklet sürmeyi” yazar ve boşluk düğmesine basarsanız, “en iyi bisiklet uygulamaları”, “en iyi bisiklet ayakkabıları”, “en iyi bisiklet egzersizleri” vb. Gibi öneriler alırsınız.

İnsanlar Ayrıca Soruyor
Kişiler Ayrıca Sor snippet’i , Google tarafından sağlanan değerli özelliklerden biridir. Basitçe söylemek gerekirse, insanların anahtar kelimenizle alakalı sorular sorduğunu gösterir. Bunlar, arama amacınızı anlamanıza ve her şeyden önce değerli uzun kuyruklu ve konuşma anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olabilir.

Şununla İlgili Aramalar:
Bu özellik Otomatik Tamamlama özelliğine benzer. Yani, belirli bir tohum anahtar kelimesini google’a yönlendirirsiniz ve ardından sayfanın en altındaki “İlgili Aramalar” a kaydırırsınız. Örneğin, Google “bisiklet uygulaması” nı kullanırsanız, “android için en iyi bisiklet uygulaması”, “2019’daki en iyi bisiklet uygulaması”, “canlı izleme bisiklet uygulaması” vb. Gibi öneriler alırsınız.

Halka Cevap Ver
Bu uygulama Google Suggest’e benzer şekilde çalışıyor. Yani, müşterilerinizin sorduğu soruların bir listesini verir. Bu aracı kullanmak kolaydır. Yani, tohum anahtar kelimenizi girmeniz ve “Soruları Al” tuşuna basmanız yeterlidir. Görselleştirilmiş verilerin dışında, üç tür anahtar kelime fikri bulacağınız “Veri” sekmesine de gidebilirsiniz – soru tabanlı sorgular, uzun kuyruk sorguları ve ilgili konular.

Reddit
Reddit, dünyanın her yerinden insanlarla bağlantı kurmak, sorular sormak ve değerli cevaplar sunmak için günlük platformumuzdur. Bu nedenle, inanılmaz bir anahtar kelime kaynağı olabilir. Bunun arkasındaki fikir basittir – tohum anahtar kelimenizi arama kutusuna yazın ve alakalı alt dizinleri arayın. Ardından, çok sayıda yorumu olan popüler basamakları arayın. Bu tür iş parçacıkları, arama amacını anlamak için kullanabileceğiniz çok sayıda uzun kuyruklu anahtar kelimeye sahip olabilir.

YouTube Önerileri
YouTube, dünyanın en büyük arama motorlarından biridir. Bu nedenle, anahtar kelime araştırmanız sırasında yoksaymak, çok sayıda harika anahtar kelime fırsatını kaçırmak anlamına gelir. Yazabileceğiniz her bir tohum anahtar kelimenin arkasında çok sayıda arama vardır. Örneğin, “makyaj” kelimesini ararsanız, “diy-makyaj”, “makyaj dönüşümü” gibi bir dizi potansiyel anahtar kelime görürsünüz.

Vikipedi
Vikipedi’nin mantıksal bir yapısı vardır; daha geniş konular daha spesifik olanlara ayrılır. Örneğin, “Egzersiz” konusunu ararsanız, “aktif yaşam”, “ısınma”, “egzersiz yoğunluğu”, “anaerobik egzersiz” vb. Gibi bir dizi alt kategori ve öneri göreceksiniz.

Anahtar Kelime Analizi
Artık bir anahtar kelime listesi oluşturduğunuza göre, bunların alaka düzeyini ve etkinliğini analiz etme zamanı. Analiz sürecinde dikkate alınması gereken üç temel kriter vardır:

1. Bir anahtar kelimenin popülerliği – arama hacmi beklenen sonuçları sağlayacak kadar yüksek mi?

Her bir anahtar kelime için arama hacmini kolayca görebileceğiniz Google Anahtar Kelime Planlayıcı’daki verileri analiz ederek başlayabilirsiniz. Google Arama Trendleri, aynı zamanda, anahtar kelimenin popülerliğinin zaman içinde nasıl değiştiğini görmenizi sağladığı için harika bir araçtır.

2. Anahtar kelime zorluğu – belirli bir anahtar kelimeyi sıralamanız sizin için ne kadar zor .

Mantıksal olarak, daha yüksek bir anahtar kelime zorluğu, sitenizin belirli bir kelime öbeği için sıralamasının daha zor olacağı anlamına gelir. Burada geri bağlantıların kalitesi ve sayısı son derece önemli bir rol oynamaktadır. Anahtar kelime zorluğunu sizin için hesaplayacak birçok anahtar kelime araştırma aracı vardır. Bu metriği izlerken bir şeyi aklınızda bulundurun. Yani, yalnızca genel bilgiler sağlayan bir rehberdir. Ne kadar iyi sıralayacağınız, genel SEO çalışmalarınıza, sitenizin kalitesine ve içeriğinizin alaka düzeyine de bağlıdır.

3. Arama amacı – içeriğinizin hedef kitlenizle ne kadar alakalı olduğu.

Farklı arama amacı türleri vardır . Birincisi, kullanıcının belirli bir siteyi aradığı navigasyon. İkincisi, çevrimiçi bir şey öğrenmek isteyen kullanıcılar tarafından yürütülen bilgilendirme amaçlıdır. Üçüncüsü, çevrimiçi bir şey satın almak isteyen kullanıcılar tarafından gerçekleştirilen işlem sorgularıdır. Son olarak, satın almadan önce markaları ve ürünleri araştıran insanlar tarafından yapılan ticari bir arama var. Amacınız, kullandığınız her anahtar kelimenin arkasındaki amacı anlamak ve bunun için doğru türde içeriği optimize etmektir.

Sayfalarınızı Anahtar Kelimeler İçin Optimize Etme
Sitenizi anahtar kelimeler için optimize ederken, odak anahtar kelimeleri seçerek başlayın. Bu anahtar kelimeler konunuzu gösterir ve bir sayfanın farklı öğelerinde görünür. Bunlar genellikle tam eşlemeli anahtar kelimelerdir ve bunları başlık etiketinize, meta etiketinize, başlıklar, alt başlıklar ve metin içeriğinize eklemeniz gerekir. Ancak, sayfalarınızı anahtar kelimelerle doldurmayın. Her zaman mantıklı olduğu yerde organik olarak eklemeye çalışın.

Sayfaları optimize ederken, uzun kuyruklu anahtar kelimelerin önemini unutmayın. Günümüzde arama yapanların geleneksel anahtar kelimeleri konuşma anahtar kelimeleriyle değiştirdiği sesli aramalar döneminde, içeriğinizi doğal anahtar kelimeler için de optimize etmeniz gerekir. Bu anahtar kelimeler, kullanıcı memnuniyetini ve katılımını artırmanın yanı sıra mobil ve sesli aramalarda yüksek görünmenizi sağlar .

En önemlisi, çevrelerinde yüksek kaliteli içerik oluşturmazsanız, doğru anahtar kelimeleri hedeflemenin anlamsız olduğunu unutmayın. Örneğin, blogunuzu optimize ederken yayınlarınızın bilgilendirici, anlayışlı ve gerçek olduğundan emin olun. Kullanıcıları etkileşimde tutmalı ve onlara değer sağlamalıdırlar. Bu tür içeriklerin spam içerikli, anahtar kelime dolu makalelere kıyasla organik aramada üst sıralarda yer alması daha olasıdır.

Sana doğru
Anahtar kelime araştırması hala önemli bir SEO stratejisidir. Ancak bunu yapma şeklimiz önemli ölçüde değişti. Geçmişte, tam eşlemeli anahtar kelimeler ve anahtar kelime yoğunluğu, üst sıralarda yer almak için yeterliydi. Bugün, bu uygulamalar yalnızca çevrimiçi varlığınızdan ödün verebilir. Rekabet avantajı elde etmek ve Google’da yüksek görünmek için, anahtar kelime araştırmasını arama amacı ile hizalamaya ve her şeyden önce bu anahtar kelimeler etrafında kaliteli içerik oluşturmaya odaklanmanız gerekir.

Kaynak Backlinko

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku