Sanal Gerçekliğin Yükselişinin Dijital Pazarlamaya Etkisi

Sanal Gerçekliğin Yükselişi Pazarlamacılar İçin Ne Demektir

Sürekli değişen dijital manzara sayesinde, reklamverenler bir sonraki harika reklam fikrini ararken reklamlarıyla daha da yaratıcı olmaya zorlandı . Sanal gerçeklik kulaklıklarının popülaritesi arttığına göre, bir sonraki adım net görünüyor: VR reklamları. Sanal gerçeklik kullanıcıları tutsak bir kitledir: tamamen batırılırlar ve bir reklam yüzünden bile olsa bitene kadar bir kulaklık çıkarmazlar.

Ancak reklam engelleme çağında, müşterilerin kulaklıklarda izlemeye zorlandıkları reklamları beğenmelerini nasıl sağlıyorsunuz?

Reklamverenler için VR’nin çekiciliği açıktır. Reklam engelleme ve reklam körlüğü dünyasında VR, doğru şekilde yapılırsa, tamamen görüntülenebilir ve eğlenceli bir deneyim sunar.

VR’nin Mevcut Durumu
Ne yazık ki, diğer yeni ve parlak bir teknoloji parçası gibi, iyi bir VR seti ağır bir başlangıç ​​fiyat etiketine sahiptir ve şu anda en sofistike özelliklere veya en geniş takipçiye sahip değildir. Ve sanal bir gerçekliğe tamamen daldırma düşüncesi havalı olduğu için, popüler olacağı veya popülaritesinin ve talebinin süreceği anlamına gelmez .

VR’ye başlamak pahalı olsa da, şu anda bunu destekleyen çok para var . Facebook, Playstation, HTC, Google ve Samsung gibi büyük şirketlerin hepsinin VR kulaklıkları için planları var. Bu kulaklıklar 20 dolarlık Google Cardboard’dan 100 dolarlık Samsung Gear VR’ye ve 800 dolarlık HTC Vive’a kadar değişiyor. Ya da Happy Meal VR kutularını veren 14 McDonald’s restoranından birinde şanslıysanız , ücretsiz bir tane kazanmış olabilirsiniz.

Adweek aracılığıyla resim
Adweek aracılığıyla resim

Maliyetlere rağmen, yayıncılar ve reklamverenler zaten satın alıyor. New York Times’ın bir VR Editörü var , CNN, VR’de siyasi tartışmalar yayınladı ve USA Today Network, 2014’ten bu yana 40’tan fazla VR içeriği üretti.

360 derecelik videoyu destekleyen platformlardaki artış, sanal gerçeklik cazibesini de artırdı. YouTube’un 360 derecelik video kanalı bir yıldan biraz daha uzun bir süre önce başlatıldı ve bir milyondan fazla abonesi var. Facebook da artık 360 videoyu destekliyor .

Bu nedenle, başlamak pahalı olsa da, VR’ye yatırım yapan, teknolojinin ve medyanın nereye gittiğini şekillendirme gücüne sahip büyük zaman şirketleri olduğu gerçeğini görmezden gelemezsiniz.

Bununla birlikte, şu anda insanların VR’yi nasıl kullandıkları, neyi sevdikleri ve en iyi genel kullanıcı deneyimini sağlayan şeyler hakkında çok az veri var. Bu aynı zamanda VR kullanıcılarının farklı türdeki sanal reklam kampanyalarına nasıl tepki vereceğini tahmin edecek hiçbir veri olmadığı anlamına gelir.

Sanal Gerçeklik Markalar ve Reklamverenler için Ne Demektir?
Reklamverenler, değişen teknolojik manzaraya uyum sağlamak ve gelişmek için kullanılır ve sanal gerçeklik, reklamverenlerin erken benimseyenler olarak son derece alakalı olmasına yardımcı olabilir .

Şimdiye kadar, VirutalSky ve Immersv iki ana VR reklam platformlardır. Reklam biçimleri, bir uygulama yüklenmeden önce oynatılan videodan önce gösterilen reklamlardan bir VR oyununun seviyeleri arasında oynatılabilecek daha uzun videolara kadar değişir.

VR ayrıca, ekran görüntüleyenlerin tam olarak hangi bölümlerine baktıklarını ve etkileşime girmeyi seçtikleri parçaları tam olarak bilmek için reklamverenlerin göz hareketlerini izlemesine olanak tanıyan benzersiz özellikler sunar.

SEN BURADAYKEN
En iyi ipuçlarımızı alın. Haftalık güncellememizi alan en akıllı pazarlamacılara katılın.

MAKALE DEVAM EDİYOR
Bununla birlikte, VR, reklamverenlerin tamamen içine kapanmış bir kitleye ulaşması için eşsiz bir fırsat sunarken, aynı zamanda insanların izlemeyi veya etkileşimde bulunmayı önemsemeyen reklamlar oluşturmaları gerektiği anlamına gelir. Sonuçta, VR için henüz reklam engelleyici yok (henüz). VR ile tüketiciler, istilacı veya sıkıcı bir reklamı, reklamı başka bir yerde gördüklerinden ve kolayca tıklayabileceklerinden çok daha az affedecek. Kötü yapılmış bir VR reklamının yalnızca tüketicinin marka görünümü üzerinde olumsuz bir etkisi olmayabilir, aynı zamanda tüm VR deneyimlerini de bozabilir.

VR, reklamverenler tarafından doğru bir şekilde yapılırsa, tüketicilere içerikle etkileşim kurmak için daha fazla fırsat sunarak çok daha yüksek kullanıcı katılımı biçimlerine yol açabilir .

Sanal Gerçekliğin Erken Benimseyenlerinden İpuçları
Sanal gerçeklik hala bebeklik döneminde olmasına rağmen, VR kullanıcılarına zaten içerik aktaran çok az marka var. VR izleyicilerinizi memnun etmek için onlardan nasıl öğrenebileceğiniz aşağıda açıklanmıştır.

1. Müşterilerinize Ne Aldıklarını Göster
IKEA ve Carnival Cruise, müşterilerin farklı nedenlerle olsa da satın almadan önce denemeleri için VR kullanmanın harika örnekleridir .

IKEA , müşterilerin mutfağını sanal olarak yeniden şekillendirmelerine olanak tanıyan etkileşimli bir VR mutfak deneyimi yayınladı . Yetişkin veya çocuğun boyundan görebilirler ve kullanıcılar yeni mutfakla sanki ayakta duruyormuş gibi etkileşime girebilirler. Mutfaktaki renkleri ve stilleri değiştirmek de mümkündür, böylece müşteriler satın almadan önce modellerinin tam olarak nasıl görüneceğini görebilirler. (Daha da fazla müşteri memnuniyeti eklemek için IKEA , meşhur köftelerini her yere atmanıza izin veren eğlenceli bir özellik ekledi .)

Benzer şekilde, Carnival Cruise, anında oraya gitmek isteyecekleri (kim istemez?) Ve onlarla bir sonraki seyahatlerini rezerve edecekleri umuduyla müşterileri anında Karayip tatiline götürmek için 360 derecelik bir videoyu kucakladı .

İnsanlara sahip olabilecekleri bir tat vererek, anında daha fazlasını istemelerini sağlar.

2. Hayranlarınızı Hikayeye Kazanın
Game of Thrones , hayranları için onları Westeros ülkesine götüren ve Castle Black’teki Duvarın tepesine yerleştiren bir deneyim yayınladı. Game of Thrones taraftarlarının çoğu muhtemelen soğuk ve şiddetli bir yere gitmek istemiyor olsa da, VR deneyimi hayranların ölümlerini karşılama riski olmadan bunu yapmalarına izin veriyor.

Game of Thrones Sanal Gerçekliği
Verge üzerinden görüntü

Bu sanal deneyim, bir kulaklık takmaktan daha fazlasını içerir. Görüntüleyenlerin Duvardaki asansörün bir kopyasına adım attığı tamamen sürükleyici bir seyahat deneyimi, böylece yukarı ve aşağı giderken gümbürdüğünü ve buzlu soğuk havanın patlamalarını hissedebiliyorlar. Daldırma hakkında konuşun!

3. Kalabalıktan sıyrılmak için daldırma kullanın
New York Üniversitesi işe alım denemelerinde sanal gerçeklik kullanıyor. Mühendislik programına kabul edilen öğrencilere bir karton VR cihazı ve onları sanal bir Mars turuna götürecek bir uygulamayı indirme talimatları gönderildi . Uygulamada, öğrenciler Mars arazi boyunca ve hatta galaksiye rover “Lunabot” pilot olabilir. Uygulamadaki görüntüler ve görseller için renkler ve tasarımlar doğrudan NASA’dan alınmıştır.

NYU NASA sanal gerçeklik
Digiday aracılığıyla görüntü

VR, NYU’nun diğer okulların denizinde öne çıkmasını sağlar. Ayrıca, okulun sadece mevcut olanları değil, aynı zamanda okul ve fakülte adayları için neler yapabileceğini de göstermesine izin verir ve potansiyel öğrencilere NYU’ya katılarak kazanabilecekleri beceri setlerini gösterir.

[Contextly_auto_sidebar]

SEN BURADAYKEN
Diğer En İyi Makaleler
İçerik pazarlama

Herhangi Bir Okulun Uygulayabileceği 4 Yüksek Öğrenim İçerik Pazarlama Örneği
Zontee Hou

Sosyal Medya Pazarlaması , Sosyal Medya Araştırması

2020 Sağlık Sosyal Medya Pazarlamasının En İyi 4 Uygulaması
Lauren Teague

İçerik Pazarlaması , En Çok Tıklananlar

İçerik Takvimi Oluşturma (Artı Ücretsiz Şablon)
Anna Hrach ve Jamie Griffiths

MAKALE DEVAM EDİYOR
4. Daldırma Yoluyla Öğretin
Guardian , VR’nin sadece bir heves olduğuna inanmıyor. İlk büyük VR projesiyle “ havuzun derin ucuna ” atlamaya karar verdiler : hücre hapsini ve bir mahkumun ruhuna etkilerini araştıran bir VR uygulaması. Uygulamada, izleyiciler etkileşime girebilecekleri altı metrelik dokuz metrelik bir hapishane hücresini deneyimliyor.

Koruyucu hücre hapsi sanal gerçeklik
Digiday aracılığıyla görüntü

Daha önce hapsedilmiş kişilerle proje için röportaj yapıldı, bu yüzden bir izleyici hücredeki tek tek öğelere baktığında, eski bir mahkumdan hikayesini anlatan farklı bir diyalog uyandırır. Bu, her izleyicinin tamamen farklı bir deneyime sahip olabileceği ve çok uzun süre hücre hapsinde olmanın psikolojik sonuçlarını öğrenebileceği anlamına gelir.

5. Reklamı Eğlenceli Hale Getirin
Bu fikir, müşterilerin satın almadan önce denemelerine izin verme fikri için de geçerli olsa da, VR reklamları nihayetinde reklamcılığı daha eğlenceli hale getirebilir . Honda , izleyicilerin yeni Honda Civic’i içeriden kontrol etmelerine ve hatta bir yarış oyunu oynayarak test sürüşüne izin veren 360 derecelik sanal gerçeklik içeriği yayınladı.

Sanal gerçekliğin arkasındaki yutturmaca ölebilir ya da ölmeyebilir olsa da, bunun harika bir teknoloji parçası olduğu gerçeğini inkar etmek yok. Başkan Obama bile VR ile oynarken çok eğlendi.

Sanal gerçeklik kulaklık kullanarak Obama
ABC News üzerinden görüntü

VR çıkarsa, markalar ve reklamverenler, diğerlerine benzemeyen bir platformda tamamen daldırılmış müşterilere ulaşabilecekler. Erken benimseyenler, diğerlerinin üzerinde yükselmelerine yardımcı olmak için deneyim ve tüketici verilerinde üst ellere sahip olacaklar.

Bunun gibi daha fazla içerik ve ayrıca tamamen EN İYİ pazarlama eğitimi alın. Kesin e-posta bültenimizi alın .

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku