Facebook Marketing İçin 5 Önemli Tavsiye

Facebook uzun zamandır bir pazarlama fırsatı merkezi olarak biliniyor. Ancak, bu günlerde platformda farkedilmek biraz daha zor. Bu kısmen platformun azalan organik erişiminden kaynaklanmaktadır – yani alıştığınız Facebook pazarlama ipuçlarının tümü yine de başarıya neden olmayabilir.

Neyse ki, hedef kitlenizin dikkatini çekmek ve mesajınızı yaymak için hala birçok yol var. Tek ihtiyacınız olan çeşitli içerik türleri oluşturmak ve çok kısa videolar yayınlamak gibi birkaç basit stratejidir. Yeni bir yaklaşım benimseyerek, Facebook pazarlama çabalarınızın önümüzdeki yıl da geçerli kalmasını sağlayabilirsiniz.

Bu yazıda, şu anda oldukça etkili olan bazı Facebook pazarlama ipuçlarını paylaşacağız. Bunları nasıl kullanmaya başlayacağımızı da açıklayacağız. Hadi hadi bakalım!

#FacebookHala işe yarayan pazarlama ipuçları
TWEET İÇİN TIKLAYIN
Facebook’ta pazarlama yapmak neden daha zor oldu?

Bir sosyal medya pazarlama stratejisi oluştururken, Facebook’un büyük bir rol oynayacağı muhtemeldir. Bu platform uzun zamandır piyasadaki en güçlü pazarlama araçlarından biri olarak kabul ediliyor ve işletmeler arasında inanılmaz derecede popüler.

Aslında, pazarlamacıların% 93’ü düzenli olarak Facebook reklamcılığını kullanıyor ve bu popülerliğin birçok iyi nedeni var. Facebook, örneğin derinlemesine ücretli reklamlar ve son derece özelleştirilebilir hedefleme özellikleri sunar. Ayrıca , tam olarak söylemek gerekirse, aylık 2,32 milyar aktif kullanıcı olan büyük bir kitleye de erişeceksiniz .

Bununla birlikte, son değişiklikler Facebook’ta reklam yayınlamayı eskisinden biraz daha zor hale getirdi. Örneğin, içeriği görüntülemek için Facebook’un kullandığı algoritmayı düşünün. Platform şu anda kullanıcıların işletmelerle nasıl etkileşim kurduklarından ziyade diğer kullanıcılarla etkileşim şekline vurgu yapıyor .

Bu, bazı açılardan iyi bir şey olarak kabul edilebilir, ancak reklamlarınızın görülme olasılığının daha düşük olduğu anlamına da gelebilir. Ayrıca Facebook’un organik erişimde ciddi bir düşüş yaşadığı da yardımcı olmuyor. Bu, Facebook’un Reklam Teknolojileri Başkan Yardımcısı Brian Boland’ın (o sırada) Facebook’un eskisinden çok daha fazla reklam içeriği yönettiğini bildirdiğinde 2014’te başladı .

Her gün 350 milyon fotoğraf ve 55 milyon durum güncellemesi yayınlanıyor – 60 milyondan fazla aktif işletme sayfası var . Kısacası, Facebook’ta yayınlanmakta olan çok fazla içerik var ve sonuç olarak reklam görünürlüğü giderek daha rekabetçi hale geliyor. Bu nedenle, öne çıkabileceğiniz yolları bulmak her zamankinden daha hayati.

2020’de hala çalışan beş Facebook pazarlama ipucu

Yukarıdakileri akılda tutarak, yaklaşımınızı yeniden gözden geçirmenin zamanı gelmiş olabilir. Başlamanıza yardımcı olmak için, son gelişmelere rağmen, hala oldukça etkili olan beş Facebook pazarlama ipucu.

1. Gönderdiğiniz içerik türlerini değiştirin

Pazarlamacıların% 55’i içerik oluşturmanın en çok gelen pazarlama önceliği olduğunu söylüyor . Bununla birlikte, bir tutma düzenine yapışmak kolaydır. Birçok pazarlamacı, geçmişte işe yarayan teknikleri her zaman kullanır, ancak bu büyüme için çok az yer bırakır.

İçerik pazarlamanızı dinamik tutmak için Facebook pazarlama ipuçlarımızdan ilki 70-20-10 yaklaşımını benimsemektir:

Orijinal materyali yüzde 70 oranında yayınlayın.
Kitlenizin ilgi alanlarıyla alakalı mevcut içeriği% 20 oranında paylaşın.
Yüzde 10 oranında kendi kendini tanıtan içerik oluşturun.

Buna ek olarak, birçok farklı türde yazı eklediğinizden emin olmak istersiniz . Facebook malzemenizde resim, video, GIF, anket ve metin kullanmayı deneyin ve mümkünse Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik (UGC) yayınlamayı düşünün. En başarılı markalar genelde içerik ve medya türleri çeşitli dahil günde 4-5 mesajları, yayınlar.

Çalışmalar ayrıca, bir marka günde sadece bir kez yayınlanırsa katılım oranlarının önemli ölçüde düştüğünü göstermiştir. Neyse ki, Eski Yayınları Yeniden Başlat gibi bir sosyal medya yönetim aracı kullanmak , yayınlama programınızı otomatikleştirmenize ve blog içeriğinizi Facebook’ta kolayca paylaşmanıza yardımcı olabilir.

2. İşletme sayfası şablonunuzu güncelleyin

Almak için Facebook sayfasında çoğu out , çok önemli sen misin iş profilin sağ tür ediyoruz işletim. Artık bir işletme hesabı oluşturmak ve kayıt yapmaya başlamak için yeterli değil. Ayrıca hesabınızı uygun şekilde optimize etmek de istersiniz .

Facebook aslında iş sayfaları için çeşitli şablonlar sunuyor. Bu şablonlar, pazarlamacıların içeriği iş hedeflerine uygun şekilde sergilemelerine yardımcı olmak için tasarlanmış çeşitli özellikler içerir. Ayrıca işletmenizle ilgili en önemli bilgileri otomatik olarak önceliklendireceklerdir .

Örneğin, bir yardım sayfası ağırlıklı olarak bir ‘bağış’ düğmesine veya harici bir bağış toplama bağlantısına odaklanabilir. İşletmeler, e-ticaret mağazaları, kâr amacı gütmeyen kuruluşlar, politikacılar, hizmetler, restoranlar, mekanlar ve daha fazlası için çok sayıda şablon vardır.

Bu seçenekten yararlanmak için, Facebook işletme profilinizin Sayfa Ayarları sekmesine gitmeniz yeterlidir . Burada, işletmenizin ihtiyaçlarına en uygun şablonu seçebilir ve tamamen özelleştirebilirsiniz.

3. Daha fazla video içeriği oluşturun – ancak kısa tutun

Video içeriği, çevrimiçi tüketiciler arasında inanılmaz derecede popüler. ABD’de 75 milyon kişi her gün çevrimiçi video izliyor ve yalnızca bir e-postanın konu satırında ‘video’ kelimesinden bahsetmek Tıklama Oranını (TO)% 13 artırabilir.

Bu nedenle, dijital pazarlamacıların video içeriğine sıklıkla öncelik vermeleri şaşırtıcı değildir. Ancak, en iyi sonuçları almak için bu içeriği kısa ve çabuk tutmak önemlidir. Facebook’ta 21 saniyeden daha kısa sürede yayınlanan videoların tamamlanması daha olasıdır. Dahası , tüm videoların yaklaşık % 50’si mobil cihazlarda izleniyor.

Bu, insanların yemek ve molalar sırasında yemleri arasında gezinirken izlediklerini gösterir. Uzun içerik izlemek için zamanları yoktur, bu nedenle daha kısa videoları tercih ederler. Ayrıca, çalışmalar 2 dakikadan kısa videoların en fazla katılımı sağladığını, bu nedenle hedeflenmesi iyi bir rehberdir. Bununla birlikte, videonuzun uzunluğu ne olursa olsun, en iyi Facebook pazarlama ipuçlarından biri en önemli bilgileri başlangıçta yerleştirmektir.

Ayrıca, pazarlama videolarınıza altyazı eklemeyi de unutmayın. Facebook tarafından yapılan araştırmalar, altyazı eklemenin görüntüleme sürelerini ortalama % 12 artırdığını buldu . Bunun çoğu Facebook videosunun ses olmadan izlenmesi ile çok ilgisi var. Bu nedenle, videolarınız ses gerekmeden iletinizi iletebilmelidir.

4. Facebook Messenger’ı stratejinize dahil edin

Facebook Messenger inanılmaz derecede güçlü bir özellik olabilir, ancak genellikle işletmeler tarafından az kullanılır. Bu iletişim aracının sunabileceği çok şey var – özellikle chatbot teknolojisi ile birleştirildiğinde.

Chatbotlar, kitlenizle doğal ve etkileşimli bir şekilde iletişim kurmak için tasarlanmış sanal asistanlardır. Tüm ürün kataloğunuzla ilgili bilgilerle programlanabilir ve müşteri hizmetleri çalışmalarınızı hızlandırmak için kullanışlı bir yoldur.

Buna mükemmel bir örnek ASOS sohbet botu Enki’dir. Enki, kullanıcılara kişisel stilleri hakkında çeşitli sorular sorar ve cevaplarına göre anında giyim seçenekleri önerir:

Bu, ürünlerinizi doğrudan potansiyel müşterilerin eline geçirmenin harika bir yoludur. Satın alma kararı vermek için çok uğraşmak gerekir ve hızlı yanıt süreleri , başarılı dönüşüm olasılığını artırmak için harika bir yoldur .

Buna ek olarak, sağladıkları son derece özel hizmet, chatbotları müşteriler arasında inanılmaz derecede popüler hale getiriyor. Aslında, tüketicilerin% 45,8’i e-posta yerine mesajlaşma uygulaması yoluyla bir işletme ile iletişim kurmayı tercih ettiklerini söyledi. Kadar – chatbots kullanılması işletmenizin en tasarruf Facebook pazarlama ipuçları biridir yıllık £ 6 milyar (yaklaşık 8 milyar $) .

Neyse ki, chatbot’ların kurulumu nispeten kolaydır. DigitalGenius ve WhosOn dahil olmak üzere başlamanıza yardımcı olacak çok sayıda araç vardır . Sohbet botunuz istediğiniz kadar karmaşık veya basit olabilir – hepsi ne kadar bilgi vermek istediğinize bağlıdır.

5. Yeni artırılmış gerçeklik araçlarından yararlanın

Facebook son zamanlarda Facebook Haber Akışı reklamlarındaki reklamverenler için Artırılmış Gerçeklik (AR) araçlarını uygulamaya koydu . Kullanıcılar artık haber akışlarındaki reklamlarda gözlük ve makyaj gibi giyilebilir ürünleri deneyebilirler. Dahası, ayrı bir uygulama başlatmak zorunda kalmadan bunu yapabilirler.

Bu sadece moda markaları için kullanışlı bir seçenek değil. Örneğin, Kia, kullanıcıların Facebook Messenger içindeki KIA Stinger arabasını özelleştirmelerini ve kişiselleştirmelerini sağladı . AR’nin yaratıcı ve başarılı bir pazarlama kampanyası yürütmek için kullanılabileceği birçok yol vardır.

AR teknolojisinin hazırlanması elbette zor olabilir, bu nedenle dışarıdan yardım almak isteyebilirsiniz. Ancak, faydalar ilk yatırımınızdan çok daha ağır basabilir. Örneğin, bir ISACA araştırması , alışveriş yapanların% 66’sının AR kullanımının alışveriş deneyimlerine değer kattığına inanıyor.

AR’yi kullanmak, katılımlarını aktif olarak teşvik ettiğiniz için kitlenizle daha derin bir bağlantı kurmanıza bile yardımcı olabilir. Kullanıcılar bir markayla ilgiliymiş gibi hissetmeyi severler ve sonuç olarak dönüşüm sağlama olasılıkları daha yüksek olabilir . Bu nedenle AR, bir ürünün müşterilerinizin günlük yaşamlarına nasıl uyum sağlayabileceğini göstermek için özellikle uygun bir stratejidir.

Sonuç
Facebook hala çok değer sunuyor, ancak tasarımındaki ve algoritmalarındaki son değişikliklerin pazarlama stratejinizi nasıl etkileyebileceğini anlamak önemlidir. Bu faktörleri dikkate almak, daha etkili bir tanıtım malzemesi oluşturmanıza ve hedef kitlenizin dikkatini çekmenize yardımcı olacaktır.

Bu 5 stratejiyle #FacebookMarketing ile # başarılı olmak hala mümkündür
TWEET İÇİN TIKLAYIN

Bu yazıda, 2020’de oldukça etkili olması muhtemel beş Facebook pazarlama ipucunu inceledik:

Gönderdiğiniz içerik türlerini değiştirin.
İşletme sayfası şablonunuzu güncelleyin.
Kısa ve hızlı video içeriği oluşturun.
Stratejinize bir Facebook Messenger sohbet botu ekleyin.
Benzersiz kampanyalar oluşturmak için yeni AR araçlarını uygulayın.

Tartıştığımız Facebook pazarlama ipuçlarıyla ilgili başka sorularınız mı var? Aşağıdaki yorumlar bölümünde bize bildirin!

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku