TBM: Tıklama Başına Maliyet Nedir?

 

TBM , tıklama başına maliyetin veya tıklama başına ödeme (PPC) pazarlama kampanyalarınızdaki her bir tıklama için ödediğiniz fiyatın kısaltmasıdır . Bu hızlı TBM eğitiminde aşağıdaki gibi soruların yanıtını öğreneceksiniz:

TBM nedir?
TBM sizin ve TBM kampanyalarınız için neden önemlidir ?
Trafik ve dönüşümleri korurken TBM’nizi nasıl düşürebilirsiniz?
TBM Nedir?
Tıklama başına maliyet veya TBM, Google AdWords veya Bing Ads gibi platformlarda PPC reklamlarınızdan birine yapılan her bir tıklama için ödediğiniz tutardır.

Tıklama başına maliyetiniz, maksimum teklifiniz, Kalite Puanınız ve aşağıda gösterildiği gibi aynı anahtar kelime için teklif veren diğer reklamverenlerin reklam sıralaması gibi çeşitli faktörlere göre belirlenir:

Gerçek Tıklama Başına Maliyet
TBM’niz önemli bir metriktir, çünkü bu tıklamalar ve maliyetler hızlı bir şekilde artar. TBM’niz çok yüksekse, reklam yatırımınızdan (YG) geri dönüş elde edemezsiniz.

AdWords’te İyi Bir TBM nedir?
AdWords YG’niz , tıklamalar için ne kadar ödediğinize ve bu tıklamalardan elde ettiğiniz trafiğin kalitesine göre belirlenir . Sadece herhangi bir fiyata trafik istemezsiniz; işletmeniz için anlamlı bir değer sağlayan uygun fiyatlı trafik istiyorsunuz.

Ortalama tıklama başına maliyet, sektörünüze, işletme türünüze ve reklamını yaptığınız ağlara bağlı olarak değişir. Daha rekabetçi endüstriler ve yüksek fiyatlı dönüşümleri olan endüstriler (kurumsal yazılım, endüstriyel ekipman veya hukuk ve finans endüstrilerindeki pahalı hizmetler gibi) tıklama başına daha pahalı maliyetlere sahip olma eğilimindedir.

TBM’nizin sektörünüzdeki ortalamanın üstünde veya altında olup olmadığını hızla görmek için aşağıya TBM’nizi ve sektörünüzü girin:

GOOGLE ADWORDS SEKTÖR DENEYLERİ

Sizin mi Tıklama (TBM) Başı Maliyet iyi ya da kötü rakiplerinizden daha?

Tıklama başına maliyetiniz (TBM):
Sizin endüstriniz:
Arama AğıGörüntülü Reklam Ağı
NASIL KARŞILAŞTIRDIĞINIZA BAKIN
Veya hem arama hem de görüntülü reklam ağlarında 20 yaygın sektörde TBM karşılaştırmaları görmek için aşağıdaki grafiğe bakın:

AdWords endüstri kıyaslama TBM’leri
Değeri Korurken TBM’nizi düşürün
AdWords reklamverenleri, ziyaretçi trafiğinin kalitesini artırırken TBM’lerini kontrol etmek istiyor. Bu nedenle, reklam tıklamalarına harcadıkları paraya değer.

Ortalama Puanınız Kalite Puanınızı yükselterek önemli ölçüde düşürülebilir . Kalite Puanınız aşağıdakilerden etkilenir:

Tıklama Oranı – Tıklama oranı (TO), reklamınızın arama sonuçlarında göründüğünde ne sıklıkta tıklandığının bir ölçüsüdür. Bir kullanıcının arama sorgusuyla alakalı, etkileyici PPC reklamlarının tıklanma olasılığı daha yüksektir.
Anahtar Kelime Alaka Düzeyi – Teklif verdiğiniz anahtar kelimelerle açıkça alakalı ve reklam metninde anahtar kelimeler içeren reklamlar, daha yüksek TO’lar ve Kalite Puanları alma eğilimindedir.
Reklam ve Açılış Sayfası Kalitesi – Kullanıcılarla yankı uyandıran, etkileyici ve yaratıcı reklamlar oluşturan reklamverenleri ödüllendirmek Google’ın yararınadır . Açılış sayfalarınızın (kullanıcıların tıkladıktan sonra yayınlanacağı yer) anahtar kelimeleriniz ve reklamlarınızla da alakalı olması gerekir, böylece kullanıcılar aradıklarını alır ve istenen işlemi kolayca tamamlayabilir.
TBM’nizi Geliştirin
TBM’nizin benzer reklamverenlerle nasıl karşılaştırıldığı ve TBM’nizi nasıl azaltabileceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için maliyetleriniz, reklam performansınız, mobil optimizasyonunuzla ilgili ipuçları ve bilgiler içeren AdWords hesabınızın hızlı ve ücretsiz bir analizini almak için AdWords Performans Sınıflayıcı’yı kullanın ve dahası.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku