Başarılı Sosyal Medya Denetimi Nasıl Yapılır?

Günümüz itibariyle; sosyal medyada yer almanın hemen hemen her iş için bir zorunluluk olduğunu söylememize gerek olmadığını düşünüyoruz. Bununla birlikte, sadece bir Twitter ya da Instagram hesabı oluşturmak ve düzenli olarak paylaşım yapmak da başarıyı garanti etmeyecektir. Bu noktada kesinlikle bir stratejiniz olmalı, bu stratejinin de iyi performans göstermesi gerekir. Tabii ki bu performansın başarılı sayılabilmesi için ölçümlenebilmesi gerekir. Ölçümlemenin, yani başarılı bir sosyal medya denetiminin nasıl yapılacağına bir göz atalım.

Sosyal Medya Denetimi Nasıl Gerçekleştirilir

Belki bugüne kadar hiç yapmadığınız sosyal medya denetimini, bu yazıyı okuduktan sonra yapmayı isteyeceksiniz. Başarılı bir sosyal medya denetimi için neler gerekir, işte listemiz !

1) Sosyal Medya Hesaplarınızı Takip Edin

Bunu yapmak için önce Excel veya Google Dokümanlar üzerinden kendi sosyal medya denetimi e-tablonuzu oluşturmanız veya çevrimiçi bir sosyal medya denetim şablonu bulmanız gerekir.

Size zaman kazandırmak için hemen linki paylaşalım. https://support.office.com/tr-tr/article/zaman-kazand%C4%B1ran-sosyal-medya-%C5%9Fablonlar%C4%B1-783ba2a2-4f36-4801-8f75-ad877cf0e0ae

Eğer paylaştığımız sosyal medya şablonları sizin için yeterli değilse basit bir Google aramasıyla alternatifleri kolayca bulabilirsiniz. Bunun yanı sıra bu şablonlardan esinlenerek kendinize özel şablonunuzu da oluşturabilirsiniz. Şablonunuzda olması gereken bölümler ise şu şekilde olmalıdır.

İlgili profilin bağlantısı,

  • Hesabı yöneten kişi ya da ekip tanımlaması,
  • Sosyal medya hesabının amacı,
  • Kitle demografisi
  • Etkileşim metrikleri ve bununla birlikte önemli olduğunu düşündüğünüz diğer tüm metrikleri ekleyebilirsiniz.

2) Sosyal Medya Profilinizin Güncelliğinin Kontrolü

Sosyal medya hesaplarınızın, profil bölümlerinin güncelliği çok önemlidir. Müşterilerinizin, sizden alışveriş yapmadan önce sosyal medya hesaplarınızı kontrol edebileceğini (hatta son dönemde bu oranının çok artış gösterdiğini de unutmayınız), burada baktıkları ilk bölümlerden birisinin de profiliniz olduğunu aklınızdan çıkarmamalısınız. Dolayısıyla profil bilgilerinizin sürekli güncel kalmasını sağlamalısınız.

Özellikle aşağıdaki kriterlere sahip olup olmadığınızı sorgulamalısınız.

  • İçerisinde logonuzun da yer aldığı size özel bir profil ve kapak resmi,
  • Bio metni (sizi veya şirketinizi en güzel şekilde ifade eden kısa ve öz cümleler),
  • Sabitlenmiş yayınlar (şirketinizin faaliyetleri, güncel durumunuz, vs. gibi işinizle ilgili sabit postlar),
  • Bağlantılar (web sitenize ya da sitenizin belli bir bölümüne verilen linkler),
  • Güncel post paylaşımı (en son paylaşılan postunuzun tarihinin 1 yıl önce gözükmesi, müşterilerinizi endişelendirebilir, kurumsal imajınızı zedeleyebilir),

3) En İyi Performans Gösteren Yayınları Bulmak

İster Instagram, ister Facebook, ister Twitter, isterse de herhangi bir diğer sosyal medya sitesinde; en iyi performans sergileyen üç yayınınızı tanımlamak yararlı olacaktır. Bunu belirlemek için ilgili sosyal medya platformlarının analiz araçlarını kullanabilirsiniz.

Ardından, bu yayınları en ince detayına kadar değerlendirmeli ve bu yayınların ortak noktalarının ne olduğunu anlamaya çalışmalısınız. Hangi içeriğin hangi platformlarda neden en iyi performansı gösterdiğini tespit etmelisiniz. Bunu tespit ettikten sonra yapılacak iş ise; bu gönderiler çizgisinde içerikler üretmek ve etkilişemleri artırmak olacaktır.

4) Her Sosyal Medya Platformunun Kitlesini Tespit Etmek

Şunu hepimiz biliyoruz ki; Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, vs. gibi tüm sosyal medya platformlarının kitlesi ayrı. Dolayısıyla takipçilerinizin demografik özelliklerini de anlamak için zaman ayırmak gerekiyor. Facebook Audience Insight gibi araçlar, sizi kimin takip ettiğini daha derinlemesine ve daha iyi anlamanıza olanak tanır. Bu gibi araçları kullanmalısınız. 

5) Doğru Sosyal Medya Platformuna Odaklanmak

Buraya kadar edindiğiniz tüm bu veri ve bilgilerle donanmış olarak; artık sosyal medya hesaplarınız üzerinden yapacağınız pazarlama faaliyetlerinizde nereye odaklanmanız gerektiğini ve hangi paltform için ne tür içerik üretmeniz gerektiğini biliyorsunuz. Odak noktanızı iyi belirleyin.

6) Sosyal Medya Uzmanınızı Denetleyin

Artık şirketler, sosyal medya yönetimi işinin profesyonelce yapılması gerektiği konusunu çok daha iyi anlamaya başladılar. Dolayısıyla çoğu kurumsal şirket, bu konuda yetkin olan kişileri istihdam ederek, sosyal medya yönetimi görevinin ayrıca yürütülmesini sağlıyor. Bu şekilde istihdam edilen personeliniz var ise; dönemsel olarak denetlemeli, kendisinden raporlar istemeli, müşteri etkileşimleri hakkında bilgiler almalısınız. Eğer sosyal medya konusunda bir personel istihdam etmediyseniz ve bunun yerine bir ajansla çalışıyorsanız, aynı denetimi ajans için de yapmalısınız.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku