Blockchain Teklojisinin Dijital Pazarlamadaki Yeri Nedir

Daniel Newman
Daniel Newman Katılımcı
CMO Ağı
Dijital Dönüşüm ile ilgili her şeyi araştırıyorum.
uncaptioned
Pazarlama son on yılda çok değişti, ancak büyük ölçüde blockchain sayesinde başka bir devrimden geçmek üzere. Evet, çoğumuz dijital pazarlamayı yapay zeka ve analitik gibi şeylerle ilişkilendirirken, blockchain, her sektördeki pazarlamacıları vurmak için henüz en yıkıcı teknoloji olabilir. Blockchain dijital pazarlamayı değiştiriyor ve kimlerin faydalanacağına şaşırabilirsiniz.

Özünde, blockchain, üçüncü taraf doğrulamasına gerek kalmadan iki taraf arasındaki işlemleri mümkün kılar. Blockchain kullanımlarının çoğu finans ve kripto para birimlerinde olmuştur, ancak altta yatan teknoloji pazarlama için çok büyük olabilir.

Yapay zeka ve analitik, işletmelere tüketicilerden daha fazla yarar sağlasa da, blockchain, verilerin gücünü tüketicilere geri vererek oyun alanını düzleştirebilir. Aşağıdakiler, blockchain’in dijital pazarlamayı daha iyi ve sonsuza dek ilerlemek için değiştirmesinin birkaç yolu.

İnsanlara güç

Blockchain ile ilgili en heyecan verici şeylerden biri, verilerin değerini tüketicilere geri vermesidir. Şimdiye kadar, birçok şirket müşterilerinden veri alabilmekten faydalandı. PetSmart’tan Walmart’a kadar herkes, mağazada veya çevrimiçi olarak basit bir satın alma işlemi yapmak için telefon numaramız, e-posta adresimiz, adresimiz ve ilk doğduğumuzun adını istiyor. Evet, bazı açılardan tüketiciye yardımcı olur, çünkü şirketlerin kendileri için kişisel olarak pazarlamasını sağlar. Ancak başka şekillerde bu, istilacıdır ve şirketlerin, uyandıklarında herhangi birinden topladıkları kişisel bilgileri alarak ve hatta satarak para kazandıkları anlamına gelir.

Blockchain, değerlerini geri ödemeyi teklif etmeden, şirketlerin müşteriden veri çekme yeteneklerini kaldırarak dijital pazarlamayı değiştiriyor. Örneğin, Cesur tarayıcı kullanıcıların çevrimiçi reklamcılıkla etkileşimini değiştiriyor. Brave kullanıcıları yalnızca çevrimiçi reklamlarla uğraşmak yerine, reklam görüntülemeyi seçer ve etkileştikleri reklamlar için Temel Dikkat Jetonları (BAT’lar) alır. Potansiyel reklam satışları için alan ticareti yapmak yerine, çevrimiçi dikkatin değerini değiştirerek, reklamları görüntülemenin tamamen yeni bir yoludur.

Başka bir yeni teknoloji olan Blockstack , “dijital haklarınızı korumak” için blockchain kullanıyor; merkezi olmayan uygulamalar için yeni bir ağ türü oluşturuyor. Geçmişte, tüketiciler verilerini belirli uygulamaları kullanmak için sağlayacaktı ve verileri uygulamanın sunucusunda kalacaktı – tamamen tüketicinin elinden. Ancak Blockstack ile verileriniz sizinle kalır. Belirli uygulamaların kilidini açmak için bir anahtar görevi görür, ancak kullanıldıkları anda kullanıcıya geri döner. Bu basit ama dijital pazarlama açısından devrim niteliğindedir. Herkes için ücretsiz veri yakalama bitti.

Gerçekten de, pazarlama işindeyseniz, bu kavramı sevmeyebilirsiniz. Birçok yönden, sıfıra geri dönmek gibi – size daha iyi hizmet verebilmek ve ihtiyaç duyduğunuz bilgileri vermek için müşterilere güvenmek gibi. Belki de dijital pazarlama için en iyi haber değil, tüketicinin korunması açısından gerekli bir adımdır.

Merhaba, Kimlik Doğrulama ve Şeffaflık

Geçmişte, insanlar eBay’den Craigslist’e Whole Foods’a kadar her şeyi satın alırdı ve umarız – parmak çarpı işareti – kendilerine pazarlananları satın alıyorlardı. Ürün organik miydi? Otantik? Gerçekten adil / adil / adil bir ortamda mı yetiştirildi? Yoksa çocuk işçiler tarafından işletilen bir ter dükkanında mı üretildi? Blockchain sayesinde, tüketiciler nihayet bu soruların cevaplarını ve daha fazlasını bilebilirler. Blockchain’in gücü ile şirketler, bir öğenin nerede üretildiğini veya büyüdüğünü, öğelerin ne tür topraklarda büyüdüğünü veya orada çalışmak için ne kadar işçiye para verildiğini doğrulayabilir. Bu, özellikle tüketicilerin sadece satın aldıkları ürünlerin kalitesine değil, aynı zamanda şirket ve bunları oluşturan süreçlerin bütünlüğüne de daha fazla önem verdikleri bir çağda çok büyük.

Güle güle, garip bir şekilde kafa karıştırıcı reklam harcama

Unilever ve IBM , şaşırtıcı derecede kafa karıştırıcı çevrimiçi reklam harcamaları arenasını açıklığa kavuşturuyor. Projenin bir parçası olarak, blockchain, reklam dolarından son kullanıcıya kadar güvenilir ve doğrulanmış bir zincir oluşturur. Geçmişte, reklam dolar başına yaklaşık 85 sent yayıncıya yol açtı. Bugün, bu sayı büyük ölçüde süreçteki birçok aracı nedeniyle sadece 40 sente düştü. Proje zaten Unilever için on milyonlarca tasarrufla sonuçlandı. Diğer taraftan, reklam metriklerini doğrulamamaya değer yaratan tonlarca şirketi işten çıkarabilir. Blockchain, dijital pazarlamayı yıkıcı bir şekilde değiştiriyor – potansiyel olarak varlığına dayanan yepyeni bir şirket nesli siliyor.

Gerçekten de, blockchain’in dijital pazarlamadaki gerçek etkisi sadece geliştirilen yeni kullanım durumlarında değil. Bu kullanım senaryoları, dijital piyasayı yönetmenin bir yolu olarak ortaya çıkan tüm sistemleri nasıl etkileyecek. Dijital pazarlamanın şu an değiştiği ve büyüdüğü bir dönemde, blockchain dijital pazarlamayı yıkıcı, hatta geri döndürülemez yollarla değiştiriyor.

Kaynak Backlinko

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku