Web Sitenizde Etkileşimleri Artırmak için 10 İpucu

Yeni müşterileri web sitenize nasıl çekeceğiniz ve web sitenizin hemen çıkma oranını (bounce rate) nasıl azaltacağınız konusunda; Web Sitenizde Etkileşimleri Artırmak için 10 İpucu konulu içeriğimizi sizler için derledim.

Web Sitesi Etkileşimi Nasıl Artırılır?

Kullanıcıların web sitenizle etkileşime girme şeklini geliştirmeye odaklandığınızda, daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilir, web sitesi trafiğini artırabilir ve işinizi büyütebilirsiniz. Web sitenizdeki kullanıcı etkileşimi, müşterileriniz ve potansiyel yeni müşterileriniz hakkında veri toplama fırsatı sunar. Bu veri noktalarını; işinizle ilgili stratejik kararları vermek ve web sitenizin veya işinizin, müşteri yolculuğunu etkileyen herhangi bir bölümünü iyileştirmek için kullanabilirsiniz.

İnsanlar web sitenizle etkileşime girmiyorsa, bu, sitenizin herhangi bir değer veya fayda sağlamadığı anlamına gelebilir. Dolayısıyla, bu durumda bazı noktalara geri dönüş yaparak aşağıda yer alan 10 kriteri tekrar gözden geçirmenizde yarar olabilir.

1 – İlgi ve Çekici İçerik Oluşturma

Web sitenizin ziyaretçileriyle etkileşim kurmak, yeni müşteriler edinmek ve web sitenizin hemen çıkma oranını azaltmak istiyorsanız, işe ilk önce içeriğinizle başlayın. Bazılarınız neden içerik sorusunu sorabilir. Bu noktada Google ‘ın “İçerik kraldır!” -The content is the king- şeklinde bir sloganı olduğunu paylaşarak devam edelim.

Kullanıcı etkileişimini artırmak adına, içeriklerinizi nasıl kullanacağınıza ilişkin bazı önemli noktalar şu şekildedir;

  • İçeriğinizi arama motorlarına uygun şekilde optimize edin.
  • Kitlenize özel olarak hazırlanmış içerikler oluşturun.
  • Eski içeriğinizi yeni istatistikler, tasarım ve içeriklerle yenileyin.
  • Metni paragraflara bölerek, içeriğinizin okunmasını kolaylaştırın.
  • Blog yayınlarınıza bol bol ilgili ve alakalı resim ile videolar ekleyin.

2 – Canlı Destek ve Sohbet ile Yeni Müşteriler Edinin

Web sitenizin ziyaretçileriyle etkileşimde bulunabilmeniz, onları müşteri haline getirebilmeniz ve nihayetinde onları sadık müşteriler yapabilmeniz için; web sitenizde canlı sohbet uygulamaları kullanın. Bir müşteri hizmetleri temsilcisiyle konuşmak, beklemek zorunda kalmadan sorularına sohbet yoluyla yanıt bulabilmek, müşterilerin markaya duyulan güven duygusunun artmasına ve yine bunun bir sonucu olarak da web sitenizin ziyaretçilerinin deneyiminin artmasını sağlayacaktır.

Canlı destek uygulamaları, hem ücretli hem de ücretsiz faydalanabileceğiniz araçlardır. Ücretli olanların da maliyetleri makul seviyededir. Ayrıca ücretli olan canlı destek uygulamaları, kitleniz ile ilgili bir takım analizler yapma fırsatını da size sağlayabilir.

3 – Harekete Geçirici Mesajlar (CTA’lar) Kullanın

Web sitenizde güçlü ancak alakalı harekete geçirici mesajlar bulunması, web sitenizin ziyaretçilerinin dikkatini çekmenize yardımcı olacaktır. Bu yöntem; e-posta abonelikleri, satışlar, bülten kayıtları, vs. gibi birçok yararlı hedefe sizi ulaştırırken, bununla birlikt kullanıcı etkileşimini artırmaya da yardımcı olacaktır.

Bir örnek vermek gerekirse; ayakkabı satan bir e ticaret sitenizde, müşterilerinizin daha fazla ayakkabı görmesini sağlayan bir butona “Buraya Tıklayın” – “Devamını Göster” gibi klişe cümlelerin yerine “En Güzel Ayakkabıları Göster” gibi terimler kullanmanız, web sitenizin etkileşim düzeyini doğrudan pozitif anlamda etkileyecektir. Bunu sadece bir düğmenin üzerine eklenecek şekilde sınırlamamalı, başlıklarınızda, kurduğunuz cümlelerde, vs. gibi web sitenizin geneline yaymalısınız.

4 – Videolarda Otomatik Oynatmayı Kapatma

Web sitenizi ziyaret edenlerin görmek istediği en son şey; bir siteyi ziyaret ettiğinde, sessiz bir ortamda iken aniden oynamaya başlayan videodan gelen ses olacaktır. Bu hemen çıkma oranınızı ciddi anlamda yükseltebilir. Dolayısıyıla videonun ne zaman oynatılacağı konusunda kesinlikle tercihi ziyaretçinize bırakmalı, videolardaki otomatik oynatma özelliğini kapatmalısınız. Eğer web sitenizde böyle bir durum söz konusu ise; videoların otomatik oynatma özelliğini kapadığınızda hemen çıkma oranınızda gözle görülür bir düşüş göreceğinizi unutmayın.

5 – Blog Bölümündeki Yorumlar

Blog okuyucularınızın sizinle etkileşime girebileceği bir alan sağlamak, içeriğinizle ilgili kullanıcı deneyimini iyileştirmenin en mükemmel yollarından birisidir. Harika bir blog yazısı okuduğunuzu ve yazara emeğine karşılık bir teşekkür etmek istediğinizi düşünün ? Ya da okuduğunuz yazıyla ilgili aklınıza takılan bir konunun cevapsız kaldığını ve soru sormak istediğinizi ? İşte cevap tam da burada. Blog bölümünüzde ya da ürün bölümünüzde muhakkak yorumlara yer verin. Ziyaretçileriniz tarafından yapılan tüm yorumlara dönüş yapın.

6 – Anketler Yapın Kitlenizi Tanıyın

İşinizi büyütürken web sitenizdeki kullanıcı deneyimini iyileştirmek, müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin ne istediğini bilmek ve anlamak; dönüşüm hedeflerinizin gerçekleştirilmesinde size en çok yardımcı olacak konuların başında gelir. Bunu anlayabilmek için de; kitlenizi daha iyi tanıyabilmek adına anketler oluşturabilirsiniz. Soracağınız sorularla müşterilerinizi daha yakından tanıyabilir, onların da etkileşime girmelerini sağlayabilirsiniz. Anket süresince, sitede kalma süresinin de pozitif etkileceğini de göz önünde bulundurmakta fayda var.

7 – Pop up Etkileşimler

Kesinlikle kararında kullanmak kaydıyla diye başlayalım. Çünkü müşteriler gereksiz pop uplarla karşılaştıkları web sitelerinden arkalarına dönmeden kaçıyorlar. Dolayısıyla pop up mesajınız, zamanlaması, görünümü çok ama çok önemli. Doğru kullanıldığında müthiş faydalar sağlayabiliyorken, yanlış kullanıldığında ise size zararı dokunabilir. Önemli olan; pop up konusunda agresif bir tavır sergilememektir. Ayrıca ziyaretçinin faydasına olan konular ile ilgili kullanılmalıdır. Bu konuda birkaç örnek sunacak olursak;

  • E kitap indirme,
  • Webinar kaydı,
  • Özel ve indirim teklifleri,
  • Blog bülten kaydı, vs. gibi.

8 – Web Sitenizde Gezilebirliği İyi Tasarlayın

Web sitenizin menüyü, bölümleri, kategorileri, vs. tasarlarken, bunu mümkün olduğu kadar basite indirgemeye çalışın. Web sitesi ziyaretçilerinin genel anlamda; sabırsız olduklarını ve bir an evvel istediklerini bulma niyetiyle geldiğini unutmayın. Eğer bu işi siz de zorlaştırırsanız, çoğu ziyaretçinin erken pes edip sitenizden çıkacağını göz önünde bulundurun.

9 – Abonelik seçeneği sunun

Web sitenizin ziyaretçileri ile oluşturduğunuz bağın, sitenizi ilk ziyaret ettikleri anla sınırlı kalmamasını sağlamalısınız. Bunu geliştirmek için; e posta, newsletter bülten aboneliği gibi alternatifler sunmalısınız. Önceden sitenizi ziyaret eden bir kullanıcının tekrar sitenizi ziyaret etmesi için onu rahatsız etmeyecek şekilde e posta, bildirimler göndermeyi deneyebilirsiniz.

10 – Sosyal Paylaşım Düğmeleri

Hazırladığınız içerik çok harika, sattığınız ürün bir çok şeye çözüm üreten bir ürün olabilir. Web sitenizi ziyaret eden kişi, belki bu ürün veya içerik ile doğrudan ilgili olmayabilir ancak hazırladığınız harika içerik ya da özel ürününüz, ziyaretçinin tanıdığı birisinin bir sorununa çözüm üretiyor olabilir. Dolayısıyla bunu duyurması ve paylaşması için ziyaretçinize izin verin. Web sitenizin her sayfasında muhakkak sosyal medya üzerinden tek tuşla paylaşım yapabilecekleri özel tuşlar bulundurun.

Genel itibariyle toparlayacak olursak; web sitemizi ziyaret eden kişilerle etkileşimi artırmanın yollarını aramamız gerekiyor. Bu yol ve yöntemlere sizler de kendi kitlenize ve sektörünüze özel ilaveler yapabilirsiniz. Dolayısıyla bu konuda ayrıca düşünmek, planlar apmak ve aksiyonlar almak gerekiyor.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku