VR İçerik Nasıl Oluşturulur?

Sanal gerçekliğin ana akım haline gelmesi için umutsuzca şaşırtıcı içeriğe ihtiyacımız var. Sanal gerçeklik içeriği nasıl oluşturulur, muhtemelen bu zamanın en önemli sorularından biridir. Bunu yapmanın birkaç yolu vardır. Bunu yapmanın bir yolu, onu oluşturmak için bilgisayar yazılımı ( Unity , Unreal veya CryEngine ) kullanmaktır. Oluşturulan içerik hayali ve genellikle VR oyunları oluşturmak için kullanılır. Peki ya gerçek dünyayı yakalamak istiyorsak? Bu blog yazısında, bazı sanal gerçeklik yakalama yöntemlerine bakacağız. Bunlar, gerçek dünyanın sanal gerçeklik kopyalarını oluşturmanıza izin verecektir.

Viar360’ın sürükleyici VR eğitim deneyimleri oluşturmanıza nasıl yardımcı olabileceği hakkında daha fazla bilgi edinin!

Bugün nasıl sanal gerçeklik yaratabiliriz?
VR yakalama yöntemi 1: 360 video ve fotoğraf çekimi
360 derecelik videolar , bir sahnenin 360 derecesinin hepsini aynı anda filme alarak oluşturulur. Kullanıcılar videoyu her açıdan izleyebilir. Cihazı çevirip hareket ettirdiğinizde, 360 derecelik video da sizi izleyerek sürükleyici bir “sanal gerçeklik” tipi deneyim yaratır. 360 derecelik video genellikle özel bir kamera ekipmanı veya birden fazla kamera lensi içeren özel bir kamera kullanılarak kaydedilir. Elde edilen görüntüler daha sonra tek bir video oluşturmak üzere birleştirilir. Bu sanal gerçeklik yakalama yöntemi, kameranın kendisi tarafından veya özel video düzenleme yazılımı kullanılarak yapılır. Bu yazılım, farklı kamera yayınlarını senkronize etmek ve birbirine bağlamak için ortak görselleri ve sesi analiz edebilir. 360 videoyu nasıl dikeceğinizi buradan okuyabilirsiniz .

Yakalanan içerik monoskopik veya stereoskopik 360 içeriğe ayrılabilir. Stereoskopik 360 içerik, çevreye 360 ​​° genel bakışa sahip olmanızı sağlar ve yakındaki nesnelerle 3D efekti oluşturur. Monoskopik 360 içerik, 3D efektinden yoksundur, ancak üretilmesi ve dağıtımı daha kolaydır.

VR yakalama yöntemi 2: Işık alanı yakalama
Standart 360º filmlerin tersine, çekilen ışık alan bir video Lytro immerge sağlar hareket altı serbestlik derecesi bir metre hakkındadır kameranın hacmi, içinde. Bu, kürenin hacminde makul bir şekilde hareket edebileceğiniz ve nesnelere doğru eğilebileceğiniz anlamına gelir. Sahneye bir dereceye kadar izlenen ses düzeyi eklemeye ek olarak, Lytro gibi gerçek bir ışık alanı kaydı hem yatay hem de dikey paralaks oluşturur ve sahneye izleme açınızdan bağımsız olarak gerçek derinlik ve perspektif kazandırır.

Işık alanları nispeten basit bir kavramdır ve yeni değildir, ancak gerçek uygulamalarının çekilmesi son derece zordur. Bir ‘ışık alanı’ (diğer bir deyişle ‘ plenoptik fonksiyon ‘) bir alan veya hacimden geçen ışıktır. Fizikçiler en az 1846’dan beri ışık alanlarından bahsediyorlar . Lytro, fikri 2012 yılında dünyanın ilk tüketici ışık alan kamerasını geliştirerek gerçekten popüler hale getirdi. Bir Işık Alanı , sensörün üzerine yerleştirilmiş bir dizi mikrosens ile bir dizi çoklu kamera ve Lytro ILLUM gibi bir plenoptik cihaz kullanılarak yakalanabilir. . Her iki durumda da temel ilke, Işık Alanı yakalama sisteminin ışık ışınlarının yolunu birden çok bakış açısından kaydedebilmesidir.

İle Lytro Immerge mistery Işık Alan kamera, ışık ışınları yolu tescilli kamera donanım ve hesaplamalı teknolojinin yoğun bir şekilde sıkıştırılmış küresel dizisi aracılığıyla yakalanır. Küresel konfigürasyonunda, kameranın yüzeyiyle kesişen ışık ışınlarından yeterli sayıda Işık Alanı verisi yakalanır. Yakalanan Işık Alanı verileri ile Lytro Immerge sistemi küresel bir Işık Alanı Hacmi matematiksel olarak yeniden yapılandırır. Küresel Işık Alanı Hacmi, kamera ile kabaca aynı fiziksel boyuttur.

VR yakalama yöntemi 3: Hacimsel 3D yakalama
Hacimsel VR size gerçeklik hissi verir. Kullanıcılar üç boyutlu insanlarla sahneleri görür. Aslında gerçek insanlara benziyorlar ama fiziksel olarak bu “karakterlerin” etrafında dolaşıp onları her açıdan izleyebiliyorlar. Filmden farklı olarak, VR’de post prodüksiyonda düzenlenen “çekimler” veya “çekimler” yoktur. İzleyici sahneyi çerçeveleyen ve kendi perspektifini seçen kişi olduğu için çok daha akıcı. Bu anlamda, izleyici bu rolü, hikaye anlatımı ve oyunculuk için tamamen yeni olasılıklar açan yönetmenden alır.

VR içeriğine geleneksel yaklaşımlar kameraları dışa çevirirken, 8i kameraları içe doğru çevirir. 8i, çeşitli bakış açılarından gerçek bir kişinin videosunu kaydetmek için hazır yüksek çözünürlüklü kameralar kullanır. Daha sonra, tamamen hacimsel bir 3D insanın tüm bakış açılarını gerçek zamanlı olarak yakalamak, analiz etmek, sıkıştırmak ve yeniden oluşturmak için kendi yazılımını kullanır. Aşağıda bu tür bir yakalamanın bir örneğini görebilirsiniz.

Çekilen hacimsel video AR için de kullanılabilir. Aşağıdaki klipte, Microsoft’un hologramlarını nasıl yakaladığını görebilirsiniz; bunlar daha sonra Hololenleri aracılığıyla görüntülenebilir.

VR yakalama yöntemi 4: Fotogrametri
Fotogrametri tarafından kullanılan temel prensip nirengi. En az iki farklı konumdan fotoğraf çekilerek, “görüş çizgileri” denilen her kameradan nesnenin üzerindeki noktalara kadar geliştirilebilir. Bu görüş çizgileri (bazen optik doğaları nedeniyle ışınlar olarak adlandırılır), ilgilenilen noktaların 3 boyutlu koordinatlarını üretmek için matematiksel olarak kesişir.

Biraz benzer bir uygulama, nesnelerin 3D modellerini otomatik olarak yapmak için taranmasıdır. Photoscan gibi bazı programlar , insanların bu fotogrametri yöntemini kullanarak hızlı bir şekilde 3D modeller yapmalarına izin vermek için yapılmıştır. Şu anda mevcut olan en iyi fotogrametri (3D tarama) uygulamaları için bu kaynağı kontrol edebilirsiniz . Ancak, üretilen modelin hala hala boşluklar içerdiğine dikkat edilmelidir. Yazılımla ek temizleme genellikle gereklidir. Microsoft da bu alanda kendi oyununu yapıyor.

Fotogrametri, topografik haritalama, mimari, mühendislik, imalat, kalite kontrol, polis soruşturması ve jeoloji gibi farklı alanlarda zaten kullanılmaktadır. Ayrıca arkeologlar tarafından büyük veya karmaşık alanların planlarını hızlı bir şekilde üretmek için çok kullanılır. Meteorologlar bunu objektif hava verilerinin elde edilemediği bir kasırganın gerçek rüzgar hızını belirlemek için bir yol olarak kullanırlar. Ayrıca post prodüksiyon filmlerinde canlı aksiyonu bilgisayar tarafından oluşturulan görüntülerle birleştirmek için de kullanılır. Fotogrametri, video oyunları için fotogerçekçi çevresel varlıklar oluşturmak için yaygın olarak kullanılmıştır.

Yakalanan malzeme ile ne yapmalı?
360 video ve fotogrametri ile daha fazla ilgilendiğinizi varsayalım. 360 derecelik video bugün halka açıktır ve dik bir öğrenme eğrisi gerektirmez. 360 video kaydettikten ve düzenledikten sonra videoyu YouTube’da yayınlayabilir veya Viar360 gibi bir platformda etkileşimli bir VR hikayesi oluşturabilirsiniz . Etkileşimli hikayeler izleyicilere bir 360 videodan diğerine geçme yeteneği verir. Bu şekilde izleyici hikayenin nasıl açıldığını kontrol eder.

3D tarama uygulamalarından biriyle 3D modeli yakalamak için fotogrametri kullandıysanız, bu modeli alıp Unity veya Unreal gibi oyun motorlarıyla bir CGI ortamına yerleştirebilirsiniz . Ama bunu bir daha bırakalım.

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku