B2B Ticarette Sosyal Medya Pazarlamasının Müthiş Sonuçları

b2b sosyal medya pazarlaması2Endüstriyel çevrimiçi pazarlamadaki en son trendleri takip ederseniz ve belki de yapmasanız bile, muhtemelen sosyal medya hakkında bolca vızıltı duyuyorsunuz. Dünyadaki pazarlama uzmanları, tüm pazarlama dualarımızın cevabı olarak Facebook, Twitter ve LinkedIn gibi sosyal ağ sitelerini övüyor.

Peki, sosyal medya pazarlaması nedir ve bant aralığına atlamalısınız? Bu blog yazısında, amacım hype’ı sosyal medya pazarlamasındaki yardımcıdan ayırmaktır, böylece işletmenizin dalış yapıp yapamayacağını ve sosyal medyayı B2B pazarlama karışımınıza entegre edip etmeyeceğini anlayabilirsiniz. Ve dalmaya karar verirseniz, size sosyal medya pazarlama başarısının sırrını vereceğim.

B2B Sosyal Medya Pazarlaması nedir?
Sosyal medya pazarlaması, ilgili ve ilginç sosyal medya içeriğini hayranlarınız, takipçileriniz ve bağlantı ağınızla paylaşmak için LinkedIn, Facebook ve Twitter gibi sosyal ağ Web sitelerinden yararlanmayı içerir. Sosyal medya pazarlama kampanyaları genellikle dikkat çeken ve okuyucuları sosyal ağlarıyla paylaşmaya teşvik eden ilgi çekici içerik oluşturmaya odaklanır.

Sosyal medya pazarlamasını anlamanın basit bir yolu, bunu halkla ilişkiler olarak düşünmektir. Bununla birlikte, medyayı atmak yerine, akranlarınızı kuruyorsunuz. Ağınızın üyeleriyle yararlı ve alakalı içerik paylaşarak, ağınız içeriğinizi ağlarının üyeleriyle paylaştığı, ağlarının üyeleriyle paylaştığı vb. Sayesinde mesajınız muazzam bir erişim elde edebilir, vb. .

Başarının Sırrı: İçerik Pazarlamacı Olmanız Gerekiyor
Sosyal medya pazarlamasında başarının sırrı, ürün ve hizmetlerinizi pazarlamayı durdurmaktır. Sadece ürün ve hizmet satma işinde olduğunuzu düşünmeyi bırakmanız gerekir. Siz de bilgi işindesiniz. Potansiyel müşterilerinize ve müşterilerinize, alanınızda uzman olduğunuzu göstermek için uzmanlık bilginizi pazarlamanız gerekir. Başka bir deyişle, içerik pazarlamacısı olmanız gerekir .

İçerik pazarlaması, harekete geçmek amacıyla açıkça tanımlanmış hedef kitleleri çekmek, elde etmek ve onlarla etkileşim kurmak için alakalı ve değerli içerikler oluşturmayı ve dağıtmayı içerir. İçerik pazarlamasının sosyal medya pazarlama stratejinizin temel taşı olması gerekir; bu da müşterileriniz ve müşterileriniz tarafından ilginç, alakalı ve yararlı olarak kabul edilen eğitici öğeler oluşturur. Aşağıdaki sosyal medya, içerik pazarlama omurganız olarak hizmet etmelidir:

Makaleler: Makaleler harika bir içerik pazarlama aracıdır. En iyi uygulamayı gösteren 500 ila 1000 kelimelik eğitim makaleleri oluşturarak, uzmanlığınızı sergileyebilir ve müşterilerinize ihtiyaçlarını anladığınızı gösterebilirsiniz.
Blog Yazıları: Blog yazıları, önemli bilgileri, sektör haberlerini, gözlemleri ve diğer yararlı içerikleri vurgulayan, anlayışlı ve zamanında Web içeriğidir. Blog yazılarınızın okuyucuları, iki yönlü bir diyaloga olanak tanıyan yorumlarını paylaşmaya teşvik edilir. Blogunuz düzenli olarak haftada veya ayda en az bir yeni gönderi ile güncellenmelidir. Blog gönderileri, Web sitesi içeriğinizi güncel ve alakalı tutmak için harika bir fırsat sunar.
Sunumlar: PowerPoint veya benzeri yazılımlar, belirli bir endüstri sorununa, en iyi uygulamaya veya eğitim konusuna yönelik eğitim sunumları oluşturmak için kullanılabilir. Bu sunumlar 5 ila 50 sayfa uzunluğunda olabilir – ne yapmanız gerekiyorsa yapın.
Teknik İncelemeler: Teknik incelemeler, belirli bir endüstri zorluğuna, fırsatına veya en iyi uygulamalarına yönelik topikal, eğitim raporları veya kılavuzlardır. Genel olarak, teknik incelemeler 8 ila 15 sayfa uzunluğundadır ve müşterileriniz için önemli olan konularda fikir liderliğini göstermenize gerçekten yardımcı olabilir.
E-Kitaplar: E-Kitaplar steroidlerle ilgili beyaz kitaplar gibidir. Genellikle 20 ila 50 sayfa arasında değişir ve karmaşık bilgileri ilgi çekici ve eğlenceli bir şekilde sunar.
Videolar: Bir resim bin kelimeye bedelse, bir video bir milyon değerindedir. Bir ürünü göstermek, en iyi uygulamayı göstermek, müşterilerin şirketinizi perde arkasında görmesini sağlamak için çevrimiçi videoyu kullanın. Çevrimiçi videoların profesyonel olarak üretilmesi gerekmez – basit bir Flip kamera iyi çalışır. Anahtar, müşterilerinizin yararlı ve eyleme geçirilebilecek içerikleri filme almasıdır.
Web Seminerleri: Web Semineri, Web üzerinden katılımcıların ofislerinden veya evlerinden kolaylıkla canlı veya istek üzerine görüntüleyebilecekleri bir seminerdir. Çoğu Web Seminerinde görsel bir slayt sunumu ve bilgisayar veya telefon üzerinden erişilen bir ses yayını bulunur. Genellikle, Web Seminerleri 30 ila 90 dakika uzunluğundadır ve katılımcı sorularına yanıt vermek için etkileşimli bir bölüm içerebilir.
Podcast’ler: Podcast’ler, insanların Web sitenizde dinleyebilecekleri veya iPod gibi MP3 cihazlarını indirip dinleyebilecekleri ses içeriğidir. Podcast’lerin üretimi kolaydır ve doğrudan kitlelerinizle konuşmanız ve bilgilerinizi paylaşmanız için bir fırsat sağlar.
Web siteniz, içerik pazarlama çabalarınızın merkezi olarak hizmet etmelidir. Çeşitli sosyal medya formatlarında harika içerikler oluşturun ve bunları sürekli olarak Web sitenizde yayınlayın. Ardından sözcüğü yaymak için LinkedIn, Twitter ve Facebook ağlarınızı kullanın.

B2B Sosyal Medya Pazarlamasının Temel Rehberi
Bu B2B Sosyal Medya Pazarlama Rehberi ile sosyal medya ile sonuç üretmenin kanıtlanmış yollarını öğrenebilmeniz için sosyal medya pazarlamasındaki yardımcılardan ayırın .

Sonuç odaklı B2B pazarlama araçları olarak Facebook ve LinkedIn’i nasıl kullanabileceğinize ilişkin en iyi uygulamalar:
Facebook Kullanan B2B Şirketleri için 4 İpucu
LinkedIn’i B2B Pazarlama Aracı Olarak Kullanma: 4 Tavsiyeler

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku