Dijital Pazarlama Sektöründeki Meslekler Hangileri

Dijital Pazarlama Nedir? Bilgisayarlar, akıllı telefonlar ve diğer İnternet özellikli cihazlar giderek daha popüler hale geldikçe, dijital pazarlama becerileri gerektiren iş sayısı da artıyor. Dijital unsurlara odaklanmak, birçok şirketin pazarlama stratejilerinin merkezinde. Bu en iyi dijital pazarlama işlerine göz atın.

1. Dijital Pazarlama Müdürü
Dijital proje yöneticileri, dijital kampanyaların denetlenmesinde ve uygulanmasında kritik bir rol oynamaktadır. Diğer görevlerin yanı sıra bir proje hazırlamak, zaman çizelgesi oluşturmak, kilometre taşları oluşturmak ve bütçeleri yönetmekle sorumludurlar. Dijital proje yöneticilerinin mükemmel organizasyon, iletişim ve işbirliği becerilerine sahip olmaları gerekir. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ortalama dijital pazarlama müdürü maaşı 82.450 dolardan başlıyor.

2. İçerik Stratejisti
İçerik stratejistleri, bir şirketin hedeflerine ve hedef kitlesine uygun içerik geliştirmekten sorumludur. Hangi konuların kitleyle ilgilendiğini bulmak ve şirketin dijital medyasını görüntülemek için trafik çekmek için analitik araçları kullanabilmelidirler. İçerik stratejistleri güçlü yazma becerilerine ve arama motoru optimizasyonunu (SEO) kavramaktadır.

3. Sanal Gerçeklik Geliştirici
Sanal gerçeklik (VR) ürünleri hala bebeklik döneminde ama giderek daha popüler hale geliyor. Böylece, birçok şirket VR’yi dijital pazarlama kampanyalarına dahil ediyor. Bu, teknoloji ve yaratıcı sanatlarda güçlü geçmişlere sahip insanları çeken yüksek teknoloji ürünü bir iştir.

4. SEO ve SEM Uzmanı
Web sitelerine maksimum trafik almak için, işletmelerin arama motoru sonuç sayfalarında üst sıralarda yer almaları gerekir. Arama motoru algoritmaları her zaman değişse de, SEO ve SEM uzmanları, bir şirketin web sitesinin hedef kitle tarafından görülmesini sağlayan içerik oluşturmayı bilir. Bu roller, serbest pazarlama pozisyonlarına da katkıda bulunabilir ve uzaktan çalışmaktan hoşlanan insanlar için iyidir.

5. Kullanıcı Deneyimi Tasarımcısı
Kullanıcı deneyimi (UX) tasarımcıları sadece teknoloji ve tasarım konusunda arka plana sahip olmakla kalmaz, aynı zamanda insan davranışlarını da kavrarlar. Web sitelerini, ürünleri ve uygulamaları tüketicileri satın alma işlemlerini izlemeye teşvik edecek şekilde geliştirirler. Satışları, müşteriyi elde tutma oranlarını ve olası satış yaratmayı iyileştirme hedefiyle tüm deneyimi göz önünde bulundurarak çalışırlar.

6. Veri Analistleri
Yapay zekanın (AI) ve Nesnelerin İnterneti’nin (IoT) yükselişiyle, kategorize etmek ve analiz etmek için muazzam miktarda toplanan veri ve bilgi var. Veri analistleri, şirketlerin verileri yorumlayabilmeleri ve dijital pazarlama kampanyalarına uygulayabilmeleri için bu verileri düzenlemek ve incelemek için sistemler oluşturur.

7. E-posta Pazarlama Uzmanı
E-posta pazarlama uzmanları, müşteri bilgileri ve çeşitli listelerle veritabanlarının bakımının yanı sıra e-posta kampanyaları oluşturmaktan ve başlatmaktan sorumludur. E-posta pazarlama uzmanları, özellikle ikna edici yazma konusunda güçlü yazma ve düzenleme becerilerine sahiptir.

8. Nesnelerin İnterneti Pazarlama Uzmanı
Kullanıcılar çeşitli web tabanlı etkinlikler için tabletler, akıllı telefonlar, akıllı saatler ve diğer cihazları kullanır. IoT pazarlama uzmanları, bu cihazlardan toplanan verileri, cihazları kullanan kişilere yönelik kampanyalar oluşturmak için kullanır.

9. Bot Geliştiricisi
Sanal asistanların ve yapay zekanın kullanımı, popüler bir müşteri hizmetleri biçimidir. Bot geliştiricileri ve yapay zeka uzmanları, kullanıcı deneyimini geliştirmek ve müşterileri bir satışı tamamlamaya teşvik etmek için bu sohbet botlarını nasıl oluşturacaklarını ve programlayacaklarını biliyorlar. Birçok büyük pazarlama şirketi işlerini desteklemek için botlar kullanmaya başladı.

10. Sosyal Medya Pazarlamacısı
Sosyal medya yöneticileri, şirketlerin çeşitli sosyal medya platformlarında müşterileriyle iletişim kurmasına yardımcı olur. Müşterilerin markalarla nasıl etkileşime girdiğini anlamak için analitik kullanırlar. Sosyal medya pazarlama yöneticileri ayrıca yeni ve mevcut müşterileri çeken ve onlarla etkileşime giren içerik kampanyaları oluşturur.

Dijital pazarlama alanı sunduğu kariyer fırsatlarında inanılmaz derecede çeşitlidir. Dijital pazarlama işlerinin Udacity’nin Dijital Pazarlama Nanodegree’si hakkında daha fazla bilgi edinerek , pazarlama iş kurullarını kontrol ederek veya Udacity İşletme Okulu’ndaki tüm programları izleyerek bir sonraki kariyer hareketinizin bir parçası olup olmadığını görün .

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Dilerseniz Çerez-Gizlilik Politikamızı inceleyebilirsiniz. Kabul Gizlilik Politikasını Oku